Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan vaste lasten?

26-04-2016 00:57 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik vraag me af hoeveel jullie uitgeven aan je vaste lasten (1 persoons huishouden liefst) en hoeveel zakgeld geef jij jezelf maandelijks?



Denk aan:

Huur/ hypotheek

Water/ electra

Tv / telefoon / Internet

Zorgpremie

Boodschappen

Zakgeld

Sparen

Onvoorziene uitgaven
Nee, 3% * 270,000 = 8,100 per jaar of 675 per maand.



Typfoutje?
Dan is 675,- dus alleen nog de rente, geen kosten voor maandelijkse aflossing erbij in. Ik zie niet hoe je bij een hypotheek van dat bedrag op zo'n laag maandbedrag komt.
Als het geen typfoutje is dan hebben ze tijdens die 15 jaar al bijna de helft afgelost. Met de huidige lage rentestand en zonder de renteopslag die ze waarschijnlijk betaalden vanwege de relatief hoge hypotheek (risico voor de bank als je huis mogelijk minder opbrengt dan de uitstaande hypotheeklening) wordt je maandlast fors minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 30 april 2017 @ 09:45:

Als het geen typfoutje is dan hebben ze tijdens die 15 jaar al bijna de helft afgelost. Met de huidige lage rentestand en zonder de renteopslag die ze waarschijnlijk betaalden vanwege de relatief hoge hypotheek (risico voor de bank als je huis mogelijk minder opbrengt dan de uitstaande hypotheeklening) wordt je maandlast fors minder.



De rente is bekend, 3%



Op basis van het gegeven maandbedrag zou betekenen dat de huidige resterende som nog maar 140k is (uitgaand van bruto)



#edit ik zie dat er netto staat dus het bruto bedrag ligt hoger, dus de resterende hupotheeksom ook
Dat zou uiteraard kunnen en verklaarbaar zijn. Alleen klopt 350,- bij een hypotheekbedrag van 270.000 euro niet, omdat dat bedrag immers niet meer open staat.
Ik kom met dat bedrag en percentage ook uit op een hypotheek van 140k. Eigenlijk doet het er toch niet (meer) toe dan wat de oorspronkelijke afgesloten hypotheek was, of maak ik dan een denkfout?
quote:Erizon schreef op 30 april 2017 @ 09:24:

Nee, 3% * 270,000 = 8,100 per jaar of 675 per maand.



Typfoutje?Brutto 675 kan netto ongeveer 350 zijn
Alle reacties Link kopieren
Nvt
quote:NYC schreef op 30 april 2017 @ 09:58:

Eigenlijk doet het er toch niet (meer) toe dan wat de oorspronkelijke afgesloten hypotheek was, of maak ik dan een denkfout?Nee hoor, dat doet er inderdaad niet meer toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven