Gezondheid alle pijlers

ik wil weer roken

19-06-2014 16:48 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Zoals de titel al zegt wil ik weer gaan roken.



Ik ben 9 maanden gestopt ivm mijn zwangerschap, dit heb ik goed vol weten te houden omdat mijn baby'tje voor alles gaat.

Ik had er wel vaak trek in, maar bedacht mij dan meteen hoe slecht dit voor de baby zou zijn.

Ik heb er dus nooit echt 100 procent achter gestaan, het was gewoon iets dat moest.



Ondertussen is mijn vriend in ene helemaal anti rook, en accepteert hij het niet mocht ik weer beginnen.

Ook niet als ik af en toe rook, waar hij niet bij is.



Ik wil zeker niet full time gaan roken, maar ik wil op een gezellig terrasje, feestje af en toe eens een sigaretje kunnen opsteken.

Dan moet je denken over eens in de twee weken.

Ik drink geen alcohol, vriend wel, en dat is zijn geniet momentje.

Dat heb ik dus met een sigaret.



Probleem is dat dit niet bespreekbaar is.

Hij is over ze toeren als ik het onderwerp aansnijd.

Hij geloofd niet dat af en toe roken kan, hij vind het stinken ,en is bang dat ik een ziekte krijg.



Wie heeft er tips voor mij om dit rustig met hem op een fatsoenlijke manier te kunnen bespreken?

En heeft hij het recht mij dit te verbieden?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 21 juni 2014 @ 11:29:

[...]



Maar vriend kan haar wel laten zitten als ie geen trek heeft in 'n relatie met 'n roker.ja kan.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Doe het niet, voor jezelf. het zwaarste deel van afkicken heb je gehad, je hoeft dit alleen nu langer vol te houden. En hoe langer je niet meer rookt, hoe minder moeite dat het kost. Ik ben langer geleden gestopt met roken en in mijn dromen ben ik nog steeds een roker. De verslaving gaat nooit weg en van 1 sigaretje per 2 weken zul je echt niet ontspannen. Ben je vergeten hoe je je voelde als je een half uur geen sigaret meer had gehad? De stress omdat je weer behoefte had aan een peuk en je nog niet kon opsteken, want... De ontspanning is er pas als je geen stress meer hebt omdat je geen sigaret kan opsteken (bron: Alan Carr en inderdaad, hij heeft gelijk). Niet meer roken en niet meer hoeven roken, dat voelt zoveel beter dan verslaafd zijn.

En ik spreek uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen recht om je iets te verbieden, maar hij mag het je wel heel dringend vragen. Hij heeft namelijk wel het recht om bij je weg te gaan.



Hij wilt graag oud met je worden in goede gezondheid, alleen maar fijn toch? Waarom beginnen met iets waar je al mee gestopt was? Roken os gewoon vies!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 20 juni 2014 @ 17:23:

Als je rookt ben je een tokkieEn wat maakt het van jou om mensen te veroordelen?,een heks?
quote:saartjuhzes schreef op 21 juni 2014 @ 11:18:

Kinderen van rokers gaan veel vaker zelf roken dan kinderen van niet-rokers.Of ze hebben nog nooit van hun leven gerookt maar wel astma gekregen door het gepaf van hun ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n roker die heel af en toe rookt (rookte vroeger pakje per dag) dus het kan wel. Ik weet ook wel dat het slecht is, maar ik vind dat het af en toe gewoon moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Het is knap als je als roker af en toe kunt roken. De meesten hebben alleen maar weer veel behoefte om steeds sneller achter elkaar weer een sigaret te kunnen roken. Het effect van nicotine is erg snel weg. En dan beheers je je op wilskracht, wat helemaal niet ontspannend is, of je bent een van de weinigen die niet verslaafd zijn.
quote:rastan schreef op 20 juni 2014 @ 07:14:

[...]



Dit is echt wel naief hoor. Toen ik nog rookte (25 jaar gepaft, nu 7 jaar gestopt) dacht ik ook altijd dat je niks kon ruiken bij mij thuis want altijd alles open enzo.





Geloof me maar, je huis meurt naar rook, ramen open of niet. En iedere niet roker ruikt dat dus ook op het moment dat ze bij je binnen komen. En jij zelf stinkt ook naar rook. Handen wassen, kauwgompje, helpt allemaal helemaal niks, het gaat in je huid zitten die lucht en je haren, je kleding etc. ik ruik tegenwoordig op meters afstand of iemand rookt of niet. Tuurlijk is het je eigen keuze of je dit wil of niet maar denk nou niet dat je dat niet ruikt. En dat mensen dat niet tegen je zeggen zal een kwestie van beleefdheid zijn denk ik. Men weet toch dat je rookt.



Weet dat aanvankelijk niet het onderwerp van de discussie was maar wilde hier toch even op reageren

Dit. En met shag meurt de boel waarschijnlijk nog wel harder dan je denkt, weet het eigenlijk heel zeker. Trekt overal in die putlucht, gadverdamme
quote:Rubber_Ducky schreef op 20 juni 2014 @ 07:23:

[...]





+1



Je muren krijgen ook een meer gele kleur.



Ik heb cliënten die roken en bij hun ruik ik het zelfs in de urine.



Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik zal wel mosterd zijn, maar: TO doe het niet! Ga niet weer roken. Alleen op feestjes of alleen in het weekend werkt bij bijna niemand. Dat weekend begint altijd eerder (eerst op zaterdagochtend, dan vrijdagavond al, dan op vrijdagmiddag. Als je maandag een vrije dag hebt, dan is dat ineens ook weekend etc etc.)

Zoek een bezigheid waarmee je je handen bezighoudt....want als je handen bezig zijn met breien, loomen, tekenen of wat je ook leuk vindt dan kun je niet roken.
quote:parbleumondieu schreef op 21 juni 2014 @ 11:37:

Doe het niet, voor jezelf. het zwaarste deel van afkicken heb je gehad, je hoeft dit alleen nu langer vol te houden. En hoe langer je niet meer rookt, hoe minder moeite dat het kost. Ik ben langer geleden gestopt met roken en in mijn dromen ben ik nog steeds een roker. De verslaving gaat nooit weg en van 1 sigaretje per 2 weken zul je echt niet ontspannen. Ben je vergeten hoe je je voelde als je een half uur geen sigaret meer had gehad? De stress omdat je weer behoefte had aan een peuk en je nog niet kon opsteken, want... De ontspanning is er pas als je geen stress meer hebt omdat je geen sigaret kan opsteken (bron: Alan Carr en inderdaad, hij heeft gelijk). Niet meer roken en niet meer hoeven roken, dat voelt zoveel beter dan verslaafd zijn.

En ik spreek uit ervaring.ik ben al 3 jaar gestopt en droom soms inderdaad dat ik weer rook. Maar dan vind ik het zo zonde en begrijp niet waarom ik weer begonnen ben. Altijd een opluchting als ik wakker word
quote:ronniemitchel schreef op 21 juni 2014 @ 12:11:

[...]





En wat maakt het van jou om mensen te veroordelen?,een heks?Als je rookt, terwijl er iemand last van heeft, dan ben je inderdaad een Tokkie zoals hierboven wordt gesteld. Indirect vergiftig je ook een ander door jouw stomme verslaving.
Dan hou je gewoon geen rekening met anderen. je hoeft niet per se te roken om een tokkie te zijn (denkt terug aan de anti-rookreclame over zo'n aso-ober die in een glas pist en dan zegt'maar ik rook niet')
Weekendrokers

De hele week snakken naar een sigaret en sigaretten lopen bietsen bij de rokers die er gewoon voor uitkomen. En dan in het weekend in de kroeg wel je portemonnee opentrekken voor een pakje sigaretten zodat iedereen kan zien dat je bij de cool kids hoort.
hm, roken is allang niet meer cool hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 21 juni 2014 @ 16:01:

[...]





Als je rookt, terwijl er iemand last van heeft, dan ben je inderdaad een Tokkie zoals hierboven wordt gesteld. Indirect vergiftig je ook een ander door jouw stomme verslaving.

Dat zei Calvijn niet volgens Calvijn ben je een Tokkie als je rookt en voor mij ben je een Tokkie als je mensen daarop veroordeeld!

Die heksenjacht is nergens goed voor geweest en werkt nog steeds niet.

En nee ik rook niet meer, niet omdat een ander mij anders een Tokkie vind maar om heel andere redenen.
Ik zit al een maand of 3 aan de e-sigaret, veul goedkoper en anderen hebben er geen last van. Helemaal stoppen is nog een brug te ver maar dit is al een goeie stap vooruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 19 juni 2014 @ 23:47:

O,ja en mijn huis is heel netjes.. er wordt elke dag flink wat uren gelucht en mijn ventilatie-rooster in de huiskamer staat dag en nacht open. Er heeft nog nooit iemand gezegd dat ze ruiken dat er gerookt word..



Dat iemand het niet zegt betekent niet dat men het ook niet ruikt.



Als ik bij mensen kom waar gerook wordt ruik ik het ook meteen. Maar waarom zou ik dat zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat verwacht je nou eigenlijk dat we gaan zeggen?



Iedereen zal je afraden weer te gaan roken. Het is vies, je stinkt, je haar stinkt, je huis stinkt, en het is levensgevaarlijk.
en het is reteduur.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 19 juni 2014 @ 18:13:

[...]





Niet mee eens. Dikke mensen kunnen allerlei ziektes krijgen. Diabetes, hartklachten etc. Die kosten veel geld op medisch gebied.

Anderen draaien daar indirect voor op. Je doet je omgeving er dus wel iets mee aan.



Maar het feit dat andere mensen teveel eten, alcoholverslaafd zijn of af en toe een pilletje nemen, vind ik dan een rare motivatie om toch weer te gaan roken. Omdat zij ook ongezond bezig zijn, mogen ze mij niet vertellen dat ik ongezond bezig wil..



En met eten kun je niet stoppen, roken wel.
Later is nu
quote:gedanst schreef op 21 juni 2014 @ 16:30:

[...]

Dat iemand het niet zegt betekent niet dat men het ook niet ruikt.



Als ik bij mensen kom waar gerook wordt ruik ik het ook meteen. Maar waarom zou ik dat zeggen?Ik ruik het ook direct, zelfs als iemand gedoucht en schone kleren aan heeft ruik ik het nog. Als ex roker heb ik daar misschien meer een neus voor. Ex is helaas weer aan het roken, als hij bij ons is doet hij dat buiten, bij hem zelf thuis ook. Toch stinkt de hele kamer naar rook als hij hier is geweest. Zijn kleren stinken ook allemaal,ik doe zijn was en echt, hij rookt nooit binnen.
TO, gebruik mij maar als afschrikwekkend voorbeeld. Ik rookte vroeger en ben op mijn 22e gestopt. Dat ging eigenlijk heel makkelijk. Na 10 jaar dacht ik dat ik af en toe wel weer een sigaretje zou kunnen opsteken. Binnen twee maanden zat ik op anderhalf (!) pakje per dag, meer dan ik ooit daarvoor gerookt had. Pas na 7 jaar durfde ik een nieuwe stoppoging te ondernemen, en die was oneindig veel zwaarder. Dat was tegelijkertijd mijn grote stok achter de deur: nooit, nooit, nooit steek ik nog een sigaret op want nog eens stoppen trek ik niet.



Ik heb medelijden met alle ex-rokers die zichzelf 'toestaan' om weer gelegenheidsrokers te worden. Je verlengt de kwelling, en de kans dat het bij gelegenheidsroken blijft is heel klein, ik geloof minder dan 10 procent of zo. Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Nou om nog even toe te voegen: ik heb d'r 1 opgestoken, ik dacht bij mezelf: ik kijk er nu al zo lang naar uit, laat ik het eens proberen, dan kan ik altijd nog bepalen of ik dit vaker wil.



Ik ben naar het tank station geweest, had een pakje gekocht,met aansteker, want dacht ik dat pakje is of voor een maand of drie, of als het niet bevalt geef ik het weg.



Ik stak hem op straat op, en het deed pijn aan mijn longetjes, het voelde alsof ik weer zestien was, dezelfde smaak als toen.

Voelde me overigens wel een crimineel , want stel dat iemand me zou zien.

Het was dus heel vies, en mijn mond had ook een vieze smaak.



Thuis gekomen gooide ik snel mijn trui in de was, en at wat snoep.

Op een gegeven moment kwam vriend tegen mij aan zitten: je hebt gerookt zei hij!!

Ik heb dit ontkent, en hij liet het voor wT het was.



Savonds ben ik na gaan denken, en bedacht me: ik heb gelogen, het was vies, ik stonk , en het ergste: ik heb trek in nog een sigaret!



Ik moest huilen, heb alles opgebiecht,en gelukkig was mijn vriend niet kwaad.

Hij zei ik ben blij dat je nu inziet dat 1 sigaret niet bestaat.

En deze sigaret had ik denk ik inderdaad nodig om dit toe te moeten geven.

Pakje heb ik aan hem gegeven.

En ik weet nu dat ik er nooit 1 meer aan moet raken.
Alle reacties Link kopieren
rover: respect! Kan niet anders zeggen.

Goed van je dat je niet meer gaat roken. En nu gaan genieten van je gezinnetje!



Wat mij erg goed hielp tegen het roken trouwens: sporten!! Dat geeft de juiste drive om niet meer te willen roken en je krijgt je oude figuur weer terug. Maar wel langzaam opbouwen, nu is nog te vroeg na 2 weken.

Eerst maar es wandelingetjes in de buitenlucht met de kleine!
Only dead fish go with the flow
Goed zo to. Gewoon echt niet meer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven