Geld & Recht alle pijlers

Alvast geld gekregen

21-04-2014 12:44 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om allerlei redenen die ik niet zal noemen heeft mijn moeder mij een deel van haar spaargeld gegeven. Ze is 86 jaar. Mocht zij er straks niet meer zijn dan moet het geld dat over is gedeeld worden door 3. De andere erfgenamen weten niet dat ik dat geld heb gekregen en zullen daar dan tegen die tijd achter komen. Nu is de vraag, mag zij mij dat geld geven?
Alle reacties Link kopieren
Het debieuze vind ik dat je moeder dementerende is en jij als enige geld aangepakt hebt achter de rug om van anderen.

Dat zou mij als zus in het verkeerde keelgat schieten.

Vind het kwalijk dat je accord bent gegaan om het geld aan te nemen terwijl je moeder dementerend is, nu pas aan je zus te denken door dit topic.

Dat je derde erfgenamen niets gunt, zegt meer over jou dan over die kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Gezien haar leeftijd en de Alzheimer zou ik soweiso gaan regelen dat jij en/of je zus gemachtigd worden om over haar geldzaken te beschikken, juist nu ze nog handelingsbekwaam is en zelf mee kan beslissen hoe ze het geregeld wil hebben. Ik heb bij mijn oma gezien hoe snel en verwoestend Alzheimer kan zijn! Dan ben je blij dat je dat soort dingen alvast geregeld hebt als ze het ineens niet meer zelf kan.
Zeg maar Spijker.
Laat haar 't geld cash geven, dan staat er in elk geval niks van geregistreerd en kunnen de andere erfgenamen die minder bedeeld worden jou er later niet op aanspreken. En bovendien omzeil je zo de belasting tenminste.
quote:Ietjefietje schreef op 21 april 2014 @ 16:32:

Het debieuze vind ik dat je moeder dementerende is en jij als enige geld aangepakt hebt achter de rug om van anderen.

Dat zou mij als zus in het verkeerde keelgat schieten.

Vind het kwalijk dat je accord bent gegaan om het geld aan te nemen terwijl je moeder dementerend is, nu pas aan je zus te denken door dit topic.

Dat je derde erfgenamen niets gunt, zegt meer over jou dan over die kinderen.Misschien is TO de enige die zich om haar moeder bekommert en die haar bezoekt/helpt en als moeders haar dan meer wil geven dan de rest van de siblings vind ik niet meer dan logisch. En zolang TO er haar mond over houdt tegenover die siblings is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ietjefietje schreef op 21 april 2014 @ 16:32:

Het debieuze vind ik dat je moeder dementerende is en jij als enige geld aangepakt hebt achter de rug om van anderen.

Dat zou mij als zus in het verkeerde keelgat schieten.

Vind het kwalijk dat je accord bent gegaan om het geld aan te nemen terwijl je moeder dementerend is, nu pas aan je zus te denken door dit topic.

Dat je derde erfgenamen niets gunt, zegt meer over jou dan over die kinderen.Ik heb het ook als enige gekregen. Niet zo hoog van de toren blazen hoor. Het gaat hier om het idee en uitvoering van mijn moeder. Je kent ons helemaal niet dus wat kun je er verder over zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Is er een regel dat bij leven je ieder kind altijd evenveel geeft? Dus voor dat kind wat geen contact heeft staat er een spaarpot klaar met zijn eerlijke deel?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Inderdaad, ik weet niet meer over jouw familie dan wat ik van iemand hoor die een financieel voordeel heeft bij het als enige van tevoren ontvangen van de erfenis van een beginnend dementerende ouder. Iemand die iedereen wegwuift die zegt dat dit een dubieuze actie is, maar alleen geïnteresseerd is in of het allemaal juridisch mag.



Dat is inderdaad wat magertjes om mijn oordeel over jouw familieleden te baseren.



Maar doe wat je niet laten kunt. Naar mij luister je toch niet. Als er huiliehuilie van komt: koop een spiegel en ga die uitschelden.
Wat Spijker zegt, dementie kan heel hard gaan en ik zou nu kijken hoe je je moeders financiën kunt beheren mét je zus. Bij mijn schoonmoeder is het heel snel gegaan, in de winter het tehuis in en in juni overleden.



Ik zou in dit geval je moeder en je zus contacteren en de situatie eens voorleggen. Nu kun je haar wensen nog bespreken en die honoreren. Maar doe dit wel met je zus, in plaats van je moeder vragen hetzelfde te geven. Dat gaat je zus je nooit vergeven als je dit alles achter haar rug doet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je beter even met moeder en zus om tafel gaan zitten en dit openlijk bespreken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven