Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.



Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!



Iedereen is welkom!



De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuw68 schreef op 06 juni 2011 @ 20:39:

Even een waarschuwing!

Zeer waarschijnlijk is de treinkaartaktie van www.krijgjekorting.nl een oplichtingsaktie.



Ik vond het ook al te mooi om waar te zijn, en wilde vragen of iemand er ervaring mee had. Zou het heel bijzonder vinden als je via hen een 1e klas (!) dagkaart kunt kopen voor 15 euro.



Maar bedankt voor de waarschuwing, wel balen dat jij je geld nu kwijt bent!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@himalaya, gelukkig kan ik het geld missen, maar het is inderdaad balen, geen goede vrekaktie
Net even Whois gecheckt



Datum registratie 2011-03-31



Nou zeg ik niet dat het oplichters zijn, maar de meeste websites waarmee mensen opgelicht worden zijn minder dan een half jaar online..



via de whois kun je ook een contact email adres vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties! we hebben een mooie dag gehad

:-)



Wij hebben 500 euro terug gekregen van de NUON, voor het eerst onze echte standen, we zijn 2 jaar geschat omdat onze meter in beide jaren kapot ging, wel zuur dus dat we nu wel geld terug krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even online op de Eneco zitten kijken en ik krijg nog meer terug.

Die duizend was over 1 jaar en ik krijg nog een keer 1200 terug over het jaar daarna.



Heel gek...ik heb echt net een uur zitten pluizen en kom er niet helemaal uit. Maar goddank heeft mijn oom-tevens huisbaas de afgelopen jaren altijd mijn meterstanden bijgehouden en genoteerd. Hij zegt dat ik altijd constant ben dus er is niet echt iets stuk aan de meter ofzo.



Wel is er dus jaren lang geschat omdat ik slechts sporadisch standen doorgaf.

En ik zie idd dat mijn gas in 2009 op een stand werd geschat dat pas in 2010 bereikt werd. En ik ben vorig jaar in de winter wel ruim een maand van huis geweest. Misschien scheelt dat ook.



Maar toch vind ik het raar en vertrouw ik het niet helemaal.

Mijn maandbedrag wordt zelfs bijgesteld van 175 naar 75 en dat is me wat te gortig.

Ik woon weliswaar alleen in een goed geisoleerd en klein huis en heb mbt energie ook nog zonnepanelen, maar ik ben echt niet zuinig met energie en stoken en mijn huis is wel half vrijstaand. Dus 75,- euro lijkt me wel heel erg weinig.



Maandbedrag dus maar weer verhoogd naar 125,-. Lijkt me veiliger. En als ik dan volgens jaar weer terugkrijg is dat alleen maar meegenomen (want ik ga vanaf nu wel heel erg op energie en stoken letten).



Maar ik ga er dus wel vanuit dat ik nu in ieder geval 50,- per maand meer kan besteden. En dat is heel fijn want ik heb het dus al een tijd krap.

En die ruim tweeduizend die ik terugkrijg past heel goed bij mijn buffer.

Wel echt weer een zorg minder voorlopig!!!
zo hiltje das goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws, Hiltje !



En het "cadeautje" van Eneco nu niet verbrassen, maar braaf op je spaarrekening zetten, en dan later er iets van doen dat je écht graag wilt.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maar wat betalen jullie aan gas en elektra en voor wat voor een huis.



Want ik heb niet echt een idee. Maar 75,- per maand voor een klein huis lijkt me niet reeel. Volgens mij is dat meer.



En aan water? Wat betalen jullie daaraan? En voor hoeveel personen?



Ik tot nu toe 18,- per maand voor 1 persoon. Maar dat is dus op basis van schatting dus ben benieuwd wat dat echt zal zijn...
Alle reacties Link kopieren
hey hiltje dat zijn leuke meevallers

hier wonen we in een normale eensgezins tussenwoning

wij betalen 52 euro p.m voor water, 77 euro p.m voor elec en 93 euro p.m voor gas

wij zijn met 2 volwassenen en 3 kids





flashy gefeliciteerd met jullie huwelijk



hier nu ook echt verplicht vrekken op alles

wasmachine moet vervangen worden en de auto moet naar de garage

ik is dus echt niet blij

nu dus elke cent omdraaien om de buffer te behouden

wil echt niet aan de spaarrekening komen
Wat leuk voor je Hiltje!! En ben benieuwd naar het resultaat volgend jaar
Alle reacties Link kopieren
Flashy gefeliciteerd!



En hiltje, chill dat je zoveel geld terugkrijgt!
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik vertrouw het nog steeds voor geen meter. Dat teruggekregen geld.

Het is gewoon teveel!

Ruim 1.000 per jaar voor een eenpersoonshuishouden terwijl ik ook niet zuinig doe. En dat 2 jaar achter elkaar.......



Nouja....op de spaarrekening dan maar, rente trekken en afwachten.....
Alle reacties Link kopieren
Hiltje en IBI, wat betalen jullie veel. Ibi jij voor water helemaal, 360 euro per jaar !

Koud en warm water zijn hier sinds 2 jaar gescheiden. Koud via waterbedrijf en warm via woningbouw. Was 7 en 14 resp. en wordt nu 7 en 7 en ik heb een ligbad (ok, ga ik niet iedere week in, zeker niet in de zomer, maar toch).



Nuon is 43 euro per maand en krijg altijd wat terug.



Voorschot verwarming (via huur) gaat dit jaar per 01-07 zo'n 40 euro omlaag. Laat het denk ik iets hoger zetten.



Grote flat (3 slaapkamers, ruime woonkamer) en woon alleen.
Alle reacties Link kopieren
Hiltje, ik was tijdelijk overgestapt (denk maand of 8) van 'gewoon' Nuon naar Nuon via United Consumers. Kreeg over die periode bijna 500 terug en na terug-overstap naar Nuon ook nog iets van 50 terug. Dus jouw bedragen terug in vergelijking met je voorschot zijn best kloppend denk ik.



Flashy, ik wist van de plannen, maar niet wanneer het was.

Van Harte!
Alle reacties Link kopieren
flashy: van harte gefeliciteerd!!



@Hiltje, wij betalen 2 personen, tussenwoning voor energie en warmte (stadsverwarming, geen gas) 109 euro per maand. Dus die 75 euro lijkt mij niet gek hoor. Toen ik nog alleen in een appartementje woonde betaalde ik 90 euro en kreeg ik vaak ook nog geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Wij betalen met 2 personen 70 euro aan eneco en 15 voor water per maand. 2 kamer woning, met alleen wat pcs geen vaatwasser of droger of bad
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 06 juni 2011 @ 23:32:

Maar wat betalen jullie aan gas en elektra en voor wat voor een huis.



Want ik heb niet echt een idee. Maar 75,- per maand voor een klein huis lijkt me niet reeel. Volgens mij is dat meer.



En aan water? Wat betalen jullie daaraan? En voor hoeveel personen?



Ik tot nu toe 18,- per maand voor 1 persoon. Maar dat is dus op basis van schatting dus ben benieuwd wat dat echt zal zijn...Ik woon alleen in een appartement met 2 woonlagen. Ik betaal 81 euro/mnd aan gas+electra en 11 euro/mnd aan water. Hiermee kom ik meestal goed uit aan het eind van het jaar Eerst betaalde ik 67 euro/mnd aan gas+electra, maar toen moest ik bijbetalen
Alle reacties Link kopieren
Ik was toch een van de gelukkigen die in mei de trimmers van het viva testpanel kreeg? Nou ik heb ze inmiddels aan een aantal vriendinnen uitgedeeld die er heel blij mee waren. Voor mij werkte het niet zo, ik hou de boel daar altijd heel kort en dat lukte niet met die trimmer.Maar vriendinnen waren er wel tevreden over.

*tot zover deze update voor de geintereseerden*
Alle reacties Link kopieren
Ahh thanks, voor jullie kosten.

Tsja....ik woon in een klein arbeidershuisje. Half vrijstaand en een flinke nok op de zolder die in open verbinding met de huiskamer staat waar de warme lucht dus naar opstijgt. En een vaatwasser en droger die ik ook te pas en te onpas gebruikte.

Dus dat zou fiks duurder moeten zijn dan een appartement en tussenwoning met niet te veel apparaten.

Maar het is wel onwijs goed geisoleerd en overal dubbel glas. Bovendien heb ik zonnepanelen, dus zou ik aan elektriciteit minder moeten betalen.



Nou ja....ik denk dat 67,- als maandbedrag echt te weinig is, maar ik heb het nu op 125,- gezet, dat is fiks meer dan wat zij voorstellen en dat zou toch moeten lukken.

Heb ik dus nog steeds elke maand 50,- meer te besteden aan mezelf en bij mijn krappe budget is dat nu dus echt leuk!
Hiltje, waarom betaal je niet gewoon die 70 euro aan de Eneco en zet je de rest voor de zekerheid zelf op een spaarrekening? Dan trek je er in ieder geval zelf nog de rente van. Persoonlijk denk ik dat het niet zo gek is hoor, die 70 euro, zeker omdat je ook die zonnepanelen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen die goedkoop (kinder)kleren in willen slaan: HenM heeft online uitverkoop. Ik heb net 5 t-shirts en en korte broek voor volgende zomer gekocht voor mijn twee zoontjes. Totale kosten 21 euro! Da's toch leuk.
quote:Flashy schreef op 06 juni 2011 @ 13:38:

Hallo ladies.



Ik ben helemaal terug.

Getrouwd en wel en terug van onze huwelijksreis sinds vrijdagochtend :-)

Gefeliciteerd!!!

Ik kwam nog een oud topic van je tegen, op Reizen
Alle reacties Link kopieren
Wij (kleine vrijstaand huis, goed geisoleerd, 2 volw. 2 kinderen)) betalen nu 68 euro water per 3 maanden en 195 gas/electra per maand. Maar afgelopen jaar wel 30% minder gas verbruikt (ik houd de standen goed bij), dus ik verwacht nu zeker 600 euro terug (komt volgende maand als het goed is, de meteropnemer is een paar weken geleden geweest).
Alle reacties Link kopieren
Zojuist weer 2 geldterugacties ingevuld. Het enige wat ik me soms afvraag of ik alles wel terugkrijg daarvan :D

Duurdere producten zoals de vanish zijn toch wel prettig om terug te krijgen.

Ik erger me trouwens wel aan die acties waar je een coupon bij het product moet hebben of een code, soms zitten die er niet meer aan.



Ook nog een mooie actie, bij de lidl was de andijvie maar 35 cent. Dus ik greep iets mee wat er op leek. Bij de kassa bleek het een chinese kool te zijn van 1,49. Zag ik pas toen ik mn spullen inpakte. Dus ik terug de winkel in en iets gepakt waarvan ik wel dacht dat het andijvie was en bij de kassa omgeruild, scheelde toch meer dan een euro (A)
Alle reacties Link kopieren
Flashy, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Hoop dat het een mooie dag en huwelijksreis was.

Hiltje, wat super dat je zoveel terug hebt gekregen van Eneco. Wij betalen iets van 89 euro electriciteit en 120 euro verwarming (gezin 2 volw 2 kids) en water iets van 20 euro (en dat is best veel volgens mij) dus volgend jaar krijg je weer geld terug als je je voorschot op 125 euro zet.



Ik weet niet meer wie het was van dat treinkaartje, maar dat is wel mooi kl*te zeg.



Ik heb trouwens vanmorgen bij het Kruidvat nog om zo'n geldterugcoupon gevraagd van Wella haargel en gekregen. Baalde er vorige week echt van dat ik die niet gelijk had meegenomen, nu kan ik toch mooi 4.99 terugvragen.



Overigens heb ik ook een zak Hill's kattenvoeding gekocht van 21,95 waar ik het geld ook terug van krijg. Ik weet niet of die aktie genoemd is, maar je kunt via www.huisdieraandetop.nl een bon printen en die moet je laten afstempelen door de winkelier en dan samen met de streepjescode van de verpakking opsturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven