Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 4

21-05-2016 13:24 3028 berichten
Happy new topic!! ;)



Links over besparen, consuminderen etc:



Moeders minimalisme

Min of Meer

Positief Besparen

Lekker leven met minder

Zuinigaan

Valhalla vertelt

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl

http://bespaarbalans.blogspot

http://www.eenvoudigleven.blogspot.nl

http://lievervoordelig.nl/

www.Hypotheekvrij.blogspot.nl ( is van schrijver Gerhard Hormann)

www.In10jaarfo.blogspot.nl

www.Verlossendeaflossers.blogspot.nl

www.Spaarolifantje.wordpress.com

www.Jongengeld.nl

http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/

http://www.ericaverdegaal.nl/publications/index

http://geld-is-tijd.blogspot.nl/





Deel 2: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Deel 1: Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)



Mis je nog een link? Graag via PB





Wil je ook mee meeten? Vul je beschikbaarheid in!! http://doodle.com/poll/pqekv887qfmtdd97
Alle reacties Link kopieren
Over de hypotheek bij de abn (mijn telefoon maakt hier abnormale van), ik zou een klacht indienen en de teveel betaalde rente terug vorderen.



Over baby's en spullen. Voor beddengoed kun je prima bij de zeeman en hema terecht. Ook bij de kruidvat hebben ze af en toe linnengoed in de aanbieding wat van goede kwaliteit is. Verder eens met wat al gezegd is. Niet teveel kopen en niet teveel nieuw kopen
Alle reacties Link kopieren
Nicole fijn dat het uiteindelijk toch kan.



Trotter dat klinkt echt als een hele mooie reis!



En bedankt voor de andere felicitaties.



Fiool ik weet nog niet wat het wordt, maar in mijn omgeving is vooral 1 geslacht overheersend. Dus daar hangt het een beetje vanaf. Hoewel er ook wat kleding unisex zal zijn natuurlijk. Eén vriendin heeft al wat spullen beloofd, maar ik ga voor de bevalling verhuizen dus die spullen ga ik nu nog niet ophalen.



Kleertjes en meubels kunnen wat mij betreft tweedehands. Maar voor de zekerheid zal ik wel 3 rompertjes in de kleinste maten in basic kleuren goedkoop kopen. Ik denk dat ik beddengoed en ander textiel wel nieuw wil. En daarnaast komen er natuurlijk cadeaus. Kan het niet in m´n budget opnemen, maar verwacht vooral van m´n ouders wel wat spullen (ze zijn heel enthousiast).



Ik ben alvast een beetje in webshops en pinterest aan het kijken wat voor kleuren in de babykamer ik leuk vind. Dan heb ik een paar maandjes om erover na te denken :-)
Walvisspotten, ik heb er slechte herinneringen aan



14 week zwanger op een bootje in Ijsland op een ruige zee.



Ik ben nu weer op vakantie. En hier kun je ook walvissen spotten maar ik doe het niet meer.



Wel ooit met whalesharks gedoken



Maar echt zon boot krijg je me niet meer op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 24 augustus 2016 @ 13:43:

[...]



10000€? Dat is wel heel erg veel. Ik ben er 5 jaar geleden geweest (12 dagen) en betaalde ongeveer €3000.Had al aangegeven in latere post dat ik twee door elkaar haalde want beide bestemmingen bekeken. Antartica
Alle reacties Link kopieren
quote:saywhat schreef op 24 augustus 2016 @ 15:04:



Ik ben alvast een beetje in webshops en pinterest aan het kijken wat voor kleuren in de babykamer ik leuk vind. Dan heb ik een paar maandjes om erover na te denken :-)Wat wij ook hebben gedaan, de kamer redelijk neutraal gehouden en met accessoires de kamer aankleden. Sowieso hebben wij de vloer laten liggen, het laminaat wat er lag was (en is) nog prima en de kamer was net 2 jaar daarvoor behangen met een neutraal behangetje. Sowieso was ik niet van plan om iedere 2 jaar te gaan behangen. Daarom geen themabehang. Veel andere spullen kon ik overnemen van mijn schoonzus, nichtje is net geen 2 jaar ouder dan oudste
Hier hetzelfde gedaan als Wilma. Er hingen alleen al rode gordijnen, dus daar het decoratie thema wel op aangepast (nijntje in kleur)

Veel tweedehands/zelfgemaakt gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb alle restjes groenten die we in huis hadden even omgezet in een heerlijke lunch en avondeten voor morgen
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, fiool!



Ik schrijf hier niet heel vaak mee, maar wil wel graag een energiebesparende tip delen voor diegenen die wel eens jacket potatoes maken:

Prik 1 metalen bbq spies door elke aardappel. Door het warmte geleidende effect van het metaal verkort je de baktijd met 10 tot 15 minuten. Je kan zo veel spiezen door een aardappel prikken als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shenandoah schreef op 24 augustus 2016 @ 20:48:

Hier hetzelfde gedaan als Wilma. Er hingen alleen al rode gordijnen, dus daar het decoratie thema wel op aangepast (nijntje in kleur)

Veel tweedehands/zelfgemaakt gekocht.Wij hebben wel nieuwe gordijnen gekocht. De gordijnen die er hingen waren afdankers. Maar dus wel gekozen voor gordijnen die nu oudste 6 is ook nog leuk zijn en ook nog leuk zijn als hij 18 is. De decoraties zijn vanzelf gekomen, niet echt een thema voor gekozen. Het enige thema ding was een wandlampje van winnie the pooh. Ik wilde graag een lampje bij de commode omdat ik anders zelf in het licht zou gaan staan bij verschonen. Daarnaast was dat lampje er ook voor om bij nachtelijk wakker worden niet ineens de kamer in een zee van licht te zetten. Als kraamcadeautje kreeg hij onder andere ook een naamtrein, dus dat kwam er ook als decoratie en verder ook na de geboorte een fotolijst met verschillende foto's opgehangen.
Alle reacties Link kopieren
Even een hele andere vraag. Wij zijn dus een (dure) vloer aan het kopen. We hebben een offerte via de mail gekregen en eigenlijk willen we er 750 euro voor betalen. Wat is nu de beste onderhandeltactiek (via de email)? Vragen of er nog wat van af kan of zelf een tegenbod neerleggen? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
quote:Roxy21 schreef op 25 augustus 2016 @ 17:51:

Even een hele andere vraag. Wij zijn dus een (dure) vloer aan het kopen. We hebben een offerte via de mail gekregen en eigenlijk willen we er 750 euro voor betalen. Wat is nu de beste onderhandeltactiek (via de email)? Vragen of er nog wat van af kan of zelf een tegenbod neerleggen? Iemand die hier ervaring mee heeft?Ligt eraan, is de prijs inclusief het leggen van de vloer? Dan zou je daar misschien nog wat mee kunnen. Bijvoorbeeld door het (deels) zelf te doen. Maar ik ben niet zo goed in onderhandelen, dus dat laat ik liever aan een ander over.
@Roxy, geen ervaring mee, maar ik denk dat je met zelf een tegenbod verder komt dan vragen of er nog wat af kan. Maar 750 euro voor een nieuwe vloer is toch helemaal niet duur?

.

quote:Rattatata schreef op 25 augustus 2016 @ 16:38:

Ik schrijf hier niet heel vaak mee, maar wil wel graag een energiebesparende tip delen voor diegenen die wel eens jacket potatoes maken:

Prik 1 metalen bbq spies door elke aardappel. Door het warmte geleidende effect van het metaal verkort je de baktijd met 10 tot 15 minuten. Je kan zo veel spiezen door een aardappel prikken als je wilt. Leuke tip!
Alle reacties Link kopieren
Ow foutje, ik bedoel dat we er minstens 750 af willen, kostte het maar 750 euro
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Meerdere offertes bij verschillende vloerleggers vragen Roxy. Dan zie je waar de variatie zit. Daar ook open over zijn, zodat ze weten dat er concurrentie is. En dan gaan twijfelen. Hmm tsja, er mooi allemaal, maar wel boven budget, dus kan eigenlijk niet, nog even over denken maar, etc. De tijd ervoor nemen, nog eens bij de concurrent gaan kijken. En dan kijken waar ze mee komen.
Roxy wat nicolette zegt. Hoeveel procent is die 750 euro. 10-15% krijg je er vaak wel vanaf bij meer wordt het vaak lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Die 750 euro is niet eens 10 %, maar de prijzen voor ongeveer dezelfde vloer zijn vrij gelijk bij andere zaken, dus het zal wel een reële prijs zijn. Daarom vind ik het ook moeilijk om in te schatten hoeveel onderhandelruimte er is. Bij de keuken vond ik het onderhandelen gek genoeg een stuk makkelijker, maar dat is misschien omdat ik daar beter wist wat ongeveer de marge is.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
quote:Roxy21 schreef op 26 augustus 2016 @ 11:27:

Die 750 euro is niet eens 10 %, maar de prijzen voor ongeveer dezelfde vloer zijn vrij gelijk bij andere zaken, dus het zal wel een reële prijs zijn. Daarom vind ik het ook moeilijk om in te schatten hoeveel onderhandelruimte er is. Bij de keuken vond ik het onderhandelen gek genoeg een stuk makkelijker, maar dat is misschien omdat ik daar beter wist wat ongeveer de marge is.Wij zijn ook aan het kijken voor een vloer. Nu hebben bij een zaak een offerte laten maken en zodra we 2 dingen lieten doen (bijv beneden en boven vloeren) dan kregen we 10 of 15% korting. Ik kan nu niet voor je kijken wij op vakantie tot eind volgende week.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 24 augustus 2016 @ 13:58:

@Vlinder: ik weet eigenlijk niet eens of onze hypotheek uitgaat van kalenderjaren of van wanneer de hypotheek begonnen is. Maar in de praktijk heeft het tot nu toe geen problemen opgeleverd, want ons huis is van begin januari dus het loopt bijna gelijk.



Ik heb inmiddels de ABN Amro gebeld en ze duidelijk gemaakt dat hun manier van met hypotheekaflossingen omgaan belachelijk is (het is niet de eerste keer dat ik problemen ermee heb en het eindeloos duurt). Het kan opgelost worden als ik het correcte bedrag op 31 augustus overmaak naar een bepaald rekeningnummer, dan is het per 1 sept afgelost op de hypotheek. In hun schriftelijke informatie roepen ze overal dat dat niet meer kan, maar blijkbaar toch wel. Ook lekker handig dat ze daar nu mee komen, als ik dat in juni had geweten dat het ook zo kon was het per 1 juli al geregeld geweest.Wij hebben ook een hypotheek bij de Abn en ook ik vindt het niet handig. Je moet het voor de 10e van de maand aangeven en dan wordt het de 1e van de volgende maand afgeschreven. Ben je na de 10e dan ben je 2 mnd verder. Rare regegeling waarom niet meteen afschrijven
Alle reacties Link kopieren
Ik de kraamtijd heb ik ook best veel kleertjes gekregen. Ik had zelfs kraamtranen omdat ik zelf ook kleertjes wilde kopen. ????

Veel kleding gekregen en dochter groeit relatief langzaam (dus lang in 1maat). Nu heeft ze een eigen wil en smaak. Dus allemaal leuke rokjes die ze niet aan wil. Ze wil wel jurkjes aan ???? (maar dan wel met niks erop, dus geen motiefjes). Gek ding. ????

Wat haar niet meer past wordt weer doorgegeven.



Wiegje wilde ik graag. Heel basic model gekocht. Meubeltjes en kinderwagen van schoonzus geleend. Wel nieuwe matrasjes gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om hout? Ik ken mensen die goede ervaringen hebben met bepoparket
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden flink mazzel met de vloer. We hadden een x aantal m2 besteld en daar een prijs voor doorgekregen. Omdat we ook de keuken en badkamer daar bestelden werd er voor alles een mooi prijsje gemaakt, en daar een koopcontract op vastgesteld. En toen kwamen ze erachter dat ze hadden gerekend met de ex btw prijs. Dus wij hadden 21% korting extra ????
Alle reacties Link kopieren
quote:broodtrommel schreef op 24 augustus 2016 @ 18:52:

[...]

Had al aangegeven in latere post dat ik twee door elkaar haalde want beide bestemmingen bekeken. AntarticaJa, €3000 kost een last-minute ongeveer naar Antarctica.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 27 augustus 2016 @ 05:39:

[...]



Ja, €3000 kost een last-minute ongeveer naar Antarctica.Dan mag je me wel even een link pm-en
Alle reacties Link kopieren
quote:Mugske schreef op 26 augustus 2016 @ 20:25:

Ik de kraamtijd heb ik ook best veel kleertjes gekregen. Ik had zelfs kraamtranen omdat ik zelf ook kleertjes wilde kopen. ????

Veel kleding gekregen en dochter groeit relatief langzaam (dus lang in 1maat). Nu heeft ze een eigen wil en smaak. Dus allemaal leuke rokjes die ze niet aan wil. Ze wil wel jurkjes aan ???? (maar dan wel met niks erop, dus geen motiefjes). Gek ding. ????

Wat haar niet meer past wordt weer doorgegeven.



Wiegje wilde ik graag. Heel basic model gekocht. Meubeltjes en kinderwagen van schoonzus geleend. Wel nieuwe matrasjes gekocht.



Herkenbaar.... onze duurste aankoop was een wiegje van 180 euro (inclusief matras, commode sleeper die precies naast ons bed past), verder hebben we bijna alles gekregen. Maar omdat ik vind dat we die baby ook voor de leuk hebben, heben we ook allebei een veel te duur setje kleding goed gekocht in 50 en 56.



En ik ben los gegaan met leuke hydrofielen met motiefjes.



Overigens goede besparingstip, zorg dat je diepvries vol ligt met makkelijk op te warmen eten. Bij ons was het een heel aantal keer anders afhalen geworden. Koken is echt even niet belangrijk.



En de volgende keer maak ik ook meer tussendoortjes, ik geef borstvoeding en heb de hele dag honger. Eerder maakte ik zelf havermoutkoekjes enz. Maar nu werden het koekjes, snoepjes en chips.... niet zo handig.
Denk dat je combi sleeper bedoeld Kadaaatje?



Hier alles tweedehands of nog in huis op een matrasje voor het ledikant na :P

Koop nu voor nr 2 bewust af en toe andere shirtjes tweedehands omdat beide mannen allebei uit oktober komen en ik het anders zielig vind dat hij cotinue hetzelfde aan heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven