Gezondheid alle pijlers

Dag dag laatste sigaret

03-03-2015 15:56 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist het boek; Stoppen met roken van Allan Carr uitgelezen en tevens mijn laatste sigaret uitgedrukt.

Met tegenzin m'n laatste sigaret gerookt en gelijk even een app gedownload die bijhoud hoeveel geld ik bespaar en hoe mijn gezondheid vooruit gaat.



Wie is hier ook gestopt met roken met behulp van Allan Carr?



Ik heb nog een lange weg te gaan, maar dit is mijn eerste stap



Poeziewoezie Gestopt op: 9/10/2014 om 14.30

Chocoladerijstwafel Gestopt op: 31/01/2015

Ikweetgeennaam.nl Gestopt op: 1/03/2015 om 22.00

Charp Gestopt op: 2/03/2015 om 23.30

Amberpip Gestopt op: 3/03/2015 om 16.00

Oki07 Gestopt op: 7/03/2015 om 23.00
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
quote:JeMappelle schreef op 05 maart 2015 @ 12:26:

[...]





En je stinkt niet meer! Ik was laatst bij een vriendin op bezoek die binnen rookt en ik kon die kleren de volgende dag echt niet meer aan, zo vies vond ik ze ruiken. Nu ik gestopt ben vind ik het echt een vervelend idee dat ik ook altijd met zo'n vieze walm om me heen heb rondgelopen.



Klopt ik stink niet meer. Als je rookt merk je dat niet eens, maar ik heb zeer zeker ook gestonken.

Bah bah bah!
Alle reacties Link kopieren
Hyper nu op dag 4 nog steeds, zit constant te friemelen en wiebelen. Ben wel echt vrij moe aan het worden dus hoop ook op wat bijslapen van het weekend.

Hoop ook wat energieker te worden, inderdaad altijd net niet fit, wakker, allert.

Had ook echt totale ontkenning mbt dat ik verslaafd was( ben). Dacht dat ik er voor koos. Jeah right 😃.



Vind het fris ruiken en altijd mijn vriend kunnen kussen erg groot voordeel!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Ben me (tijd over??) aan het afvragen wat de strepsil mensen bedoelen met 'keelpijn op het verkeerde moment?'

Nee joh, ik heb alleen keelpijn op het goede moment.. Wanneer denk je nou' he wat fijn, gelukkig, ik heb keelpijn! Precies wat ik nodig had!'

Zo vervelend, een afkickend brein! Hoop dat dit soort gedachten ook weer overgaan 👍.
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
@Ikweetgeennaam: Ik denk waar heb jij het nou over, maar ik snap het nu...haha. Probeer lekker te ontspannen.

Zelf ben ik eigenlijk heerlijk rustig en energiek tegelijk. Het bevalt me wel!!



Heb je voldoende afleiding Ikweetgeennaam?
Alle reacties Link kopieren
Ha charp,

Voldoende afleiding? Niet altijd.

Wil het ook niet altijd uit de weg gaan, kan ook fysiek niet alles doen wat ik wil. (Chronisch gebrek zeg maar..)

Ik hoop ook snel naar de energiek en heerlijk rustig stand te gaan! Klinkt goed, ik ben ook echt nog steeds blij en trots dat ik gestopt ben maar de afgelopen dagen zijn niet de leukste..

Ik ga nu weg naar een vriendin dus ga me niet meer druk maken over strepsils maar een gezellige avond hebben!

Thanks trouwens! Hoe lang ben jij gestopt?
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste sigaret gerookt op maandagavond 23.30 uur. Bijna 3 dagen nu dus. Haha, wat klinkt dat super suf he. Ben blij als ik kan zeggen 3 maanden of zelfs 3 jaar!

Hopelijk gaat het snel beter joh. Succes en een fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen: NEE geen behoefte meer aan, ik vind het zelf ook wonderbaarlijk maar het is zo! Mijn vriendin haar vader is een half jaar geleden overleden aan de gevolgen van roken, hij stierf stikkend, ik was er niet bij. Maar haar verhaal/ervaringen hebben me de ogen geopend. Ik hoef niet meer te roken! Mijn vriendin rookte nog meer dan mij, is ook gestopt. Beiden geen behoefte meer!! Gelukkig maar. We zijn wel iets aangekomen. Enfin sporten gezond eten, over het volgende halfjaar zijn die extra kilo's ook weg



Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Wow Chili, dat is indd heftig! Goed dat jullie beiden gestopt zijn, kan me voorstellen dat zoiets een behoorlijke impact heeft!



@champ en Ikweetgeennaam.nl druk dagje gehad waardoor ik vandaag niet heb kunnen reageren. Net vriendinnen over de vloer gehad die (jawel) allemaal(!) roken. Vind het al een hele overwinning dat ik niet eens de behoefte had, daarintegen heb ik lekker veel chips gesnaaid. Jullie klinken beiden erg positief, volgens mij gaan we erg goed!!



Lieve Jemappelle, sokki, Manji, chili1971 en andere ex rokers, super leuk om te zien hoe jullie ons steunen en berichtjes sturen! Waardeer ik:)
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens; 2 dagen 6u en 7 minuten niet meer gerookt
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Topper!!! Vond het zelf in het begin ook erg stimulerend om berichten van andere stoppers te lezen. En dan zag je dat die al maaaaanden gestopt waren, dan dacht ik jeee das lang! En voor je het weet ben je zelf zo ver.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 40 jaar gerookt en ben 9 jaar geleden van de een op de andere dag gestopt.

Tja, ik ben dan ook een stuk ouder dan jullie.

Ik had verwacht dat het heel moeilijk zou worden maar dat is alles mee gevallen.

De eerste stap hebben jullie gezet en nu volhouden hoor!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Manji! Super dat je na 40 jaar gewoon gestopt bent, van de een op de andere dag.

Het valt mij tot nu toe ook alles mee. Slapen gaat echter nog slecht. Ik kom heel moeilijk in slaap en vervolgens wordt ik elk uur wel even wakker. Gelukkig zal dat allemaal tijdelijk zijn.



Amberpip en weetgeennaam, hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Precies hetzelfde Charp.. Ook moeilijk in slaap komen en standaard om 1u, 3u en 5u weer wakker worden. Ik val nu wel weer makkelijker in slaap dan in het begin. Wat wel scheelt is dat ik voor de wekker (rond 7u) wakker wordt! Dat overkwam me echt noooooit

Ik reed vanmorgen naar het werk, normaal gesproken rook ik onderweg altijd 2 sigaretten. Dit was de eerste ochtend dat ik ze echt niet miste, dus weer een kleine stap verder



Charp, ik kijk onwijs tegen het weekend op. Terrasje pakken, kroegje in.. Denk jij niet dat je het dan extra moeilijk gaat krijgen?
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 44.1 sigaretten niet gerookt! Grappige app die dat bijhoudt.

Wat een lieve reacties van stoppers, gestopte. Allemaal die moeite doen om deze paar recente stoppers een hart onder de riem te steken. Voelt echt fijn!

Ik heb net keihard I want to break free van queen opgezet en ben met swiffer door het huis gedanst. Voel energie!

Succes Amber en charp, dag 5 wordt het een beetje beter 😉👍
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Haha klinkt goed ikweetgeennaam! Ik heb 41 sigaretten niet gerookt en 12.80 euro bespaard



Zal ik anders even een tabelletje maken in het openingsbericht zodat we makkelijk kunnen zien wie wanneer is gestopt. Ik vergeet dat namelijk de hele tijd van jullie :(



Charp is geloof ik maandag om 23.30 gestopt en ikweetgeennaam zondag toch? Hoelaat was dat?

Willen jullie ook even doorgeven hoeveel jullie per dag rookten? en hoeveel jullie pakje kost?
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
He Amberpip, ik denk zeker dat ik moeilijke momenten zal gaan krijgen in het weekend. Vanavon uit eten met vrienden,morgenavond een leuk feestje. En inderdaad een terrasje op zondag! Mijn voordeel is dat ik al 1 van de weinigen was die nog rookte in de vriendenkring.



Heel goed "ikweetgeennnaam" doe fijne positivie en nuttige dingen met al die energie!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed Amberpip! Ik rookte zo'n 15 sigaretten per dag, Ik kocht pakjes van 6 euro en daar zaten dan 19 sigaretten in. Gestopt inderdaad op maandag 2 maart om 23.30 muur (dus eigenlijk 3 maart).
Alle reacties Link kopieren
Haha thanks for the info Charp. Zoals je ziet gaat het maken van een tabel me niet goed af! Ik heb dus alleen even onze namen en de data waarop we gestopt zijn erin gezet.



Ikweetgeennaam, wanneer was jij ook alweer gestopt?



Mochten er meer mensen in het schema willen, jullie zijn welkom!
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Ik ben op 2 oktober gestopt. Het is me enorm meegevallen maar jammer genoeg mis ik het nog wel een paar keer per dag. Maar wel op een andere manier dan tijdens de eerste dagen/weken. Het gemis is niet meer zo hevig en weegt niet zwaarder dan die berg voordelen. Ik heb zoveel meer rust, zo fijn!



Ik was, echt heel stom, bang dat het leven een stuk minder leuk zou zijn als niet-roker en was bijna verbaasd toen ik erachter kwam dat ik nog net zoveel lach als toen ik nog een roker was. Het leven is nog steeds leuk! Komop meiden, jullie zijn al ver!!!
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Appagante! Ik kon helemaal uit kijken naar de vrijdagavond. Lekker op pad. Drankje, sigaretje en dat "mag" dan ineens niet meer. Allen Carr omschrijft die valkuil gelukkig heel goed. Ik heb zelf ijn achtergrond van mijn telefoon ingesteld met enkele oneliners van Carr. Dat helpt goed op de zwakke momenten.
Alle reacties Link kopieren
Dit herken ik heel erg Appagante! Hoe kan het weekend nou leuk zijn zonder sigaret? Dat ik de werkdagen (met moeite:)) doorkom heb ik alwel bewezen, maar ik kijk nu echt even tegen het weekend op.



Wat een goed idee Charp! Ik denk dat ik je idee even steel, ik denk dat ik dat wel kan gebruiken dit weekend ;)
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Alle reacties Link kopieren
quote:amberpip schreef op 05 maart 2015 @ 22:07:

Trouwens; 2 dagen 6u en 7 minuten niet meer gerookt



En vandaag al weer 3 dagen! Je bent goed bezig!

Zo'n tabelletje is wel fijn, ik ben het overzicht nu al kwijt.

Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, wat een goede eerlijke berichten allemaal..

Ik ben geen stapper maar wel een roker, of wacht nee niet meer 😉👍! Denk dat het echt helpt om het gelijk te zeggen, even niet teveel te drinken en mensen verbieden jou te geven 🚬. En het allerbelangrijkste, altijd bewust denken hoe zonde het allemaal zou zijn als je jezelf nu zou saboteren. Met ieder uur wordt het steeds jammerder weer te beginnen!!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Ow en ik heb zondag rond 22 uur mijn laatste sigaret gerookt (dat wist ik toen nog niet 😃)
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app my last cigarette. De daily picture is echt vet ranzig maar verder vind ik het een leuke app om naar de staren als ik wil roken.

Vandaag zei ook iemand 'reken eens uit hoeveel uur je niet gerookt hebt'. Ik kwam op ruim 3 uur. 3 uur!!! Shocking. Ga maar eens een boek lezen denk ik!

Hoe voelen jullie je, en hoe is er vannacht geslapen?
Ik weet best een naam maar die was bezet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven