Uitgerekend begin oktober 2017

28-01-2017 12:12 1790 berichten
Dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin oktober 2017
Schrijf gezellig mee!

Gebruikersnaam: Oktober2017
Wachtwoord: Uitgerekend
Naam Leeftijd (v/m) # Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Mariel1986 31/31 1e 30 september Meisje! :heart: Bevallen op ... september! :love:
Theeleut88 28/31 1e 30 september Jongen! :heart: Bevallen op ... september! :love:
89Marloes 27/28 2e 13 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 13 september! :love:
PSVgirl 29/33 1e 15 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 19 september! :love:
BelgischMeisje 27/29 1e 12 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 23 september! :love:
Yastra 32/27 2e 8 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 25 september! :love:
Stefaniee 28/29 1e 3 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 28 september! :love:
Enorah 28/27 1e 7 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 2 oktober! :love:
Baggal 33/50+ 1e 9 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 3 oktober! :love:
Merl 28/30 1e 1 oktober Jongen! :heart: Bevallen op 4 oktober! :love:
00suus00 28/34 1e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 5 oktober! :love:
Ingelke_Kepringelke 30/35 2e 11 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 16 oktober! :love:
ennasje91 25/28 2e 19 oktober Meisje! :heart: Bevallen op 18 oktober! :love:
Piena01 30/36 2e 2 oktober Verrassing :heart: :duckie:
Zwaan28 28/28 1e 5 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Pantoffeldiertje 36/39 1e 5 oktober Meisje! :heart: :duckie:
English.breakfast 28/30 1e 6 oktober Jongen! :heart: :duckie:
Belle11 28/27 1e 12 oktober Jongen! :heart: :duckie:
LynLyn 31/33 2e 18 oktober Meisje! :heart: :duckie:
:redrose: Litano, Dorien_85, Aankleefsjaan, Mini-m & Innerpeace :hug:


LienKo, Car33, Aapje2015, HappyJoyJoy, Flower253 & Bloempje100 - jullie zijn zo stil, we hebben jullie uit de tabel gehaald. Als jullie toch nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf er gewoon weer inzetten!
anoniem_328227 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 11:40
74.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Theeleut: had eergister een donker streepje. Zou het nu dan minder moeten zijn als het mis is? Pfff blijf er maar mee bezig...
Alle reacties Link kopieren
Mini-m ik ben geen verloskundige.. Maar bij mij was hij lichter.. misschien even bellen met je verloskundige? Snap je onzekerheid!



Piena dat klinkt idd als een heel mooi moment! Ik vind 16 weken al lang wachten...



Mijn cyclus is 27 dagen.. misschien vandaar. Heb wel het idee dat ik nog naar voren wordt gezet naar eind sept. Of misschien ben ik wel zwanger van een tweeling. Vraag me niet waarom maar ik heb een sterk voorgevoel dat het er 2 zijn.. Slaat nergens op natuurlijk maar had al zo vroeg een duidelijke test en al een paar dagen na m'n ovulatie (gebruik ovulatietesten) zoveel klachten..
Alle reacties Link kopieren
Theeleut, idd ik ben van België, merk je mss ook wel aan men manier om dingen te verwoorden :-).



Piena, lijkt me echt super als je kunt wachten. Maar ik ben veeeeeel te nieuwsgierig. Lukt me nooit om zo lang te wachten hihi. Vind het ook wel handig als je dingetjes voor de baby gaat kopen. Anders moet je al alles unisex gaan kopen. Niet dat alles roze of blauw moet zijn haha.



Mini-me: echt niet leuk zo onzekerheid meid. Even met de verloskundige bellen lijkt me idd een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Ga morgen maar even bellen idd..
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Mag ik mij ook melden? Wij zijn er afgelopen maandag achter gekomen dat ik zwanger ben! Als het goed is zit ik vandaag precies in week 6. Uitgerekende datum staat nu op 1-10-2017. Eerste echo en onderzoek hebben we 16 februari.



Ik vind het zo ontzettend mooi, spannend, leuk en te gek! We kunnen over niets anders meer praten en ik denk er constant aan. Omdat het niet helemaal gepland is was het een zeer welkome verrassing. Vorig jaar lang over gehad en besloten nog 2 jaar te wachten ivm beide een promotie. Maar jeetje, ik wist niet dat het zoveel met een mens kan doen, ik ben echt nu al verandert (ten positieve). Dit klinkt heel zoetsappig terwijl ik normaal een harde tante ben maar ik ben echt in de wolken!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



ik meld mij ook!

Wij zijn er afgelopen dinsdag achter gekomen dat ik zwanger ben! Zit nu in week 5 geloof ik, en de uitgerekende datum zou 7oktober zijn (mijn cyclus was hiervoor redelijk onregelmatig en plusminus 36dagen).

Ik lees zo jullie berichtjes, en het voelt alsof jullie al jaren ervaring hebben, haha. Het hele idee voelt voor mij nog wat onwennig...

Dat komt misschien ook omdat ik dus dinsdag getest heb, met een heel duidelijk een tweede streep, en woensdagochtend ben ik het vliegtuig ingestapt voor twee weken werken in Zweden. Dus nu zit ik - zonder vent - in mijn eentje (of eigenlijk toch niet helemaal, hihi) in mijn appartementje in Zweden. Ik heb dus ook nog geen tijd gehad om een verloskundige te bellen of iets.. En we gaan een week nadat ik terug ben uit Zweden nog twee weekjes op vakantie, dus ik twijfel ook of ik voor mijn vakantie een afspraak moet proberen te maken (dat zou week 8 zijn) of na mijn vakantie (week 11/12)... Mijn vriend wil graag een afspraak maken als ik terug ben uit Zweden voor na de vakantie, maar ik twijfel stiekem nog een beetje of dat wel verstandig is. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Welkom happyjoyjoy en zwaan!

Geniet van jullie zwangerschap en van de zwangerschapswolkjes :-).



Happyjoyjoy, amai dat moet nogal een verrassing geweest zijn als het niet gepland was. Fijn dat het je verandert op een positieve manier.



Zwaan, ik zou wel een afspraak proberen te maken op 8 weken. Kunnen ze kijken of het hartje klopt. 12 weken lijkt me laat voor een eerste afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Hoop dat ik me hier binnen een paar dagen ook kan aansluiten. Hopelijk kunnen jullie me even wat raad geven.. Behalve m'n man weet er niemand dat we aan het proberen zijn dus kan ook nergens anders raad vragen..



Zit net in m'n 2de ronde. De vorige duurde 33 dagen.. Als ik daarop verder ga had ik dinsdag ongesteld moeten worden. Tot nu toe is de ongestelheid nog niet begonnen. Heb vanmorgen ook een testje gedaan van het kruidvat. (Man kon niet meer wachten haha) Met een beetje moeite zie ik een heel licht streepje.. Was al na een paar minute dus een indroogstreepje is het zeker niet. Durf nog niet te gelukkig zijn want had gedacht dat dit bij een paar dagen overtijd veel duidelijker zou zijn.



Hoe waren bij jullie de testen? Hadden deze meteen een knalstreep? En hoe snel hebben jullie getest?Had gehoopt dat een test de spanning ging wegnemen maar nu ben ik alleen maar onzekerder geworden
Alle reacties Link kopieren
Dag belgisch meisje, ik ben trouwens ook van Belgie hihi.

Ik ga je toch profiticiat wensen hoor meid! Een streepje is een streepje. Ik was drie dagen over tijd en ook nog maar een vaag streepje. Als je graag een duidelijke test wilt, zou ik zondag nog eens testen. HCG stijgt niet bij iedereen even snel. Dus geen zorgen maken!
Alle reacties Link kopieren
Hi Dorien, altijd leuk om hier nog wat Belgische dames tegen te komen.



Dankjewel. Jij ook proficiat met je zwangerschap trouwens! Is al een hele geruststelling om te lezen dat je na 3 dagen ook maar een vaag streepje had. Ze zeggen idd altijd dat een streepje een streepje is. Maar als het bij jezelf is voelt dat toch anders eh .



Ik ga inderdaad zondag nogmaals testen. Wou eigenlijk zowiezo tot zondag wachten maar man was te ongeduldig. Voelde beetje als de omgekeerde wereld aan. Was wel super schattig. Hij heeft er de voorbije weken nooit veel over gezegd. Nu pas merkte ik wel dat hij er toch ook mee in z'n gedachten zit.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook bij de huisarts bloed laten prikken om HCG hormoon te bepalen. Dan heb je onmiddelijk de bevestiging. Ik ga morgen langs, Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames, iedereen van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik voeg me graag bij jullie, als alles goed gaat wordt onze tweede kleine rond 9 oktober geboren. Onze dochter (nu 3) is toentertijd met 30 weken al geboren, dus het is met een flinke slag om de arm.



Merk dat ik er dit keer wat geruster insta, het komt zoals het komt - zorgen maken heeft weinig nut en daar heb ik meer mezelf mee. Was vorige maand waarschijnlijk ook kort zwanger maar toen is het voor mijn nod al misgegaan. Ik voelde de innestelling en had ook gewoon lichte spotting een paar uurtjes daarna. Toen ik een week daarna vroeger dan normaal ongesteld werd voelde ik me flink in de steek gelaten door mijn lichaam.



Dit keer heb ik helemaal niks meegekregen van de innestelling, zelfs geen smile gezien op de ovulatietesten van ClearBlue die ik dagen achtereen heb gebruikt. En toch voelde het 'raak'. Heb al een kleine week last van lichte misselijkheid, gedoe in onderbuik, brandende (jeukende) tepels, vollere borsten (nu iets vollere B-cup ), vermoeidheid en veeeeeel trek (slechte trek - patat, frikandelen, bittergarnituur)



Hoe reageren jullie partners trouwens? Mijn man is blij dat het raak is, maar wil er verder nog weinig mee te maken hebben nog. Klinkt lullig, maar hij wil zichzelf niet helemaal blij maken en dat het over een paar dagen/weken dan alsnog fout gaat. Beetje zelfbescherming. Gisteren na het testen liep ik op 'm af en gaf hem een zoen, het enige wat hij zei was 'Ja?'. Vond het wel een mooi moment eigenlijk, geen tranen of wat - maar daar zei hij genoeg mee. Ik had niet gezegd dat ik zou gaan testen, maar hij heeft 1&1 heel snel bij elkaar opgeteld.



Vorige zwangerschap ben ik van week 6 tot week 9 mega-misselijk geweest btw. Hield niks binnen en kon eigenlijk alleen maar liggen/slapen. Het hoeft niet te betekenen dat dit nu weer gebeurt - maar hou m'n hart vast. Het is voor een goed doel



BelgischMeisje Gefeliciteerd! Lichte streep is een streep, die van mij bleven omo-wit toen ik niet zwanger was...



Mini-m Die onzekerheid is killing, strekte meis, hopelijk kan de huisarts iets voor jullie betekenen of anders misschien een vroege inwendige echo?

.
Alle reacties Link kopieren
Hallo (nieuwe) dames (en meteen welkom),



ik meld mij weer eens. Dinsdag was de laatste keer, woensdag heb ik mijn paard moeten laten inslapen, wat voor heel veel verdriet zorgt. Ik miste hem al meteen! 10 jaar lang is hij mijn beste, trouwste en liefste vriendje geweest. Ook was hij voor mij de enige reden om door te gaan tijdens een zware depressie.. dat hij er nu niet meer is, doet mij heel veel verdriet.



Woensdag verdween de druk op mijn baarmoeder die ik al zo een 11 dagen had. Later die dag kreeg ik erge krampen. Ik was heel bang voor een miskraam van al het verdriet.. mijn vriend heeft de verloskundige gebeld en die verzekerde hem ervan dat je geen mk kan krijgen van veel verdriet/ veel huilen. Ze adviseerde om dan ook "lekker" te blijven huilen. Krampen zouden geen paniek moeten veroorzaken, pas als er ook bloed bij komt kijken. Mijn vriend naar de Kruidvat gestuurd om even een goedkope test te halen, gewoon voor mijn gemoedsrust, ook al had het totaal geen nut natuurlijk hihi want de HCG blijft toch nog wel lang in je urine, maar testte een mooie donkerpaarse streep en dat vond ik toch wel fijn om te zien.

Inmiddels is de druk op mijn baarmoeder weer terug en erger dan voor woensdag. Ben sinds woensdag ook misselijk, dacht van al het huilen maar ik ben nu weer misselijk.



Vanochtend is er een dame van Moeders voor Moeders geweest. Volgens mijn berekening ben ik nu 5 + 3 maar de test was zo donker, dat zij zich afvroeg of ik niet al langer zwanger zou zijn. Lijkt mij sterk want ik ben al van een cyclus van 27 dagen uit gegaan.. dan zou ik al zwanger moeten zijn geweest toen ik nog ongesteld werd de maand ervoor? Lijkt me niet.. dus denk gewoon veel HCG aanmaak. In ieder geval mocht ik al meteen beginnen met opvangen en heb ik daarmee mijn eerste baby cadeautje ontvangen hihi.

Best onhandig in zo een opvangbeker (lijkt op een maatbeker) plassen!



Oh ja, ik vind het errruggg moeilijk om mijn mond dicht te houden! Inmiddels weten al veel meer mensen het dan de bedoeling was.. Ik heb maandag mokken besteld met daarop gedrukt "ik word oma/ opa/ tante/ oom" voor alle (schoon)ouders, zusje en broertje. Mijn moeder en zusje weten het al maar krijgen natuurlijk nog wel zo een leuke mok! We nodigen ze uit en geven ze hier hun thee in, kijken hoe snel het kwartje valt!



belgischmeisje; ik kan je niet geruststellen. Ik had al op mijn nod binnen een paar seconde een +.. maar volgens mij kan er nooit een lichte streep komen, als er überhaupt geen HCG in je urine zit!



yastra; ik duim dat het kindje deze keer wel mooi 40 weken blijft zitten! Waar kom je vandaan?



Zwaan; ik zou ook zeker een afspraak maken voor de 8 weken! Vind dat al zolang wachten joh! Zet je jezelf in de tabel (als je er nog niet staat en ik er misschien overheen heb gekeken)? En waar kom jij vandaan?



Piena; ik vind het heel knap! Leuk zo een cadeautje uitpakken, maar helemaal niks voor mij :P



theeleut; lief dat je ernaar vroeg. Zie hierboven.. mijn allerliefste viervoeter is niet meer ;(

Hoe bereken jij je uitgerekende datum? Wanneer was de 1e dag van je laatste menstruatie en hoeveel dagen reken je voor je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Super lieve reacties allemaal. Ga mezelf toch aansluiten bij jullie . Heb in het verleden wel vaker een testje gedaan en die bleven idd telkens omo- wit. Dus geen idee waar nu opens al de twijfel en onzekerheid vandaag komt. Kan het denk ik nog niet goed geloven omdat het pas de 2de maand was dat ik gestopt was met anticonceptie ( In het verleden met ex partner geprobeerd om zwanger te worden wat na 10 maanden toen nog niet gelukt was)..



Dorien Hoelang geleden heb je zelf positief getest? Ben momenteel van plan om zondagochtend opnieuw te testen. Ze zeggen toch dat HCG om de dag verdubbeld dus streepje zou dan al iets duidelijker moeten zijn. Twijfel nog om nadien naar de huisarts te gaan om bloed te laten trekken.. Geen idee of dat iets standaard is dat de meeste vrouwen doen?



Yastra gefeliciteerd met de zwangerschap! Partner zat hier de voorbije dagen in spanning. Hij is gisteren special naar het kruidvat gereden en kwam thuis met 4 testen Zijn reactie: Je weet nooit hoeveel je er nog wilt doen haha.



Alleen vanmorgen was hij beetje teleurgesteld omdat het zo'n tuurstreepje is. Hij durft nog niet te blij zijn uit schrik dat het mis kan gaan. Dus een nieuwe test op zondag zal ons allebei hopelijk iets gerust stellen dat we kunnen beginnen genieten. Hopelijk valt de misselijkheid deze keer mee bij jou. Is bij mij m'n eerste zwangerschap dus geen idee welke symptomen hier nog allemaal gaan ontwikkelen.



Mariel Zo'n droevig nieuws over je viervoeter. Kan best geloven dat dat er even inhakt. Zoiets heeft tijd nodig om te verwerken maar gaat geen invloed hebben op jullie kleintje hoor! Denk niet dat moeders voor moeders in België ook zoiets doet. Al moet ik dat nog even opzoeken om zeker te zijn. Als ze hier ook zo'n initiatief hebben zou ik er zeker aan meedoen.



Dat niet vertellen lijkt me ook moeilijk. Kan zelf al zo slecht zwijgen. Zouden het zowiezo wel aan onze ouders en zijn zussen vertellen. En ik wss nog aan één hele goeie vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Mariel, wat erg dat je je paard hebt moeten laten inslapen . Veel sterkte nog met het verwerken van je verlies meid. Wat leuk je eerste babycadeautje! Dat doet toch iets met je als je ineens babyspullen in je eigen huis ziet liggen. Wordt het ineens zo werkelijkheid. Bij mij weten ook meer mensen het al. Kan het echt niet zwijgen hihi. Men twee beste vriendinnen, twee collega's en men schoonzusje zijn al op de hoogte.



Belgischmeisje, bij mij in de omgeving is het wel gebruikelijk maar je bent natuurlijk niet verplicht. Gewoon kijken waar je jezelf goed bij voelt. Ik vind het fijn om officiële bevestiging te hebben dat ik zwanger ben. Ipv streepjes af te lezen die al dan niet donker genoeg worden naar men zin :-). Haha een heel arsenaal aan testen. Je gaat er in elk geval geen tekort hebben. Mijn man was ook teleurgesteld bij licht streepje. Iets typisch mannen denk ik. Pas geloven als het echt heeeel duidelijk is.

Ik heb maandag ochtend positief getest met een early actiontest. Dinsdag met gewone test van life. Man vond de actiontest te goedkoop om te vertrouwen hihi.



Yastra, ikmerk dat mijn man wel blij is met het nieuws maar hij houdt zich ook wat op afstand ervan. Hij zegt ook dat hij het niet echt kan vatten. Denk zelfbescherming.. Voor hun is het natuurlijk ook heel anders. Wij voelen ng af en toe wat en is het wat meer werkelijk.



Vandaag alleen deze ochtend beetje misselijk geweest dus wel weer wat dubbele gevoelens hier.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor de nieuwe meiden! Leuk dat jullie meeschrijven



Hier vandaag toch even de verloskundige gebeld, volgens haar is het van de innesteling wat nu nog eruit komt vandaag de bruine kleur. Mocht ik nou echt niet meer kunnen wachten zouden we al eerder kunnen komen voor een echo. Maar ze zei ook dat het leuker is te wachten omdat je dan echt wel wat ziet en nu zie je amper iets.



Belgischmeisje leuk je hier tegen te komen! Een streep is een streep gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies!



Hier nog steeds in de wolken en moet mijzelf echt een beetje afremmen (wil het liefste de hele Penetral leegkopen ;) Partner is ook super blij, trots en enorm betrokken! Lees alles op het gebied van zwangeren en leeft enorm mee. Had niet verwacht dat we dit samen zo zouden ervaren.



Verder nauwelijks last van de kwaaltjes. Heb al jaren spastische darm dus ben (helaas) bekend met misselijkheid. Wel met vlagen opeens ontzettend vermoeid maar door het mooie nieuws ook weer een enorme kick/kracht dus wisselt behoorlijk. Enige wat wel vervelend is zijn de ontstekingen/puistjes rondom mijn kaaklijn. Dus als iemand daar goede tips voor heeft?



Het liefste vertel ik het aan iedereen maar beter om te wachten tot na de eerste termijn echo. Hebben jullie al een idee om het nieuws op een originele manier aan de (schoon) ouders te vertellen?



Mariel 1986 wat vreselijk van je paard. Ik ben zelf ook een paardenmeisje en weet hoeveel liefde en plezier je aan je eigen paard beleeft. Heel veel sterkte Meis!



Hoe werkt moeders voor moeders eigenlijk?



belgischmeisje Een streep is zwanger dus gefeliciteerd en inderdaad over een paar dagen een extra testje voor de gemoedstoestand.
Alle reacties Link kopieren
Oja, zou iemand mij aan de tabel willen toevoegen?



Leeftijd Man: 29 jaar

Leeftijd vrouw: 30 jaar

Kind: 1

Uitgerekende datum: 1-10-2017

Geslacht: nog niet bekend

Afspraken: 16 februari intaken en eerste echo
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Gefeliciteerd allemaal.

Ik zou graag mee schrijven.



Ik heb dinsdag voor het eerst positief getest.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd 00suus00!



Hoe voel je je?!
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij helpen de gegevens erin te zetten? V 23/ M 28. Uitgerekend 7 oktober . 1e kindje . Geslacht onbekend. Nog geen echo afspraak



Bedankt!
.
Alle reacties Link kopieren
@00suus00 ik denk dat ik jou gegevens in de tabel hebt gewijzigd, excuus!

Ik ken jou gegevens niet dus kan dit ook niet herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Marieke 1986 wat heftig voor je. Sterkte ermee????????



Voor alle dames met onzekerheid, t hoort erbij heb het nu zelf ook. Merk dat t verschil tussen de 1ste en 2de er wel is. Ben nu over t algemeen minder onzeker en er ook minder mee bezig en op zoek naar info. Alleen ben ik vandaag amper misselijk en de afgelopen dagen was dat juist erg. Dan vraag je je toch wel even af of t nog goed zit. Gewoon blijven vertrouwen en we zien t wel de komende dagen/weken. TIP voor de misselijke dames. Bij mij helpt t enorm om de hele dag door van die kleine snack wortels te eten????



Nog een dagje weekend voor de werkende mama's (to be) onder ons. Zelf ben ik een thuisblijf mama, nog meer hier in onze groep? Heb toevallig vorige week Eem super leuke baan aangeboden gekregen voor 3 dagen maar ga t morgen toch afzeggen ivm onze zwangerschap.



Have a nice weekend!
Alle reacties Link kopieren
Marieke is natuurlijk Mariel. ???? Autom verbetering stond aan????



Ow en ik krijg met geen mogelijkheid mijn gegevens in de tabel. Zou iemand dat voor me kunnen doen of anders ff helpen?



31/33 2de kindje UD 9 oktober eerste echo 27 feb. Maar miss laten we met 6,5 weken een pret echo maken. Dan kunnen we t dat weekend op mijn verjaardag gelijk aan iedereen vertellen????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven