Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Bedankt! Ik ga het binnenkort proberen.

Eerst nog wat andere projectjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bij eenvoudige kledingstukken ook al gedaan en dat is redelijk goed uitgepakt. Groter durf ik nog niet aan.



En een coverlock klinkt echr geweldig. Gebruik je die in de praktijk veel?
Alle reacties Link kopieren
De coverlock gebruik ik vooral om shirts af te werken (de onderkant en de mouwen - voor de binnenkant heb ik een gewone lockmachine) en voor sportkleding. Je kan wel zonder, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ooooo, ik wou dat ik die had, een coverlock. Vind het zo leuk staan. Maar nog een grote machine erbij staat in de weg. En ze zijn heel duur toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 25 januari 2016 @ 14:01:

Vlieseline, heel veel spelden en veel strijken en een grotere steeklengte heb je al geprobeerd waarschijnlijk? Ik vind het ook lastig.

Yep, allemaal gedaan.

Boterhamzakjes truc ga ik vaker doen, dat werkte het beste!
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 25 januari 2016 @ 21:45:

Ooooo, ik wou dat ik die had, een coverlock. Vind het zo leuk staan. Maar nog een grote machine erbij staat in de weg. En ze zijn heel duur toch?Ik heb hem tweedehands gekocht van een dame die een nieuwe machine met meerdere opties wilde kopen. Was niet idioot duur. (350 euro) Al die opties die hoef ik niet mijn gewone naaimachine heeft meer dan genoeg opties.
Alle reacties Link kopieren
Nee, 350 euro is te doen ja. Leuk zeg!
Even een vraagje voor de ervaren naaisters, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.



Ik ben bezig met een project met kunstleer, door de specifieke kleur ben ik genoodzaakt dit via internet te bestellen. Ik kom meerdere soorten kunstleer tegen, namelijk 100% PU en 100% polyester. Het plaatje ziet er hetzelfde uit, alleen de prijs van de polyester is de helft van de ander. Van internet wordt ik tot nu toe nog niet heel veel wijzer. Ik vermoed dat de 100% polyester variant soepeler gaat zijn met materiaal, en dat de 100% PU variant steviger is en langer meegaat. Kloppen deze vermoedens? Wat raden jullie aan?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Van hele andere orde als ik hier de berichten lees van op het oog erg ervaren-handigers.. maar ik baalde afgelopen week flink.

Ik heb vorig jaar leren breien en leren haken, en nu had ik onlangs een pakket gekregen met hele mooie meer-kleuren wol om sloffen te breien.

Dus ik afgelopen weekend vol goede moed aan de slag.. ik kwam precies 2 regels ver in de bijgeleverde beschrijving. namelijk 30 steken opzetten en 2 toeren breien. Toen kwam er een instructieregel die volgens mij amper Nederlands was (leek wel een google-translate zin) en hoe veel ik ook gezocht heb op internet, ik kom er niet uit wat nu de bedoeling is. Dus teleurgesteld mn breiwerk maar weer weggelegd..



Sowieso is eigenlijk niet helemaal duidelijk hoe het patroon loopt, oftewel, het is een leuk pakket, maar hoe het nu van 4 bollen wol gaat veranderen in sloffen snap ik echt niet.



Ik zal vanavond eens een stukje omschrijving over typen, misschien spreken jullie de juiste taal..
Alle reacties Link kopieren
Taxxi, kun je geen staaltjes aanvragen? Dan zou je het verschil kunnen voelen.



Anders lastig, ik probeer het zelf vaak zo goedkoop mogelijk te doen, maar ja, daar heb jij niet zoveel aan hè.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
Hieronder een stukje van de beschrijving. Maar ik snap er geen jota van..



"30 steken opzetten in naald 5,5 en 2 toeren in ribbelsteek breien. In de derde toer tussen de 15e en de 16e steek 1 steek gekruisd recht eruit breien en voor de zool in de volgende toer telkens rechts en links de eerder gemeerderde steken in ieder toer elk een steek in een motief eruit breien, de zijkanten worden verder met 15 steken ribbeldsteek gebreid, de zool met 13 steken recht gebreid tot een lengte van 16 cm......."



en zo gaat t nog een tijdje door..

Kan iemand me helpen? Ben ik gewoon nog teveel een beginnende breier om dit te begrijpen? Of is het zo onduidelijk geschreven als het er voor mij uitziet? Er zitten verder geen plaatjes of tekeningen bij de beschrijving en ik kan ook niets soortgelijks op internet vinden.
quote:yesyes123 schreef op 01 februari 2016 @ 21:07:

Taxxi, kun je geen staaltjes aanvragen? Dan zou je het verschil kunnen voelen.



Anders lastig, ik probeer het zelf vaak zo goedkoop mogelijk te doen, maar ja, daar heb jij niet zoveel aan hè.Ik denk dat dat inderdaad maar het beste is, kijken of ik er verschil tussen kan zien. Thanx in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Taxi, volgens mij is Polyurethaan leer (PU-leer) vooral leer dat gebruikt wordt voor tassen en banken en zo. Dus ik denk dat het stijver en dikker is. Maar ik weet het ook niet zeker...



Kijk: http://www.leder-info.nl/index.php/PU-leer
Alle reacties Link kopieren
En ik ben blij!!! Ik heb ook een coverlock op de kop kunnen tikken! Tweedehands, maar doet het prima. Ben alleen nog bezig met afstellen van de draadspanning. Dat vind ik best lastig.

Maar ik verheug me al op de eerste mooie tricot jurkjes, rokjes, t shirts etc etc. Kan ik eindelijk de mooie sierstiksels van de Ottobre maken.
Alle reacties Link kopieren
@ perzikboom, wat heb jij voor een coverlock?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slinger. Bij mij staat in het klepje waar je de onderdraad inrijgt de neutrale stand uitgebeeld.
Alle reacties Link kopieren
Hoe strak zit die onderdraad bij jou als je een naad hebt genaaid? Ik twijfel of hij wel strak genoeg zit op de stof. En of ik dus nog wat moet verstellen of dat het goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit niet super-super strak maar gewoon normaal zoals bij een tshirt wat je in de winkel hebt gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Oja, daar kan ik natuurlijk gewoon naar kijken
quote:helena2 schreef op 02 februari 2016 @ 19:12:

Taxi, volgens mij is Polyurethaan leer (PU-leer) vooral leer dat gebruikt wordt voor tassen en banken en zo. Dus ik denk dat het stijver en dikker is. Maar ik weet het ook niet zeker...



Kijk: http://www.leder-info.nl/index.php/PU-leerDat was mijn gedachte inderdaad ook. Dankjewel voor het helpen zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Perzikboom, een slinger😂.

Verder jaloers op jullie coverlocks☺.



In breien ben ik absoluut niet thuis laylalala.

Is er niet een breitopic?



Zelf al druk bezig met dingen richting het voorjaar voor de kinderen. Blijft heerlijk die kleine projectjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn skibroek ingekort en dat was me toch een vervelend klusje. Trek ik hem net aan, krijg ik de knoop en de rits niet meer dicht
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
quote:ikke46 schreef op 04 februari 2016 @ 07:48:

Ik heb mijn skibroek ingekort en dat was me toch een vervelend klusje. Trek ik hem net aan, krijg ik de knoop en de rits niet meer dicht Ik zie het helemaal voor me. Zoiets had mij ook kunnen overkomen:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Jill81 schreef op 03 februari 2016 @ 22:26:

Perzikboom, een slinger😂.

Verder jaloers op jullie coverlocks☺.



In breien ben ik absoluut niet thuis laylalala.

Is er niet een breitopic?



Zelf al druk bezig met dingen richting het voorjaar voor de kinderen. Blijft heerlijk die kleine projectjes.Zou ook leuk zijn een brei topic. Via google zag ik dit van het forum

http://forum.viva.nl/forum/thuis/instek ... 95261/last



Ik ben zelf begonnen met een brei project en een naai project. Vroeger heb ik gebreid, gehaakt, genaaid (niet veel en vrij beginners werk). Nu meer tijd. Het brei project (een vest ooit uit de margriet of libelle gescheurd) is alleen maar ribbels en een stuk tricot breien. Jou stukje zegt me niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jill81 schreef op 03 februari 2016 @ 22:26:

Perzikboom, een slinger😂.

Verder jaloers op jullie coverlocks☺.



In breien ben ik absoluut niet thuis laylalala.

Is er niet een breitopic?



Zelf al druk bezig met dingen richting het voorjaar voor de kinderen. Blijft heerlijk die kleine projectjes.



Haha Autocorrect heeft af en toe nogal creatieve dingetjes.



Van breien heb ik ook geen verstand. Het enige wat ik kan breien is een sjaal: gewoon rechtdoor en verder niet moeilijk doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven