vanaf januari zonder anticonceptie!

01-10-2012 21:08 914 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel is vol, om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Meeschrijven mag altijd!



Naam Leeftijd Wanneer beginnen? Waarom nog even wachten? Wanneer ongesteld of zwangerschapstest? ginandtonic 27 november 2012 In januari/februari op reis! Besloten om nu al te starten, vanwege de pcos die pas is vastgesteld. 6 januari Jelly83 30 jan/feb 2013 Malariatabletten wegens een reis naar Afrika in januari! bonijn 23 zien wel na het stoppen met de pil Eerst nog afstuderen/eind op weg zijn rosa88 24 jan 2013 In januari stoppen met roken en trouwplannen 22 januari twinkelstar 24 jan 2013 Studie voor het werk afmaken 12 januari _puck_ 26 November 2012 Ook vriend kan nu niet meer wachten, omdat we het er toch al zo veel over hebben 4 januari Lone 28 jan 2013 Studeert in juli af! Lousy 32 dec12 4 januari florine 26 januari 2013 gaan in jan op vakantie en wil eerst de cyclus leren kennen 2 januari AndeG 27 januari 2013 eerst nog een reis maken ki-wi 27 dec 12? 11 januari kim26 31 jan 13
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde met de tabel, stomverbaast. Vind het gewoon leuk om hier over dit onderwerp mee te kletsen en verder weet ik het nog niet echt
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik zal em weer even omhoog halen vanaf de computer... Dat is wel echt een nadeel met mobiel forummen en deze pijler...



Iedereen lekker van ´t weekend aan ´t genieten? Wel jammer van de regen hé...
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik doe ook graag mee! Mijn man en ik willen ook graag kindjes. In mijn omgeving zijn best veel vrouwen zwanger en ik merk dat ik daar best jaloers op ben!



Ben momenteel nog met een studie bezig. In juli 2013 is die als het goed is afgerond dus dan mogen de kleintjes komen. Ik wil dus graag vanaf januari ook stoppen met ac.



Ik ben op t moment ongesteld en denk er sterk aan om hierna niet met een nieuwe strip te beginnen. Zo spannend!



Maar dan heb ik wel meteen een vraag :Imao: Hoe zit dat nou met dat foliumzuur? Dat zou ik dus al volgende week moeten gaan slikken als we in januari willen stoppen?



Wat betreft de zorgverzekering: ik ben nu bij fbto verzekerd. Dat heb ik vorig jaar expres veranderd omdat je bij fbto iedere maand aan- en uit kunt zetten waarvoor je verzekerd wilt zijn...dus ook gezinsplanning



X lone



Ps ik lees mee via de ipad dus de tabel is voor mij niet goed zichtbaar
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lone!



Als je je gegevens dik gedrukt in een post zet dan kan Puck ze in de tabel erbij zetten als je dat wilt:

Naam, Leeftijd, Wanneer beginnen? Waarom nog even wachten?



Het is aan te raden foliumzuur ongeveer 4 weken voordat je zwanger kan gaan raken te gaan gebruiken.

Spannend om nu misschien je laatste pilstrip gebruikt te hebben!



@Stomverbaasd Wat een pittige situatie waar je nu in zit! Snap erg goed dat je nog twijfelt en het vooruitzicht van een eventuele medisch traject lijkt me ook best zwaar. Laten we hopen dat je geen drager bent! Wellicht gaat dat je keuze positief beinvloeden



Ja, namen is al best lang een heel lastig dilemma bij ons. (Heel erg, nog niet eens zwanger en er nu al niet uit kunnen komen!)

We hebben gelukkig wel een beetje dezelfde smaak qua namen alleen hebben we nog niet DE naam gevonden die we echt allebei super vinden. Voor zowel jongen als meisje eigenlijk...

Over een voorkeur qua geslacht heel kort: heb ik totaal niet! Het lijkt me wel erg mooi als je eventuele tweede kindje een meisje is als je eerste een jongen is en andersom.

De achternaam van mijn vriend is ook niet mooi, maar gelukkig niet heel erg lastig in combinatie met de voornamen die wij over het algemeen leuk vinden.



@Bonijn, ik snap het achternaam dilemma heel goed! Zou ook het liefst willen dat mijn kind mijn achternaam krijgt, maar snap het van vriendlief ook erg goed. Mijn achternaam is alleen wel heel bijzonder en mooi (klinkt arrogant en raar als je dat zo zegt haha) en voor mijn vriend is het meer een familieding zeg maar. En traditie natuurlijk dat een kind de naam van de vader krijgt. Dus ik heb me er maar bij neergelegd. Hoop dat jullie eruit komen!



@Puck Kan me helemaal vinden in je post over het plannen van een zwangerschap nowadays in vergelijking met vroeger. Dat stukje controle is zo herkenbaar!



PS. Vannacht een hele gekke droom gehad; dat ik zwanger was van een meisje en er na 4 maanden pas achter kwam... Weird!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosa88 schreef op zondag 14 oktober 2012 16:01 Welkom Lone!



Als je je gegevens dik gedrukt in een post zet dan kan Puck ze in de tabel erbij zetten als je dat wilt:

Naam, Leeftijd, Wanneer beginnen? Waarom nog even wachten?



Het is aan te raden foliumzuur ongeveer 4 weken voordat je zwanger kan gaan raken te gaan gebruiken.

Spannend om nu misschien je laatste pilstrip gebruikt te hebben!



@Stomverbaasd Wat een pittige situatie waar je nu in zit! Snap erg goed dat je nog twijfelt en het vooruitzicht van een eventuele medisch traject lijkt me ook best zwaar. Laten we hopen dat je geen drager bent! Wellicht gaat dat je keuze positief beinvloeden



Ja, namen is al best lang een heel lastig dilemma bij ons. (Heel erg, nog niet eens zwanger en er nu al niet uit kunnen komen!)

We hebben gelukkig wel een beetje dezelfde smaak qua namen alleen hebben we nog niet DE naam gevonden die we echt allebei super vinden. Voor zowel jongen als meisje eigenlijk...

Over een voorkeur qua geslacht heel kort: heb ik totaal niet! Het lijkt me wel erg mooi als je eventuele tweede kindje een meisje is als je eerste een jongen is en andersom.

De achternaam van mijn vriend is ook niet mooi, maar gelukkig niet heel erg lastig in combinatie met de voornamen die wij over het algemeen leuk vinden.



@Bonijn, ik snap het achternaam dilemma heel goed! Zou ook het liefst willen dat mijn kind mijn achternaam krijgt, maar snap het van vriendlief ook erg goed. Mijn achternaam is alleen wel heel bijzonder en mooi (klinkt arrogant en raar als je dat zo zegt haha) en voor mijn vriend is het meer een familieding zeg maar. En traditie natuurlijk dat een kind de naam van de vader krijgt. Dus ik heb me er maar bij neergelegd. Hoop dat jullie eruit komen!



@Puck Kan me helemaal vinden in je post over het plannen van een zwangerschap nowadays in vergelijking met vroeger. Dat stukje controle is zo herkenbaar!



PS. Vannacht een hele gekke droom gehad; dat ik zwanger was van een meisje en er na 4 maanden pas achter kwam... Weird!





Naam: Lone

Leeftijd: 28

Wanneer beginnen: januari 2013

Waarom nog even wachten: studie tot juli 2013
Alle reacties Link kopieren
Oh het is niet dikgedrukt zie ik...weet niet hoe dat moet met de ipad, sorry.



Wat betreft het foliumzuur: jeetje wat een keuze! Heb net ff gegoogled en je hebt het echt in allerlei vormen: met of zonder andere vitaminen...dure- en huismerken...welke is nou goed?



Achternaam: mijn man en ik zijn dit jaar getrouwd. Hoewel ik zijn achternaam niet bijzonder mooi vind zal de kleine toch wel die naam gaan krijgen...traditie
Alle reacties Link kopieren
quote:lone84 schreef op 14 oktober 2012 @ 15:38:

Ben momenteel nog met een studie bezig. In juli 2013 is die als het goed is afgerond dus dan mogen de kleintjes komen. Ik wil dus graag vanaf januari ook stoppen met ac.

Bedoel je dan dat je wel al zwanger zou willen (proberen te) worden tijdens het laatste deel van je studie? Of vanaf januari tot juli de tijd nemen om je cyclus normaal te laten worden en dan als je afgestudeerd bent er voor gaan? Denk het eerste hé?



Welkom hier trouwens!
Alle reacties Link kopieren
quote:xJanna schreef op zondag 14 oktober 2012 17:33 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lone84 in "vanaf januari zonder anticonceptie!"" class="messagelink">lone84 schreef op 14 oktober 2012 @ 15:38</a>:</b>

Ben momenteel nog met een studie bezig. In juli 2013 is die als het goed is afgerond dus dan mogen de kleintjes komen. Ik wil dus graag vanaf januari ook stoppen met ac. </div></blockquote>

Bedoel je dan dat je wel al zwanger zou willen (proberen te) worden tijdens het laatste deel van je studie? Of vanaf januari tot juli de tijd nemen om je cyclus normaal te laten worden en dan als je afgestudeerd bent er voor gaan? Denk het eerste hé?



Welkom hier trouwens! Ja het eerste! Ik wil nu proberen om mijn cyclus normaal te laten worden en vanaf januari proberen zwanger te worden. En dan hopelijk hebben we dan volgend jaar rond deze tijd een babytje, of in ieder geval een zwangerschap. Want het is natuurlijk altijd maar afwachten of het allemaal lukt.
Alle reacties Link kopieren
@Puck: ik ben (bijna) 30



Oei, ik merk wel dat ik wat meer moet lezen en reageren, want het gaat hard met de reacties!



Mijn vriend weet niet dat ik hier meeschrijf. Hij weet wel dat ik zo af en toe hier rondneus, meer verder niet. Van mij hoeft het ook niet, dit is mijn ding en dat wil ik graag zo houden.

Mede hierdoor reageer ik niet zo veel, excuses alvast



Mijn voorgevoel is dat ik als 1e een meisje ga krijgen, iets wat ik helemaal geweldig zou vinden!

Waarom dit voorgevoel: ik kijk automatisch alleen maar naar meisjeskleren, droom over een klein meisje in m'n armen, kan alleen maar leuke meisjesnamen verzinnen en zie telkens, als ik fantaseer over hoe het zou zijn als er een kindje in ons huis zou rondlopen, een meisje. Kortom: het zal een flinke omschakeling worden als het toch een jongetje is!!!



@Stomverbaad: pffff, moeilijke keuze als idd blijkt dat je drager bent...

Ik zou dan bewust na gaan denken of ik echt kinderen wil, en als dat antwoord ja is, voor genselectie gaan.

Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om een gezonde zwangerschap af te breken, omdat het meisje is... (Want mijn dochter misschien met zo'n ziekte opzadelen, wil ik ook niet!)



Vorige week ben ik naar de drogist geweest en heb ik flink wat ingeslagen: 3 pakken zwangerschapsvitamines van Davitamon (met visolie, want ik lust geen vis), een pak condooms en een doosje met 2 zwangerschapstesten. Ik wilde niet dat ik een bekende zou tegenkomen, terwijl ik net een doosje met zwangerschapsvitamines in de hand, dus daarom dacht ik 'ik haal alles wel in 1x! '

Ik voelde me net een puber van 16 die voor het eerst condooms gaat halen, hihi. Voor ik naar de kassa ging, eerst rondkijken of ik bekenden zag



Ik heb net als Lone (geloof ik) vorig jaar bewust voor FBTO gekozen ivm het kunnen aan- en uitzetten van bepaalde modules.



Achternaam: tsja, hier hebben we het er nog niet over gehad. We zijn niet getrouwd (vriend wil wel graag als ik zwanger ben, dan is alles in 1x geregeld). Ik heb een weinig voorkomende naam, vriend heeft een doorsnee naam.

Aan de ene kant zou ik graag mijn eigen achternaam willen doorgeven, maar aan de andere kant: stel dat we idd gaan trouwen, dan hebben we allemaal dezelfde achternaam en dat vind ik persoonlijk ook wel heel mooi.

Ach, ik zie wel, eerst zwanger zien te raken ;]



Hoe is jullie gevoel trouwens over zwanger raken? Om de 1 of andere reden heb ik het gevoel dat ik vanaf januari zwanger zal zijn.

Maar dit gevoel klopt totaal niet, want we gaan in januari nog op vakantie en mag ik nog niet zwanger worden. Zucht, stomme gevoelens ook soms
Haha Jelly, wel mooi als je zo in de drogist loopt. Een leuke combinatie ook; condooms, zwangerschapstesten en zwangerschapsvitamines!

Lastig he, al die gevoelens. Je eigen lichaam en geest maken je het niet makkelijk.

Ik ga ervan uit dat ik wel een tijdje erover zal doen om zwanger te raken, omdat ik al ruim 10 jaar de pil slik. Pas vanaf januari ga ik ontpillen... Ik hoop natuurlijk dat het snel gaat, maarja, we zullen zien.

Jongen/meisje maakt mij niet zoveel uit. Het heeft allebei leuke dingen en minder leuke dingen.... (zorgen over meisjes, jongens zijn minder knuffelig...)



Ik zag in de reclame folders dat de vitamines bijna overal in de aanbieding zijn, dus ik ga denk ik ook alvast foliumzuur en vitamines inslaan. Kan geen kwaad...

Wordt wel echt hoor; laatste pakje van de pil gekocht, dan foliumzuur kopen...



Er schijnt wel veel verschil te zitten tussen de foliumzuur van diverse winkels, onder andere qua smaak, maar van sommige wordt je ook misselijk. Op een ander forum (rammelaars) schrijf ik ook mee en daar even gevraagd welke het beste bevallen is.
Alle reacties Link kopieren
@ lone, leuk weer iemand erbij! Ik ga je zo toevoegen aan de tabel.



Over de achternaam.. dat wordt die van vriend. Ik vind dat wel een mooie traditie. Daarbij vind ik zijn naam mooier en is het minder verwarrend (omdat er vanuit gegaan wordt dat je je vaders naam draagt)



@ stomverbaasd, ik snap je onzekerheid denk ik wel hoor! Ik ben voor mezelf overtuigd dat ik het wil, maar heb soms ook lichte paniekaanvallen of ik het allemaal wel kan en dadelijk krijg ik nog spijt, kan altijd nog, ik moet wel meteen heel verantwoordelijk zijn enz enz. Maar denk dat dat erbij hoort. Je hebt ook 9 maanden de tijd om een band op te bouwen met je kindje en naar het idee toe te groeien. Als je geen dragen bent van het gen zou ik als ik jou was gewoon beginnen. Die twijfels zijn er over 3 jaar ook..



Ik heb zaterdag de laatste pil geslikt! Wilde eigenlijk eind okt/begin november stoppen, maar de strip was op en dacht waarom niet meteen stoppen dan?! Bern heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn!
Alle reacties Link kopieren
@ lone, onze situaties lijken op elkaar! Dus jij studeert ook nog tot juli? Gezien je leeftijd, heb je al eerder gewerkt en toen/weer begonnen met studeren? En wat is voor jou de reden om niet na je studie eerst te gaan werken voordat je zwanger probeert te worden? Of heb je al een baan? Wat een vragen allemaal .



Tja, dromen... Ik heb een periode gehad dat ik elke week weleens droomde over zwanger zijn of zelfs bevallen. En altijd had ik in zo'n droom een heel warm, liefdevol gevoel, alsof ik niet nog gelukkiger kon zijn dan op dat moment. Heel speciaal. Vooral die droom over bevallen, wat totaal pijnloos ging . Maar nu het moment van echt stoppen met ac dichterbij komt, vind ik het heel spannend worden en droom ik er minder vaak over.



Ik heb het voorgevoel dat ik gauw zwanger zal worden volgend jaar. Zowel mijn oma, moeder als zus zijn erg gauw zwanger geraakt en ik ga er maar voor het gemak vanuit dat ik dat ook zal zijn, alsof vruchtbaarheid hier in de familie zit. Natuurlijk is het geen garantie en is het niet goed om zulke verwachtingen te hebben; ik heb er mezelf alleen maar erg mee als het niet vlotjes gaat. Herkennen jullie dit?



Wat doen jullie al aan voorbereiding? Zijn jullie ook al aan het zoeken naar verloskundigenpraktijken? Hier, op het platteland, zit er eigenlijk maar een in de directe omgeving, maar deze wordt wel als uitmuntend beoordeeld! :-)
Alle reacties Link kopieren
Las hier al stiekem mee, maar goed laat ik me dan ook maar bij jullie aansluiten. Nog een halve strip en dan laten we de pil ook voor wat het is. Eerst zoals meerdere hier al zeggen de cyclus maar eens op regel krijgen.



Ik (31) ben al moeder van een dochter van 6, voor mijn vriend is het allemaal nog nieuw. De reden dat we nog even wachten is dat ik momenteel heeeeel hard aan het solliciteren ben, hopelijk heb ik voor ik zwanger zou raken weer een baan. Maar mocht dat niet zo zijn redden we het ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom just-me-1981! Leuk dat er nu iemand mee schrijft die al een kindje heeft Fingers crossed dat je maar snel een baan mag vinden.



@Puck, wat spannend dat je je laatste pil al hebt gehad! Nu wordt het voor je gevoel denk ik steeds echter?



@Bonijn, grappig om te lezen dat je ook dergelijke dromen hebt. Ik heb ze ook vaker gehad en ze voelen ook bij mij altijd erg fijn. Geen bevallingsdromen eigenlijk, alleen over zwanger zijn.

Fijn dat je een goed gevoel hebt over snel zwanger raken, wel voorzichtig zijn hiermee! De teleurstelling kan dan erg overweldigend zijn als je niet snel zwanger raakt.



Heb vandaag ovulatietesten, zwangerschapstesten en Davitamon Compleet Mama met visolie besteld, kon niet meer wachten...

Ik heb niet echt een voorgevoel over de snelheid van zwanger raken. Ik ben zelf via ivf ter wereld gekomen, genetisch gezien niet echt positief Ik ga er dan ook niet vanuit dat een zwangerschap altijd maar vanzelf gaat. Een goede vriendin is weer meteen zwanger geraakt na het stoppen met ac, een andere vriendin pas na 1,5 jaar, dus ik maak verschillende dingen mee om me heen.

Ga er maar vanuit dat het een tijdje duurt, om meteen al zware teleurstellingen te voorkomen.

Hoe staan jullie tegenover het gebruik van ovulatietesten en het bijhouden van je vruchtbare periode?
Alle reacties Link kopieren
@ just me, ik voeg je vanavond toe aan de tabel, leuk! Hoe snel ging het zwanger worden van de eerste? En voelt het nu anders of hetzelfde?



Vriend zei net, misschien kunnen we toch al eerder beginnen..? Hij heeft nu zoiets van het duurt gemiddeld toch wel een aantal maanden of langer, dus ja waarom ook eigenlijk niet!

Van de ene kant ben ik blij verast, ik wilde een jaar geleden al. Van de andere kant ook wel zenuwen!!!! Ik had me ingesteld op eerst mijn cyclus leren kennen enz. Maar ik kan het ook zo zien, ik ga de komende maanden mijn cyclus leren kennen, met een kleine kans dat het niet nodig is, dat ik al zwanger ben! Het voorkomt wel dat ik tot januari de spanning opbouw en dan nog heel lang moet wachten tot het zo ver is... moeilijk! Nah eigenlijk helemaal niet moeilijk, gewoon beginnen! Wel heel erg spannend.



Hoe snel het zal gaan, tja ik heb daar bij ons echt geen idee van! Ik hoop in het voorjaar toch wel zwanger te zijn.. half jaar ga ik een beetje vanuit. Maar als we in november al beginnen en we heeel veel geluk hebben, kunnen we met kerst al leuk nieuws brengen, dat zou toch wel heel mooi zijn!



Sorry voor mijn ego post!



Ik zou wel ovulatietesten gebruiken als ik een erg onregelmatige cyclus blijk te hebben of als het na een half jaar nog niet is gelukt.



@ rosa en jelly, goed bezig met de vitamines! Ik ben ook al aan de foliumzuur begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



ik zat een beetje in dubio over een eigen topic openen of hier mee schrijven, maar ik *denk* dat ik hier wel mag meeschrijven. Zal mijn situatie ook even toelichten.



Ik ben Bella, 30 jaar en mijn vriend en ik wonen nog niet officieel, maar wel officieus samen. Je kent het wel, hij is nooit meer in zijn eigen huis, maar hij heeft die nog wel. Als het goed is komt hij echter begin volgend jaar officieel bij mij wonen.



Eigenlijk hadden we allebei in ons hoofd van: we gaan samenwonen, dan een tijdje reizen, dan trouwen en dan kinderen. Echter, afgelopen twee maanden is heeft na 7 jaar mijn spiraaltje het begeven. We hadden het de afgelopen maanden al regelmatig over kinderen en toen mijn koperspiraaltje dus al 3 weken halfbakken erin bleek te zitten en ik te laat ongesteld werd nadat spiraaltje was verwijderd, dachten we: misschien is het wel raak. We konden past testen na een paar dagen en het bleek niet zo te zijn, maar eigenlijk waren we allebei beetje teleurgesteld. Ik moest als ik wel ongesteeld werd, wat afgelopen week gebeurden, beginnen met de pil, maar ik ben gevoelig voor hormonen en zag er erg tegen op. In combinatie met veel er over praten, het gevoel van teleurgesteld te zijn en omdat we het allebei ook spannend vinden eens iets niet extreem te plannen maar te laten gebeuren, hebben we besloten de pil voorlopig achterwegen te laten. Hele bijzondere beslissing voor twee mensen die heel rationeel in het leven staan en altijd alles onwijs gepland en afgewogen doen. Daarom extra spannend en ik weet 200% dat niemand in onze omgeving het zou verwachten .



Ik zeg trouwens voorlopig achterwegen laten, omdat er misschien als het niet snel raak is, ook nog wel een periode zou kunnen komen dat we weer wel anticonceptie zouden gebruiken ivm naderende vakantie / huwelijk. Jullie begrijpen, ik ben helemaal lyrisch enthousiast en het liefste zou ik met iedereen erover praten en elke vrije minuut met mijn vriend erover praten van: wat als :P We hebben het er ook wel regelmatig over, maar omdat ik het in mijn omgeving echt nog met niemand wil bespreken en mijn vriend niet de oren van zijn hoofd wil blijven kwebbelen, meld ik mij ook hier. Mag ik meedoen, als starten wij dus nu net wat eerder?



Vandaag ook een potje foliumzuur gekocht.... ik heb overigens al 7 jaar een zeer regelmatige cyclus. Voor het eerst na verwijderen van koperspiraal een beetj geschommeld. Pffooee, fijn om hier beetje te kunnen babbelen zeg...



Naam: Bella123



Start: Per direct



Bijzonderheden: Het was allemaal niet zo gepland, maar als het raak is zijn we twee gelukkig mensen en is het het lot
Alle reacties Link kopieren
Spannend Puck!! Slik je dan al lang genoeg foliumzuur? Wat een leuke wending dan opeens hé. Hoe kwam je vriend erop?



Bella123, ik dacht dat een spiraaltje sowieso maar 5 jaar mee ging? Ze raden aan om 4 tot 6 weken foliumzuur te slikken voor je probeert zwanger te raken hé.



Dit topic is ook nieuw, dat is meer voor mensen die voorlopig nog niet gaan starten. Denk dat ik daar meer te vinden zal zijn. Maar kom hier zeker af en toe nog wel kijken hoor.
Alle reacties Link kopieren
@xJanna, ik had een koperspiraaltje, geen mirena. Koper kan tegenwoordig (vertelde de dokter) blijven zitten zolang je geen problemen hebt. Als hij niet prettig meer zit, dan werkt hij zich er vanzelf uit, en dat bleek dus ook Foliumzuur heb je geljk is ja, ze raden dat wel aan, maar de kans dat het in 1 keer raak is is niet zo groot / er zijn mensen die het helemaal niet slikken, dus ik neem het risico... hahaha, ongeduldig? Nee hoor.. :P
Alle reacties Link kopieren
@_Puck, ahhh, jij gaat er nu dus ook al direct voor zeg maar. Wanneer is jouw laatste menstruatie geweest? Mijne vorige week... Hahaha, leuk he, dat de mannen dan ook zo enthousiast zijn, die van jou kan zelfs niet wachten
Alle reacties Link kopieren
quote:klaprooss schreef op 05 oktober 2012 @ 20:57:

Allemaal veel succes dames! Er leuk!!

Ik moet helaas nog een jaartje wachten!



Zal wel af en toe komen spieken hoe het jullie vergaat Voor jou is dat andere topic misschien ook wel wat dan?

Zo... mosterd! Je was daar al!
Alle reacties Link kopieren
Bella123, ik denk dat dat niet een risico is wat je moet willen nemen. Even een quote van iemand hier in het topic:quote:rosa88 schreef op 11 oktober 2012 @ 17:36:

Ik ga ook zeker foliumzuur slikken vanaf november (begin december gaat mijn spiraaltje er waarschijnlijk uit).

Wil jullie dit ook zeker allemaal aanraden! Of de mama/zwanger worden tabletten van Etos/Kruidvat.

Weet uit eigen ervaring (mijn tweelingzusje is overleden aan een open ruggetje, vroeger waren ze niet zo alert op extra foliumzuur) dat het ECHT de moeite waard is! De kans op een open ruggetje of een hazelip kan wel echt veel verkleind worden ermee.
@ puck; spannend, de laatste pil ingenomen en toch al een beetje beginnen. Als je je cyclus niet kent, kan je misschien niet de bewuste dagen uitzoeken, maar kan het net zo goed ineens raak zijn. Spannend hoor!



@ bonijn: voorbereiding bij mij zit hem vooral in het nadenken hoeveel uur ik wil werken en hoe ik het beste dingen kan plannen ivm onregelmatige diensten... Best lastig met creche enzo...

Verder ga ik van de week alvast foliumzuur inslaan en sla ik weg te dromen bij alle baby spullen haha



@ rosa: wij gaan denk ik ook gewoon eerst even aankijken hoe mijn cyclus is en of het 'gewoon' wil lukken. Vroeger altijd een erg onregelmatige cyclus, dus mocht het lang duren of erg onregelmatig zijn, zal ik wel ovulatietesten willen proberen, maar het lijkt me nog meer 'moeten' dan als je gewoon zelf weet wanneer je eisprong is.



Welkom bella en just me!
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe mensen!



@ Puck en bella: Leuk dat jullie toch onverwachts snel gaan starten!



@ Rosa: je zal er best eens gelijk in kunnen hebben dat een goede uitslag betekent dat ik er anders tegenover ga staan. Het is een stukje zelfbescherming lijkt wel. *zal ik dan toch maar weer starten met foliumzuur?!*



Over wie het vroeg: ik heb het foliumzuur van het kruidvat geslikt. Klein pilletje, geen smaak en kost ook nog eens helemaal niets.



Ik ga nu even lekker in bad liggen. Even relaxen na een drukke dag op het werk!



Fijne avond allemaal!



P.s. Woehoe! Ik sta in een tabel!
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle reactie!



@Bella en @Puck Wat leuk dat jullie nu al gaan beginnen! Spannend! Beetje jaloers



Een egopost is soms heel fijn om te plaatsen hoor Puck! No problem

Welkom Bella!
Alle reacties Link kopieren
Hoi bedankt voor het welkom, De zwangerschap van mijn dochter was niet echt gepland maar wel gewenst. Dus ik heb ook geen ervaring met het tellen va cyclussen en gebruik van ovulatietesten enzo.

Daarom maakt het het nu juist ook zo spannend omdat je snel/onverwacht zwanger bent van nr 1 wil dat niet zeggen dat dat bij nummer 2 natuurlijk ook zo is.



Spannend hoor voor degene die meteen al gaan starten.

wens jullie allemaal veel succes, en voor degene die ook nog moeten wachten... de maanden gaan gelukkig sneller dan je denkt. Helemaal met alle feestdagen die we nog voor de boeg hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven