Politie treedt niet op burengerucht

11-12-2016 10:50 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommige van jullie weten heb ik te maken met burengerucht. Ik ben één van de weinige in de buurt die hierover nog zijn mond open doet. Ik ben bedreigd door mijn buren. Gister was het weer raak op een ander adres. De politie heeft behalve een schouderklopje en de vriendelijk mag het wat zachter niet opgetreden. De volumeknop ging na het vertrek van de politie weer omhoog. Op latere meldingen heeft de politie niet meer gereageerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 15:45:

Vve weet er van maar handhaven de regels soms wel en soms niet. Die mensen doen het vrijwillig en zijn deels ook geïntimideerd. Wanneer er niets bijzonders op die video staat dan heb ik nog minder reden om hem weg te halen.Stel je je nu expres een beetje dom op?
Alle reacties Link kopieren
Maar de buren van de video in de OP zijn toch niet de buren die jou bedreigen en regelmatig overlast bezorgen? Dit zijn de mensen die last hebben van die andere buren, en nu denken "wij hebben steeds last van aso-buren, nu vieren wij een feestje en gaan wij een keer geen rekening houden en lekker feest vieren". Heel begrijpelijk, jij wordt zelf ook recalcitrant op een andere manier. Maar dit gaat alleen maar tegen je werken, straks ben jij die aso-buur die haar buren aan de schandpaal nagelt terwijl ze voor het eerst in jaren een feest geven.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Amber, als ik jou was zou ik toch een gesprek aangaan met de buurtbemiddeling. Je kan daar in ieder geval jouw verhaal doen en misschien hebben ze tips waar je nog niet aan hebt gedacht. Het eerste gesprek is niet gezamenlijk. Jij vertelt gewoon jouw kant. Ook de overlastgevend praat alleen. Vervolgens wordt dan een gezamenlijk gesprek gehouden. Helpt dit niet, dan heb je wel good will getoond.

De VvE is een vervolgstap. Je kan hen dwingen tot een maatregel danwel waarschuwing. De hele procedure staat beschreven in het splitsingsreglement.

Als niets succesvol is, kan je een civiele procedure opstarten. Daar heb je wel bewijs nodig. Dat is veel gedoe en je kunt je afvragen of dat het wel waard is, want de verhoudingen komen wel op scherp te staan.

Ik ben overigens wel blij dat mijn rechtszaak niet over de overlast van feestjes en partijen gaat. Dat lijkt mij een stuk lastiger te bewijzen.

Is de rijdende rechter niets? Voor mij niet, maar hoe kijk jij daar tegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nog weleens nadenken over buurtbemiddeling over een paar weken wanneer het weer wat beter met mij gaat. Ik vraag mij alleen af of in de buurt niet ook anders zou moeten worden omgegaan met overlast ipv alles te gedogen zodat er bij steeds meer adressen sprake van is.



Ik ga niet met mijn hoofd op TV.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen gemeenteraadsleden in je Kennissenkring? De tip van de commissaris en b en wat aanschrijven vind ik een goede, mn als het gaat om niet handhaven en woonplezier. Ik zou daar alleen niet te lang mee wachten ivm kerstreces en alles wat daarbij komt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook al reactie van de politie dat e.a. pas in 2017 wordt behandeld vanwege drukte. Ik vind dat ook een goed idee wanneer deze klacht ook niet serieus wordt opgepakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Amber, ik herken die gevoelens van recalcitrantie, in mijn fantasie had ik ook al dingen bij mijn bovenburen en naaste buren en andere asobewoners uit mijn flat aan willen doen. Geluidsoverlast en zeker langdurige geluidsoverlast kan je mentaal over de klippen heen krijgen. Of het allemaal verstandig is wat je doet? Waarschijnlijk niet. Ik kon in de periode van geluidsoverlast op een gegeven moment niet meer helder denken. Mijn geest was in opperste staat van paraatheid, zo voelde het, ik kon nog maar weinig velen. Als ik alleen al buren zag of hun auto zag staan, vloog het me al aan. Ik denk dat safrat goede tips geeft, trouwens.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook problemen op mijn werk zie mijn andere topic. Het kan best zijn dat ik daardoor meer risico's neem die anderen niet verstandig vinden. Het is mijn manier om de druk erop te houden op dit moment.



Ik had vandaag wel een goede dag met goede gesprekken en ik heb waarschijnlijk ook een fijne re-integratie plek gevonden (eigen initiatief). Ik heb gewoon geen zin meer om mij netjes te gedragen wanneer anderen dat ook niet doen. Ik had een mevrouw met kanker in de straat die niet thuis heeft kunnen herstellen van de chemo's tgv de overlast in de straat. We hebben hier niet over 1x in de paar weken een feestje. Filmen is mijn manier om een dossier aan te leggen want ik heb niet meer de energie om schriftjes bij de te houden waar toch niemand in is geïnteresseerd is omdat het geen bewijs is. De politie kan zogenaamd mijn video's niet afspelen...prima toch dan kan iedereen ze zien. Die video van dat feest kan niemand ontkennen. Het is wat het is.



Kan de politie het niet zien....dan moeten zij ff de stront uit hun ogen vegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kan mij voorstellen dat dit je compleet opzuigt en vind het ook oprecht heel lullig voor je.



Ik heb ooit een woning gehuurd in de vrije sector en de bewoners voor mij was zelfde verhaal als hier bij jou.

Het heeft heel lang geduurd voordat die mensen er uiteindelijk het huis uitgezet werden. Het hele huis moest gestript worden zo uitgeleefd was het. Tot aan buurtkinderen werden bedreigd als iemand eens wat durfde te zeggen. Het hele gebeuren heeft op vele buurtbewoners behoorlijk impact gehad.



Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch proberen te verkopen. En zeker blijven melden overal.

Sterkte ermee, laat je niet gek maken!
Die filmpjes zijn kan je op verschillende manieren interpreteren. Dingen als "ik zou maar uitkijken" en "je weet wel wat ik bedoel" zeggen niet zoveel. Bij het eerste filmpje kon ik overigens door alle muziek niet horen wat er werd gezegd.

Je hebt vast meer dossier dan je denkt. Alle meldingen naar de politie tellen ook. Als je alles gaat verzamelen moet je een aardig dossier hebben. Ik begrijp best dat je geen energie hebt en dat je er ook geen moeite in wil steken, maar als je in een rechtszaak sterk wil staan kan je niet met die 2 filmpjes aankomen. In zekere zin is een rechtszaak tegen geluidsoverlast een muizenval. Je weet dat dat zowat je laatste kans is dus dan begin je met het verzamelen van bewijs. Alles op papier, melding hier, melding daar. Logboek van gebeurtenissen. En als je genoeg hebt sla je toe. Valletje dicht, muis dood. Daar zit veel werk in maar je wilt niet dat je laatste poging ook faalt, toch? Zonder voorbereiding moet je aan zoiets niet beginnen.
Alle reacties Link kopieren
De politie heeft mijn telefoontjes en meldingen niet geregistreerd. IK heb dat al eens opgevraagd. Men zegt dat er niets bekend is. Men houdt gewoon niet bij. De politie hier is echt heel slecht, zo slecht dat zij daar de krant mee halen. Ik ben niet de enige die klaagt. Ik ben daarom ook per mail gaan melden om zelf bewijs te hebben. In dat filmpje met muziek wordt niet gedreigd. Het is alleen een filmpje van de overlast om 03.00 uur in de nacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Gisselle schreef op 12 december 2016 @ 13:22:

[...]



wat een volwassen reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 12 december 2016 @ 12:28:

[...]





????? Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Jij mag wel filmen, maar het op

social media zetten is een heel ander verhaal.

Wil je dit eigenlijk wel oplossen of wil je alleen klagen?Vrijheid op nieuwsgaring. Niemand kan zich beroepen op privacy of portretrecht aangezien er niemand in beeld is gebracht. Dat zou een ander verhaal zijn als ze een scheldpartij zou filmen waarin mensen herkenbaar in beeld worden gebracht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Klacht indienen bij woningbouw

Klacht indienen bij wijkagent en blijven bellen

Lobby starten bij gemeente/wethouder



Klote voor je, ik weet wat het is, gelukkig nu verhuisd! Sterkte
quote:lemoos2 schreef op 12 december 2016 @ 20:23:

[...]





Vrijheid op nieuwsgaring. Niemand kan zich beroepen op privacy of portretrecht aangezien er niemand in beeld is gebracht. Dat zou een ander verhaal zijn als ze een scheldpartij zou filmen waarin mensen herkenbaar in beeld worden gebracht.Vrijheid van nieuwsgaring heeft er ook niets mee te maken. Ik weet trouwens niet welk filmpje jij kijkt maar de twee mensen die ik zie zijn vrij herkenbaar. Bij opsporing verzocht zouden ze in hun handen klappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 12 december 2016 @ 20:44:

[...]





Vrijheid van nieuwsgaring heeft er ook niets mee te maken. Ik weet trouwens niet welk filmpje jij kijkt maar de twee mensen die ik zie zijn vrij herkenbaar. Bij opsporing verzocht zouden ze in hun handen klappen.



Het hoeft er ook niets mee te maken hebben maar het geeft in NL mensen het recht om te filmen op de openbare weg, net als het gebruik van dashcams.



Kwaliteit van dat tweede filmpje is denk ik niet goed genoeg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 12 december 2016 @ 20:44:

[...]



. Bij opsporing verzocht zouden ze in hun handen klappen.Zij kunnen mij inhuren...ik sta open voor elk aannemelijk aanbod.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 12 december 2016 @ 20:44:

[...]





Vrijheid van nieuwsgaring heeft er ook niets mee te maken. Ik weet trouwens niet welk filmpje jij kijkt maar de twee mensen die ik zie zijn vrij herkenbaar. Bij opsporing verzocht zouden ze in hun handen klappen.



Geloof je dat echt? Dat het allemaal zo simpel in elkaar steekt?

Je mag nog net een camera op je eigen auto richten, maar een camera die zich richt op de openbare weg en die beelden met personen op social media plaatsen mag gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Pas een beetje op jezelf TO. Met al die stress en toestanden fok je jezelf alleen maar erger op. Voor hun is dat dagelijkse kost, jij staat nu in de overdrive.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:viva-amber schreef op 12 december 2016 @ 20:13:

De politie heeft mijn telefoontjes en meldingen niet geregistreerd. IK heb dat al eens opgevraagd. Men zegt dat er niets bekend is. Men houdt gewoon niet bij. De politie hier is echt heel slecht, zo slecht dat zij daar de krant mee halen. Ik ben niet de enige die klaagt. Ik ben daarom ook per mail gaan melden om zelf bewijs te hebben. In dat filmpje met muziek wordt niet gedreigd. Het is alleen een filmpje van de overlast om 03.00 uur in de nacht.



Maar je belde naar 112?

Hoe dan ook: ze registreren wel. Dat gaat automatisch. In Rotterdam althans.

Dat ze doen alsof ze dat niet bijhouden is heel vreemd. Je schreef ergens dat de politie al vaker heeft gecontroleerd. Dat is dan toch ook geregistreerd? Sowieso kan je op internet alle meldingen waar de politie, brandweer of ambulance naar toe gaat terugvinden. Voor Rotterdam althans

Ik heb echt fantastische ervaringen gehad met de politie. In 5 verschillende situaties en verschillende bureaus. Kortom je woont in de verkeerde stad.
quote:ardni schreef op 12 december 2016 @ 20:52:

[...]





Geloof je dat echt? Dat het allemaal zo simpel in elkaar steekt?

Je mag nog net een camera op je eigen auto richten, maar een camera die zich richt op de openbare weg en die beelden met personen op social media plaatsen mag gewoon niet.Je quote verkeerd.
quote:lemoos2 schreef op 12 december 2016 @ 20:46:

[...]





Het hoeft er ook niets mee te maken hebben maar het geeft in NL mensen het recht om te filmen op de openbare weg, net als het gebruik van dashcams.



Kwaliteit van dat tweede filmpje is denk ik niet goed genoeg.



Vergaren is wat anders dan publiceren.



"Het Wetboek van Strafrecht meldt hierover in artikel 441b: Elk opzettelijk filmen of fotograferen van personen met een aangebrachte camera in de openbare ruimte is verboden, tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 441b: Wetboek van Strafrecht: maximaal twee maanden cel), de vraag is of een dashboardcamera als aangebrachte camera wordt opgemerkt. als voorbeeld: een webcam voor het raam zetten die mensen op straat filmt wordt wel als aangebrachte camera aangemerkt.. De aanname is dat een dashboardcamera niet als aangebrachte camera aangemerkt wordt. Het filmen van de openbare weg met een dashboardcamera is dus toegestaan, maar als het om een vaste camera gaat dan zou er een bordje opgehangen moeten worden dat er een camera opgehangen is. In geval van publicatie van de beelden zult u rekening moeten houden met portretrecht. Publicatie van een filmopname waar een persoon herkenbaar opstaat, kan een schending van het portretrecht zijn. De geportretteerde moet een redelijk belang kunnen laten zien (zoals privacybelang) op grond waarvan het werk niet gepubliceerd mag worden. Voor meer informatie kunt u de website van ICT-jurist Arnoud Engelfriet bezoeken: Iusmentis.com"
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 12 december 2016 @ 20:52:

[...]





Geloof je dat echt? Dat het allemaal zo simpel in elkaar steekt?

Je mag nog net een camera op je eigen auto richten, maar een camera die zich richt op de openbare weg en die beelden met personen op social media plaatsen mag gewoon niet.



Jawel hoor. Heeft ook te maken met context. Ik kan de godganse dag filmen met gopro op mijn helm, over kilometers asfalt door NL. En die hele doodsaaie film op een blog plempen. Af en toe een opmerking als 'klojo' om het wat interessanter te maken.

Ga ik echte aso's filmen met de dashcam en bedenk mij dat het leuk is om dat op te sturen naar de Televaag website (zie ook: lever hier uw filmpjes in over verkeershufters) dan blur ik het kenteken of smoelwerk.

Ga ik zo'n filmpje onder een pseudoniem plaatsen op YouTube, ga dan maar eens achterhalen wie je precies voor smaad en laster kunt aanklagen.



Ga ik een suf straatinterview houden voor het lokale zendertje dan komen passanten gewoon in beeld hoor. Daar hoef ik echt geen toestemming voor te vragen aan ieder passerend individu. Evenmin met scholieren die een sociaal experimentje doen op de openbare weg en dat dit vervolgens op de schoolwebsite komt te staan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je gaat voor geluidsoverlast geen 112 bellen toch?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt allemaal wel wat genuanceerder: http://mens-en-samenlevin ... en-op-straat-mag-dat.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven