Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Ambra, ik werkte *piep* en ben vrijwel meteen na het ongeluk ontslagen. Aangezien ik een flexcontract had kon dat.

Gelukkig heb ik nog wel mijn vrijwilligerswerk en daar ben ik heel blij mee.



Fijne middag nog allemaal. Zo meteen poetsen maar lig eerst even plat zodat ik er tegen aan kan
Alle reacties Link kopieren
aso, jeetje, dat is dubbel pech.. kan me voorstellen dat je blij bent met je vrijwilligerswerk. Welterusten en poets ze.. ik ben er mee klaar voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
O Bah, dat is echt balen Aso. Dan heb je dubbel pech ja. Het zit jou dus ook niet echt mee, dat is duidelijk. Ieder huisje zijn eigen kruisje.



Nu, het wordt nog erger dan verwacht.

Tegenwoordige regels verzekeringen

Stel, je hebt een auto met een (fictieve) dagwaarde van 10000 euro.

Dan was het vroeger zo, dat hij pas totalloss was bij meer schade dan de dagwaarde.

Tegenwoordig is het zo dat als er meer dan 50 % schade is, is hij totallos.

Dus je auto is 10000 waard.

Heeft 5100 euro schade. Dan krijg je van de verzekering niet de dagwaarde, maar maximaal 50 % dus 5000 euro. En wat een opkoper voor het wrak geeft. Stel dat is 1000 euro, dan vang je in totaal dus 6000.

Voor een auto met een dagwaarde van 10000.

Ik dacht dat de spaarrente in dit land desastreus was, maar jezelf verzekeren blijkt nog erger te zijn.

Dan verlies je dus, ook als het andermans schuld is zomaar 4000 euro.



In ons geval, zal dat dan waarschijnlijk zo'n 2500 verlies worden .In een half jaartje tijd.

Dat is nog eens een op zijn zachts gezegd heftige afschrijving van je auto! Kan het bijna niet geloven. Maar zo gaat het dus tegenwoordig in verzekeringsland.



Pff.. Wat krijg ik hier een hoofdpijn van !
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@lientje : wat een gedoe zeg met de bus :/. Hopelijk zit er snel iets mee , je hebt al tegenslag genoeg gehad :(.



Vandaag gewerkt ( en zwaar pissed op mn directe collega) en naar het zh geweest. Heb een wildgroei van kraakbeen en dit wordt pas weggehaald als de breuk geheeld is. Teen is gespalkt zodat het minder pijn moet gaan doen.



Kijk uit naar vrijdag omdat we dan naar Parijs gaan voor n lang weekend. hopelijk kan ik mn zorgen over het werk dan opzij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je pijnstillers maïskip?

En problemen met een collega, kan je daar met een leidinggevende over praten?

Of is er op een andere manier uit te komen?



Parijs, o, geweldig. Ik ben er een keer geweest, al ruim 20 jaar geleden. Heb er nu nog fijne herinneringen aan!

Alleen alle bedelaars vond ik geen succes. Zelfs hele jonge kinderen die in de metro hun riedeltje afdraaiden, vader dood, moeder ziek en niets te eten, wie heeft er wat om ons een fijne kerst te bezorgen? (was met kerstmis)

En bij het volgende station sprongen ze op de volgende metro en draaiden weer hun verhaaltje af. Weet nog steeds niet of dat nou echt was of niet
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf toen wel een zogenaamde blinde man wat franse francs. Bleek ik munten in een winkel te hebben gekregen die al uit de roulatie waren (wist ik veel )

Dacht goed te doen, nou die man was furieus dat ik hem geld gaf wat niets waard was. Die was dus niet echt blind
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lol. Ben ooit met school in Parijs geweest. Veel doen in veel te korte tijd. Mijn man heeft treinkaartjes en een appartement geregeld voor mn 30e verjaardag en 1e huwelijksjaar .

Laat me dit weekend echt niet afnemen.



Helaas heb ik mn leidinggevende niet te pakken gekregen. Maar bespreek het binnenkort ff. Ben als de dood dat ik dus straks geen werk meer heb (terwijl ik goed mn werk doe maar veel ziek ben dit jaar :/ )
Alle reacties Link kopieren
O. wat lief van je man maïskip.

Ja, in Parijs is echt veel te zien en te doen.



Ik schrok toen overigens wel erg van de uitval van die "blinde" man.

Wat wil je, als jong provinciaaltje voor het eerst in het buitenland, ik geloofde nog dat alle mensen eerlijk en oprecht waren



Dat is niet leuk als je bang bent je werk kwijt te raken. Heb je een tijdelijk contract?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Die regels zijn akelig Lien, ik ben ook vaak als de dood dat er iets met de auto gebeurd, zoals nu dus bij jullie. . Want dan is ie ineens niks meer waard, terwijl zo lang hij rijdt een waardevolle auto is.

Bah bah wat rot voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ja Ambra, ik snap het nog steeds niet helemaal. Vind het maar raar dat een auto al totalloss is terwijl je net iets meer dan 50 % schade hebt.

Afijn, hier komen we ook wel weer uit. We hebben al zoveel overwonnen, dit kan er ook nog wel bij.

Alleen de stress en al het geregel die je ervan heb, die kan ik missen als kiespijn.



Deze week weer extra werken en dan lekker volgende week een paar dagen vrij. Ik kijk er nu al naar uit

Was van plan wat leuks te gaan doen dan, maar hou nu , voor de zekerheid tot alles geregeld is maar de hand op de knip.

Had gisteren wel weer bij de Jumbo voor 18 euro gratis vlees. Dus de eerste verdienste heb ik alweer binnen



Gisteren had dochter een springwedstrijd. Foutloos de eerste keer, dus toen in de barrage op snelheid.

Dat vond ik toch wel wat eng, ze ging zo hard dat ze de 2e hindernis niet kon nemen, omdat ze zo hard ging kwam ze niet goed uit.

Dus toen moest ze de ronde nog een keer maken en had ze helaas geen prijs, wel weer foutloos gesprongen met haar pony, maar te langzaam

Ik ben wat dat betreft echt een bezorgde moeder, zit met mijn vingers gekruist en tenen krom als ze langsvliegt op haar paard.

(ze houdt nogal van snelheid)

Maar ze vond het leuk dat ik er desondanks was.



Hoe heb jij dat Ambra? Jouw dochter rijdt toch ook paard?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@Lientje: Heb een vast contract en altijd goede beoordelingen gehad. Wel uitval door m'n darmziekte en nu de hersenaandoening.

Gelukkig maken de berichtjes en kaartjes het een beetje goed die vanuit de hele organisatie komen. Ze missen me toch op een of andere manier.

Zojuist als frustratie de keuken en vogelkooi gesopt. ( manlief is zeer content met dit soort uitspattingen ;) )

Zo de vaatwasser uitruimen en groenten snijden ( heb een keukenmachine maar dan ben ik bezig)

Morgen wat dingetjes klaarmaken voor een vriend in het buitenland. Mijn ouders gaan binnenkort op bezoek en ze willen wat foto's meebrengen.



Wel hebben we besloten om dit jaar oud en nieuw te vieren in Berlijn ( zijn we vorig jaar geweest en vonden het een mooie en leuke stad).

Dus de treinkaartjes en het hotel gaan we binnenkort reserveren :D
Alle reacties Link kopieren
Maïskip: Met een vast contract heb je gelukkig toch wat meer zekerheid.(alhoewel dat tegenwoordig minder is dan vroeger)

Maar als je een halfjaarcontract ofzo had, had de kans iets groter geweest dat ze het niet verlengen na afloop van dat contract.

Het feit dat er kaartjes e.d. uit de hele organisatie komen zegt natuurlijk ook wel wat over jou als persoon, je word duidelijk gewaardeerd.

Als het maar één collega is waar je strubbelingen mee hebt, zou ik me daar als ik jou was niet te druk om maken.

Tenzij je er dagelijks nauw mee samen moet werken, dan is een gesprekje om e.e.a. uit te praten misschien wel een goed idee.



Oud en nieuw in Berlijn, Parijs, wat een leuke dingen heb jij op stapel staan!

Zou bijna beetje jaloers worden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nou lientje wat een gedoe zeg met de auto :(

Man is naar Londen dus deze week alleenstaande moeder ;) ff doorbikkelen deze week en dan vakantieieieieieie!



Ik had hardloopkleding bij de Lidl gekocht, maar maat L is daar wat in het gewone leven minstens xl is... Veel te groot dus... Alleen de sokken waren goed :p ja ja... Ik ga me toch maar eens wagen aan het hardlopen. Met alleen volleybal en suikervrij val ik niks af... 10kg moet eraf...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@Suzy

Ben veel afgevallen door speltbrood te gaan eten. Normaal had ik dus last van honger / suikerdip na normaal tarwebrood dus snaaimomenten. Nu geen last meer van en het heeft me al 2 kg af doen vallen.



Wij gaan met de trein ( goedkope kaartjes) en hebben een appartement via AirBnb gevonden.

Was net aan het zoeken voor hotels in Berlijn en kom op n ¤ 400,- voor 4 nachten uit.

Via AirBnb in een leuke hippe wijk ( waar we vorig jaar een graffity-tour hebben gehad) kost een appartement met keuken ¤ 315,-.
Alle reacties Link kopieren
Lien, dochter durft niet te springen, en rijd heel af en toe een wedstrijdje binnen de manege waar ze dan steevast de poedelprijs binnensleept. Ze is wel vooruitgegaan maar niet zo heel handig te paard. Heeft ook snel pijn, er is bijna geen zadel waar ze echt goed in zit, en zit het zadel goed dan is het paard eronder weer niet ok. Doodmoe wordt ik soms van dat gemopper als we terugrijden. Als ik dan uiteindelijk vraag of ze toch wel fijn gereden heeft is het ''ja natuurlijk, hoezo?''

Ze rijdt vooral therapeutisch, moest van de revadoc en dat vond ze wel een goed plan. Maar het is niet zo'n stoere als jouw dochter denk ik..
Alle reacties Link kopieren
O dat is lastig Ambra.

Op de manege waar mijn dochter rijdt (is wel een echte boerenmanege, niet zeer luxe ofzo) rijden ook gehandicapten. En er zijn dus speciale zadels, hoofdstellen, tillift en allerlei andere hulpmiddelen beschikbaar voor de wat meer hulpbehoevende mensen zeg maar.



Dat mopperen is wel een meiden puber dingetje denk ik.

Dochter van mij heeft ook altijd wel wat te klagen als ik haar ophaal.

Ze had op een ander paard gewild, maar die was al bezet.

Of paard luisterde slecht ( kan haar dan nog bozer krijgen door te zeggen dat problemen met paard meestal in de ruiter zitten, ik heb zelf ook intensief gereden vroeger, dus weet er wel eea van)

Of paard was juist weer niet vooruit te branden. Enz.

Pubers! Je zou ze af en toe!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
10 Kilo eraf Suzy?? Waar dan?

Ik merkte overigens met speltbrood geen verschil qua afvallen en/of hongergevoel.



Ik heb ooit 3 paardrijlessen gehad, maar met mijn knieën was dat dus echt geen goed idee. Het paard luisterde wel



Heerlijk zeg, Maiskip, eerst Parijs, dan Berlijn. Genieten!

En uit frustratie gaan schoonmaken.. nee.. dat heb ik nou nooit gedaan.



Brr.. het was zo echt herfst vanmorgen op de fiets; wind, regen, koud.. Bah. Mijn handen zijn nu nog koud. En ik heb last van m'n schouders, wat ik wijt aan de lange fietstocht afgelopen zaterdag. Knieën, enkels, bovenbenen en onderrug, alles doet zeer. Zo fijn, een weekendje weg
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo jammer he dreamer, dat je later de prijs moet betaal voor een paar leuke dagen. Dat houd mij vaak tegen.



Ook hier een paardijdende dochter en ja ik vind het dood eng.

Het is haar eigen paard en ze vertrouwd het dier ook helemaal, maar als ik dat ding zo af en toe zie dan ben ik blij dat ik op veilige afstand sta. Behalve dat ik het prachtige dieren vind, heb ik verder niks met paarden.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 07 oktober 2014 @ 07:56:





Dat mopperen is wel een meiden puber dingetje denk ik.

Dochter van mij heeft ook altijd wel wat te klagen als ik haar ophaal.

Ze had op een ander paard gewild, maar die was al bezet.

Of paard luisterde slecht ( kan haar dan nog bozer krijgen door te zeggen dat problemen met paard meestal in de ruiter zitten, ik heb zelf ook intensief gereden vroeger, dus weet er wel eea van)

Of paard was juist weer niet vooruit te branden. Enz.

Pubers! Je zou ze af en toe! je hebt het over mijn dochter, zoals je schrijft
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 07 oktober 2014 @ 11:34:

Z



Ook hier een paardijdende dochter en ja ik vind het dood eng.

Het is haar eigen paard en ze vertrouwd het dier ook helemaal, maar als ik dat ding zo af en toe zie dan ben ik blij dat ik op veilige afstand sta. Behalve dat ik het prachtige dieren vind, heb ik verder niks met paarden.



ik vind ze ook mooi maar idd in de box graag..

eigen paard zal toch wel heel erg schelen ten opzichte van manege paarden, eigen paard ken je veel beter..
Alle reacties Link kopieren
quote:maiskip schreef op 06 oktober 2014 @ 21:59:





Wij gaan met de trein ( goedkope kaartjes) en hebben een appartement via AirBnb gevonden.

Was net aan het zoeken voor hotels in Berlijn en kom op n ¤ 400,- voor 4 nachten uit.

Via AirBnb in een leuke hippe wijk ( waar we vorig jaar een graffity-tour hebben gehad) kost een appartement met keuken ¤ 315,-.wij zaten dit voorjaar ook in een erg leuk appartement, "'Apartments am Brandenburger Tor" heet het (via bookingdotcom). Weet zo gauw ff geen prijs meer. Dan zit je in Mitte, en zo te lezen ga jij voor een andere wijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 07 oktober 2014 @ 16:55:

[...]





je hebt het over mijn dochter, zoals je schrijft



Ze zijn ook allemaal hetzelfde hè, die pubermeiden

Nou dan kan ik me nog schrap zetten dus. Mijn dochter is nog een aantal jaren jonger dan de jouwe, en zo te lezen gaat dit gedrag dus nog even door.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 07 oktober 2014 @ 10:23:

10 Kilo eraf Suzy?? Waar dan?

Ik merkte overigens met speltbrood geen verschil qua afvallen en/of hongergevoel.



Ik heb ooit 3 paardrijlessen gehad, maar met mijn knieën was dat dus echt geen goed idee. Het paard luisterde wel



Heerlijk zeg, Maiskip, eerst Parijs, dan Berlijn. Genieten!

En uit frustratie gaan schoonmaken.. nee.. dat heb ik nou nooit gedaan.



Brr.. het was zo echt herfst vanmorgen op de fiets; wind, regen, koud.. Bah. Mijn handen zijn nu nog koud. En ik heb last van m'n schouders, wat ik wijt aan de lange fietstocht afgelopen zaterdag. Knieën, enkels, bovenbenen en onderrug, alles doet zeer. Zo fijn, een weekendje weg



Voor mijn zwangerschappen woog ik 55kg (maar toen 17) na de tweede onwijs veel afgevallen in drie weken door Pfeiffer en woog ik 45 kg (en kwam toen op laatst in de zwangerschap van 75kg) daarna heb ik heel lang 58/59 kg gewogen. Na kind drie en kind vier zat ik al snel op 64kg en dat is prima (kwam altijd onwijs veel aan tijdens de zwangerschap, maar was er ook meteen weer af, behalve na nr 5. Maar ben nu 75kg en dat vind ik echt te zwaar. Waarvan 5kg van het afgelopen jaar (eigenlijk sinds ik amitriptyline ben gaan gebruiken en we ook nog 's avonds op de bank meer zijn gaan snaaien.

Waar het zit? Er heeft zich gewoon heel langzaam een laagje vet zich afgezet... Heupen, benen, buik (kont valt dan weer mee) en dikkere borsten :p dus hoop dat die zo blijven.



En idd zeg... Kouddddd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha mijn dochter heeft wel op paardrijden gezeten maar ach na tien keer was dat leuk genoeg...

Heb nu wel een leerling bij wie het paardrijden en de verzorgpaarden echt problematische vormen aanneemt (met name omdat waar ze naartoe gaat eigenlijk geen toezicht is, die man laat kinderen van 13/14 alleen met die paarden en ezels en kamelen (weet je nu waar het is dreamer? Je bent er drie maand lang elke week langs gereden) die man heeft ook al een boete gehad voor het verwaarlozen van zijn ezels en hij gaat dus vaak een weekend weg en dan zijn die meiden dus alleen op die boerderij....
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gek is dat trouwens, voor mijn gevoel is mijn dochter al uitgepuberd, ze was behoorlijk pittig in gr 7 en 8 maar ja... Ik werk met pubers en weet hoe lang ze nog grillig kunnen zijn 😛
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven