Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol

06-02-2015 19:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik schrijf al meer dan 10 jaar mee maar zou dit graag anoniem willen doen, omdat ik me ergens toch schaam.



Ik heb jarenlang in de horeca gewerkt, waar we na het werk altijd nog een drankje dronken. Later kwam ik in de reisbranche terecht. Vaak uiteten, altijd wel een reden voor een wijntje of een borrel. Heel normaal vond ik dat.

Thuis dronk ik meestal ook wel een paar wijntjes, net als al mijn vriendinnen wel deden.

Kortom: drinken was heel normaal en soms dacht ik wel eens: dit is niet gezond, maar dan negeerde ik dat stemmetje toch.



Wat jaren verder ben ik gaan samenwonen en kreeg ik wel vaker een opmerking over mijn drinkgedrag van vriend. Dat ik wel erg vaak een wijntje dronk, ook doordeweeks. Ik vond dat hij zeurde, twee glazen wijn, wat maakt dat nou uit? Maar het feit dat ik me aangevallen voelde zegt eigenlijk genoeg.



Inmiddels hebben we een gezin en beperken de avondjes met wijn zich tot max drie keer per week. Vaak een doordeweekse dag bij vriendinnen en een of twee avonden in het weekend.



Het is niet teveel, maar ik zit meestal wel net aan de grens van wat gezond, ongezond is, en als we een feestje hebben drink ik eigenlijk altijd teveel.

En eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Hoe lekker ik het ook vind, want ik hou echt van wijn ik voel me er steeds minder goed bij.

Ik weet altijd precies hoeveel ik heb gedronken en dat vind ik eigenlijk al ongezond. Dat ik precies weet wanneer ik, wat voor het laatst heb gedronken. Dat betekent dat ik er teveel mee bezig ben.



Ik zou eigenlijk wel gewoon willen stoppen met drinken, of echt alleen nog maar op feestjes oid.

Maar ik denk dat ik dit best moeilijk ga vinden. Ook kennen al mijn vrienden mij wel als een wijnliefhebber, ik voel me toch een beetje stom, durf niet te zeggen dat ik vind dat ik een ongezonde relatie heb met alcohol.



Zijn er hier meer mensen die dit herkennen en mee willen schrijven over het minderen of niet meer drinken van alcohol?
Ik kom geloof ik nooit meer uit die overgang.

Boze bui drijft weer weg, maar mijn schoonmoeder is er echt 1 vd de ergste soort. Zo blij dat ik sinds een paar maanden geen contact meer heb. Halleluja zij heeft zelf het contact verbroken BIG SMILE. En nu loopt ze zielig te doen dat ze met de Kerst niet wordt uitgenodigd. Serieus ik zou het de daklozen niet aan willen doen dat zij bij hen aanschuift.

Ik heb afgelopen week gedroomd dat ze dood was en ik wilde in mijn droom (in het echt ook ) niet op de kaart. Erg he wat ik nu zeg. Ik ben echt een vredelievend persoon en wil altijd het beste voor iedereen, maar zij........ Je zou ervan aan de drank gaan, maar dat gun ik haar niet hahahahaha
Alle reacties Link kopieren
Die van Nieuwsbrief was de 3000ste!
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic!
Alle reacties Link kopieren
Heb geen schoonmoeder, nooit lang gehad ook.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Minderen/stoppen met alcohol deel 2
quote:pausini schreef op 11 december 2015 @ 23:22:

Heb geen schoonmoeder, nooit lang gehad ook. Houden zo!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic,



Charlotte: keurig gedaan. Zo'n week had ik vorige week ook (6 glazen)



Deze week heel wat minder keurig. Veel buiten de deur geweest en daarbij de nodige glaasjes gehad. Wel gisteren bij de Thai twee alcoholvrije biertjes genomen, maar daarvoor en daarna wel alcohol.



Toch ben ik blij dat ik er mee bezig ben en het een beetje probeer te managen. Normaal zou het nooit in me opgekomen zijn om alcohol vrij bier te nemen. Nu is het een serieuze optie erbij.



Vanmiddag een verjaardagsborrel en ik ga expres met de auto zo dat 2 wijntjes de max is.

Morgen, maandag en dinsdag wil ik helemaal alcoholvrij.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2018 23:16
Reden: Spam
99.86% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven