Geld & Recht alle pijlers

Geen inkomen meer wat nu doen?

06-02-2012 17:22 175 berichten
verwijderd ivm herkenbaareid.
Maar Sirana, mag ik vragen waarom je liegt over je leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Sirana, helaas weet ik maar al te goed hoe jij je nu voelt.



Probeer voorbij de huidige situatie te kijken, stiekem weet je namelijk al dat jij jezelf hier uit kan slepen. Dat heb je al zovaak gedaan en dat ga je ook nog heel vaak doen.



Het is even heel vervelend dat het zo is gelopen. Je hebt op bepaalde momenten keuzes gemaakt, die op dat moment bij je paste, maar nu toch helemaal verkeerd uitpakken. Dat was vast niet de eerste keer en ook vast niet de laatste keer. Probeer er gewoon een les uit te trekken en kijk even voorbij deze kut periode.



Probeer jezelf te realiseren dat er nog zoveel kan veranderen, als jij het maar wil.



Je kan ook een hele hoop dingen wel goed!



Kan je je de vorige keer nog herinneren dat jij je zo voelde? Toen kwam je er dus ook uit!

Nu gaat je dat ook lukken!!
quote:loisnvt schreef op 06 februari 2012 @ 19:23:

Maar Sirana, mag ik vragen waarom je liegt over je leeftijd?Dat mag, omdat ik niet herkend wil worden. Degene die me in deze topic vroeg hoe oud ik was zei mag ook ongeveer zijn. Laten we er op houden dat ik begin 20 ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 06 februari 2012 @ 19:23:

Maar Sirana, mag ik vragen waarom je liegt over je leeftijd?Maakt het uit? Ik verdraai ook weleens kleine dingen vanwege herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Loisnvt, dat doet er toch niet toe?! Waarom zou je op een forum altijd alles precies neer gooien?! Dan maak je jezelf toch veel te herkenbaar.



22 of 24 maakt toch niets van verschil.
quote:dubbelvla schreef op 06 februari 2012 @ 19:23:

Sirana, helaas weet ik maar al te goed hoe jij je nu voelt.



Probeer voorbij de huidige situatie te kijken, stiekem weet je namelijk al dat jij jezelf hier uit kan slepen. Dat heb je al zovaak gedaan en dat ga je ook nog heel vaak doen.



Het is even heel vervelend dat het zo is gelopen. Je hebt op bepaalde momenten keuzes gemaakt, die op dat moment bij je paste, maar nu toch helemaal verkeerd uitpakken. Dat was vast niet de eerste keer en ook vast niet de laatste keer. Probeer er gewoon een les uit te trekken en kijk even voorbij deze kut periode.



Probeer jezelf te realiseren dat er nog zoveel kan veranderen, als jij het maar wil.



Je kan ook een hele hoop dingen wel goed!



Kan je je de vorige keer nog herinneren dat jij je zo voelde? Toen kwam je er dus ook uit!

Nu gaat je dat ook lukken!!





Thnx lief van je, ik weet dat ik eruit ga komen maar dat het elke keer weer opnieuw gebeurt is zo vermoeiend.



Je schrijft dat je het helaas herkenbaar is voor je, mag ik vragen op welke manier?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook bps.
quote:borderwalk schreef op 06 februari 2012 @ 19:25:

[...]





Maakt het uit? Ik verdraai ook weleens kleine dingen vanwege herkenbaarheid.Voor mij maakt dat zeker wel uit ja...........Soms kan ik beter begrijpen waarom iemand op een bepaalde manier reageert, leeftijdsafhankelijk zeg maar (volwassenheid).
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 19:19:



En @ de rest ik gebruik mijn borderline niet als excuus heb ik nooit gedaan zie niet waar jullie dat lezen. Ik begrijp juist heel goed dat als k niet werk ik ook geen inkomen heb. Ik vraag hier toch niet om tips hoe ik toch een uitkering kan krijgen en niks hoef te doen.



Ik geloof dat je alleen niet zo goed doorhebt dat als je nu geen inkomen hebt (ook al vraag je geen uitkering aan) je straks een rampzalig gat in je toch al niet zo lovende CV hebt.



Daarom zeurt iedereen achter je gat aan. Als het nu al zo moeilijk is om een baan te vinden, lukt het je helemaal niet meer als je 45 bent (want: oud, duur, slecht arbeidsverleden). En dan is er misschien geen moeder meer waar je bij kunt wonen en zit je voor altijd vast aan een uitkering. Dat is niet wat je wilt voor je toekomst toch?



Dus pak die telefoon morgen en bel een hulpverlener.
quote:dubbelvla schreef op 06 februari 2012 @ 19:26:

Loisnvt, dat doet er toch niet toe?! Waarom zou je op een forum altijd alles precies neer gooien?! Dan maak je jezelf toch veel te herkenbaar.



22 of 24 maakt toch niets van verschil.Gaat ook over de geloofwaardigheid icm haar andere topics.
Alle reacties Link kopieren
quote:sirana90 schreef op 06 februari 2012 @ 19:19:

@ winterfeestjurk bedankt



@ ster89 rot voor je dat je het moeilijk hebt gehad maar adhd en depressie is niet hetzelfde als borderline



En @ de rest ik gebruik mijn borderline niet als excuus heb ik nooit gedaan zie niet waar jullie dat lezen. Ik begrijp juist heel goed dat als k niet werk ik ook geen inkomen heb. Ik vraag hier toch niet om tips hoe ik toch een uitkering kan krijgen en niks hoef te doen.euh.. ben ik de rest? Ik reageer serieus en respectvol en heb het niet over je borderline?quote:

Dan wil jij je bed niet uit?

Sorry meis, in het volwassen leven heb je niet altijd wat te willen maar zul je moeten! Je hebt namelijk verantwoordelijkheden.

Je wil neem ik aan ook geen schulden ? Je wilt ook niet de rest van je leven bij je moeder wonen? Je wilt zelfstandig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Winterfeestjurk en Sprokkelientje, wijzig jullie quote's aub, hier heeft TO om verzocht, haar leeftijd en de provincie waar ze woont staan er in.



TO, sterkte met alles. Wat al genoemd is als banenopties: catering en schoonmaak. Niet de meest ideale banen maar wel een mogelijkheid om je gemotiveerdheid aan het uitzendburo te laten zien. Als ze zien dat je wil wekren vergroot dat je kansen op leuker werk. Wat ook al eerder genoemd werd, met aleen inschrijven ben je er natuurlijk niet. Laat jezelf zien, bel ga langs, zet jezelf op de kaart! Als je langs gaat of belt blijf je bovenop de stapel liggen zogezegd.
Alle reacties Link kopieren
Sirana, heb je een doel wat je wil bereiken?

Dat kan je misschien door dagen heenslepen waarin je je bed moeilijk uitkomt, het doel weer even voor ogen hebben, de snoozeknop nog 1 keer indrukken en daarover dagdromen helpt mij wel om wat van mijn dag te maken, als ik een offday heb. Oké dan is die dag (of dat suffe werk) nog wel net zo suf, maar dan weet je weer waar je 't voor doet .
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 06 februari 2012 @ 19:31:

[...]





Voor mij maakt dat zeker wel uit ja...........Soms kan ik beter begrijpen waarom iemand op een bepaalde manier reageert, leeftijdsafhankelijk zeg maar (volwassenheid).Wat maakt die twee, drie jaar nou uit als je eenmaal 20 bent gepasseerd? Het is niet alsof het om het verschil in ontwikkeling van tussen kind van 3 en een kind van 6 gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dingen die er niet toe doen verdraaien, zeg maar tussen neus en lippen door zeggen dat je 24 bent is toch wel anders dan wat TO deed, nl. een reactie schrijven speciaal om glashard te zeggen dat '90 niet haar geboortejaar is omdat ze ouder is.



Voor de rest maakt het niet zoveel uit en ik snap dat ze niet al te herkenbaar wil zijn. Dan helpt dit alleen niet zo veel. Maar goed zo herkenbaar is dit volgens mij niet hoor.



Ik vraag me overigens ook af of de mensen die vinden dat borderline niet te vergelijken is met een depressie qua ernst, wel weten wat een depressie inhoudt. Enige verschil is dat je van een depressie kunt genezen, maar niet altijd/iedereen en dan is je leven echt hel! Mensen plegen niet voor de lol zelfmoord in depressies he.



Maar neemt niet weg dat borderline ook pittig is om mee te leven. Maar als je het hebt dan zul je er toch het beste van moeten maken hoe moeilijk ook. Voor je eigen geluk.
Alle reacties Link kopieren
quote:pyridine schreef op 06 februari 2012 @ 22:20:

Dingen die er niet toe doen verdraaien, zeg maar tussen neus en lippen door zeggen dat je 24 bent is toch wel anders dan wat TO deed, nl. een reactie schrijven speciaal om glashard te zeggen dat '90 niet haar geboortejaar is omdat ze ouder is.



Voor de rest maakt het niet zoveel uit en ik snap dat ze niet al te herkenbaar wil zijn. Dan helpt dit alleen niet zo veel. Maar goed zo herkenbaar is dit volgens mij niet hoor.



Ik vraag me overigens ook af of de mensen die vinden dat borderline niet te vergelijken is met een depressie qua ernst, wel weten wat een depressie inhoudt. Enige verschil is dat je van een depressie kunt genezen, maar niet altijd/iedereen en dan is je leven echt hel! Mensen plegen niet voor de lol zelfmoord in depressies he.



Maar neemt niet weg dat borderline ook pittig is om mee te leven. Maar als je het hebt dan zul je er toch het beste van moeten maken hoe moeilijk ook. Voor je eigen geluk.



Ik vraag me af of mensen die dit zeggen niet doorhebben dat depressie (of een vorm van) één van de 'onderdelen' is van een borderline. Daarnaast kan je ook van een bps genezen.

Het geschatte percentage zelfmoord bij bps is 9%, ook niet te verwaarlozen dus.



Weet jij zelf wel wat een borderline persoonlijkheids stoornis inhoudt?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik. Ik zeg ook helemaal niet dat borderline niet erg is. Maar wel dat het nogal neerbuigend is om te zeggen dat borderline veel erger is dan depressie. En als suicide bij borderline voortkomt uit depressie, dan snap je toch dat depressie het wezenlijke kenmerk is dat tot suicide leidt en dat depressie dus heel erg is? Echte depressie dan he, niet mensen die roepen dat ze zo depressief zijn vandaag.



Overigens: zowel de diagnose depressie als borderline komt voor van mild tot zeer ernstig.



Even heel scherp gesteld: niets is echt erg zo lang je er nog net zo gelukkig bij bent als je daarvoor was. Alle erge dingen hebben hun weerslag op je geluksgevoel. Hebben ze dat niet, dan lijd je er dus niet onder en is het voor jou dus niet echt erg.

Depressie heeft als essentie niet gelukkig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbelvla schreef op 06 februari 2012 @ 22:35:

[...]





Ik vraag me af of mensen die dit zeggen niet doorhebben dat depressie (of een vorm van) één van de 'onderdelen' is van een borderline. Daarnaast kan je ook van een bps genezen.

Het geschatte percentage zelfmoord bij bps is 9%, ook niet te verwaarlozen dus.



Weet jij zelf wel wat een borderline persoonlijkheids stoornis inhoudt?



Depressieve klachten horen niet persé bij BPS, net zomin als psychotische overschrijdingen etc..

En genezen van BPS, bedoel je misschien dat de symptomen milder worden naarmate iemand met BPS ouder wordt wellicht?



Hoe kom je trouwens aan dat percentage van 9% (ben ik benieuwd naar)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 07 februari 2012 @ 16:18:

[...]





Depressieve klachten horen niet persé bij BPS, net zomin als psychotische overschrijdingen etc..

En genezen van BPS, bedoel je misschien dat de symptomen milder worden naarmate iemand met BPS ouder wordt wellicht?



Hoe kom je trouwens aan dat percentage van 9% (ben ik benieuwd naar)



KLopt niet persé, maar wel veel voorkomend, evenals de samenhang met bv. AD(H)D of andere stoornissen.



Tot je 35e kan je over een BPS heen groeien, daarnast kan je de symptomen dermate onder controle krijgen dat er niet meer van een BPS gesproken wordt.



Percentage komt via Google
Alle reacties Link kopieren
quote:Pigbull schreef op 06 februari 2012 @ 20:45:

Winterfeestjurk en Sprokkelientje, wijzig jullie quote's aub, hier heeft TO om verzocht, haar leeftijd en de provincie waar ze woont staan er in.



TO, sterkte met alles. Wat al genoemd is als banenopties: catering en schoonmaak. Niet de meest ideale banen maar wel een mogelijkheid om je gemotiveerdheid aan het uitzendburo te laten zien. Als ze zien dat je wil wekren vergroot dat je kansen op leuker werk. Wat ook al eerder genoemd werd, met aleen inschrijven ben je er natuurlijk niet. Laat jezelf zien, bel ga langs, zet jezelf op de kaart! Als je langs gaat of belt blijf je bovenop de stapel liggen zogezegd.volgens mij heb ik nu alle quotes van TO verwijderd, excuus TO, had het niet opgemerkt, dacht dat ik alles al had weggehaald!
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 06 februari 2012 @ 17:28:

[...]



Je bent verplicht verzekerd bij een zorgverzekeraar dus die verzekering kun je niet stop zetten.

Tips: Wat dacht je van een andere baan zoeken?Je kunt de aanvullende verzekering er af gooien en voor het maximum aan eigen risico kiezen ,dan betaal je nog maar 75 eurootjes,zorgtoeslag aanvragen en dan is de premie nihyl. verder ken ik mensen die een Wia uitkering hebben met borderline,die zijn gewoon afgekeurd. beetje toneelspelen bij de keuringsarts en je inkomen is verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Ach, als iemand gelukkiger is door niet te werken moet ze het vooral niet doen. we zijn maar kort op deze wereld dus waarom dingen doen waar je een hekel aan hebt? Je bent ziek als je een oordeel over mensen die niet werken velt zolang onze regering die zelf miljarden schuld hebben gemaakt dit bij ons terug wil halen ,maar ja, dat vinden veel nederlanders prima want ze stemden de VVD.

Met een beetje depressief over komen en de modeziekte borderline kan je, als je het goed speelt afgekeurd worden en krijg je een uitkering. Leuk toch?
Alle reacties Link kopieren
Off-Topic:

Je bent ziek als je een oordeel over mensen die niet werken velt zolang onze regering

die zelf miljarden schuld hebben gemaakt dit bij ons terug wil halen ,maar ja, dat vinden veel nederlanders prima want ze stemden de VVD.



En de rest van de wereld incl. bankencrisis
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel vaak werk zoeken zeg iedereen weet nu toch wel dat er helemaal geen werk is.Anders zijn er niet zoveel werklozen.Ik maak het van dichtbij mee met mensen die ik die solliciteren zich rot maar geen baan te krijgen.Zelfs niet bij Appie of de Mac boven 18 ben je al te Duur en te oud.
quote:gerardbeen schreef op 19 september 2012 @ 12:08:

Ach, als iemand gelukkiger is door niet te werken moet ze het vooral niet doen.



Dat vind ik helemaal prima, maar daar hoef ik niet voor te betalen. Als je best kunt werken maar je wilt niet, mag dat uiteraard, maar dan moet je er ook genoegen mee nemen dat je dus geen inkomen hebt. 'Gelukkiger zijn door niet te werken' is tenslotte niet hetzelfde als 'te ziek zijn om te werken', wat natuurlijk een heel ander verhaal is. Meeste mensen werken tenslotte voor het geld (al blijft het op een of andere manier meestal not done om dit te zeggen).



Zo veel mensen die elke ochtend om 7:00 uur of eerder hun (overigens echt niet altijd gezonde) lichaam hun bed uit slepen en echt niet dagelijks staan te trappelen om weer lekker aan de slag te gaan. Leuk dat er dan mensen zijn die gratis ons geld ontvangen omdat ze toneel spelen bij een keuringsarts want ze zijn 'gelukkiger door niet te werken'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven