Gezondheid alle pijlers

Huismerk tampons en maandverband

17-09-2014 07:52 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit werd een subtopic van een andere, maar daar hoort het niet echt.



Ik heb een zware menstruatie. Eerste twee dagen red ik het geen anderhalf uur met een superplus tampon, dus gebruik ik ook maandverband erbij voor het geval ik geen toilet in de buurt heb.



's Nachts is ook de eerste nachten een drama:: superplus plus nachtverband (van dat extralange) en 's morgens heel snel naar het toilet proberen te komen, maar dat is alsnog vaak te laat (ik loop op krukken als ik uit bed kom).



Als tiener had mijn moeder vaak huismerken, en dat plakte vaak niet goed, lekte door etc. Maar ja, de prijs he. Sinds ik mijn geld verdien koop ik alleen nog maar A-merken, omdat ik geen gedoe wil. Maar de prijs scheelt soms wel 50%.



Zijn de huismerken inmiddels beter? Wat zijn jullie ervaringen?
Als je menstruatie erg hevig is de eerste dagen kun je ook kiezen voor kraamverband van bijvoorbeeld Kruidvat in combinatie met een huismerk tampon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gemiddeld 1,5 dag zware menstruatie per cyclus.

Heb vooral voor de nacht al veel merken geprobeerd.

De blauwe Always (ook die nieuwe met bredere achterkant) vind ik heel slecht. Op de een of andere manier lek ik daarmee in het midden door. Waarschijnlijk zijn die te smal of ze absorberen niet voldoende.

De Kotex nacht (die "matrasjes") absorberen beter, maar gaan schuiven 's nachts.

Sinds een paar maanden gebruik ik het nachtverband super van AH eigen merk,. Ook overdag voor de zwaarste fase, die gelukkig maar een paar uur duurt. De beste tot nu toe. Iets breder dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook altijd kotex tampons van de action van 90 cent. Helemaal prima. Maandverband gebruik ik niet dus geen ervaring mee. Moet zeggen dat mijn menstruatie ook minimaal is.

Is het geen idee om tijdens je menstruatie eens per nacht er uit te gaan om te verwisselen. Misschien niet al te best voor de nachtrust, maar dan blijf je wel droog
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 17 september 2014 @ 08:19:

TO, ik begrijp dat je maandverband gebruikt? Dat is iets wat voor mij per definitie taboe is, al sinds de middelbare school.



Wat houdt je tegen om tampons te gebruiken? Of een softcup?Alléén tampons durf ik niet. In de heftigste fase red ik het daar net een uur mee. Ik heb er altijd als extra bescherming maandverband bij.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik vroeger last van had is dat maandverband 's nachts niet op zijn plek bleef waardoor ik ging doorlekken. Nu gebruik ik voor die nachten al jaren vrij strakke boxershorts en heb ik dat probleem niet meer.
Ik gebruik 's nachts zelfs twee super maandverbanden in mijn onderbroek, overlappend. Anders word ik wakker in een rood bed.



Tampons passen helaas niet meer sinds de bevalling.





Ik gebruikte altijd Always, maar daar zit sinds kort een soort parfumgeur aan, heel smerig.



Dus nu de merkloze kopie van Always uit de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop over het algemeen Allways, met vleugels, die voor de nacht, die zijn extra lang, die absorberen het beste. Wel bij elke plasbeurt vervangen, elk uur minimaal, de eerste 2 dagen elk half uur. Tampons nemen veel op, maar zakken dus binnen een half uur weer naar buiten en dan lek ik door.



Ik heb de ervaring met huismerken dat het absorptievermogen niet zo groot is, ik weet niet waarom dat zo is.



En ik heb kraamverbanden, die uit zo'n pakket, die koop ik bij de apotheek, in zo'n groot pakket. En ik bestel ze soms bij via internet. Ik weet niet welk merk, geen zin om te kijken, ik geloof Heltiq.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilsehgl schreef op 17 september 2014 @ 08:13:

Ik ben natuurlijk bij de huisarts geweest. Wat ik heb valt nog binnen wat ze niet echt afwijkend vinden. Het is twee dagen zwaar. Er zullen toch wel meer vrouwen zijn die elke anderhalf uur een tampon moeten verwisselen en bij wie het hard loopt als je uit bed stapt? Het punt is dat ik niet zo hard loop als ik uit bed kom



Ik ben er ook voor bij huisarts geweest. Is nog volkomen normaal. Komt bij dat ik premenopausaal ben, het zal hoop ik binnenkort helemaal stoppen, aangezien ik al 55 ben.

Die hevigheid is pas van de laatste paar jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 17 september 2014 @ 09:25:

Ik gebruik 's nachts zelfs twee super maandverbanden in mijn onderbroek, overlappend. Anders word ik wakker in een rood bed.



Tampons passen helaas niet meer sinds de bevalling.





Ik gebruikte altijd Always, maar daar zit sinds kort een soort parfumgeur aan, heel smerig.



Dus nu de merkloze kopie van Always uit de supermarkt.Tip: ik slaap 2 nachten op een badhanddoek, ter bescherming van beddengoed en matras.
Kruidvat super plus tampons vind ik de beste. Schijnen ook het beste absorptievermogen te hebben, heb ik ooit gelezen/gehoord.



Met maandverband kan ik je helaas geen tips geven.

Sterkte ermee, is een akelig probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ontstekingsremmende pijnstillers

Ontstekingsremmende pijnstillers, ook wel NSAID's genoemd, verminderen tijdens de menstruatie de pijnlijke steken of kramp in de onderbuik en verminderen de doffe pijn in de rug en van spierpijn. Bij menstruatiepijn werken deze pijnstillers beter dan paracetamol.



Voorbeelden zijn acetylsalicylzuur, carbasalaatcalcium, dexketoprofen, diclofenac, etoricoxib, ibuprofen, indometacine, ketoprofen en naproxen.



Ik heb zelf een tijdje tranexaminezuur geslikt, werkte ook goed om het bloeden te minderen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 17 september 2014 @ 10:16:

Ontstekingsremmende pijnstillers

Ontstekingsremmende pijnstillers, ook wel NSAID's genoemd, verminderen tijdens de menstruatie de pijnlijke steken of kramp in de onderbuik en verminderen de doffe pijn in de rug en van spierpijn. Bij menstruatiepijn werken deze pijnstillers beter dan paracetamol.



Voorbeelden zijn acetylsalicylzuur, carbasalaatcalcium, dexketoprofen, diclofenac, etoricoxib, ibuprofen, indometacine, ketoprofen en naproxen.



Ik heb zelf een tijdje tranexaminezuur geslikt, werkte ook goed om het bloeden te minderen.O wacht er mist een stukje dat juist die nsaids het bloeden verminderen
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ontstekingsremmende pijnstillers, ook wel NSAID's genoemd, verminderen behalve de pijn ook de hoeveelheid bloedverlies tijdens de menstruatie met ongeveer een kwart. Voorbeelden zijn ibuprofen en naproxen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ibuprofen is helemaal niet goed voor je en best een gevaarlijk zelfzorgmiddel. Ik zou dat dus niet zomaar elke maand gaan slikken zonder acute noodzaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een herkenbare menstruatie en gebruik in de nachten kraamverband. Sinds de bevallingen erachter gekomen dat dit het beste werkt in de nacht. Tampons gebruik ik OB super met inbrenghuls en gewoon huismerk (welke dan ook) maandverband als extra erbij.
Alle reacties Link kopieren
Naproxen (gewoon van een huismerk, Aleve is 3x zo duur) helpt het beste tegen menstruatiepijn, volgens mijn huisarts.

Bij mij helpt het helaas niet om het bloedverlies te verminderen. Heb het een maand of 4 geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilsehgl schreef op 17 september 2014 @ 08:13:

Ik ben natuurlijk bij de huisarts geweest. Wat ik heb valt nog binnen wat ze niet echt afwijkend vinden. Het is twee dagen zwaar. Er zullen toch wel meer vrouwen zijn die elke anderhalf uur een tampon moeten verwisselen en bij wie het hard loopt als je uit bed stapt? Het punt is dat ik niet zo hard loop als ik uit bed kom

Gebruik gewoon het merk met de twee letters. Ooit een andere geprobeerd maar dat was niks. Ik heb het ook 2 dagen zo ontzettend erg. Tampon én maandverband en snachts moeten verschonen omdat ik wakker word van het doorlekken.

Lig iedere maand op een handdoek en heb een anti lek molton voor mijn matras.

Geen ervaring dus met de goedkopere merken, begin er niet eens aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 17 september 2014 @ 10:22:

Ibuprofen is helemaal niet goed voor je en best een gevaarlijk zelfzorgmiddel. Ik zou dat dus niet zomaar elke maand gaan slikken zonder acute noodzaak.Ik vond het bij mij noodzaak genoeg.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET




Libresse nachtmaandverband, uiteraard dat het kan vliegen, én supertampons van OB of zo. Dus beide.



Ik ga echt niet weer nog moeite doen om beter te vinden met weer kans op doorlekken en moeilijke gedoe.



Duur? Misschien... Maar te lang verschillende merken geprobeerd die alsnog niet werkten. De kosten wegen ruim op tegen irritatie.



En ja, badhanddoeken ook wel eens gebruikt (2 op elkaar idd). Misschien zo'n zeiltje onder het hoeslaken? En niet blijven liggen nog even maar er uit zodra je wakker wordt.



Alhoewel die allernieuwste tampons van OB soms te "glad" zijn of de nieuw verzonnen "groeven" juist aanleiding geven om het er langs te laten gaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 17 september 2014 @ 10:25:

Naproxen (gewoon van een huismerk, Aleve is 3x zo duur) helpt het beste tegen menstruatiepijn, volgens mijn huisarts.

Bij mij helpt het helaas niet om het bloedverlies te verminderen. Heb het een maand of 4 geprobeerd.Vraag eens naar tranexamine. Dat hielp bij mij heel goed. Nu (afkloppen!!) slik ik het al een klein jaar niet meer want weer redelijke menstruatie.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Kraamverband heb ik nog nooit aan gedacht, misschien is dat wel een optie.



Is het bij mij zo raar dat het enorm loopt als ik opsta? En daarmee (op krukken weliswaar) het vaak niet haal en het...nou ja vul zelf maar in.



Luiers vind ik wel een heel drastische maatregel. Zijn dat dingen voor bejaarden of zo, in een volwassen maat?
Alle reacties Link kopieren
quote:ilsehgl schreef op 17 september 2014 @ 11:50:

Kraamverband heb ik nog nooit aan gedacht, misschien is dat wel een optie.



Is het bij mij zo raar dat het enorm loopt als ik opsta? En daarmee (op krukken weliswaar) het vaak niet haal en het...nou ja vul zelf maar in.



Luiers vind ik wel een heel drastische maatregel. Zijn dat dingen voor bejaarden of zo, in een volwassen maat?

Nee is logisch toch

Een idee om een schoon verbandje plus een plastic zakje naast bed te leggen en dan even liggend of op de rand van het bed verschonen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog ongesteld was (lang leven het spiraaltje!) gebruikte ik altijd tompons van kruidvat. Van OB kreeg ik altijd enorme jeuk!
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar huismerken meestal AH. Always boycot ik maar dat heeft niet met de kwaliteit maar met hun reclames te maken. Het toppunt was dat menstruerende vrouwen zouden stinken, maar dat terzijde.



Als tiener had ik speciale broekje omdat ik ook altijd doorlekte. Hadden een plastic voorkant. Ik vond het heel vies maar het werkte wel. Geen idee of het nog bestaat.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Dat het gaat lopen als je na een tijd liggen weer gaat staan is niet meer dan normaal. En als je weet dat wat je gebruikt niet toereikend is gewoon een handdoek naast je bed die je meteen tussen je benen kan proppen.

Hier hetzelfde probleem maar ik doe nog minder lang met oranje tampax pearl (die neemt meer op dan de gewone) in combinatie met always silk reukloos nachtverband superplus dus helaas meerdere keren per nacht verschonen. Daarnaast altijd een matrasbeschermer van ikea tussen matras en hoes. Tot nu toe heb ik die beschermers altijd weer schoon gekregen in de was en ze kosten maar een paar euro.

Succes.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven