Tettertopic versie 32!

03-01-2015 00:56 3004 berichten
Een nieuw jaar, een nieuw weekend, een nieuwe dag, een nieuwe cake, nieuwe poezels, kortom: tijd voor een nieuw topic!







Veel plezier weer!



En een link naar topic 31
Vrijdag dus.. Pfeeuw..
quote:Splinter_ schreef op 18 juli 2015 @ 18:21:

Ja, gezien!



Een voedseldroger? Ken ik niet!

Maar mijn eerste idee is: waarom droog je aardbeitjes?Tomaatjes zou ik doen.
Het experiment om Sammi altijd een gevuld etensbakje te geven, is trouwens mislukt. Hij vreet gewoon door tot het leeg is.

Maarrrrrr: hij is niet meer zo aan het schrokken nu. We geven weer afgepaste hoeveelheden, 3x per dag, en hij schrokt niet meer alles in 1x naar binnen.

Hij ligt nu lekker buiten, bij ons, en heeft niet eens gemerkt dat zijn bakje om 18u weer gevuld is. Terwijl hij voorheen al vooraf zat te wachten waar het bleef. Nou ja, scheelt toch iets.
quote:Bieb2.0 schreef op 18 juli 2015 @ 18:22:

Vrijdag dus.. Pfeeuw..
Alle reacties Link kopieren
De kinderen en K zijn er niet met mijn verjaardag. Zijn nooit trouwens. Dus ik krijg mijn cadeaus altijd eerder.

De voedseldroger wilde ik graag omdat ik dus gezondere snacks/snoepjes voor Tara wil maken. We merken toch wel dat haar darmen gevoelig zijn. Ze heeft niet altijd goeie poep en haar gasproductie stijgt naar abnormale waardes.... Dus toch proberen om geen supermarktsnoepjes meer te geven. Zelf maken is dan de enige optie.

Er kan van alles in, kippennekken, vleugeltjes, kipfilet, oren (varken/rund/konijn) pens (maar dat ga ik absoluut niet doen) lever, long, luchtpijp, bullepees (maar daar twijfel ik ernstig aan, het idee om een stierenpiel vers aan te moeten pakken... brrr) zalm (ga ik ook niet doen, schijnt vreselijk te stinken) hart, niertjes etc. Heel veel dus.

Maar er kan ook allerlei groente, fruit en kruiden in. Als ik dus zelf oregano ga kweken kan ik dat zelf drogen en in een potje doen.

De kosten van zo'n ding laten draaien valt ook erg mee, 0.05 cent per uur.

Ik heb ook appels gekocht vandaag en bananen. Banaan krijgt de papegaai van een vriendin van me. Als je dat in de supermarkt moet kopen ben je een kapitaal kwijt en nu kan ze van 2 of 3 bananen haar vogel voorzien van goedkope snoepjes. Hij schijnt er gek op te zijn.



En de gedroogde aardbeitjes kan je lekker door de yoghurt doen samen met de banaan en appel. Kan natuurlijk ook vers maar het lijkt met gewoon leuk om te doen en op te eten. Of cruesli kopen en dan je eigen gedroogde fruit er door doen.

linkje met wat je allemaal kan drogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 18 juli 2015 @ 18:23:

[...]





Tomaatjes zou ik doen.En dan in olie bewaren. Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oh en de droger? Superding! Alleen zo jammer dat de luchtslang er al weer is afgedonderd en ik m nu niet kan gebruiken. Maar het is mooi weer dus het beddengoed heb ik buiten opgehangen.
Wat grappig, Dee, die voedseldroger. Man zei al dat ze dat vroeger thuis deden met appeltjes achter de kachel. Maarja, dat kan niet in de zomer.

Maar jeetje, een halve aardbei drogen duurt 12 uur!

Alleen staat er op die site dat je eerst het kroontje moet verwijderen en dan de aardbei moet wassen. Da's niet handig, want zonder kroon zuigt ie zich gelijk vol met water. Moet je nog langer drogen Altijd eerst wassen en dan pas kroontje eruit.



*einde kookles*



Voor Tara wel een goed idee ja, hopen dat het dan beter gaat. Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat met die droger, of er geen luchtjes in blijven hangen ofzo.



En de andere droger (voor je kleding): balen dat ie stuk is! Je hebt hem nog geen 8 dagen toch? Dan moet je gewoon een nieuwe krijgen, dus niet laten repareren.



Oh, en ik vind het wel saai dat je weer alleen bent op je verjaardag hoor
Bie-hiep, ben je er nog?

Hoe heet die site ook alweer waar je zo heel goedkoop je telefoonhoesjes kunt kopen?
Alle reacties Link kopieren
Bieb zit nu denk ik aan de hapjes en limoncello . Nieuwe aanwinst is echt een stoer mannetje, hij banjert overal rond, klimt al in de stoelen en voelt zich thuis.



Dee, jij bent wel helemaal into drogen nu. Ik gooi er ook zo goed als alles in, soms alleen op een kort programma. Overhemden op strijkdroog en dan netjes ophangen, dan is het strijken zelf een eitje. Alleen handdoeken gaan standaard op een rek binnen of buiten want ik vind zachte handdoeken niet lekker.



Bieb, jammer dat ik je gemist heb vandaag maar dat is inderdaad een goeie reden om eens deze kant op te komen. Zal F ook vast leuk vinden. En natuurlijk zijn alle tetters welkom voor een kraambezoekje :-)
quote:Talkinghead schreef op 18 juli 2015 @ 21:35:

Bieb zit nu denk ik aan de hapjes en limoncello . Nieuwe aanwinst is echt een stoer mannetje, hij banjert overal rond, klimt al in de stoelen en voelt zich thuis.



Dee, jij bent wel helemaal into drogen nu. Ik gooi er ook zo goed als alles in, soms alleen op een kort programma. Overhemden op strijkdroog en dan netjes ophangen, dan is het strijken zelf een eitje. Alleen handdoeken gaan standaard op een rek binnen of buiten want ik vind zachte handdoeken niet lekker.



Bieb, jammer dat ik je gemist heb vandaag maar dat is inderdaad een goeie reden om eens deze kant op te komen. Zal F ook vast leuk vinden. En natuurlijk zijn alle tetters welkom voor een kraambezoekje :-)





Volgens mij heb je een heerlijk beestje in huis gehaald, TH. Ik ben ook wel benieuwd of de F-jes meer naar elkaar toe gaan trekken, om zich sterk te maken tegen de nieuweling.
Alle reacties Link kopieren
Kraambezoek klinkt helemaal goed! Leuk hoor, kitten kijken.



De wasdroger is niet stuk hoor, K had het alleen niet goed bevestigd. Morgen terug naar de Ga mma want wat hij nu heeft gekocht is niet het goede. Iets met klemmen of zo.

Overhemden hebben we hier niet. Spijkerbroeken, ondergoed, sokken, T-shirts, dekbedovertrekken, hoeslakens en zo gaat er allemaal wel in. Alleen mijn jurken niet. Die gaan gewoon op een rekje. Die zijn me te mooi om te riskeren dat ze krimpen.



Oh en drogen in de voedseldroger is toch dat je dan toch bepaalde fruitsoorten hebt als het niet meer het seizoen is.

En dank voor de kookles Splinter! Ik denk niet dat het zo vreselijk lang duurt. De kipfilet heb ik er net uitgehaald. Sjuul vindt het ook lekker. Maar ja, wat vindt die nou niet lekker....

quote:Splinter_ schreef op 18 juli 2015 @ 20:58:

Bie-hiep, ben je er nog?

Hoe heet die site ook alweer waar je zo heel goedkoop je telefoonhoesjes kunt kopen?

Of je googelt even......

(heb 'm gevonden!)
Ik was weg dus had me dan geappt.

Miniinthebox of Aliexpress beide .com
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik lees net je 'nieuwe' motto Bieb, errug leuk!
Bieb, lig je al in bed? Je moet bijna weer opstaan hè.



Fijne vakantie!!
Ik lig in bed. Net. Gaan pas zondagnacht weg
Tssssss, zit ik er weer helemaal naast?



Fijn dat je in bed ligt
quote:Bieb2.0 schreef op 18 juli 2015 @ 23:22:

Ik was weg dus had me dan geappt.

Miniinthebox of Aliexpress beide .com

Ik had het al gevonden (google enzo......)



Leuke avond gehad? Ga je nu op je e-bike steeds naar dat buitentheater toe?
Oeh, ah, au....... ik heb net 16 GB aan foto's van mijn laptop op een externe harde schijf gezet. So far, so good.

Maar nu moet ik natuurlijk diezelfde foto's van mijn laptop verwijderen, daar ging het juist om.



Maar dat is griezelig zeg, al m'n foto's deleten!



Eerst maar even 3x checken of ze echt echt echt goed op de harde schijf staan.
fijne vakantie bieb
Hoe is het bij jou, Slif?

Dineetje al gehad? En overleefd?
quote:Splinter_ schreef op 19 juli 2015 @ 19:55:

Hoe is het bij jou, Slif?

Dineetje al gehad? En overleefd?



+1

Hoe is het daar?
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
+1 Maar ik hoop dat je vooral volop geniet Slaeiouf (streep maar door wat niet van toepassing is).



Bieb, heul goeie vakantie! En Olijf zit er al mooi bij zag ik



Splinter, alles ok met de foto's? Ik vind het ook altijdeng als ik ze van mijn tlf naar de computer overzet. En dat moet weer want tlfgeheugen is zo goed als vol.



Hier nog steeds veel plezier met de nieuwe aanwinst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven