Uitgerekend begin oktober 2017

28-01-2017 12:12 1790 berichten
Dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin oktober 2017
Schrijf gezellig mee!

Gebruikersnaam: Oktober2017
Wachtwoord: Uitgerekend
Naam Leeftijd (v/m) # Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Mariel1986 31/31 1e 30 september Meisje! :heart: Bevallen op ... september! :love:
Theeleut88 28/31 1e 30 september Jongen! :heart: Bevallen op ... september! :love:
89Marloes 27/28 2e 13 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 13 september! :love:
PSVgirl 29/33 1e 15 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 19 september! :love:
BelgischMeisje 27/29 1e 12 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 23 september! :love:
Yastra 32/27 2e 8 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 25 september! :love:
Stefaniee 28/29 1e 3 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 28 september! :love:
Enorah 28/27 1e 7 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 2 oktober! :love:
Baggal 33/50+ 1e 9 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 3 oktober! :love:
Merl 28/30 1e 1 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 4 oktober! :love:
00suus00 28/34 1e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 5 oktober! :love:
Ingelke_Kepringelke 30/35 2e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 16 oktober! :love:
ennasje91 25/28 2e 19 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 18 oktober! :love:
Piena01 30/36 2e 2 oktober Verrassing :heart: :duckie:
Zwaan28 28/28 1e 5 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Pantoffeldiertje 36/39 1e 5 oktober Meisje! :heart: :duckie:
English.breakfast 28/30 1e 6 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Belle11 28/27 1e 12 oktober Jongen! :heart: :duckie:
LynLyn 31/33 2e 18 oktober Meisje! :heart: :duckie:
:redrose: Litano, Dorien_85, Aankleefsjaan, Mini-m & Innerpeace :hug:


LienKo, Car33, Aapje2015, HappyJoyJoy, Flower253 & Bloempje100 - jullie zijn zo stil, we hebben jullie uit de tabel gehaald. Als jullie toch nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf er gewoon weer inzetten!
anoniem_328227 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:40
74.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
theeleut omg een G cup! Ik hoopte al dat mijn E niet zou gaan groeien... poeh sterkte meid!

Ik had ook die buikpijn en last van darmen en veeeel plassen. Ook echt al kort na mijn geschatte eisprong. Omdat dit de eerste ronde is nadat ik stopte met de pil heb ik geen idee wat mijn cyclus is en dus ook niet wanneer de NOD had moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aankleefsjaan ik ging er vanuit dat het man/ vrouw betekent hihi.



Piena waarom heb je nog een keer getest? Ik lees het zoveel.. ging daarom vandaag ook weer naar testen kijken in de winkel haha maar heb het niet gedaan. Jammer dat je niet mee mag doen met MvM..



Theeleut nee inderdaad niet. Maar weet niet beter. Had het al zolang ik me kan herinneren.. tot ik sinds 2 jaar Chinese kruiden gebruik dus! Echt een opluchting om nu maar 2 tot max. 3 keer per dag te gaan en niet altijd dunne ontlasting te hebben. Ik heb haar inderdaad te pakken gekregen vandaag, ik mag er 1 van de 2 door blijven gebruiken. Ze zei dat het helpt om beter te nestellen/ blijven zitten in de baarmoeder, dus ga ze snel weer slikken hihi. Heb je eerder metamucil gebruikt? Ik duim ook voor jou dat het werkt, obstipatie is ook afschuwelijk :(



Hoop dat je het niet erg vindt dat ik het vraag, maar wanneer weet je het dan "zeker"? Het kan altijd nog fout gaan toch.. helaas helaas en hoe moeilijk en pijnlijk ook. Maar op een gegeven moment kan je geen urine meer doneren toch? Ik begreep dat het tot een bepaald aantal weken ging.



Welkom Flower, gefeliciteerd met je 2e zwangerschap!



Symptomen; hier ook een G-cup en borsten die uit elkaar knappen haha. Niet grappig want ik slaap slecht en ik heb nog geen slaap positie gevonden die waarbij ik niet zo een last heb van mijn borsten. Misselijk ben ik niet maar heb wel een andere trek dan normaal. Veel meer zin in hartig en frituur... ben normaal van de koekjes.. Oh en daarnaast heb ik al 10 dagen last van kramp/ druk op mijn baarmoeder. Daarom dacht ik vorige week zaterdag dat ik ongesteld zou worden.. maar uiteindelijk bleek ik zwanger te zijn.. de druk op mijn baarmoeder gaat echter niet weg..



Ik heb nog contact gehad met de verloskundige. Zij heeft het allemaal uitgezocht en mij gerust proberen te stellen. Ze acht het zo een kleine kans dat ik net de roomkaas heb gegeten met bacterie. Bloed testen nu heeft niet zoveel nut, wel heeft ze het in mijn dossier gezet zodat wanneer ik nog klachten krijg, hier snel aan gedacht kan worden.

Verder ben ik als de dood voor een miskraam, ook omdat mijn 2 vriendinnen met 5 en 6 weken een miskraam hebben gehad de afgelopen maanden, en ik op dit moment heel veel verdriet heb. Ik moet mijn allerliefste, trouwste en grootste vriendje aanstaande woensdag laten inslapen. Ik heb mijn paard al 10 jaar en we hebben samen veel mee gemaakt. Hij is 4 jaar geleden met vervroegd pensioen gegaan, op zijn 12e. Dat is vroeg voor een paard maar hij heeft toentertijd een heftige blessure opgelopen. Hierdoor is hij afgekeurd om nog op te rijden maar met pensioen kon hij wel. Echter loopt hij sinds zo een 8 weken steeds vaker slecht en heb ik hem 2.5e week op de echo laten zetten. De uitslag was heel slecht. Zijn pees is in de afgelopen 3 jaar rust heel erg achteruit gegaan in plaats van hetzelfde gebleven. De prognose is dat zijn pees door de midden zal scheuren en dat wil je niet hebben. Daarom heb ik besloten hem los te laten, maar jeetje, wat is dát moeilijk.. pijnlijk.. intens verdriet. Ik ben bang dat als ik veel verdriet (= stress) heb, dat het fout gaat.. moeilijk he?
Alle reacties Link kopieren
Even snelle reactie op Mariel, wat vreselijk zeg van je paard! Lijkt me een hele moeilijke beslissing voor je. Heeft hij pijn? Een miskraam kan volgens mij niet veroorzaakt worden door stress, toch? En wanneer weet je het zeker, ik wacht iig de echo af dan ben ik 7 weken. Je kan tot 16 weken urine afgeven aan MvM dus heb daarna nog lang zat
Alle reacties Link kopieren
theeleut dankjewel, lief. Ja, hij heeft pijn want hij loopt kreupel en dat doen ze alleen bij pijn. Paarden zijn vluchtdieren dus laten hun pijn niet (snel) zien. Helaas kan je dus ook niet meten hoeveel pijn hij daadwerkelijk heeft. En mijn boeffie is echt een bikkel, die gaat wel door, tot zijn pees helemaal kapot is... en dat wil ik voorkomen, uit liefde voor hem.



Oké, dat is duidelijk. Nou, ik heb mezelf gek gemaakt met iets.. ik las een verhaal van iemand die een mooie echo had met 6, 10 en 16 weken (ook een extra echo gehad) en toen met 20 echo, toen was er geen kloppend hartje meer.. vandaar dus mijn vraag met wanneer weet je het zeker. Ik maak me ook veel te druk.. moeilijk hoor, zwanger zijn!



Ik duim voor ons allen dat we maar een hele mooie, goede zwangerschap mogen hebben!!
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan ik heb je gegevens in de tabel gezet! Qua kwaaltjes begin ik weer misselijk te worden en snel kokhalzen. Verder gelukkig nog niks!

En ik denk ook dat je test nu wel donkerder moet zijn.



piena balen dat je niet mee mag doen.. Ik twijfel nog of ik meedoe. Het was vorige keer zo'n drama met die kannen en de communicatie met hen. Op een gegeven moment kwamen ze ze niet eens meer halen en moest ik er zelf steeds achteraan..



theeleut wat naar van je darmen en dat je daar nu al zo slecht van slaapt... En ook nog een G-cup!

Mijn cupmaat ging er eentje omhoog maar ik ging van B naar C.. :p niet echt een drama



mariel wat vreselijk van je paard! :( heel veel sterkte. Maar ik denk dat stress niet per se leid tot een miskraam. Geloof dat dat alleen kan als de adrenaline die stress aanmaakt megahoog is en dat gebeurd niet zo snel.

En Google kan je beste vriend zijn, maar ook je vijand. 9 van de 10 zwangerschappen blijven goed van. Probeer je daar aan vast te houden!

En qua slapen misschien een voedingskussen proberen voor je borsten?



Hebben jullie al aan mensen verteld dat je zwanger bent?
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wat balen piena dat je niet mee kunt doen. Ik wil wel mee gaan doen maar wel pas als alles goed is.



Mariel vreselijk dat dit er nu ook bij komt kijken. Snap hoe het is om je beste maatje te moeten missen! Knuffel!



Vervelend theeleut hopelijk vind je snel een oplossing!



Flower253 heb het alleen nog tegen mn beste vriendin verteld. Ben nog aan het twijfelen wanneer ik het mn ouders/schoonouders ga vertellen. Mn moeder blijft dan aan het vragen hoe het gaat, terwijl ik zelf bijna niet kan wachten ;) hoe hebben jullie of gaan jullie het vertellen? Hebben jullie daar al ideeën over?
Alle reacties Link kopieren
Tabel even aangepast. Ik heb 27 februari de eerste echo en 7 maart de eerste afspraak bij de verloskundige



We gaan vanavond mijn ouders vertellen en dan vraag ik gewoon of ze 7 maart even zou willen oppassen op zoon omdat ik een controle heb bij de verloskundige. Schoonouders vertellen we het dit weekend denk ik. En ik heb een shirt besteld voor zoon met only child doorgestreept en daaronder big brother

Man en ik vieren onze verjaardagen samen ergens midden maart en dan denk ik dat we zoon ook dat shirt aandoen en dan maar kijken bij wie het opvalt :p

Denk dat je makkelijker wordt bij volgende zwangerschappen, vorige keer was ik veel meer bezig met dingen opzoeken op internet om het leuk te vertellen.
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
22 februari heb ik de eerste echo en meteen eerste afspraak bij verloskundige. Nu wachten.... echt een van mn sterkste kanten not haha
Alle reacties Link kopieren
Dag dametjes! Ik kom ook gezellig met jullie meeschrijven. Maandag postieve test gedaan! Dinsdag nog eentje omdat mijn man niet overtuigd was van een licht streepje :-).

Wij gaan het volgend weekend aan onze familie vertellen. Iedereen weet omwille van de miskraam dat we met kinderen bezig zijn dus dan kunnen we het ook beter snel vertellen, anders komen er toch vragen.

Hier nog niet veel kwaaltjes, af en toe een beetje misselijk en 'snachts veel dromen.

Zo nu de verhalen hier eens eventjes doorlezen . Voor iedereen al een dikke proficiat hihi!
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,



Ik lees en schrijf ook graag mee. Allemaal gefeliciteeeeeerd. Wat een hoop dames al. Super leuk. Vandaag een tuurstreepje in de ochtend en vanmiddag met een early test al wat duidelijker. Heb een zoontje van 1,5 jaar dus ben heel benieuwd hoe we t deze keer gaan ervaren. Ik zoek vnv nog ff uit hoe die tabel werkt. Have a Nice day????
Dag iedereen,



ik heb 2 dagen geleden een positieve test gedaan en vandaag is het ook bevestigd door mijn huisarts: ik ben zwanger van mijn eerste kindje Speciaal gevoel, maar het dringt nog niet echt door! Ik ben uitgerekend voor 4 oktober.

Ik maak me wel een beetje zorgen omdat ik vorige week ivm familiefeestjes en verhuis vrij veel gedronken heb. Voor de rest leef ik gezond, en sinds ik het weet drink ik natuurlijk niks meer. De huisarts zei dat ik me geen zorgen moest maken, maar je wil natuurlijk het beste voor je kindje



Ik wens iedereen een heerlijke zwangerschap toe!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag VK gebeld, afspraak staat genoteerd.

Hier vertellen we het bewust niet voor de 1e echo, we willen het nog eveb geheim houden. Zodra we uk gezien hebben, gaan we het onze ouders vertellen. En met een verjaardag eind maart vertellen we het de rest van de familie.

Hoe we het gaan vertellen, geen idee.. denk ouders dmv de test weer onder de neus te duwen en de rest wellicht met een leuk shirtje die dochterlief aan heeft.



mariel wat onzettend naar van je paard, maar zo te lezen een hele liefdevolle keus!

Zeker weten of alles goed gaat weet je nooit, maar je kunt er wel vertrouwen in hebben.

Zwanger zijn, is erg hormonaal. Je gevoel, je emoties ze springen op en neer.

Je wordt onzeker (gemaakt), twijfelt wat goed is en wat niet. Maar wat ik geleerd heb, blijf vooral naar jezelf luisteren en in jezelf geloven!



flower hoe reageerden je ouders op dit leuke nieuws? En wat een tof idee, stoer shirtje.

Ik zoek ook nog zoiets. Van ...eendje met vind ik zo "standaard" dus wellicht maak ik ook wel een gepersonaliseerde.



mini-m en? Inmiddels meer mensen ingelicht?



Welkom dorien, lynlyn en english breakfast gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Leuk dat jullie mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er steeds meer dames aansluiten Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!



Ik heb net ook even het tabel aangepast. Afgelopen maandag heb ik contact gehad met de verloskundige. 23 februari mogen we komen voor een echo. Ben erg benieuw, maar zoals de meeste dames vind ik het ook enorm spannend. Helemaal omdat het onze eerste is, dus we zijn erg nieuwsgierig hoe alles gaat verlopen. Ik moet zeggen dat ik de eerste dagen erg in de war was en me totaal niet happy voelde. Enorme huilbuien en paniek. Sinds vandaag zit ik weer een beetje beter in mijn vel en heb ik gelukkig soms ook momenten dat ik erg gelukkig ben. Hopelijk komen deze momenten steeds meer en wordt het piekeren minder.



Hoe voelen jullie je? Helemaal happy of soms ook momenten dat de paniek de overhand heeft?



Flower253 Leuk idee met het t-shirtje! Wij gaan het waarschijnlijk aankomend weekend vertellen aan mijn schoonouders. Mijn ouders zijn al op de hoogte.



Mariel Heel veel sterkte. Dit zijn altijd moeilijk keuzes! Het maakt het er ook niet makkelijker op dat je weet dat je zwanger bent en je afscheid moet nemen van je maatje.



Mini-m Wij geven fotolijstje met daarin de volgende tekst: Je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik straks ik oktober geboren ben, mag ik dan in dit lijstje misschien. Ik hiervoor een kaartje laten maken op hipDesign. Als het goed is komt deze morgen binnen. Heb jij al een idee hoe je het gaat vertellen?



Heel herkenbaar wat je schrijft English.breafast speciaal gevoel, maar het dringt nog niet genoeg door. Ik had ook nog gedronken en gerookt voordat ik wist van mijn zwangerschap. Ben ook gelijk gestopt, maar toch blijf je hopen dat dit geen negatieve gevolgen heeft.



Ik ben normaal helemaal niet van forums, maar ik moet zeggen dat ik het erg leuk vindt om te lezen wat iedereen bezig houdt!
Alle reacties Link kopieren
Piena en bloempje tot nu toe alleen nog mn beste vriendin.

Van het weekend gaan we het mn ouders en schoonouders vertellen. We hebben een koffertje met daarin een rompertje speentje slabbetje en omdat we nog geen echo hebben een foto met zwangerschapstest met daarbij de waarschijnlijk uitgerekende datum.



Als je een tweede of derde krijgt lijkt het me ook wel leuk om met broertjes of zusjes iets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom dorpen, Lyn en Englisch! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen



piena nja we stapte binnen en mijn moeder vroeg meteen of we kwamen vertellen dat ze dacht dat we kwamen vertellen haha. Dus er was weinig over van onze plan de campagne :p



bloempje wat naar dat je je zo rot hebt gevoeld! Maar dat geeft niks het is behoorlijk overweldigend allemaal en dan de hormonen die je in je lijf hebt.

Ik voel me op dit moment alleen maar ellendig hoor! Misselijk, overgeven en geen eetlust. Maakt mij geen leuk persoon haha



minim leuk idee van het koffertje! Zo hebben wij het de eerste keer ook gedaan. En een briefje erbij met de vraag of hij/zij vanaf februari mag komen logeren?
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee van het briefje Flower253. Leuke tip!
Alle reacties Link kopieren
Bloempje, ik het de laatste dagen toch veel momenten dat angst de overhand neemt. Vooral ook omdat ik eigenlijk nog meer heel weinig zwangerschapskwaaltjes heb. Heb schrik dat het daarom ook niet goed zit... Zal blij zijn als ik maandag de bevestiging van de huisarts krijg.



Mini-M: heel leuk idee! :-)
Alle reacties Link kopieren
Dorien_85: hier precies hetzelfde. Zo bang dat het niet goed zit. Net ook was bloedverlies had ik het idee maar met afvegen dan weer niets.

Hopelijk is het voor jou snel maandag dat je je bevestiging krijgt. Ik moet helaas nog wachten tot 22 feb.

Twijfel nu ook of we het van het weekend al tegen de ouders moeten vertellen.. ik merk dat ik nu heel onzeker word
Alle reacties Link kopieren
*mini-m wat een super leuk idee! waarom twijfel je het om het niet meer te gaan vertellen van het weekend?



* dorien: hoe gaat de huisarts je die bevestiging geven? ook dmv test of echo oid? ben daar wel nieuwsgierig naar.



* flower: wat enorm jammer, dat het plannetje mislukte. wellicht herkansing bij schoonouders? verdere familie?

wat naar dat je je zo beroerd voelt.. knuffel



* bloempje: herken t wel hoor, ben ook niet zo'n forummer. zijn dan ook periodes dat ik heel veel reageer, of juist even afstand neem.

dan zijn jullie alvast gewaarschuwd mocht ik even niet reageren.



*klachten : op gespannen borsten, brok in de keel en extreme zin in zoet na, geen gekke vervelende kwaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
Piena01: omdat ik nu bloedverlies heb bang dat het mis gaat...



Hebben jullie ook wel eens bloedverlies in de eerste weken?
Alle reacties Link kopieren
Mini-m: bloedverlies wil zeker niet zeggen dat het fout gaat. De kans is er natuurlijk. Maar zolang ge niet veel bloed en stolsels verliest zou ik me niett eveel zorgen maken. Kan nog bloed zijn van de innesteling die je verliest.



Mijn huisdokter gaat bloed prikken om HCG hormoon te bepalen. kijken of het mooi stijgt.
Alle reacties Link kopieren
*mini-M. Bloed kan idd innestelingbloed zijn.

Hier niet mee bekend. Maar begrijp je angst.

Knuffel



*dorien: oh wat fijn dat hij dat wil doen, hopelijk heeft t hcg een hele mooie hoge waarde!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames, leuk dat jullie meeschrijven!



Mariel hoe is het met je? Hoe is het met je viervoeter?



Wat betreft vertellen, ik heb het vanochtend aan mijn leidinggevende verteld. Was ik helemaal niet van plan maar ik heb zoveel pijn. Slaap zo slecht en lig een paar keer per dag krom van de buikpijn.. Afgesproken dat ik thuis kan werken als ik het wil. Hij was super blij voor me! Vanavond naar de diëtiste voor wat advies qua eten.



Duurt lang he... Die echo? Zei gister al tegen vriend, zullen we proberen de afspraak voor het weekend te zetten ipv op maandag? Vond hij niet nodig.. Oohhh mannen!



English.breakfast ik snap je ongerustheid ivm drank. Maar begrijp dat dit echt nog geen schade kan hebben zo vroeg. Fijn dat de huisarts dat ook zei!



Dorien_85 fijn dat je bloed getest wordt! Kom je uit België?



Mini-m heb je bloedverlies? Misschien even een zwangerschapstestje doen om te kijken of je HCG is toegenomen? Bij mijn miskraam was dit een duidelijke indicator.. Heb nu al 5 testen gedaan afgelopen 2 weken, puur omdat ik wilde zien dat het streepje echt net zo donker was als het controlestreepje. Geeft me een beetje geruststelling. Een beetje bloedverlies hoeft overigens helemaal niets te betekenen he? Snap dat je nog even wilt wachten met vertellen. Wij hadden het verteld, na 2 dagen kwam de miskraam. Nu bewust gekozen om het nog even niet te vertellen. Die continue appjes en telefoontjes met goedbedoelde "hoe is het nou?"etc etc van schoonfamilie... Viel bij mij niet echt goed.



Even nieuwsgierig vraagje, ik heb 2 weken geleden positief getest en ben op 2 okt uitgerekend. Zie dat sommige begin deze week (zit ruim 10-12 dagen tussen mijn test) positief hebben getest en ook rond 4/5 okt zijn uitgerekend. Hoe kan dat? Ik snap het niet. Bereken ik mijn UD misschien verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Piena zie trouwens in de tabel dat jullie het geslacht een verrassing laten klopt dat? Hebben jullie dit bij de eerste ook gedaan? Vind dat zo knap van mensen.. Ik ben daar veeeeeeel te nieuwsgierig voor.
Alle reacties Link kopieren
Theeleut, met je eerste dag van je laatste menstruatie kun je uitrekenen wanneer je ud is.

De een heeft een cyclus van 20 dagen een ander van 30. Wellicht dat, dat de reden is?



*geslacht: vandaag de dag kun je al zoveel weten over je ongeboren kind. Een hele bewuste keus dus dat we willen niet weten wat het word. Het is toch veel leuker een kadootje uit te pakken als je niet weet wat het is? Tenminste zo staan wij erin.

Het moment na de bevalling dat we zelf! gingen kijken wat we hadden gekregen, was enorm bijzonder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven