Politie treedt niet op burengerucht

11-12-2016 10:50 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommige van jullie weten heb ik te maken met burengerucht. Ik ben één van de weinige in de buurt die hierover nog zijn mond open doet. Ik ben bedreigd door mijn buren. Gister was het weer raak op een ander adres. De politie heeft behalve een schouderklopje en de vriendelijk mag het wat zachter niet opgetreden. De volumeknop ging na het vertrek van de politie weer omhoog. Op latere meldingen heeft de politie niet meer gereageerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Amber ik hoop van harte dat je lekker op zoek kan naar een fijn nieuw huisje.
Kan me niet voorstellen dat je geluidsoverlast moet melden, want overlast is voor iedereen weer wat anders. Kan toch zijn dat je heel vast slaapt en nooit wakker wordt van herrie s nachts?



Het zou misschien anders zijn als je bij een spoor woont ofzo maar dan vragen mensen er zelf naar. Of naast een fabriek oid. Maar gewoon particulieren, nee, het lijkt me heel raar dat je dan verplicht zou zijn dat te melden. Maar goed, ik heb er geen verstand van. Ik bedoel, de mensen die het gaan kopen, komen niet om 3 uur s nachts kijken natuurlijk. Dus dat merken ze pas als ze verhuisd zijn. En als ze dan komen klagen bij je (kan ik me ook niet voorstellen) dan zeg je, o ja, noooit iets van gemerkt.
quote:Ameliaaa schreef op 13 december 2016 @ 08:13:

Kan me niet voorstellen dat je geluidsoverlast moet melden, want overlast is voor iedereen weer wat anders. Kan toch zijn dat je heel vast slaapt en nooit wakker wordt van herrie s nachts?



Het zou misschien anders zijn als je bij een spoor woont ofzo maar dan vragen mensen er zelf naar. Of naast een fabriek oid. Maar gewoon particulieren, nee, het lijkt me heel raar dat je dan verplicht zou zijn dat te melden. Maar goed, ik heb er geen verstand van. Ik bedoel, de mensen die het gaan kopen, komen niet om 3 uur s nachts kijken natuurlijk. Dus dat merken ze pas als ze verhuisd zijn. En als ze dan komen klagen bij je (kan ik me ook niet voorstellen) dan zeg je, o ja, noooit iets van gemerkt. Je bent dit als verkoper wel verplicht te melden. Doe je dit niet en er blijkt al lang overlast te zijn door de buren, dus ten tijde dat jij er woonde, dan kan in het uiterste geval de koop zelfs ontbonden worden.
Ja maar wie doet dat nou echt? Het kan misschien theoretisch wel. Maar het lijkt mij niet dat het vaak gebeurt, dat iemand het huis niet meer wil. Mensen hebben hun oude huis al verkocht ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 13 december 2016 @ 07:26:

En je moet bij verkoop de potentiele kopers wel op de hoogte stellen van de geluidsoverlast.Ik moet helemaal niets. Kan ook best zijn dat het meteen stopt wanneer ik hier weg ben. Daarbij er zijn zat mensen hier die zeggen dat het juist gezellig is wat reuring en feestjes. Hangt ook van de koper af of hij/zij dat leuk vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 13 december 2016 @ 08:41:

[...]





Ik moet helemaal niets. Kan ook best zijn dat het meteen stopt wanneer ik hier weg ben. Daarbij er zijn zat mensen hier die zeggen dat het juist gezellig is wat reuring en feestjes. Hangt ook van de koper af of hij/zij dat leuk vindt.



Als het stopt wanneer jij daar weg bent, zou het dus alleen aan jou liggen?

Nu is het ineens wat reuring en feestjes, terwijl het eerst overlast, bedreiging en intimidatie was.

Ik vind echt dat je op een vreemde manier reageert op de reacties van de forummers hier.





Als je verschillende keren bij de politie en VVE melding hebt gedaan van overlast, ben je wel verplicht dit te melden bij verkoop van je huis. Je kunt denken dat jij boven de wet staat, maar zo werkt het niet.
quote:viva-amber schreef op 13 december 2016 @ 03:06:

[...]





Dit gaat alleen over het plaatsen van vaste camera's en is niet van toepassing op een mobieltjeHet was dan ook een reactie op lemoos die dashboardcams aanhaalt.
quote:Ameliaaa schreef op 13 december 2016 @ 08:33:

Ja maar wie doet dat nou echt? Het kan misschien theoretisch wel. Maar het lijkt mij niet dat het vaak gebeurt, dat iemand het huis niet meer wil. Mensen hebben hun oude huis al verkocht ook.



Dan zou ik eens op internet kijken bij: moet de verkoper van een huis de koper informeren over overlast van buren.

Daar zie je dat het in de praktijk wel gebeurt.
Ja dat moet, anders is het een verborgen gebrek en kun je aansprakelijk gesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
http://www.openbareordere ... erzwijgen-overlast-buren/



Het ligt wel genuanceerder. Erge feestjes geven mijn directe buren niet meer. De overlast is meer naar mij als persoon gericht omdat ik nog steeds klaag. Zij maken Nog wel lawaai bij terugkomen van uitgaan.



Het kan best over zijn wanneer ik weg ben omdat het afzetten is tegen mij. Dit is ook bevestigd Door politie en vve.



Dat er weleens een feest is in de straat en wisselende verhuur via airbnb kan ik aangeven. In hoeverre het persoonlijk niet of wel klikt tussen een potentiële koper en doe studenten kan ik niet inschatten. Er zijn ook buren die hun hele slaap-/woonsituatie hebben omgedraaid in huis en bij wie zij nog steeds elke week op de koffie komen.



Ik kan sowieso aangeven dat niet altijd rustig is in de nacht. Je komt niet naast rustige mensen te wonen. Dat kan ik wel aangeven.



Het is subjectief. Sommige mensen hier vinden mij ook een zeur terwijl een ander het niet zou trekken. Zo is het in de straat ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Mietrot schreef op 13 december 2016 @ 03:17:

[...]





Dan moet ze 't huis wel verkocht krijgen ...



Als toekomstige kopers toevallig 's avonds laat es komen zien om "sfeer te snuiven" ... weten ze ook welke buren ze krijgen.Dat is altijd afwachten, of je je huis verkocht krijgt, maar dat is geen reden om het niet te proberen. Ik ging ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-amber,

Ik vroeg me af hier het de afgelopen weken gegaan is? En ben je inmiddels op zoek naar een andere woning?
Alle reacties Link kopieren
Als koper van een woning zou ik niet uitgaan van de verkoper als het gaat om wel of geen overlast. Van de verkoper zou ik hooguit een antwoord als ''ik heb het nooit als overlast ervaren'' verwachten (wat alsnog kan betekenen dat je naast een dweilorkest woont)



Blijft een subjectief iets natuurlijk!
Pivot! PIVOT!!!
http://www.openbareordere ... erzwijgen-overlast-buren/



Link was al bekend zag ik net
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 03 januari 2017 @ 11:24:

Hoi Viva-amber,

Ik vroeg me af hier het de afgelopen weken gegaan is? En ben je inmiddels op zoek naar een andere woning?



Het gaat best redelijk. Het is hier al zeker 5/6 weken rustig. Er is inmiddels een potentiële koper, een investeerder. Dus precies zo iemand die het pandje gaat verhuren aan studenten, airbnb of ander gespuis zonder binding met de buurt. Ik verdien dus uiteindelijk ook mijn geld met het geen waar deze buurt last van heeft.

We zijn nog niet in onder handeling. Ik hoop ergens dat er toch nog iemand reageert die hier gewoon wil wonen.



Ik heb een leuk klein huis in een dorp op het oog. Het huis ligt in een bosrijke omgeving. Het moet wel verbouwd worden.



De ontwikkeling in mijn wijk houd ik toch niet tegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een dorpje in een bosrijke omgeving is wel wat anders dan Amsterdam. Lekker rustig, maar weinig voorzieningen.

Ik overweeg een migratie verhuizing naar Drenthe. Geen dorp. Ik vraag me af hoe alles gaat als je geen auto hebt. Hoe denk jij daar over? Jij hebt ook geen auto toch?
Alle reacties Link kopieren
Het is een chic dorp met een treinstation (1km) waar intercity's stoppen, winkels, horeca, 3 sportscholen, zwembad binnen en buiten. Super op loop afstand. Het is echt geweldig. Ik ben ook in Alkmaar geweest en Haarlem maar ik wil niet meer in een stad wonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En het klussen besteed je uit? Ik moet er niet aan denken om voor elk blikje verf een half uur te reizen. Nu zit er een kluswinkeltje op 50 meter afstand. De avondwinkel zit om de hoek. Na het uitgaan kan ik naar huis lopen. Of als ik lui ben met een taxi. Ik vind zo'n verhuizing wel een grote stap.

Maar jij ziet geen bezwaar, begrijp ik. Je blijft natuurlijk ook in de randstad.
quote:safrat schreef op 21 februari 2017 @ 19:06:

Een dorpje in een bosrijke omgeving is wel wat anders dan Amsterdam. Lekker rustig, maar weinig voorzieningen.

Ik overweeg een migratie verhuizing naar Drenthe. Geen dorp. Ik vraag me af hoe alles gaat als je geen auto hebt. Hoe denk jij daar over? Jij hebt ook geen auto toch?Serieus?
quote:badmeester schreef op 21 februari 2017 @ 19:17:

[...]





Serieus?Ik overweeg het ja. Best serieus.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog niets rond. Klussen betekent echt muur verplaatsen en andere keuken. Dat zou ik wel uitbesteden. Verfen etc misschien ook. Verf kan je tegenwoordig ook laten bezorgen. Aan uitgaan tot diep in de nacht heb ik al jaren geen behoefte. Ik woon liever op fiets afstand van het bos en het strand.



Het ligt maar een paar kilometer (5 trein minuten) van een stad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Drenthe dingen voor mijn studie gedaan. Het platteland is daar alleen bereikbaar met de auto.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
wat een tokkies
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:viva-amber schreef op 21 februari 2017 @ 19:35:

Ik heb in Drenthe dingen voor mijn studie gedaan. Het platteland is daar alleen bereikbaar met de auto.



Ja Drenthe is alleen maar platteland. Ik kijk vooral in Assen. Ik zie ook fantastische huisjes in Groningen. Delfzijl enzo. Dat lijkt me al helemaal niet te doen.

Alles online bestellen kan inderdaad. Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Maar hoe dan ook een stad is anders dan een dorp. Je zal wel een buitenmens zijn. Misschien was een stad sowieso niets voor jou. Ik weet niet of ik wat heb met 'buiten'. Ik ben wel aan het fantaseren welke dieren ik ga nemen.
quote:safrat schreef op 21 februari 2017 @ 19:25:

[...]





Ik overweeg het ja. Best serieus.Zou jammer voor de stad zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven