Zwanger worden na miskraam/curretage

10-10-2016 20:10 905 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er al wat forums lopen met de zelfde soort onderwerpen maar meestal al een periode lopen wil ik graag een nieuwe maken. Zodat we ervaringen negatief en positief kunnen delen.

Hier mijn verhaal.



Ik ben marjolijn 29 en mijn man is 35. We zijn begonnen aan onze 1e zwangerschaps poging in april. Terug gerekend was ik na het stoppen met de pil gelijk zwanger.

Op zich had ik niet veel kwaaltjes. Alleen wat krampjes zo nu en dan, hele gevoelige borsten en avond misselijkheid . Met 10.5 wk hadden we onze 1e echo. Hier uit kwam dat ons kindje / vruchtje gestopt was met groeien met 8 1/2 week. Ik kon afwachten op een natuurlijke miskraam of met tabletten. Koos voor afwachten . Na 2 dagen toch al tabletten . Vruchtje verloren, maar had nog aardig wat nabloedingen . Lang verhaal kort te maken. In anderhalve week tijd veel bloed verloren en stolsels met dagen dat er bijna niets verloor. Paar keer in ziekenhuis geweest maar op de echo zagen ze geen rest weefsel.Na anderhalve week ging de kraan open

Veel bloedverlies en hele grote stolsels ben 6juli ge curreteerd .

Nieuwe start. Volgende ronde.

Maar dat vind ik tegen vallen.

Zit in de 3e ronde na curretage.

1e ronde duurde 6 weken

2e ronde 31 dagen. Had week krampen toen toch ongesteld

Allebij de rondes veel minder ongesteld als normaal . Nu 3e ronde week 3. Krampjes beginnen weer een beetje.

Elke keer hoop maar elke keer toch ongesteld.



Wie praat er mee?

Alle reacties Link kopieren
@beer . Dat gevoel heb ik dus ook.

Heb 6juli een curretage gehad. 18augustus ongesteld (43dgn) 19september weer ongesteld (32dgn) en nu wacht ik maar af. We doen het regelmatig dus weet niet waar het aan ligt. En die ongesteld elke keer stelt niets voor. Is 1dag a 2 dagen bloed en rest bruin. Vandaar dat ik denk dat het idd niet allemaal werkt. Nou heb ik nu negatief getest maar al ik van het gemiddelde moet uit gaan can de afgelopen 2 x heb ik nog tm weekend voordat ik kan testen. Ga ik uit van laatste cyclus is het niet goed en mag ie wel eens doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Onzeker word je er van . Heb nu geen controle. Had ik met de pil wel. Dan weet je precies wanneer ongesteld enzo. En had ik goede 4 dagen bloeding. Fijn lichaam enzo . Had altijd geroepen voor m'n 30e moeder. April word ik 30
@Marjolein erg he. Heb je al een verloskundige gebeld met de vraag? Ik mis mijn pijnlijke borsten zo erg he?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat aan de pil gaan geen oplossing is. Pijnlijke borsten is een symptoom van zwangerschap en kan bij menstruatie voor komen maar hoeft natuurlijk niet perse. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je niet zwanger kan worden omdat je geen pijnlijke borsten hebt, of is dat niet wat je bedoelt?



Mijn menstruatie duurt altijd ook maar 2 dagen bloed en dan nog 1 dagje ofzo bruine afscheiding en dan is t weer klaar. Ik heb wel rond de eisprong en menstruatie last van hoofdpijn en heb eigenlijk de hele cyclus last van spiertrekkingen rond mijn baarmoeder.



@marjolijn: op je laatste cyclus zou je dan nu as donderdag je nod hebben toch? Wat is er dan niet goed? Ik zou nog even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik merk zelf ook wel graag dat ik duidelijkheid wil maar kan het niet wel beter en gemakkelijker afwachten als toen we de eerste keer zwanger waren. Heb nu nog hcg in mijn lichaam dus geen enkele test heeft nu zin. Ik gebruik ook mijn kalender. Last vanmiddag op internet dat som's gezegd wordt dat de dag waarop je begon met bloeden van de mk de eerste dag van je menstruatie is. Nu weet ik dat dat niet altijd waar is maar het het voor het gemak wel maar even zo ingevoerd.
Cupcake: ik heb ook last van spiertrekingen van de baarmoeder. Toen ik zwanger werd had ik de eerste week last van mijn borsten daarna niet meer tot mijn miskraam. Dus eigenlijk maak ik mij druk volgens mij? Het klopt dat je de miskraam bij je cyclus moet rekenen zoals ik begreep. Ik wens je toch veel sterkte. Ik lees dat je een miskraam heb gehad?
Alle reacties Link kopieren
@cupcake ik had met zoon vroeg test getest . Dus als donderdag m'n nod is had ie al positief moeten zijn. Vandaar

Beetje gefrustreerd ben ik en ongeduldig.

Maar we wachten af.



Pijnlijke borsten had ik pas toen ik 8 weken zwanger was.. dus daar meet ik sowieso niet mee . Ik probeer op m'n buikpijn / krampjes te Letten maar eergisteren waren steken en nu zwakt het weer af naar een klein beetje aanwezig. Apart. Nogmaals geduldig wachten. Moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Niks gebeurd vannacht en ik ben er verschrikkelijk chagrijnig onder!! Waarom laat mijn lijf die lege vruchtzak niet los?!
Alle reacties Link kopieren
@beertje: denk je dan nu dat je zwanger bent? Als je niet zwanger bent en geen gevoelige borsten hebt vind ik dat wel logisch. Net als bij marjolijn kwamen mijn borsten ook pas later. Mijn tepels waren wel wat sneller gevoelig na de eisprong maar echt mijn borsten kwamen pas denk ik na een week of twee toen ik wist dat ik zwanger was. Hier idd een mk gehad. Ik zou me niet teveel druk maken als het alleen om je borsten gaat. Ik had tijdens de zwangerschap amper symptomen maar was toch echt wel zwanger.



@marjolijn ah vandaar. Ik dacht al huh. Ik zou nog even afwachten hoe moeilijk ook. Ik heb geen early test gebruikt gehad dus heb er geen ervaring mee maar lees wel meerdere keren dat sommige meiden zelfs op nod nog niet positief testen maar een paar dagen daarna wel. Soms vanwege een latere eisprong ofzoiets.



Hier zou ik vanaf morgen mijn vruchtbare periode ingaan. Merk er nog niet heel duidelijk iets van maar als ik er echt op ga letten dan heb ik wel wat meer hoofdpijn weer. Komende dagen mijn slijm in de gaten houden en uit voorzorg maar wat vaker seks haha.
Alle reacties Link kopieren
@cupcake ja ik ga nadat ik ongesteld ben geweest. Nu nog niet dus. Maar eens aan de gang met die ovulatie testen . Kijken of we dan wat meer geluk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja marjolijn ik vond het heel simpel en lekker makkelijk. Kan ze nu nog niet gebruiken omdat ik nog hcg in m'n bloed heb
Alle reacties Link kopieren
Balen. Volgens mij is die hcg wel vrij snel er uit toch? Ik weet het niet meer. 1maandje ofzo .

Ik ben nog steeds niet ongesteld

Duurt lang.

Heb verder geen klachten. Krampjes af en toe steekjes en het voelt alsof er wel wat wilt komen. Maar er komt niets .
Heb je al een tetst gedaan@marjolein
Alle reacties Link kopieren
@beertje ja 2 dagen terug . Negatief.

Krampen zijn bijna over klein beetje voel ik het. Net weer test. Negatief .

Ondertussen heb ik weer kei veel afscheiding. Nog nooit gehad. Ook in m'n onderbroek (details sorry) . Zou ik dan afgelopen week een innesteling gehad hebben? Krampen en steken? En ben ik te vroeg? Of word ik alsnog ongesteld? Normaal heb je niet veel afscheiding voor menstruatie? (Wit) of heb ik valse hoop? Heb ik wel sinds cuuretage niet gehad dit .

Ik maak mezelf helemaal gek ik weet het. . . Wil te graag. Heb wel vast ovulatie testen gehad. Je moet dan testen op de gok? Want is eigenlijk hetzelfde al een gewone simpele zwangerschaps test alleen dan voor LG.



@zeepaardje is de miskraam al begonnen ?

Lukt het met het vrucht zakje. ?

Veel sterkte en hopen dat het snel voorbij is .
Ik hoop dat jullie snel een positieve test hebben meiden.

En positief blijven. Ik heb nu weer een dip zit niet lekker in mijn vel.

Sorry dat ik er overbegin.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Ik lees jullie verhalen morgen weer in detail... Hoe gaat het verder met jullie?



Hier gister bericht gehad dat het vruchtje van 2,5mm maar 6,2mm gegroeid is. Ze schatte me 6w4d....maar er was amper hartslag te zien. De echoscopist zei dat het er niet goed uitzag, maar volgende week weer moet terugkomen en mezelf moest voorbereiden op slechte afloop.



Op internet blijf ik verhalen lezen dat hartslag nog niet eens met dat termijn zichtbaar hoeft te zijn, maar ja... Echt veel hoop houd je niet over na zo'n mening van zo'n koud, zakelijk mens.



Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, het was even stil van mijn kant.



Charliee, wat enorm onzeker. Hoe ver zou je nu moeten zijn volgens jouw berekening? Pfffff, weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen joh.



Marjolijn, hoe is het nu? Nog een test gedaan?



Zeepaardje, is het inmiddels op gang gekomen?



Cupcake, wat fijn dat je schoon verklaard bent.



Ik ben vandaag ongesteld geworden, stuk heviger dan normaal. Kijkend naar m'n laatste twee bloedingen van beide ca 3 dagen, was m'n cyclus 23 dagen of 35 dagen. Beetje gek. Normaal zit ik gewoon op 28 a 29 dagen. Geen migraine gehad, wat ik normaal wel heb. En verder geen symptomen behalve wat kramp, maar normaal heb ik ook geen symptomen. Ik heb nu dus twee cycli gewacht sinds de miskraam en vanaf nu gaan we het echt weer proberen. Ik hoop zo dat het snel weer zover is en dat het dit keer blijvend mag zijn. Het is zo verdrietig geweest allemaal.......
Alle reacties Link kopieren
Hoi zonnebloemetje,

Ook wel fijne gevoel om er nu weer voor te gaan denk ik! Alsof het een schone lei is met nieuwe kansen. Ik hoop voor je sat het snel mag lukken!



Ja hier balen dat afwachten en die negatieve berichten. Liever meteen BAM slecht definitief nieuws. Maar wie weet gebeurt er een wondeR. Volgens mijn berekening zou ik nu 8 weken precies zijn. Maandag werd ik op 5,5 geschat en gister op 6+4 dus die groei dat was positief en biologisch gezien kan zo'n kleine achterstand weer ingehaald worden de eerste weken. Ik voelde afgelopen dgn ook lichte groeikrampjes... Nu nog.

Maar als zo'n echoscopist zegt dat het er slecht uitziet, neem je dat aan.
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje, hoe is het nu??

Weet hoe je je voelt

Ik was pas na een hele week verlost van een lege vruchtzak. En dacht ook: ga er dan meteen uit!

Waardeloos gevoel, wachtend op het loskomen ervan... Heel veel sterkte de komende tijd.

Ik was 2 weken na het bloeden zwanger geraakt, dus ga ervoor! Je schijnt goed vruchtbaar te zijn na zo'n missed abortion.
Alle reacties Link kopieren
@charlie nou na mijn missed abortion was ik niet extra vruchtbaar . Maar schijnt dat je dat wel bent idd. .ik ben uitzondering

.wel kut man charlie. Dat het misschien niet goed gaat aflopen. Vind het heel erg voor je. Ik hoop met je mee op een wondertje en dat alles toch goed gaat komen. Een groei is toch een positief iets.



@zonne
Alle reacties Link kopieren
Oops ging iets fout.



@zonnebloem. Fijn dat je weer kan gaan beginnen straks. Mij hielp het wel veel dat ik verder kon. Nieuwe ronde nieuwe kansen . Blijft natuurlijk wel allemaal kut wat en allemaal daarvoor gebeurd is. .



@beertje hoezo zit je in een dip? Positief zijn. Alles komt goed. Soms duurt het wat langer dan je wilt. Maar het komt wel.



Bij mij nog geen ongesteld . Geen kramp meer. Heeeeeeeeeeel lichtjes nog. Wel maagzuur. Maar kan ook de pizza zijn .

Wachten af. Maandag ochtend test ik wel weer . 3 maal scheepsrecht
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik heb uiteindelijk gisterenmiddag een curettage onder ruggenprik gehad. Cytotec had tot 2x toe niks gedaan en ik zou eigenlijk pas volgende week dinsdag voor curttage terecht kunnen. Maar ik was écht (mentaal) op van het wachten dus ik ben volledig ingestort op de poli en toen kon ik diezelfde middag terecht. Ingreep duurde echt maar 10 minuten maar ben in totaal van 10 (afspraak poli) tot 8 (ruggenprik helemaal uitgewerkt en kunnen plassen) bezig geweest. En nu ben ik vooral heeeeeel erg opgelucht. Hopen dat bloeden snel voorbij is en ik geen pijn heb, en dat mijn lijf snel alles oppakt qua cyclus. Dus volgende week maar eens een zwangerschapstest doen om te zien of de hcg al uit mijn lijf is.



Ik lees wel mee en vind het vooral heel rot dat Charlie nu in onzekerheid en mogelijk het begin van (begrijp ik het goed niet je eerste) een slecht-nieuws-miskraam-op-komst-riedel zit
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje wat een dag heb jij gehad gister! Gelukkig is die dag nu geweest en moet je nu alleen nog wachten op het stoppen van het bloeden. Wat waareloos spul dat cytotec!! In augustus heb ik ook 2x een dosis gehad, curretage gepland daarna maar gelukkig kwam de boel er vanzelf uit in het ziekenhuistoilet toen ik zat te wachten op de poli!! Bende!! Ik kies (als het om een miskraam gaat volgende week) meteen voor een curretage, want dan is het meteen na een ochtend klaar.



Gedoe gedoe gedoe.

Oneerlijk allemaal..... Maar het overkomt de beste mensen ook.

Vind het wel heel moeilijk dat er nu een babyboom in mijn kring is: lees 3 vriendinnen en schoonzus zwanger.... En allemaal goede echo's en een roze wolk.

Jammer dat wij (nog niet) mee mogen doen.



Maaaaaar alles komt goed! Lachen en doorgaan!
Alle reacties Link kopieren
Marjolijn, spannend hoor!!! Ik lees mee!!
Alle reacties Link kopieren
Zeepaardje . Wat een gedoe in het ziekenhuis zeg. Gelukkig is het nu voorbij. Met een paar dagen zal de bloeding wel over zijn. Denk aan je. Lekker rustig aan doen komende dagen



Bij ons in de omgeving is iedereen al bevallen (mei, juli en augustus) en in december nog 1. Dus gelukkig niet nog meer aankondigingen van zwangerschap . Kan ik nog ff niet hebben.

Het stomste was nog. Ik kwam uit de ok na de curretage kom ik een collega tegen die net haar ruggenprik had gehad. Die was aan het bevallen. Lekker 2 uiterste. Leven geboren en weggenomen.

Tot nu toe nog niets hier. Kan niet wachten tot het maandag is .
Marjolein, ovulatietesten gebruik ik na mn menstruatie totdat de piek geweest is. Nooit met ochtendurine testen, maar liever in de middag.

Nu 2 weken na miskraam positieve ovulatietest in handen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven