vanaf januari zonder anticonceptie!

01-10-2012 21:08 914 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is vol, om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Meeschrijven mag altijd!



Naam Leeftijd Wanneer beginnen? Waarom nog even wachten? Wanneer ongesteld of zwangerschapstest? ginandtonic 27 november 2012 In januari/februari op reis! Besloten om nu al te starten, vanwege de pcos die pas is vastgesteld. 6 januari Jelly83 30 jan/feb 2013 Malariatabletten wegens een reis naar Afrika in januari! bonijn 23 zien wel na het stoppen met de pil Eerst nog afstuderen/eind op weg zijn rosa88 24 jan 2013 In januari stoppen met roken en trouwplannen 22 januari twinkelstar 24 jan 2013 Studie voor het werk afmaken 12 januari _puck_ 26 November 2012 Ook vriend kan nu niet meer wachten, omdat we het er toch al zo veel over hebben 4 januari Lone 28 jan 2013 Studeert in juli af! Lousy 32 dec12 4 januari florine 26 januari 2013 gaan in jan op vakantie en wil eerst de cyclus leren kennen 2 januari AndeG 27 januari 2013 eerst nog een reis maken ki-wi 27 dec 12? 11 januari kim26 31 jan 13
Alle reacties Link kopieren
Wat een spannende tijd voor je zeg!!

Ik zou mijn mond maar moeilijk kunnen houden hahaha! Zou het helemaal leuk vinden, nu al.



Zelf, ik niet.. maar ik wens je veel succes en hoop dat je snel zwanger mag zijn!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaa wij! Ook bij mij al lang lang lang in mijn hoofd. Het is zo'n oergevoel. Lees ook hier meer mee dan goed voor me is. Maar vriendlief kan soms een beetje gek worden van mijn geklets hahaha.

Wij gaan rond januari/februari beginnen. Ben al wel een jaar gestopt met de pil vanwege andere redenen. Pfffff kan niet wachten hoor hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hoe lukt het jou trouwens om je mond te houden? Merk dat ik heel vaak bijna mijn mond voorbij praat.....
Alle reacties Link kopieren
leuk ginandtonic!



Met zo n topic wordt het ook al een beetje echt! Het voelt voor mij nog heel onwerkelijk allemaal..



Ik vind het ook moeilijk om mijn mond te houden hoor. Moet zeggen dat ik met vriendinnen ook best veel praat over kinderen k rijgen, alleen hou ik dan voor me op welke termijn.. zeg meestal over een jaar ofzo.



Ik ben van plan eind oktober met de pil te stoppen zodat mijn cyclus weer een beetje opgang kan komen.. ben heel benieuwd hoe regelmatig deze zal zijn!



Waarom wachten jullie nog tot jan of feb ?

Wij omdat vriend nog heel even aan het idee wil wennen nog beetje extra sparen en ik wat meer gewend in mn nieuwe baan.



Als meer mensen willen aansluiten zal ik een tabel maken! Dan wordt het helemaal echt!
Alle reacties Link kopieren
Wat leukk om te horen :-D

Ik wens jou en je vriend veel succes en hoop voor jullie dat jullie snel zwanger mogen worden...



Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar bezig om zwanger te worden maar tot op heden hebben we er nog weinig tot niks over gezegd tegen anderen...

Mijn moeder en oma weten het wel en zijn moeder en zus ook!

Maar verder, houden we onze mond ook nog eventjes dicht haha...

Al die vragen daar word je op gegeven moment ook beetje zat van (vooral als je een tijdje bezig bent)...



Maar heel veel succes :-D super!!!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk is dat hè, om je mond te houden. Ik zeg meestal (zodra ze me verdacht aan gaan kijken): maar ben nog niet zwanger hoor!



Wij willen rond januari/februari beginnen omdat we in februari een grote reis gaan maken die met het oog op de toekomst voor ons heel erg belangrijk is. Deze reis wil ik liever niet hoog zwanger maken . En hoe fantastisch zou het zijn om daar op reis zwanger te worden. We gaan 2 maanden op reis dus dat met een beetje geluk mogelijk.



Dgdgdg: wat lastig, die vragen of het allemaal al lukt. Wat knap dat je het al 2 jaar stil kan houden! Is er een reden dat het nog niet gelukt is? Als je het daar liever niet over hebt, is ook prima hoor!
Alle reacties Link kopieren
@dgdgdg wat lief dat succes komt wensen, zeker omdat het bij jullie al zo lang duurt! Zijn jullie nog zelf aan het proberen of met medische hulp? 2 jaar helemaal moeilijk voor je houden! Knap hoor.



@ginandtonic dat is dubbel zoveel om naar uit te kijken dus! Leuk hoor.



Weten jullie al beetje hoe jjullie het wil gaan doen met werk en of opvang?

Wij waarschijnlijk vriend 4 dagen en ik 3(dan moet ii thuis nog wel dingen doen dus 3 a 4) schoonmoeder wil graag een dag oppassen laat ze al regelmatig merken :-) en dan 1 dag kinderopvang..
Alle reacties Link kopieren
Up



Nog meer mensen die zich willen aansluiten?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed doordacht Puck! Wij hebben nog geen idee, maar meer omdat we nog niet weten hoe ik qua werk zit tegen die tijd. Vriendlief krijgt vanaf juni een vaste baan en ik heb op dit moment wat losse baantjes met niet echt uitzicht op iets vast. Heb ik ook geen behoefte aan omdat we binnen een paar jaar gaan emigreren. Dus we zien zodra ik zwanger ben wel welke baantjes ik wel en niet kan houden. Dan wordt het even puzzelen maar komt vast goed!



Je zei dat je vriend nog even wennen moet. Hier nog zo een.... Frustrerend! Voor mij is het al zo lang duidelijk. Maar goed, kan niets anders dan zijn mening respecteren.



Soms is hij wel superlief ineens. Dan liggen we in bed en zegt hij uit het niets: wordt jij de mama van mijn kindjes? Hij is er meer mee bezig dan hij laat merken aan mij.



Voor mijn gevoel duurt het allemaal nog zo lang. Geduld is nooit echt mijn sterkste kant hahahahaha. Hoe ga jij daarmee om?
Alle reacties Link kopieren
Wat stoer dat jullie gaan emigreren! Waar naartoe (of is dat niet handig ivm herkenbaarheid?) en wat is de reden? Lijkt me wel lastig om als jong gezin een bestaan op te bouwen in een land waar je niemand kent en waar misschien een andere cultuur heerst??



Ik ben pas 26, maar heb al jaren een kinderwens. Voor mij werd deze realistisch toen we beide waren afgestudeerd en een geschiktere woonruimte hadden. Vriend wilde eerst nog wat sparen, wat ik ook wel verstandig vond/vind.

Sinds een half jaar ofzo zijn voor mij alle randvoorwaarden voldoende aanwezig en ben ik er emotioneel ook helemaal klaar voor. Vriend heeft nog wat meer tijd nodig.

Een aantal weken geleden hebben we echt besloten om in jan 13 te beginnen. (tenzij er echt heel nare onverwachte dingen gebeuren) dit heeft voor mij wel veel rust gegeven. Ik vond het heel moeilijk om af te wachten zonder enig idee hoe lang enz.



van de andere kant is mijn ongeduld nu wel heeel groot! En de angst dat het niet gaat lukken of heel lang op zich laat wachten.
Alle reacties Link kopieren
Heb er heel veel zin in om te emigreren maar dat is ook zo'n grote stap. We hebben al wel uitgezocht of het hebben van een kindje consequenties heeft. Maar dat was allemaal in orde. We gaan emigreren naar een westers land. Eigenlijk vinden we het beide geen probleem om dat met een jong kindje te doen.

Als we gaan wachten tot we daar zijn, zal er altijd een reden zijn om het niet te doen. Ik ben nu 27 en echt lang wachten wil ik niet.



Goed om te lezen dat alle voorwaarden nu kloppen fijn is dat hè! Dat van die rust herken ik wel. Voor ons is de reis een belangrijk begin. Maarja, wat als het niet gaat zoals we voor ogen hebben. Wat als het niet lukt om zwanger te worden.... Dat is best eng.



Heb jij ook dat je over alles al nadenkt en weg kan dromen? Ik kan echt de hele dag met mijn hoofd in de wolken zitten hahahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mij hier ook melden?

Mijn vriend en ik zijn van plan om in januari of februari ook te stoppen met anticonceptie.

Ik ben nu nog ongesteld van mijn laatste pilstrip en zodra eze week voorbij is gaan we dus condooms gebruiken. Ik wil graag weten hoe mijn cyclus is, vandaar dat ik nu al ben gestopt met de pil.

Ik heb mijn beste vriendin en een goede collega wel verteld dat we in januari/februari willen beginnen, maar voor de rest niemand.

Ik vind het wel heel spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig jelly! Natuurlijk mag je je hier melden. Wat is voor jullie de reden om vanaf januari/februari te beginnen?



Pffff merk dat ik veel over de reis praat met mensen. En die zeggen steeds: oh heerlijk met zijn tweetjes. Moet me zo inhouden om dan niet te zeggen: misschien wel terug met zijn drietjes. Want die reis en beginnen zijn bij ons gelijk. Dus over het een praten is tussen ons ook over de ander praten. Maar mijn mond houden tegen andere mensen..... Wil het wel van de daken schreeuwen hahahahaha.



Een goede vriendin van mij weet het wel, maar meer niet. Eigenlijk om de reden die dgdgdgd ook al gaf. Als het niet lukt is het niet fijn als mensen constant ernaar vragen hoe het gaat en of het al zo ver is.
Alle reacties Link kopieren
@ jelly83 Welkom! Leuk dat je er bij komt. Zo'n maandtopic van onszelf maakt het allemaal wel heel echt he?! Ik ben ook benieuwd waarom jullie nog even wachten.

En vind je het niet heel lastig om dat condoom te pakken nu?

Ik stop eind deze maand/begin nov ook met de pik. Sowieso wordt aangeraden een volle maand voor je echt begint te stoppen. Ik vind het ook wel fijn om mijn cyclus weer een beetje te leren kennen.

Nu al stoppen zou het voor mij te moeilijk maken..



Vandaag ben ik vrij en ik kan werkelijk nergens anders aan denken dat zwanger worden, babykleertjes, hoe mensen zullen reageren op het nieuws enzenz.



Ik baal er een beetje van, want het duurt sowieso nog 3 maanden voor we beginnen. En wie weet hoe lang het dan nog zal duren. Misschien in totaal wel (bijna) een jaar of nog langer. Zoveel in deze maatschappij kan je plannen, maar dit niet. Best moeilijk om je daaraan over te geven vind ik.



Dus ginandtonic, ik denk er wel veel aan maar helaas veel in termen van piekeren. Echt blijdschap kan ik mezelf nog niet toestaan, want wie weet hoe lang het nog zal duren..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik meld me...voorzichtig dan. Want ik weet het nog niet goed. Of toch wel. Of niet. Ja, eigenlijk als ik heel eerlijk ben met mezelf, wil ik het wel. Het echte oergevoel dat jullie hebben, heb ik (helaas?) niet. Maar het houdt me wel bezig!



Mijn man zegt: "als jij het wil, doen we het, maar voor mij hoeft het niet". Lijkt fantastisch, maar maakt de keuze niet makkelijker. Hij heeft sinds we elkaar kennen nooit gezegd dat hij kinderen zou willen. Maar ik heb wel aangegeven dat ik het wel zou willen.Waarom dan niet nu meteen en pas over een paar maanden? In verband met een erfelijkheidsonderzoek in de familie waarvan we eerst de uitslag willen afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal veel succes dames! Er leuk!!

Ik moet helaas nog een jaartje wachten!



Zal wel af en toe komen spieken hoe het jullie vergaat
Alle reacties Link kopieren
quote:ginandtonic schreef op 05 oktober 2012 @ 14:06:

Gezellig jelly! Natuurlijk mag je je hier melden. Wat is voor jullie de reden om vanaf januari/februari te beginnen?



Ik heb eigenlijk dezelfde reden als jij, alleen dan andersom

Wij gaan als het goed is in januari op vakantie naar Afrika, dus helaas zit ik aan malariatabletten vast. Eigenlijk zouden we nu ook al wel heel graag willen beginnen, maar ik wil heel graag nog weer een verre reis maken, en nu kan het nog, dus....
Alle reacties Link kopieren
Zo stomverbaasd wat een lastige houding van je man. Pffff lijkt me heel moeilijk. Dan is het echt voor jou, en niet voor hem. Maar hij is wel bereid om ervoor te gaan als jij wilt. Een beetje een "maakt mij niet uit" houding. Denk je dat als je zwanger zou zijn, hij wel heel blij zou zijn?



Oh Puck, ik herken jouw verhaal zo goed. Aan de ene kant dromen en aan de andere kant piekeren. En het duurt nog zo lang!



Leuk dat jullie ook op reis gaan jelly! Dat geeft het toch een beetje een concreet begin. Soort van startpunt ofzo.



Vanavond bij mijn ouders geweest. Mijn moeder zat op niet zo subtiele wijze te hinten naar kindjes krijgen enzo. Ik ben de oudste thuis dus waarschijnlijk ook de eerste. Vind het dan zo moeilijk om mijn mond te houden. Maaaaar het is me gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Dat hinten over kinderen heb ik al jaren geleden de kop ingedrukt. Heb namelijk altijd geroepen, ik wil geen kinderen. Daarbij reisden we veel en lang, dus in dat plaatje paste het ook niet.



Maar ja, dan voel je je opeens anders... Mijn man is zeker niet onverschillig. Hij is van mening dat kinderen je leven niet rijker hoeven te maken. Hij is gelukkig me mij Maar we hebben het er (regelmatig) over gehad, en hij heeft daar wel duidelijk bij uitgesproken dat hij met mij oud wil worden, en als ik gelukkig wordt (of beter: denk te worden) van kinderen, dan betekent dat kinderen. Heel lief dus! En ik twijfel er niet aan dat hij een fantastische vader zal zijn, de neefjes lopen met hem weg en hij vindt het ook leuk. Dus ja, ben er van overtuigd dat hij er blij mee zou zijn.



En dan heb ik het wel de hele tijd over kinderen, maar ik weet wel al dat het er bij één zou blijven.



Knap dat je je mond hebt gehouden Ginandtonic!



Jelly, mag ik mee? Afrika helaas nog te weinig van gezien!
Alle reacties Link kopieren
P.s. Leuk topic! Op de een of andere manier is het wel lekker om je gedachten in woorden uit te drukken. Op de een of andere manier is dat toch anders dan een gesprek IRL.
Alle reacties Link kopieren
Ah op die manier. Ik had die opmerking heel anders opgevat . Zo klinkt het een stuk beter. Misschien toch een beetje dat oergevoel ;)? Mag ik vragen hoe oud je bent?



En ach dat hinten... Vind het lastig om dan mijn mond te houden, maar aan de ander kant weet iedereen om mij heen dat ik mijn toekomst met kinderen zie. Ben ook geen carrièrevrouw. Ik ben een mama. En dat voelt heel raar om te zeggen in deze tijd. Het hoort ergens niet. Maar ja, ieder zijn ding en droomleven hè.



Dus klapperende eierstokken zijn aanwezig ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ze hier rammelen! Wat een herrie! :D



Is inderdaad niet iets wat je vaak hoort, dat vrouwen zich een geboren moeder voelen. Maar boeien, jouw leven, jouw dromen. Vind dat je wel nog veel geduld hebt gehad.



Ik ben 34.
Alle reacties Link kopieren
Spannend dat jullie gaan emigreren. Voor werk (van jouw vriend) of een andere gekoesterde droom? Zit er ook wel eens over weg te dromen, maar eerder als iets voor later, pensioen in een warm land.



Als je het voor het zeggen had, hoeveel kinderen zou je dan willen? En jouw vriend? Heb het al eens geschreven, ik zou gaan voor één. Als het allemaal goed gaat, en ik weet dat dat niet vanzelfsprekend is, dan ben je nog enigszins flexibel.



Weet je wat me trouwens he-le-maal fantastisch lijkt? Zwanger zijn. Als ik een dikke buik zie, denk ik altijd, dat wil ik ook! Zo bijzonder! En dan vergeet ik even de kwalen voor het gemak...
Alle reacties Link kopieren
Beiden hadden we al emigratieplannen voor we elkaar kenden. Wel allebei een ander land, maar toch. We zijn wel heel blij dat de ander er dezelfde gedachten over heeft. Maakt het toch allemaal een stuk makkelijker.



Hmmm ik zou 2 kinderen willen. Kom zelf uit een gezin van 3. Terwijl mijn vriend uit een gezin van 2 kinderen komt en 3 kinderen wilt. Dus 2,5 ;). Ik denk dat dat heel afhankelijk is hoe alles gaat en voelt op dat moment.



Zwanger zijn lijkt me geweldig! Zou ook echt strakke shirts dragen enzo. En het voelen van je kindje in je buik.... Kan daar al helemaal over wegdromen.



Je had het eerder over een erfelijksonderzoek dat nog loopt. Heeft die veel invloed op je keuze?



Hoe oud is jullie vriend/man trouwens. Hier een van een jaar jonger. Merk dat hij het mede daardoor het heel eng vind. Hij vind zichzelf nog zo jong om vader te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven