Politie treedt niet op burengerucht

11-12-2016 10:50 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommige van jullie weten heb ik te maken met burengerucht. Ik ben één van de weinige in de buurt die hierover nog zijn mond open doet. Ik ben bedreigd door mijn buren. Gister was het weer raak op een ander adres. De politie heeft behalve een schouderklopje en de vriendelijk mag het wat zachter niet opgetreden. De volumeknop ging na het vertrek van de politie weer omhoog. Op latere meldingen heeft de politie niet meer gereageerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Gisselle schreef op 11 december 2016 @ 15:09:

[...]



Ik vind jou altijd zo vreselijk vermoeiend. Jouw gepin op zaken die helemaal niet van belang zijn. TO heeft vreselijke last van haar buren. Ik ook. Jij kan je waarschijnlijk niet voorstellen wat dat met een mens doet. De beslissing van de wbv om een probleemgezin naast mijn woning te plaatsten, i.p.v. in een begeleide instelling, zorgt ervoor dat ik nu al jaren met geluids- en andere overlast te maken heb, waardoor ik vaak niet kan slapen en mijn woongenot verdwenen is. En ach misschien betalen mijn buren wel een soort van bijdrage, maar ik weet dat ze een heel grote schuld hebben, dat hebben zij mij nl. zelf verteld, ik kom zelf uit de welzijnswereld, dus ik weet wel zo'n beetje hoe dat werkt, van een kale kip kun je niet plukken. En ik weet ook dat ik een flink bedrag voor de advocaat kon ophoesten, geld dat ik helemaal niet kan missen.als je het niet relevant vindt voor de discussie moet je het ook niet ter sprake brengen.
Wat een narigheid Amber, afschuwelijk! Goed dat je niet opgeeft, ik snap je grote teleurstelling in alle andere klagers, dat ze afhaken. Maar pas je zelf ook een beetje op? Je hebt hiermee al de openbaarheid gezocht, je stem is (mooi! En) herkenbaar, ik zou het best een beetje eng vinden eerlijk gezegd, om dit hier zo te delen.

Wat heb jij een pittige tijd zeg, dit er ook nog eens bij. Niet opgeven! Als bemiddeling eerst moet voordat een volgende stap ondernomen kan worden, dan misschien dat toch maar doorstaan?
quote:Marana_ schreef op 11 december 2016 @ 18:12:



Maar pas je zelf ook een beetje op? Je hebt hiermee al de openbaarheid gezocht, je stem is (mooi! En) herkenbaar, ik zou het best een beetje eng vinden eerlijk gezegd, om dit hier zo te delen.

Zat ik ook aan te denken. Ik zou de link naar de filmpjes hier in ieder geval weghalen en zelf zou ik het ook van YouTube halen. Er staat iemand duidelijk herkenbaar op. Het lijkt me dat je niet nog meer problemen zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Het is bovendien in een besloten ruimte waar de regels voor privacy nog strenger zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 11 december 2016 @ 16:49:

Dat wil ik niet nee. Dat wilde ik alleen samen met de mensen die er ook last van hebben die zijn allemaal afgehaakt. Zij zeggen namelijk dat ik de enige ben die last van hun heeft maar dat is niet waar want er zijn klachten van diverse mensen. Daarbij is de overlast ook niet opgelost door met hun te praten want het is een probleem van meerdere huizen.Ik zou juist wel gebruik maken van de bemiddeling. Al is het maar bij wijze van een soort dossieropbouw. Dan heb JIJ er alles aan gedaan. Kun je daarna naar degenen wijzen die hier vanuit hun professie verantwoordelijk voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 11 december 2016 @ 16:52:

[...]





Buurtbemiddeling is tweeledig. Allereerst is het bedoeld om conflicten op te lossen en verder vooral dossieropbouw. Ik heb jaren aan buurbemiddeling gedaan. Veel van die zaken zijn niet erg succesvol. De woningcorporaties wilden op een gegeven moment ook geen geld meer geven aan buurtbemiddeling omdat de conflicten bleven bestaan.



Voor het dossieropbouw kan het wel belangrijk zijn. Wij legden alles vast en dat verslag werd naar de coöperatie gestuurd. Voor de coöperatie kan dat een middel zijn om een uithuiszetting op te starten, maar ook hier is een verslag niet erg effectief. Het is heel lastig om een huurder uit huis te zetten.



Een groot nadeeel is dat je neutraal moet zijn. Lief en aardig en begrip tonen. Terwijl ik soms weleens heb gedacht dat als ik tijdens zo'n gesprek zou zeggen: en nou is het klaar met een een of andere geweldsdreiging, alles opgelost zou zijn.



Buurtbemiddeling is wel goed als je van plan bent andere stappen te ondernemen, want het toont aan dat je bereid was om de dialoog aan te gaan. In der minne schikken wordt altijd gewaardeerd.Ah, dit dus. Alleen beter verwoord en onderbouwd dan mijn post.
Ook als je juridisch bezig gaat met overlast, wordt bemiddeling dacht ik ook gezien als 1e logische stap. (helaas kan me voorstellen dat je niks meer met ze te maken wil hebben)
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de linkjes staan. Sterker nog wanneer de overlast blijft komen er nog veel meer video's.

Laat zij maar een x last van mij hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 05:01:

Ik laat de linkjes staan. Sterker nog wanneer de overlast blijft komen er nog veel meer video's.

Laat zij maar een x last van mij hebben.Die laatste opmerking getuigt dan weer niet echt van volwassenheid. Waarom bewaar je die filmpjes niet voor jezelf als bewijsmateriaal? De politie zal er echt niet blij mee zijn dat je ze op YouTube hebt gezet als je een procedure wilt beginnen. Je maakt het jezelf daar alleen maar moeilijker mee.
Alle reacties Link kopieren
Net als niet meewerken met bemiddeling. Je staat niet echt sterk als zij klachten tegen jou kunnen indienen wegens laster. Dan wordt het straks gezien als ordinaire burenruzie en ben je nog verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het filmpje aan de politie aangeboden maar die gaven aan er geen interesse in te fhebben en het niet te kunnen afspelen. Iets wat waar is, is geen laster.



Er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vrijheid van meningsuiting is volgens mij iets anders dan mensen filmen en dit verspreiden met een bepaalde boodschap.



Anyway, je maakt het jezelf er niet gemakkelijker op.
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 11:03:

Ik heb het filmpje aan de politie aangeboden maar die gaven aan er geen interesse in te fhebben en het niet te kunnen afspelen. Iets wat waar is, is geen laster.



Er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting.



????? Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Jij mag wel filmen, maar het op

social media zetten is een heel ander verhaal.

Wil je dit eigenlijk wel oplossen of wil je alleen klagen?
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 11:03:

Ik heb het filmpje aan de politie aangeboden maar die gaven aan er geen interesse in te fhebben en het niet te kunnen afspelen. Iets wat waar is, is geen laster.



Er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting.



Geen laster, wel smaad.

En vrijheid van meningsuiting heeft hier niets mee te maken.



Je hebt al niet zo'n sterke zaak. Je krijgt geen steun van de buurt en de politie. Deze filmpjes doen jouw zaak echt geen goed. Doe het gewoon volgens de regels?
Alle reacties Link kopieren
Niemand doet het volgens de regels. Waarom ik dan wel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 13:10:

Niemand doet het volgens de regels. Waarom ik dan wel?Je wilt je verlagen tot het niveau van je asociale buurtgenoten? Daar schiet je echt niets mee op. Zo kom je nooit tot een oplossing.
Ik kan mij voorstellen dat je een beetje wanhopig wordt van deze situatie, daarom een .
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 11 december 2016 @ 17:26:

[...]



als je het niet relevant vindt voor de discussie moet je het ook niet ter sprake brengen.
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 13:10:

Niemand doet het volgens de regels. Waarom ik dan wel?



Omdat het jouw zaak geen goed doet.



VvE heb je al benaderd toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 11 december 2016 @ 17:26:

[...]



als je het niet relevant vindt voor de discussie moet je het ook niet ter sprake brengen.
Alle reacties Link kopieren
Her probleem is bekend bij de vve.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De buren waar jij last van hebt zitten bij dezelfde VvE toch? In dat geval kan je het bestuur verplichten maatregelen te nemen want de overlastveroorzakers moeten zich houden aan de akte en het huishoudelijk reglement. Heb je al uitgezocht hoe dat dan zit? Heb je een bestuur of een beheerder? De woningbouw zal ook in de VvE zitten? Ik zie daar veel meer mogenlijkheden dan alleen de politie inschakelen voor overlast. Juridisch gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 11 december 2016 @ 12:53:

[...]





Het is een moment opname,dat geef ik toe,maar iemand hoeft niet te gaan staan schreeuwen om dreigend over te komen. Ik als leek zie dit,nav wat Amber verteld ,en krijg spontaan koude rillingen. Of de politie het ook zo ziet,betwijfel ik. Die zullen met andere ogen kijken,aangezien zij niet blindelings op Ambers verhaal af mogen gaan. Er gebeurt immers niks "bijzonders" in het filmpje. Bedoel je dat?

Overigens geloof ik Amber.Ja dat bedoel ik en niet zozeer de politie maar ik dus als ik gewoon zonder oordeel naar de filmpjes kijk. Ik zie niks bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
Vve weet er van maar handhaven de regels soms wel en soms niet. Die mensen doen het vrijwillig en zijn deels ook geïntimideerd. Wanneer er niets bijzonders op die video staat dan heb ik nog minder reden om hem weg te halen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 12 december 2016 @ 15:29:

De buren waar jij last van hebt zitten bij dezelfde VvE toch? In dat geval kan je het bestuur verplichten maatregelen te nemen want de overlastveroorzakers moeten zich houden aan de akte en het huishoudelijk reglement. Heb je al uitgezocht hoe dat dan zit? Heb je een bestuur of een beheerder? De woningbouw zal ook in de VvE zitten? Ik zie daar veel meer mogenlijkheden dan alleen de politie inschakelen voor overlast. Juridisch gezien.Oh is er een gezamenlijke VVE? Ik haf destijds inderdaad contact met het bestuur over de mogelijkheden. Zij waren bereid in ieder geval een officiële brief aan mijn buurvrouw te sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven