Gezondheid alle pijlers

Hoe voelt nierbekkenontsteking?

24-10-2014 18:22 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds maandag last van een blaasontsteking, tijdje terug ook gehad en hoefde geen AB want het ging weg met veel plassen en drinken. Nu dus weer sinds maandag braaf drinken en plassen en het is bijna weg. Maar nu heb ik sinds een uur of 4 een naar gevoel in mijn zij die uitstraalt naar rug en buik. Sinds een uur is het veel erger en twijfel ik of het niet misschien een nierbekkenontsteking is? Geen idee of dit het is want ik heb het nooit eerder gehad. En zo ja, ik ben niet aan het doodgaan (nog), kan dit wachten tot maandag of moet ik als het vandaag niet afneemt de huisartsenpost even bellen?
Alle reacties Link kopieren
Naar de hap, als je wel een nierbekkenontsteking hebt en je wacht tot maandag. Dan ben je echt verder van huis want je kan ook van een nierbekkenontsteking bloedvergiftiging krijgen. Daarbij als het nierbekkenontsteking is dan hou je het ook niet uit tot maandag van de pijn.



Is het geen nierbekkenontsteking maar nog wel een blaasontsteking dan is het fijn dat je daar ook een kuur voor krijgt.



Beterschap
Alle reacties Link kopieren
Als je een niersteen hebt heb je bewegingsdrang. De pijn wordt erger als je iets drinkt (stuwing) en je bent kotsmisselijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook een nierbekken ontsteking, begon met pijn in flanken/rug.. Vreselijke pijn, nacht niet kunnen slapen van de pijn, weinig koorts gehad overigens. Alleen als ik opstond en dingetjes ging doen steeg de koorts op.. Nu voor mij dag 6.



Gaat redelijk goed nu, als ik teveel doe komt de pijn weer opzetten. Autorijden doet ook nog pijn, hoe lang duurt dit?
Alle reacties Link kopieren
[quote][mes
Alle reacties Link kopieren
Sterkte ermee! Fijn dat je (hopelijk) zo snel geholpen wordt!



De huisarts beweerde dat ik geen blaasontsteking had. Een week later ben ik weer naar de praktijk gestrompeld. Wat een pijn in m'n rug! Ik kon niet eens rechtop lopen. En koorts!

En de huisarts zijn exacte woorden: Ja, je hebt je blaasontsteking dan ook wel flink verwaarloost.

Alle reacties Link kopieren
Zo. Of nierbekkenontsteking of nierstenen mogelijk. AB meegekregen (Ciprofloxacine) en urine is op kweek gezet. Als AB niet aanslaat maandag meteen huisarts bellen. Inmiddels paracetamol naar binnen gebeukt. Lig nu op de bank al mijn vrienden af te bellen voor stapavondje met een literfles water en vriendje gaat koken terwijl ik mijn pijntjes wegpuf. Lekker weekendje zo.



Gelukkig snel erbij door jullie anders had ik het nog even aangekeken denk ik!
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:32:

[...]





verloop is heel wisselend. bij de een is het in orde na een antibiotica kuur.



de ander moet nog een kuur.



bij mij dus resistente bacterie dus onduidelijk welke AB gaat aanslaan. en alles oplost.



en ken iemand bij wie het telkens terugkwam, 1e keer acuut, door naar nieren, bloedvergiftiging en intensive care...



tot nierbeschadeging, dialyse.



en bv 4 jr lang non stop antibiotica slikken om de ontsteking maar te onderdrukken.



dus doe heel rustig aan en maak je AB kuur af. en zorg voor goede kweek en controleDat overkwam mij ook, urosepsis, één beschadigde nier, die is verwijderd.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 24 oktober 2014 @ 20:40:

Zo. Of nierbekkenontsteking of nierstenen mogelijk. AB meegekregen (Ciprofloxacine) en urine is op kweek gezet. Als AB niet aanslaat maandag meteen huisarts bellen. Inmiddels paracetamol naar binnen gebeukt. Lig nu op de bank al mijn vrienden af te bellen voor stapavondje met een literfles water en vriendje gaat koken terwijl ik mijn pijntjes wegpuf. Lekker weekendje zo.



Gelukkig snel erbij door jullie anders had ik het nog even aangekeken denk ik!



fijn om te horen dat je AB hebt en een vriendje om voor je te zorgen. ja je wknd is verpest maar je bent er iig op tijd bij anders had je morgen waarschijnlijk met hoge koortsen nog erger liggen creperen.



vorig wknd heb ik praktisch de hele zaterdag geslapen, en de halve zondag. na 2 dagen hoort de AB aan te slaan, dus als het goed is voel je je zondagavond / maandag al weer wat beter.



reken erop dat je gruwelijk dorst krijgt / houdt.



veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig mijn eerste weekend in maaanden dat ik niet hoef te werken dus dat is wel fijn, kan ik gewoon rustig aan doen. Bedankt allemaal!
Nou dat is dan weer een geluk bij een ongeluk Koettie, wel jammer van je vrije weekend.



Grappig om te lezen dat het bij veel mensen zo verschillend is. Ikzelf had geen blaasontsteking vooraf gehad en geen koorts, alleen enorm irritante rugpijn die steeds erger werd en niet weg ging. Nu ben ik geen onbekende met rugpijn, dus ik dacht dat ik weer eens een spierknoop in mijn rug had.

De huisarts stond er van te kijken dat ik nog rechtop stond zeg maar.
Mij wilden ze opnemen in het ziekenhuis omdat ik te lang had gewacht alvorens ermee naar de HA te gaan. De HA keek mij verontrust aan en stelde dat ik zelfs niet op eigen houtje naar HA-praktijk had mogen komen.

40+ koorts, kon de trap naar de slaapkamer niet meer opklimmen van de pijn en was overall verzwakt.

Maw: bellen die HAP!!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja, ik ken elke soort buikpijn Magdalan (endometriose) en juist omdat ik dit écht niet kende toch maar een topic geopend.. Gelukkig maar dus
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je nu AB hebt.



Ik heb ook een nierbekkenontsteking, hopelijk is het zga over...

Overigens had ik helemaal geen blaasklachten en al weken pijn in mijn zij. Daarom belde ik de ha maar die was twee weken met vakantie... Ik zei tegen de assistente, mijn urine is al twee keer gecheckt, breng toch maar zei ze. Dus urine gebracht en ze zeiden dat er toch een ontsteking was. Door pfeiffer is mijn immuunsysteem in de war geraakt. Ik krijg nauwelijks koorts en in plaats daarvan wel enorm opgezette klieren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nierbekkenontsteking gehad. Blaasontsteking schijnbaar niets van gemerkt dus is dat doorgeschoten naar mijn nieren.



Ik had hoge koorts, veel zweten. Had het het ene moment heel koud en had dan 3 pyama's en 2 dekbedden over me heen, ander moment weer heel warm en zweten. Ik kon niets binnenhouden qua eten, moest dan overgeven. Ik kon niet rechtop lopen vanwege pijn in mijn onderrug. Ik zat toen op studentenkamers en heb 3 dagen niets gegeten. Ik ging elke dag 2 of 3 keer met veel pijn en moeite douchen omdat ik me echt heel vies voelde van het zweten.

Als ik op bed lag viel de pijn wel mee, maar de koorts was echt het ergste. Ik had ruim 41 graden koorts.



Uiteindelijk mijn ouders gebeld en die hebben me opgehaald en huisarts gebeld. Die is langsgekomen thuis en heeft met 2 tikjes op mijn onderrug bevestigd wat ik had. Moment dat hij dat deed, vloog ik door het dak bijna haha! Nog voor de zekerheid urinetest en daarna flink aan de AB.



Ik heb 2 weken nodig gehad om weer normaal te kunnen functioneren, en langere tijd nodig gehad om weer op mijn oude energiepijl te komen.



conclusie is dat ik veel eerder mijn ouders had moeten bellen om daar de HA te zien.
Beetje gek, maar wel lekker!
Bij een serieuze nierbekkenonsteking is hier gezellige berichten posten godsonmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt Suze! Ik lag alleen maar op bed.. of strompelde naar een badkamer toe. En dat ging niet van harte. Internet, computer kon ik niet eens aan denken. Telefoneren naar mijn ouders toen was al zwaar genoeg
Beetje gek, maar wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Dan valt het gelukkig nog mee allemaal. Alleen last van mn zij en onderbuik en maar dat is allemaal prima te doen verder.
Alle reacties Link kopieren
ik begon al bijna te janken als er iemand tegen me praatte.

vooral de 1e dagen lag ik klappertandend en zwetend in bed.

met het gevoel dat mijn huid te klein was voor mijn lichaam.
wij slapen nooit.
Die koude rillingen: wat een ellende...

Ik ben serieus nog nooit zo ziek geweest als toen. In bed liggen klappertanden en je beroerd voelen. Dat was het wel zo'n beetje tot ik op de SEH terecht kwam.
Na ja, de behandeling is hetzelfde als bij een gewone blaasontsteking dus komt goed nu TO.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net beter van een nierbekkenontsteking. Vorige week op vakantie kromliggend met helse pijnen in mijn rug en bloed in mijn urine. Via de apotheek naar het ziekenhuis waar ze me op wilden nemen. Uiteindelijk met ab-kuur naar ons appartement gegaan. Volgende dag naar huis gereden en 10 dagen in bed gelegen. Ab is veel sterker dan in Nederland, ik kon helemaal niets, na een half uurtje uit bed doodop, zwart voor mijn ogen en terug het bed in. Pijn was wel over gelukkig. Nu is de ab-kuur klaar en gaat het langzaam aan weer beter.

Al meerdere keren nierbekkenontsteking gehad en ook al vaker in het ziekenhuis gelegen daarvoor. En elke keer verrast het me weer
Alle reacties Link kopieren
Koettie, wat goed dat je naar de HAP bent gegaan.



Vraagje van iemand die het -gelukkig- nooit heeft meegemaakt: is de oorzaak altijd een verwaarloosde blaasontsteking?
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit gemerkt dat ik een blaasontsteking had, geen symptomen. Dus misschien heb ik die in-mijn-ogen-niet-bestaande-blaasontsteking wel verwaarloosd ja
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:juf_deetje schreef op 25 oktober 2014 @ 00:56:



Al meerdere keren nierbekkenontsteking gehad en ook al vaker in het ziekenhuis gelegen daarvoor. En elke keer verrast het me weer



kijk hier svp heeeeel goed mee uit, gezien de kans op permanente nierschade.



pas je voeding er dus op aan. zie google.



en je vochtinname, water + kruidenthee. geen koffie, geen zwarte thee. geen alcohol. niets wat extra belastend is voor je lichaam.



en er zijn - heb ik van iemand die ook meerdere heeft gehad - testen om zelf thuis je urine te checken (via dokter?), dus dan weet je of er bacterien inzitten en kun je op tijd actie ondernemen met een (lichte) AB kuur. als je dat elke week een keer doet wordt je er niet door overvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet als de ab uit mijn lichaam is weer urine inleveren voor een kweek om te kijken of de ontsteking weg is. En dan ga ik idd met de huisarts praten wat ik kan doen om een nieuwe uitbraak te voorkomen. Dit was de tweede keer in 2 jaar dat ik min vakantie hiervoor moest afbreken en ik heb 3x in het ziekenhuis gelegen (hoewel ze niet echt konden ontdekken toen waar de infectie vandaan kwam).

Geen zin meer en zeker niet in permanente schade.

Ik ga eens vragen naar die thuistesten, bedankt simone789

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven