Zwanger worden na miskraam/curretage

10-10-2016 20:10 905 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er al wat forums lopen met de zelfde soort onderwerpen maar meestal al een periode lopen wil ik graag een nieuwe maken. Zodat we ervaringen negatief en positief kunnen delen.

Hier mijn verhaal.



Ik ben marjolijn 29 en mijn man is 35. We zijn begonnen aan onze 1e zwangerschaps poging in april. Terug gerekend was ik na het stoppen met de pil gelijk zwanger.

Op zich had ik niet veel kwaaltjes. Alleen wat krampjes zo nu en dan, hele gevoelige borsten en avond misselijkheid . Met 10.5 wk hadden we onze 1e echo. Hier uit kwam dat ons kindje / vruchtje gestopt was met groeien met 8 1/2 week. Ik kon afwachten op een natuurlijke miskraam of met tabletten. Koos voor afwachten . Na 2 dagen toch al tabletten . Vruchtje verloren, maar had nog aardig wat nabloedingen . Lang verhaal kort te maken. In anderhalve week tijd veel bloed verloren en stolsels met dagen dat er bijna niets verloor. Paar keer in ziekenhuis geweest maar op de echo zagen ze geen rest weefsel.Na anderhalve week ging de kraan open

Veel bloedverlies en hele grote stolsels ben 6juli ge curreteerd .

Nieuwe start. Volgende ronde.

Maar dat vind ik tegen vallen.

Zit in de 3e ronde na curretage.

1e ronde duurde 6 weken

2e ronde 31 dagen. Had week krampen toen toch ongesteld

Allebij de rondes veel minder ongesteld als normaal . Nu 3e ronde week 3. Krampjes beginnen weer een beetje.

Elke keer hoop maar elke keer toch ongesteld.



Wie praat er mee?

Alle reacties Link kopieren
Hoi Marjolein, hier idd ook een missed abortion. Wij werden vrijdag avond geadviseerd om een curettage uit te laten voeren mja we wisten het nieuws pas een uurtje en de dag erna op vakantie. Zoveel vragen en onduidelijkheden... we hebben toen dus besloten om af te wachten want ja veel bedenktijd hadden we niet. Achteraf gezien had ik het wel willen laten weghalen, dan had ik nog kunnen zwemmen op vakantie. Maar ach als dat het enige is, daar kunnen we nog wel mee leven. Zondag dus de miskraam gehad, helemaal intact inderdaad. Ik vond het moeilijk om te zien en omdat het in mijn maandverband was gevallen moest ik het er wel uithalen om het door te spoelen. Toen heb ik me wel even sterk moeten maken want dat vond ik toch wel moeilijk! Wilde het mensje geen pijn doen mja het leefde natuurlijk niet meer maar het was wel mijn mensje. Ik vond het eerst vies maar mijn moeder zei: ' ach je kunt het ook zo bekijken: je hebt tenminste je kindje nog even kunnen zien'. Dat raakte me wel en gelijk heeft ze. Ik vind het nog lastig nu om er zo tegenaan te kijken maar we komen er wel.



Hopelijk inderdaad een go dinsdag. Ik slik nu even niets, had zoiets van ja nu ga ik op vakantie en even helemaal niets meer. Heb ook lekker gegeten en alles gedaan wat niet mag als je zwanger bent haha. Zodra ik terug ben ga ik wel weer terug aan de mama + visolie. Dan heb ik een week gemist maar dat is niet heel erg. Voordat ik de mama had nam ik davitamon foliumzuur met vitamine de. Maar die zijn op dus ik ga gewoon verder met wat ik heb.



Komt inderdaad wel vaak voor. Mijn VK zei geloof ik zelfs 1 op de 3.. je hoort er niemand over. Ik twijfel of ik er iets van op sociale media wil zetten. Wil het heel graag delen omdat het ons laat groeien en sterker maakt. Mensen mogen best de waarheid weten over dat we bezig zijn met kinderen. Wellicht als we straks wel in verwachting van een gezond kindje zijn dat ik er dan iets van in vermeld in deel aankondiging. Hoe denken jullie hierover?



Onze familie wist al van ons kindje en een aantal.vrienden en collega's.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje cupcake, wat heftig zeg. En met 9 weken is het inderdaad al een klein mensje.

Wat sterk van jezelf hoe je ermee omgaat.

Hoe verdrietig de situatie natuurlijk ook is.

Ik hoop voor jullie dat je snel weer zwanger bent en dat je dinsdag goed nieuws krijgt in het ziekenhuis.



Mijn miskraam begon op het werk. Dat vond ik ook heel vervelend. Ik kon mn verdriet niet kwijt en heb het zo zonder pardon moeten doorspoelen. Alhoewel er bij mij nog geen kindje zichtbaar was.



Marjolijn. Ik ben in april ook begonnen met foliumzuur maar ben hier even meegestopt na de 2e miskraam maar ga hier straks dus weer mee beginnen.



Ik ken in mijn eigen omgeving niemand die een miskraam heeft gehad. Ze zijn er misschirn wel maar niemand praat erover.

Daarom ben ik blij dat we het forum hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tweety: hé bah op het werk dat lijkt me ook niet heel fijn!



Hier overigens geen last gehad van stolsels en heb maar licht gebloed. De miskraam.zelf gaf wel flink wat kramp maar ik heb er geen pijnstillers voor gehad, vond het wel te dragen.



Moet er niet aan denken om dit twee keer (of meer) mee te maken, zo verdrietig! Heel knap van de dames die dit meemaken en dan nog steeds zo sterk staan.



Ik las alleen maar horrorverhalen op internet over een miskraam en bloeden en pijn enzo maar het is mij heel erg meegevallen. Is ook wel belangrijk om te vertellen dat het, ondanks het verdriet, lichamelijk wel kan meevallen. En de meeste forums zijn al van wat jaren geleden en niet meer actueel. Ben blij dat je dit forum hebt geopend marjolijn. Hoop dat andere dames/meiden ook wat info kunnen halen uit onze ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake, voor wat het waard is: na een curettage kun je ook niet meteen weer zwemmen. De meeste vrouwen hebben dan nog een tijd bloedverlies, en dat moet eerst gestopt zijn.





Succes allemaal met weer zwanger worden, en blijven.
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen dat ik ook alles eet op het moment. Of in ieder geval iets minder oplet. Keertje filet gegeten of een extra kop koffie :-)



Wij hadden met 6weken al aan onze ouders verteld dat we zwanger waren. Vrij vroeg maar konden niet wachten . Voor mijn ouders was het namelijk 1e kleinkind. Met 7weken gingen we trouwen dus hadden we vrienden daar en family ook het verteld. Alleen collega's wisten niets. Doordat bij mij de mk en curretage best heftig zijn gegaan heb ik 2 1/2 week thuis gezeten (tussendoor wel oaar dagen gewerkt omdat ik dacht dat de mk voorbij was) en is op mijn werk (winkel) wel verteld dat ik zwanger was door de manager . Moet zeggen dat ik op internet een mooie tekstje had over een miskraam en die heb ik op fb gezet . Zodat iedereen die het niet wist toch weet en ik geen vragen meer krijg van hoe is het nu? Groeit het goed?



Wel echt kut dat je het op het werk moest meemaken tweety. Zo uit je vertrouwde omgeving . Is al een vervelende ervaring en dan ook nog op je werk.



Ben blij idd dat ik dit forum heb geopend. Je hebt wel meerdere forums hier maar iedereen praatte al ff met elkaar en dan is een nieuwe wel fijner.

Sowieso werkte voor mij wel heel veel praten. Die mannen op het werk bij mij zullen er wel gek van geworden zijn maar het hielp wel (werk alleen maar met mannen in de winkel)
Alle reacties Link kopieren
@tale ik had idd nog een week een nabloeding na de curretage. En heel veel buikpijn/duizelig door narcose . Dus wat vakantie betreft was idd curretage ook niet ideaal geweest voor cupcake.
Alle reacties Link kopieren
Marjolijn. Op dit moment eet ik ook alles wat ik anders niet mag hebben en koffie inderdaad ;)

Daar ga ik na deze menstruatie weer mee stoppen.



Wij hadden het ook met 6 weken onze ouders en broers/ zussen verteld. Mede ook omdat we nog een miskraam niet wouden verzwijgen.

Helaas werd dit ook nog werkelijkheid.

Ik denk toch voor een volgende keer dat we echt wachten tot rond de 12 weken.



Ik had bij mij MK me in eerste instantie ziek gemeld met griep, maar omdat het allemaal langer duurde dan gehoopt ( ik heb ook 2.5 week thuis gezeten) toch maar aan mn leidinggevende verteld wat er aan de hand was. En hier ben ik achteraf alleen maar blij om.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de dag na de positieve test al de familie verteld van het nieuws, heel vroeg dus al maar we zagen er geen onheil in. Mijn vriend wilt nu wachten met vertellen, liefst nog tot na de geboorte haha. Ik weet niet hoe ik er mee om wil gaan als ik weer zwanger ben. Vind het niet erg om te vertellen maar het maakt iedereen wel wat bezorgden. Ondanks dat denk ik dat we, mocht het in de toekomst weer gebeuren, dat we onze ouders toch wel weer moeten informeren over wat er speelt. Ze weten in ieder geval dat we bezig zijn.



Bij ons was het meteen de eerste keer raak, we hebben maar 1 keer seks gehad ook nog. Was overigens wel helemaal gepland
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de volgende keer wel wachten tot een week of 10. Vind het eng om het heel vroeg te moeten vertellen. Straks gaat het weer verkeerd en moet ik alles weer vertellen . En al die opmerkingen van : ach je bent nog jong . Vind ik ook heel vervelend.

Aan de andere kant doe ik het op het werk wel weer vertellen denk ik. Want werk dus in een winkel. Dierenwinkel om precies te zijn. En daar moeten we regelmatig zakken van 18 kilo in een schepbak gooien en zakken voer tillen voor mensen van max 20kg. Dan kunnen de mannen dat voor mij tillen of doen . Die zeiden ook gelijk van zeg maar als het weer zover is dan houden we rekening met je.

Vind het maar spannend . Wil zo graag dat het lukt.

Wil zo graag een lief klein baby mensje :-)
Alle reacties Link kopieren
@charlie hoe is het nu?

Morgen de dag voor de echo.

Ik hoop op een mooie goeie echo voor jou morgen :-)
Alle reacties Link kopieren
@marjolijn87

Vanmorgen een boontje in het vruchtzakje gezien met hartactie!

Dat was al heel wat voor ons... Die beelden van een lege vruchtzak hakken er behoorlijk in.



Maar goed, er is een week groei geconstateerd maar qua meting komt het overeen met 6 weken zwangerschap. Terwijl de berekening 7,5 moet zijn.... Omdat het nog steeds wat dubieus is ben ik (gelukkig) doorverwezen naar het ziekenhuis a.s. donderdag. De verloskundige zei dat ze daar 4x duurder apparatuur hebben en beter kunnen zien en meten.



Nog steeds geen vlag hier uit kunnen hangen, maar er is een positief begin!
Alle reacties Link kopieren
@charlie

Wat fijn dat er een hartslag is . Kan het zijn dat de berekening gewoon niet klopt. . . Dat de bevruchting later was ofzo. Zeg maar iets.

Fijn dat je in ieder geval door verwezen bent naar het ziekenhuis. Daar zullen ze waarschijnlijk ook vaker een echo gaan doen.

Snap dat het moeilijk is om blij te zijn na wat je hebt mee gemaakt. Maar langzaam toch goed nieuws. Ik hoop dat donderdag meer duidelijkheid komt en dat je kan genieten.



Ik zit nog steeds te wachten op ongesteldheid. Had lichte krampen vorige week en gisteravond hele erge. Dus dacht eigenlijk dat de boel zou beginnen vandaag. Maar tot nu toe nog niets. Vreselijk die marteling elke maand. Hoop op wel. Maar denk dat het nog wel door zet die ongesteld. Wel al iets minder krampen als gisteravond.

Als ik moet uitgaan van de laatste cyclus (33dagen) daarvoor 42. Zou ik de 20e pas de ellende krijgen .
Alle reacties Link kopieren
@marjolijn

Nou de bereking blijft zoals het is, ivm de positieve test die ik had in september...dat zou een té vroege kunnen zijn of een langere innesteling, maar dan nog is 1,5 week verschil veel.

Het kan te maken hebben met tragere celdeling in het beginstadium. Daarom doen ze de eerste echo het liefst pas vanaf 10 weken, dan horen alle embryos aan bepaalde maatstaven te voldoen. Vroege echo's kunnen voor verwarring zorgen, zoals je ziet

Maar het kan dus ook nog steeds duiden opdat het misgaat... M'n gevoel zegt in ieder geval dat het goed zit, maar tóch spannend als de echo's en verloskundige wat anders zeggen....



Ik hoop voor je dat je zwanger bent! Wanneer is je NOD? Wel gek dat je voeige week al krampjes had... Ik zei het toevallig tegen een vriendin vorige week. Die had al een week lang lichte krampjes en dacht gewoon ongesteld weer te worden. Toen zei ik nog: gek, want ik kreeg altijd maar één moment krampjes en werd de ochtend erna ongesteld. Ze zei dat ze dat meestal ook had. Hoe zit dat bij jou??

M'n vriendin belde vanmiddag dat ze een positieve test had!
Alle reacties Link kopieren
@charlie

Toen ik de pil slikte had ik normaal ook 1 avond van te vooren wat krampjes en volgende ochtend was het raak. Maar sinds curretage is dat van slag. Vorige maand heb ik wel een week krampen/jes gehad. Dus wat dat betreft is er geen pijl meer op te trekken .

M'n nod dag is denkik de 20e als ik van m'n laatste cyclus uit gaat. Ik zou dus al kunnen testen. Maar ik wacht vandaag af. Ergens denk ik dat het nog steeds doorbreekt .

Vervelend al die onzekerheden.
Alle reacties Link kopieren
Zeker lastig al die onzekerheid, vooral met een grote kinderwens... Dan kan het niet snel genoeg gaan....

Ik zelf ben nogal ongeduldig en zou al getest hebben

Sterkte met het wachten en denk altijd voor zo: vóór iedere menstruatie is er een eisprong, dus altijd kans!
Alle reacties Link kopieren
Misschien doe ik het morgen ochtend
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen helemaal schoon verklaart. We mogen dus weer . Nu alleen nog uitpluizen wanneer we vruchtbaar zijn. De app waarin ik mijn menstruatie bijhield voorspeld opeens geen menstruatie meer, zal wel zijn omdat deze gepauzeerd is. Mijn laatste cyclussen:

27 juni en die duurde 32 dagen

29 juli en die duurde 35 dagen

Daarvoor was ik aan de pil en mijn lichaam heeft geen tijd nodig gehad om te herstellen, herpakte zich meteen heel goed. Voordat ik aan de pil begon was mijn cyclus ook meestal 1 hele maand dus werd altijd op bijv de 28ste ongesteld.



Lastig om te voorspellen nu, zal allemaal wel wat opschuiven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@charlie wat fijn dat er hartslag te zien is. Lijkt me zo n bijzonder moment.

Het kan inderdaad zijn dat het vruchtje later is ingenesteld waardoor je iets minder ver bent.

Wel fijn dat je in het zk terecht kan nu.



Mocht ik weer zwanger zijn dan wil ik ook graag een echo rond 6 weken om te zien of er uberhaupt iets te zien is. Mn verloskundige maakt echo vanaf 8 weken dus ik wil dan ook vragen of ik naar het ziekenhuis mag.



@marjolijn, spannend zeg of je menstruatie doorkomt.

Ik zal ff flink duimen voor je!!



@cupcake wat fijn dat je schoon bent verklaart!

Welke app gebruik je?

Ik gebruik de mijn kalender app en de ronde na de miskraam gaf hij ook niks aan. Maar nu wel weer.

Gaan jullie ook gelijk weer bezig?



Mijn menstruatie is sinds zondagavond weer over dus hier ook weer een nieuwe ronde!
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het weten zodra ik meer weet.



@cupcake goed dat je helemaal "schoon" bent. Kan je verder :-) het vruchtbare moment bepalen vond ik moeilijk. Ik gebruikte geen app. Op goed geluk doen we het.



@tweety nieuwe ronde nieuwe kansen!



Hopen dat iedereen snel goed nieuws hebben.
Hoiij

Ik ben nieuw hier ik hoop dat ik mij aanmag sluiten bij jullie?

Om een verhaal kort te maken. Ik ben zwanger geweest maar helaas een miskraam. Sinds deze 2 maanden zijn weer bezig. Alleen sinds mijn miskraam is mijn cyclus veranderd kwa symtomen. Ik heb geen pijnelijke borsten meer en heb geen kramp na mijn oragasme. Dit is vooral als ik mijn eisprong heb gehad. Ben zo bang dat er iets mis is. Misschien dat er een anderen forum is waar ik dif verhaal ook kwijt kan? Ik hoop dat we weer zwanger mogen worden wannneer ja dat is de vraag.



Groetjes

18
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kom me melden. Vorige week een echo gehad die liet zien dat er enkel een lege vruchtzak te zien was met 8 weken. Een weekje afgewacht en vandaag naar ziekenhuis geweest, pillen meegekregen om de miskraam op te wekken en ik hoop vooral dat die (snel) aanslaan. Ik heb de hele zwangerschap gevoeld dat het niet goed zat of eigenlijk dat er niks zat. We hebben al 2 kinderen en deze zwangerschap was zo anders. Dus ik ben er (nog?) niet helemaal ondersteboven van. Ik hoop vooral dat er geen curettage nodig is en dat mijn cyclus snel weer op de rit is, ben nogal onregelmatig en de cycli kunnen behoorlijk lang duren.

We willen wel zo snel mogelijk door! Volgende week dinsdag heb ik de controle of ik "schoon" ben, dus ik hoop dan ook een go te krijgen
Heel veel sterkte gewenst. En geef het een plek het is niet niets ????
Heel veel sterkte gewenst. En geef het een plek het is niet niets
Alle reacties Link kopieren
@zeepaardje wat vervelend dat de zwangerschap niet goed was. . . Ik hoop dat de pillen snel z'n werk doen en je weinig last van krijgt. Ik vond persoonlijk die pillen dramatisch .

Toch is het wel jammer dat het niet gelukt is. Maar misschien omdat het een leeg vrucht zakje is verzacht dat de pijn en ben je er daarom misschien niet ondersteboven van.

Toch heb je 8 weken de hoop en blijdschap gehad.



@beertje ik denk dat je cyclus enzo nog terug op gang moet komen. Schijnt namelijk dat als je een miskraam hebt gehad al die hormonen er nog uit moet komen en dat dat nog wel even kan duren. Ik ben 3 1/2 maand verder en kan er nog steeds geen pijl op trekken.



Verder heb getest. Net. Nou ben ik al wel 20x naar de wc geweest vandaag dus misschien dat ie daarom NEGATIEF is. Maar heb nog steeds krampjes en heb er goed de schijt in. Dat die stomme ongesteltheid gewoon eens doorzet ipv aan het lijntje houden en valse hoop geven . Ben zelfs in staat om weer aan de pil te gaan om te kijken of ik dan wel weer m'n hormonen op de rit krijg.
@Marjolein: ik zit er ook over na te denken hoor. Ik word wel ongesteld hoor en ook wel netjes rond 32 dagen dat is normaal. Maar het klinkt raar maar ik mis mijn pijnlijke borsten. En nu ben bang dat ik niet zwanger kan worden hierdoor. Erg he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven