KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@orkaatje407 bij mij is mijn zus een weekje blijven logeren. Ik had een goede bevalling en was snel weer op de been, maar toch is het fijn om iemand er de nachten bij te hebben (al is dat ook heel persoonlijk natuurlijk)...het ligt er denk ik aan hoe je bevalling is, bij een keizersnede zal je wss meer hulp nodig hebben. Los van de eerste dagen is een vangnet achter de hand hebben wel erg prettig!
Alle reacties Link kopieren
Bij nij geven ze aan als je een Ned donor wil, ze dus alleen kunnen zoeken in hun eigen bank, die niet 'groot' is. Bij mij gaven ze vorige week aan dat ze mij niet kunnen vertellen hoe lang t duurt voordat ze een match hebben. Dat is erg afhankelijk van wat er allemaal 'in de bank' zit en of dat toevallig matcht met mijn uiterlijk. Het kan 2 maanden duren, maar ook een jaar. Omdat er zo weinig donoren zijn bij hun eigen bank.
Alle reacties Link kopieren
@orkaatje407 bij mij is mijn moeder 1.5 week blijven logeren. En net als jiggles1980 zegd is het heel. Fijn om een vignet te hebben. Vooral na de bevalling en als je nog niet fit bent. Dan kun je zelf rustig aan herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Jiggles bedankt voor je antwoord. Zo heb ik het idee ook het te doen alleen omdat het nog zo ver weg is ga ik tegen die tijd kijken wie ik dan het liefste bij me heb om me te helpen. In een goed jaar kan nog zoveel veranderen in contacten.



@Plien Ik zit in Zwolle en hier geven ze aan dat een donor van hun bank echt 16 maand wachttijd heeft. Echter zag ik laatst wel een berichtje van hen langskomen om donoren erbij te krijgen. Dus ben heel benieuwd of dat effect heeft, of dat het de wachttijd niet veranderd. Maar dan nog moet ik wachten tot ik BMI van 35 heb. De eerste 10 kilo zijn er in twee maand nu af, door 2x per week een uur bootcamp en mijn eetpatroon aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
@Marijke ik had inderdaad ook wel wat gelezen over wat na de bevalling en ook bijvoorbeeld dat het kan zijn dat je als vrouw je nog soms wat duizelig kan voelen en moe. Maar bij al die informatie hadden ze het constant over een partner. Ben blij met de antwoorden geeft me iets meer een beeld voor tegen die tijd. Met name omdat een kraamhulp ook ip alleen een paar uurtjes per dag aanwezig is.

Ik ben me al wel veel aan het inlezen met wat ik tegen die tijd wel en niet zou willen. Want las ook wel dat je evt naar een kraamhotel kan (om te bevallen en dan daar de kraamperiode blijven, maar ook bijvoorbeeld als je in het ziekenhuis bevalt en dan naar zo'n hotel gaat om de kraamtijd daar door te gaan) maar ik denk niet dat zoiets mijn ding is, ik ben liever in mijn eigen omgeving wanneer dit mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
@ orkaatje407 dat klopt ik voelde me ook moe en wat duizelig en vooral heel slap. Alle spieren waren heel slap. Ik was heel blij met de kraamhulp en mijn moeder. Zo kon ik echt uitrusten en b u je komen. En ook de bekken laten herstellen. Want in de ochtend was ik ook met de kraamhulp bezig zeg maar en mijn dochtertje in bad doen voeden aankleden. Dat vergde heel veel energie. Zo kon in in de middag slapen. Mijn moeder kookte in de avond en daarna lag ik vroeg in bed te rusten. En ook de eerste nachten bleef ik in bed liggen en deed mijn moeder mee helpen verschonen. En ik dan voeden zo hoefde ik niet uit bed. Want dat was wel fijn voor de bekken en de rug enzo.

En nadat de kraamhulp weg was, was ik blij dat mijn moeder nog even bleef zodat we het samen alleen konden zeg maar. Ik moest nog even vertrouwen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@plien: Bij mij gaf ze van Nij Geertgen een indicatie van 6-12 maanden uit hun eigen bank. Maar inderdaad het kan ook wel sneller of langer zijn. Denk dat dit overal zo is en helemaal nog extra bij Geertgen. Omdat zij je matchen en je dus moet afwachten of zij vinden dat er een match voor je is.

Het is hoe dan ook overal lang wachten als je een NL'se donor wilt.



@orkaatje: Voor mij is het nog ver weg maar ik wil ook wel iemand vragen voor die eerste 1/2 weken thuis. Heb al wel wat ideeen over wie dan maar het is nog zo ver weg dat ik dat nu nog niet vast hoef te zeggen. Mijn moeder is helaas overleden want anders was dat degene geweest die ik had gevraagd maar dat kan nu dus niet meer.

Moet je nog veel afvallen voordat je onder bmi35 zit? Succes! Ik ben ook druk bezig met afvallen maar ik hoef niet naar bepaald bmi toe. Of noujaa ik zit al onder de 30 en wil zelf graag naar gezond gewicht toe maar er is voor het ziekenhuis geen grens.
Alle reacties Link kopieren
@Marijke dat klinkt wel heel prettig inderdaad, en dat zijn denk ik ook merendeel de taken die anders een partner zou doen. Alleen heb je als bonus erbij dat je moeder zelf ook kinderen heeft grootgebracht en je tips kan geven die je anders misschien niet had.



@sensotouch ik heb ook wel een beetje een idee wie ik wel en wie ik ook niet zou vragen. Maar tegen die tijd weet ik niet hoe ik er dan over denk. Ik wil lig wel iemand vragen die hier de eerste week kan logeren.

Ik moet nu nog een kleine 20 kilo kwijtraken iets minder. Maar ik wil 30 zodat ik lig in een veilige zone zit. En ik denk ook dat ik het fijn als je kan zien dat je gaat groeien als je zwanger bent, en dan niet kan verwarren met gewoon te zwaar zijn :P

Ik heb sinds 2 jaar door omstandigheden geen contact meer met mijn moeder. Maar ik heb momenteel wel een vriendin (die kwa leeftijd mijn moeder had kunnen zijn:P) die gaat ook met mij mee naar de gesprekken en onderzoeken in het ZH. Iets wat ik ontzettend waardeer.
Alle reacties Link kopieren
@saffron ik had eigenlijk pas dinsdag mijn menstruatie verwacht dus een beetje aan de vroege kant (13 dagen na de behandeling)

@pat het gaat wel. ik was teleurgesteld maar minder erg dan de vorige keer, komt ook omdat ik vanaf begin heb gedacht dit wordt hem niet.

Volgende week heb ik een evaluatie gesprek. Heeft iemand hier dat weleens gehad bij Rijnstate?
Alle reacties Link kopieren
Overmorgen heb ik mijn eerste afspraken bij Geertgen. Ben wel wat zenuwachtig aan het worden. Niet voor de gesprekken, maar meer de onderzoeken. En dan niet de onderzoeken zelf maar de uitslag ervan.. "zal alles wel goed zitten daarbinnen" die vraag spookt steeds vaker door mijn hoofd.



Weet iemand wat ik kan verwachten qua onderzoeken en waar ze naar kijken/wat ze onderzoeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Orkaatje407 schreef op 11 maart 2017 @ 18:46:

Voor degene die al een kindje hebben, heb ik een vraag. Hoe hebben jullie het de eerste dagen gedaan toen je thuis kwam en dus er de nachten "alleen" voor staat. Het is voor mij erg ver weg maar meer gewoon nieuwsgierigheid. Als ik er zelf over nadenk zou ik denk ik vragen of een vriendin of bijvoorbeeld broertje een 1 of twee nachtjes bij me wil logeren. En dan meer zodat ik iemand achter de hand heb als je je nog niet zo fit voelt, dat je dan erop terug kan vallen. Maar ip wel met de insteek dat als het me zelf lukt ik het zelf probeer. Maar ik ben een beetje research gaan doen alleen je kunt vooral dingen vinden van de eerste dagen na de bevalling voor stellen. Maar nogmaals tis nog ver weg sta op een wachtlijst die nog 16 maand kan duren, en moet nog naar een bmi van 35 (al gaat dat momenteel super goed ben nog nooit zo gemotiveerd geweest).Bij mij is niemand blijven slapen, wilde ik niet. Had ook in het ziekenhuis waar ik ben bevallen nog wel een paar nachten mogen blijven, maar wilde ik ook niet. En was prima te doen hoor, ik kwam echt goed uit de bevalling. Zelfs toen de kraamhulp aanbood nog 2 daagjes langer te blijven heb ik dat afgeslagen. Vond het heerlijk om alles zelf te doen, dus dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Veel gelezen hier en me toch maar geregistreerd om mee te praten! Ik ben 34 jaar en heb me in november gemeld bij de HA voor een verwijzing. Door puur geluk kon ik al in december terecht voor mijn eerste gesprek bij de Isala in Zwolle. Reden dat ik Isala heb gekozen is omdat de behandeling volledig vergoedt wordt, dan neem ik de wachttijd wel voor lief dacht ik zo. Eerste gesprek was wel prettig, beetje gehaast met een arts die een Duits accent had. Meteen ook inwendig onderzoek gehad en bloedonderzoek. Inwendig alles prima, was net voor de ovulatie dus hij kon mooi zien wat er rijp was.



Maar helaas, doordat ik in de WAO zit en ADD heb, moest ik toch wel een psychologisch onderzoek. Vandaag was het dan zo ver, intake gehad bij Medische psychologie, maar dat was niet prettig, de psychiater vroeg me het hemd van het lijf, meer dan een uur gezeten. En aan het eind zei ze dat ik wel maatschappelijk zwak was door mijn uitkering en niet bepaald het goede voorbeeld gaf aan mijn kind. Nu moet ik donderdag komen voor een psychologisch onderzoek en daarna weer een gesprek met haar waarin ze mij zal vertellen wat voor advies ze geeft aan het team. Ik heb er geen lekker gevoel over :(
Niet het goede voorbeeld geeft aan je kind? Want je zit voor je lol in de WAO? Wat een mafklapper!

Kan best dat je iets meer aandacht aan je netwerk moet besteden of weet ik wat, maar jeetje zeg... Zo'n gesprek zou mij ook niet lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Rosings: Het ging letterlijk over dat ik naast mijn MAVO geen opleiding heb en nu al geruime tijd in de WAO zit. Alsof WAO mensen mini WAO-ertjes kweken. Ik dacht dat ze mischien bezorgd was over mijn financiele situatie maar daar ging het dus niet over. Als ik een parttime baan had gehad met minder inkomen, was het geen probleem geweest.
Nou dan heeft die psycholoog nog wat te leren over het echte leven lijkt me... Wat een muts zeg.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar afwachten hoe het verder gaat. Ze zei nog wel dat als ze een negatief advies geeft, het nog niet betekent dat de rest van het team dat ook doet. Best frustrerend, lichamelijk zeer vruchtbaar maar dan wordt de WAO een strafkamp.



Veel mensen zeggen dan ook tegen mij: Maar je bent zo'n mooie vrouw, waarom ga je niet gewoon ergens een nummertje maken?
De enige reden die ik kan vinden voor een psycholoog om een negatief advies te geven is emotionele instabiliteit of doorlopende psychische problemen.



Ik ben geschokt, echt waar.



Is een eigen donor anders een optie voor je?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je gesprek zo tegenviel. Had je trouwens echt een gesprek met een psychiater? Of was het een maatschappelijk werkster of psycholoog? Bij je volgende gesprek even aankaarten dat je geen fijn gevoel hebt over het eerste gesprek. Sterkte.



Waarom zeg je dat alles vergoed wordt in Zwolle? Ook voor het sperma van hun eigen donorbank moet je betalen. Ik geloof niet dat er een verzekeraar Is die ook dat vergoedt. Of bedoel jij iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het verder met jou Rosings?? Verloopt je zwangerschap goed?
Hier gaat het goed SafronSkies Deze week de 20 weken echo en al op de helft van de zwangerschap! Nog steeds onwerkelijk af en toe hoor!
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Time flies..20 weken alweer..wow
Alle reacties Link kopieren
Roosje-89

Weet iemand wat ik kan verwachten qua onderzoeken en waar ze naar kijken/wat ze onderzoeken?

Ik heb een maand geleden de onderzoeken gehad. Waar ze naar kijken:

- je krijgt een inwendige echo. Dan kijken ze alleen of alles er 'zit'. Het was er nog geen 30 sec die echo. Erin-eruit: ja ik zie een baarmoeder en 2 eierstokken. Meer niet.

- je moet bloed laten prikken: ze testen op 3 dingen: of je geen chlamydia hebt gehad, of je een bepaald hormoon aanmaakt wat je nodig hebt om zwanger te worden en nog iets, dat ben ik vergeten.



Dat was het. Het stelt echt niet zo veel voor. Verder vraag de arts alleen dingen die je ook al op het formulier in hebt gevuld.

Mocht je ook gesprek hebben met psycholoog: dat valt reuze mee. Gaat over jou achtergrond, uit wat voor gezin je komt, psychische en lichamelijke gezondheid enz.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord plien!

Stelt dan echt niets voor inderdaad. Heb ook gelijk het gesprek met de psycholoog. Daar ben ik eigenlijk helemaal niet zenuwachtig voor (kan nog komen haha).



Wow rosings, 20 weken alweer, wat gaat dat snel zeg!!
Succes Roosje! Ik hoor graag hoe je het hebt ervaren!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Rosings... 20 weken al.. wat gaat het snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven