Geld & Recht alle pijlers

Geen inkomen meer wat nu doen?

06-02-2012 17:22 175 berichten
verwijderd ivm herkenbaareid.
quote:lorrel schreef op 06 februari 2012 @ 17:50:

Sirana, nogmaals, wat kan je wel? Waar zie je wel mogelijkheden en is het een idee omdat met je uitkeringsinstantie te gaan bespreken?Het probleem is dat ik dat echt niet weet, heb geen idee wat ik wel aankan, wat mijn mogelijkheden zijn en het wisselt ook heel erg. De ene dag voel ik me alsof ik de wereld aankan en de andere dag wil ik mijn bed niet uit.
quote:flowerbombje schreef op 06 februari 2012 @ 17:36:

[...]





Leg eens uit.....waarom ben je niet in gesprek gegaan met je werkgever voordat je zomaar niet kwam opdagen? Bij een uitkering horen niet alleen maar rechten, er zitten toch ook echt plichten aan vast.



Nederland zit nou eenmaal zo in elkaar dat je verplicht wordt je te verzekeren. Daar kan je niks tegen doen.Dat was id niet slim, maar het was een impuslieve actie. Zat niet lekker in mijn vel. Had wel aan vaak aangegeven dat ik het niet meer aankon en werd dan weer gepushed en dan ging het ff.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 06 februari 2012 @ 17:53:

Bij uitzendbureaus moet je zelf ook het contact warmhouden; bellen, binnenlopen, reageren op vacatures.



Ik heb nog nooit een baan uit het niets aangeboden gekregen, hoor.....



Nee ik ook niet...je moet ergens beginnen, wat hier al werd genoemd, schoonmaakwerk, inpakwerk, catering, post bezorgen, spoelkeuken restaurant of bejaardentehuis etc...



Als je nu niets doet worden je problemen alleen maar groter en groter en complexer, lopen je schulden op, daar komen weer incassokosten bij etc...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
TO ga naar maatschappelijk werk in jouw woonplaats, zij kunnen verder met je meedenken! sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Soms je bed niet uit willen is mi niet iets wat je beperkt. Ik wil ook wel eens mijn bed niet uit. Maar dan geef je jezelf een schop onder je kont en ga je omdat er geld binnen moet komen. Heb je iemand die je hier in begeleid?
Alle reacties Link kopieren
Ik wou net zeggen.. Denk je dat ik voor mijn lol mijn bed uitkom om 07.00 uur in deze kou? Dat ik niet ook weleens een nacht wakker lig van problemen? Dat ik voor mijn lol jarenlang de meest kl*tebaantjes heb gehad?



Mens, sta op en wandel..
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 17:56:

[...]





Dat was id niet slim, maar het was een impuslieve actie. Zat niet lekker in mijn vel. Had wel aan vaak aangegeven dat ik het niet meer aankon en werd dan weer gepushed en dan ging het ff.



Dan ga je net zo vaak opnieuw met ze praten om te zorgen dat er een plan ligt waar jullie allebei mee kunnen leven.



Je bed niet uit willen is echt geen reden om niet naar je werk te gaan.



Sirana, je zult echt met een plan moeten komen. Niks doen is geen optie.
quote:sprokkelientje schreef op 06 februari 2012 @ 17:54:

Sirana, ik snap dat je het niet kunt overzien maar maak voor jezelf een stappenplan. Treur effe, wees boos en herpak jezelf dan weer (desnoods met een vriendin die jou bij kan staan).



Nogmaals mijn vragen:

Heb je een behandelaar?

Waar woon je?

Hoe oud ben je? (ongeveer als je het lastig vind te zeggen)

Heb je huurachterstand?

De schulden die je hebt, zijn die te overzien (heb je regelingen bv) of raakt dit ook in he



t slop?,,,,,,,,,,,,,
Alle reacties Link kopieren
zo makkelijk is dat niet ster, volgens mij heeft TO meer aan therapie, dan aan een schop onder haar kont en maar weer gaan werken
Jullie hebben gelijk ik had een schop onder mijn kont nodig.



Ik snap mezelf ook niet, dat ik zo weinig doorzettingsvermogen heb en dingen altijd verpest.
Alle reacties Link kopieren
Een maatschappelijk werkster kan iets voor je betekenen; zo iemand geeft vooral praktische adviezen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Dames onderschat de diagnose borderline niet!

Ze moet hulp gaan zoeken en snel voordat het echt een grote bende is met schulden.

Borderline is wel heftig (heb ik helaas ervaren met een bekende)
Alle reacties Link kopieren
Als je regelingen hebt lopen wbt schulden dan zou ik helemaal snel aan de bak gaan. Anders zou je die regelingen ook nog kwijt raken. Net wat anderen hier zeggen, doe wat voor handen is. Schoonmaak, horeca, wat dan ook. Al is het maar een paar uur per week, dan kun je de rest van de tijd aan die training en andere nuttige zaken (opleiding?) besteden.
Alle reacties Link kopieren
trek aan de bel bij je behandelaar! en is 1 keer in de week een gesprek en de VERS training wel genoeg hulp voor je? ik heb namelijk het idee dat je op dit moment meer baat hebt bij ambulante woonbegeleiding
Alle reacties Link kopieren
Sirana

Gaat dat wel samen met je moeder onder een dak?

Buiten het de schulden en euros om.
Alle reacties Link kopieren
quote:panadol schreef op 06 februari 2012 @ 18:04:

Dames onderschat de diagnose borderline niet!

Ze moet hulp gaan zoeken en snel voordat het echt een grote bende is met schulden.

Borderline is wel heftig (heb ik helaas ervaren met een bekende)Ik wil die diagnose zeker niet onderschatten. Maar TO moet op een of andere manier aan de gang, als het dan geen werk is, dan de juiste hulp. Thuis zitten en zeggen dat je niets kunt omdat je borderline hebt is volgens mij niet de goede houding.
Alle reacties Link kopieren
Wat je net allemaal over jezelf verteld is erger ivm herkenning dan je OP hoor...



Maar ik vind dat je je niet continu achter je borderline kunt verschuilen, sorry. En ik heb zelf genoeg ervaring bij de GGZ hoor dames, dus ik weet er echt wel wat vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Elliot Daar ben ik het helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Sirana, ik snap dat je het op dit moment niet ziet zitten en dat je dit topic in een emotionele bui hebt geopend. Ik vind sommige reacties hier veel te kort door de bocht. Wat winterfeestjurk al zegt, je hebt hulp nodig van deskundigen. Het is niet alleen je werk, maar er is veel meer met je aan de hand. Ik wens je alle sterkte toe.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat je dan aardig onzin kletst ster, met ga maar aan het werk.
anoniem_142859 wijzigde dit bericht op 06-02-2012 18:16
Reden: verwijderd op verzoek van TO
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote]sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 18:01:

[...]





Je woont alweer bij je moeder lees ik.

Kun je daar voor korte/lange termijn blijven?

Je start met VERS binnenkort...goede zaak. Alleen is het vaak wel zo dat je therapie ook niet veel helpt als je op andere vlakken erg veel problemen hebt die in de weg zitten. (geen inkomen, daar wordt niemand vrolijk van).



Als je nou eens het aantal uren wat je per week werkte sowieso gaat besteden aan het zoeken naar oplossingen?

Dus: werk zoeken, met het werkplein praten en tonen dat je van goede wil bent, naar het maatschappelijk werk, je schuldeisers afbellen dat je tijdelijk even geen inkomen hebt etc..etc..

Dan kom je al een heel eind..en wellicht heb je iemand in je omgeving je jou bij kan staan en wat steun kan bieden, met je mee kan gaan etc...



Verschuil je niet achter je diagnose...hoe rot het ook allemaal is, maar ik weet zeker dat jij voor jezelf en je eigen leven ook het beste wil..ja toch?



Daarom een

maar ook een schop onder je kont om aan de slag te gaan....hop!!
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 08-02-2012 13:35
Reden: verzoek
% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik ervaring met zulke dingen Winterfeestjurk. En ik weet daardoor dat thuis zitten mokken je minder helpt dan de deur uit gaan, onder de mensen komen en je nuttig voelen. Het beste medicijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliot schreef op 06 februari 2012 @ 18:06:

[...]





Ik wil die diagnose zeker niet onderschatten. Maar TO moet op een of andere manier aan de gang, als het dan geen werk is, dan de juiste hulp. Thuis zitten en zeggen dat je niets kunt omdat je borderline hebt is volgens mij niet de goede houding.niet de juiste houding of is het de realiteit voor TO? genoeg mensen met borderline die (tijdelijk) afgekeurd zijn
quote:winterfeestjurk schreef op 06 februari 2012 @ 18:04:

[...]





trek aan de bel bij je behandelaar! en is 1 keer in de week een gesprek en de VERS training wel genoeg hulp voor je? ik heb namelijk het idee dat je op dit moment meer baat hebt bij ambulante woonbegeleidingZou je aub mijn tekst willen verwijderen ben zo id heel erg herkenbaar en mensen die ik ken zitten hier ook op.
Alle reacties Link kopieren
Sirana



Kan ik je ergens mee helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven