Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel #2

30-04-2017 07:12 1487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oorspronkelijke topic was vol, dus zie hier, een nieuwe!



De oorspronkelijke OP:



Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!

Brand vooral weer los!
668, the neighbour of the Beast
Caitriona* schreef:
09-12-2018 09:28
Ik had een creditcard op straat gevonden.
Op 20 minuten lopen zat een ABN AMRO-filiaal.
Ik de CC daar langsbrengen.
Bankmedewerker zei: "Dank u mevrouw."
Omdat ik een stukje had gelopen lopen moest ik plassen.
Ik vroeg aan de bankmedewerker of ik misschien bij hen naar het toilet mocht.
"Nee, mevrouw, het toilet is alleen voor onze klanten. Het is geen openbaar toilet."
:@ Nou, lekker als iemand net heeft voorkomen dat de creditcard van één van je klanten wordt leeggehaald.
Nou ja, wat belachelijk zeg!
Caitriona* schreef:
09-12-2018 09:28
Ik had een creditcard op straat gevonden.
Op 20 minuten lopen zat een ABN AMRO-filiaal.
Ik de CC daar langsbrengen.
Bankmedewerker zei: "Dank u mevrouw."
Omdat ik een stukje had gelopen lopen moest ik plassen.
Ik vroeg aan de bankmedewerker of ik misschien bij hen naar het toilet mocht.
"Nee, mevrouw, het toilet is alleen voor onze klanten. Het is geen openbaar toilet."
:@ Nou, lekker als iemand net heeft voorkomen dat de creditcard van één van je klanten wordt leeggehaald.

Volgende keer gewoon weggooien joh. Die creditcard was waarschijnlijk al lang geblokkeerd en niets meer waard.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
10-12-2018 09:01
Vind het zelf heel prettig om recensies te lezen. Begrijp dat het voor winkeliers of horecagelegenheden of hotels niet altijd even goed uitpakt, echter wel veelzeggend wat het merendeel schrijft.
Soms wel, maar er zijn ook veel mensen die onwaarheden op internet flikkeren omdat ze hun zin niet krijgen. Iedereen kan vanalles op het net gooien, zonder dat dat gecontroleerd wordt. Ik neem recensies dus ook vaak met een korreltje zout.
Alle reacties Link kopieren
Ja recenties.....meestal gaan mensen alleen schrijven als ze ontevreden zijn. De tevreden mensen hoor je niet
Alle reacties Link kopieren
Ging ooit naar de Lidl om boodschappen te doen sta ik bij de kassa en zegt de vrouw achter de kassa gefeliciteerd!! Ik kijk nog om maar er staat niemand achter mij
Ik vraag wat bedoel je, ja met je zwangerschap nou had ik een dikke winterjas aan maar zag er absoluut niet zwanger uit
Ik zeg tegen haar ik ben helemaal niet zwanger muts en zou je voortaan je commentaar voor je willen houden als je dit niet zeker weet Ik mag door ziekte helemaal niet zwanger worden
Sommige mensen
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
13-12-2018 10:15
Ja recenties.....meestal gaan mensen alleen schrijven als ze ontevreden zijn. De tevreden mensen hoor je niet
Klopt!
Juist als ik heel tevreden ben over een bedrijf dan plaats ik ook een recensie. Gewoon omdat ik het bedrijf dat dan gun.
Ik moest een keer verse mierikswortel hebben voor een recept. Boodschappen gedaan bij mijn gebruikelijke supermarkt, maar daar hadden ze het niet. Moest toevallig de volgende dag de stad in, dus hield mijn ogen open en jawel; een klein groentezaakje. Echt een ouderwetse charmante groenteboer. Achter de balie stond een oudere man (voorbij pensioenleeftijd) en twee jonge vrouwen van begin twintig.

De meneer kon mij helpen, dus ik vroeg of hij mierikswortel had, dat had hij, en ik kreeg een stukje van een paar cm in een zakje, helemaal prima, ik hartstikke blij. Dan komt natuurlijk de vraag: "Anders nog iets?" En ik zeg nee bedankt, aangezien ik al mijn boodschappen de dag ervoor had gedaan.
Vervolgens begint die man mij over te halen om allerlei andere groenten te kopen, want alleen een stukje mierikswortel was 'belachelijk'. Ik heb drie keer nee gezegd tegen dezelfde appels toen hij mopperend naar de kassa liep. Het was één euro.

De 'klein bedrag binnen mag' stickers waren verspreid door de zaak, maar toen ik aangaf te willen pinnen, och jee daar ging die man weer. Het was te belachelijk voor woorden dat ik wilde pinnen, weet je hoe duur dat is... de hele tijd dat hij bezig (en ik bezig) was met het pinapparaat op me zitten mopperen.

De twee dames zeiden er wel iets van "kom op opa, is niet nodig". Maar eerlijk is eerlijk, als je te oud bent om vriendelijk te zijn moet je niet meer in je winkel staan.
Het is dat ik niet wist waar ik die mierikswortel moest halen anders had ik er vriendelijk voor bedankt.
Mijn man had wel de dikste lol, zag de verontwaardiging op mijn gezicht staan. XD
Caitriona* schreef:
09-12-2018 09:28
Ik had een creditcard op straat gevonden.
Op 20 minuten lopen zat een ABN AMRO-filiaal.
Ik de CC daar langsbrengen.
Bankmedewerker zei: "Dank u mevrouw."
Omdat ik een stukje had gelopen lopen moest ik plassen.
Ik vroeg aan de bankmedewerker of ik misschien bij hen naar het toilet mocht.
"Nee, mevrouw, het toilet is alleen voor onze klanten. Het is geen openbaar toilet."
:@ Nou, lekker als iemand net heeft voorkomen dat de creditcard van één van je klanten wordt leeggehaald.
Dat heb je hem toch zeker wel even verteld he, dat je net 20 minuten gelopen had voor een klant van hun en niet voor je eigen lol daar komt plassen!
tanteviva schreef:
13-12-2018 20:22
Ging ooit naar de Lidl om boodschappen te doen sta ik bij de kassa en zegt de vrouw achter de kassa gefeliciteerd!! Ik kijk nog om maar er staat niemand achter mij
Ik vraag wat bedoel je, ja met je zwangerschap nou had ik een dikke winterjas aan maar zag er absoluut niet zwanger uit
Ik zeg tegen haar ik ben helemaal niet zwanger muts en zou je voortaan je commentaar voor je willen houden als je dit niet zeker weet Ik mag door ziekte helemaal niet zwanger worden
Sommige mensen
Wat raar om überhaubt iemand te feliciteren met zwangerschap als kassajuffrouw. Kende je haar, ben je vaste klant aan haar kassa of zo? Ze weet toch niks van de omstandigheden? Ik ben gepland zwanger en dat is inmiddels wel duidelijk te zien, maar ik zou toch ook wel even raar kijken als ik bij de kassa gefeliciteerd werd! En als je niet zwanger of niet gepland zwanger bent zorgt het voor pijnlijke situaties zoals bij jou...
Alle reacties Link kopieren
Ik kende haar helemaal niet de kassamedewerkster stamelde nog dat ik er zo zwanger uit zag had alleen een dikke winterjas aan
Ik zeg maar dit zeg je toch niet zomaar weet je hoeveel pijn dit doet als je geen kinderen mag krijgen
Ik werk zelf in een winkel, en maakte nooit een opmerking over een al dan niet zwangere klant. Behalve als het duidelijk was, kan er niet om heen zwangere buik zeg maar, dan vroeg ik of ze al een gratis babypakket had aangevraagd.

In één situatie moest ik er wel naar vragen, en die situatie kwam vaak voor: Medicijnadvies. De klant vroeg dan medicijnadvies (dus een zwangerschap is dan relevant), en meestal zijn vrouwen met een klein buikje die zwanger zijn er van overtuigd dat je dat dan herkent als zwangere buik, maar je wilt natuurlijk niet een fout maken.
Ik vroeg dan meestal 'is er een mogelijkheid dat u zwanger bent?' (wat ik eerlijk gezegd toch al vroeg bij de meeste vrouwen van een bepaalde leeftijd). De niet zwangere vrouwen vonden dat dus niet erg, de wel zwangere vrouwen zeiden soms 'kun je dat niet zien?' maar liever dat dan andersom.
Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Toch? Vandaag mail van grote webshop dat ze twee pakketten hadden verwisseld en mijn spulletjes bij iemand anders zijn afgeleverd o_o . Ik had vandaag ook een pakketje (zeg maar pakket) en verbaasde me al dat ze zo’n grote doos gebruikten voor iets relatief kleins :biggrin: , maar weggezet om vanavond uit te pakken.

De webshop kan mijn spulletjes niet naleveren, maar stuurde wel een net bericht en een goedmakertje. Mocht mevrouw S. hier toevallig ook meelezen, stuur me maar een berichtje (je weet wat er in het pakket zit) dan kijken we even of we toevallig bij elkaar in de buurt zijn voordat je pakket morgen weer met PostNL meegaat.

Kleine kans, maar niet geschoten..
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht aan dat topic door een ervaring in een kledingwinkel.

Ik was al op weg naar huis maar zag vanaf buiten een leuke jurk hangen dus liep nog even snel een winkel in. Die jurk had ik goed en wel uit het rek gepakt of er kwam gelijk een verkoopster op me af: ‘Oh, mooie keus mevrouw! Ik heb achterin een jurk hangen die erop lijkt maar dan met een geel bloemetje en die u vast ook mooi vindt!’

Nadat ik had gezegd dat ik de aangedragen jurk niet zo mooi vond, is ze nog zeker zeven jurken komen laten zien, ook terwijl ik in de paskamer was duwde ze ze nog langs het gordijn. ‘En deze is net nieuw binnen en deze kleur is voor u ook vast prachtig!’ Etc. Mijn antwoorden werden ook weggewuifd, soms zelfs in tweevoud (samen met andere verkoopster). ‘Nee, ik houd niet van zwart, dat staat me niet.’ ‘Oh maar deze jurk is echt heel mooi voor u! Zo sportief met uw sneakers eronder! Pas hem anders eens?’ Andere verkoopster tegen ene verkoopster: ‘Vindt ze hem niet leuk? Nee? Jammer! Hij is juist zo leuk voor haar!’ :nut:

Ik ben best assertief maar ik moest er daar echt mijn best voor doen.

Terwijl echt iedere verkooptraining je als eerste leert: LUISTER naar je klant (en stel vragen).

Ik zocht helemaal geen jurk :nope:
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven