Geld & Recht alle pijlers

Ik wil geen bewindvoerder meer zijn!

16-05-2015 15:24 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik weet in ieder geval dat er 1 bewindvoerder rondloopt op het VIVA forum. Ik hoop dat zij en misschien meer mensen raad weten en/of tips hebben voor hoe ik het volgende kan aanpakken.



Sinds mijn vader enige jaren geleden door ziekte zijn eigen zaken niet meer kon regelen, heeft hij onder bewind gestaan (nu nog). Hij heeft inmiddels 2 bewindvoerders ontslagen en sinds het laatste ontslag, nu iets meer dan 4 jaar geleden, ben ik - om diverse redenen - door de rechtbank aangewezen als bewindvoerder voor mijn vader. Wat soms logistiek lastig is, omdat hij zo'n 150km van mij vandaan woont.



Het punt is nu, dat ik deze last niet meer kan en wil dragen. Dit is niet mijn beroep van huis uit, dus ik weet niet alles en daardoor merk ik de laatste jaren dat er dingen nog wel eens mis gaan of dat ik van bepaalde zaken niet op de hoogte ben. Ik probeer zo goed mogelijk m'n best te doen, maar het blijft lastig. Daarnaast probeer ik zelf nog een huwelijk, full-time baan en zinvol leven te leiden, en de zeer verzakelijkte relatie met mijn vader te redden..



Ik ben dus al enige tijd op zoek naar een andere bewindvoerder voor hem, en heb met meerdere stichtingen en bewindvoerders contact gehad. Allemaal wijzen ze hem af: of hij woont te ver weg (ik zocht een bewindvoerder in mijn eigen regio om de 'communicatie' te sturen/de overdracht te kunnen regelen en nog makkelijk te kunnen helpen wanneer nodig) OF ze willen hem niet aannemen omdat hij getrouwd is. Zijn echtgenote wil namelijk niet onder bewind gesteld worden.. kennelijk schijnt dat een groot issue te zijn. Mijn vader werd voor het eerst onder bewind gesteld toen hij nog niet getrouwd was met haar en daarom was zij tot nu toe vrij van bewind.



Hebben jullie tips hiervoor, moet zijn echtgenote echt meedoen in het bewind als ik er "vanaf" wil?

Kan ik zomaar "ontslag" aanvragen bij de rechter, zonder een opvolger aan te wijzen? En wat gebeurt er dan? Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?



Bedankt alvast voor jullie tips!



PS. Als jullie nog en goede bewindvoerder in de regio Gelderland weten, dan houd ik me aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 28 mei 2015 @ 22:06:

[...]



Er zijn vastgestelde tarieven voor beschermingsbewind. Daar moet ook een notaris zich aan houden.Ik heb de tarieven al even bekeken .logisch dat een notaris niet zit te wachten om bewindvoerder te zijn levert niks op
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook als bewindvoerder gewerkt, vanuit een notariskantoor 😉



Ben benieuwd hoe lang de omzetting gaat duren. De omzetting van curatele heeft bijna een jaar geduurd bij de RB noord Nederland.



Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven