Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker deel 2

14-09-2014 13:01 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we schrijven weer rustig verder.





De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Lamaatje kennende zal ze vast geprobeerd hebben

om er zelf ook bij te zijn en dat is dus gelukt!

Groeten voor jullie beiden.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Lamazoon. Mooi om zo op terug te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat het een mooie dienst was en dat je er met een goed gevoel op terug kunt kijken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lamazoon schreef op 08 oktober 2014 @ 15:25:

@noa



ik kom hier zeker nog regelmatig langs op het forum,maar niet alleen als ik steun nodig heb hoor.gewoon omdat het hier zo goed voelt.en omdat het fijn is eens wat met jullie te delen,het is hier een goede plek om van elkaar te kunnen leren.Lamazoon wat een fijn 'teken' kreeg je tijdens de dienst van Lama. Bovenstaande quote past daar ook weer helemaal in. Ik heb veel respect voor jou/jullie en zal ook regelmatig nog even dag komen zeggen om te lezen hoe het met jou en Lamaman gaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lamazoon, wat fijn dat het allemaal zo goed voelde, dat je het gevoel had dat Lamaatje er nog bij was. Dat zal je de komende tijd nog wel vaker ervaren. En wat goed dat je het hier zo hebt gevonden. Een warm bad, humor, delen van verdriet, het kan hier allemaal.

Alle reacties Link kopieren
Wat mooi, Lamazoon.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de dienst verliep zoals gewenst en geheel paste in de herinnering van jouw mam en jouw stiefvader zijn vrouw!



Dat je een warmte/lichtsensatie kreeg ah einde van het bep. muziekstuk gebeurt vaker en imo was het idd lamaatje die jullie een teken gaf.

Ja ja, ik weet dat lang niet iedereen hierin gelooft maar soit.



Mijn mam stierf 13 jaar geleden totaal onverwachts, terwijl ik middenin mijn radiotherapieronde zat. Ik miste haar enorm toen...

enkele weken na haar dood zat ik er even he-le-maal doorheen en terwijl ik verdrietig op de bank in de woonkamer lag, drong de geur van sigarettenrook ineens mijn neus binnen. Dit terwijl mijn lief en ik überhaupt niet eens róken. Bezoek moet van ons altijd buiten op het terras roken, en...er was geen bezoek geweest.

Terwijl ik de woonkamer en de keuken onderzocht kreeg ik ineens een ingeving: het is een teken van mam! Mam rookte vanaf haar 19e tot aan haar dood enorm veel.



Nog steeds, als ik erg slecht in mijn vel zit, dan ruik ik ineens de sigarettenrook weer en voel ik me gesterkt en ben ik blij met 'het cadeautje' van mam.

Het is nooit eng en ze spookt niet hoor.



Overigens ruikt mijn lief de geur ook als hij dan toevallig thuis is.

En hij is alls behalve een zweverig type, hij is normaliter erg zakelijk en nuchter.
Niets menselijks is mij vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lamazoon, wat fijn dat het zo'n mooi afscheid was! En het klinkt wel echt als jou lieve lama-moeder dat ze nog even om het hoekje kwam kijken om je een teken te geven. Heel veel sterkte, en ik hoop dat je naast natuurlijk je omgeving ook hier je steun kunt vinden als je dat nodig hebt.



Wat een vreselijk respect heb ik voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat het zo mooi was.
Alle reacties Link kopieren
Ach Lamazoon, wat fijn dat het een mooie dienst was.

Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Wat fijn dat jullie op een goede manier afscheid hebben kunnen nemen. Ik hoop dat Lamaman ook snel weer een beetje zijn draai kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi dat je licht zag opgloeien. Ik zag dat ook tijdens mijn vaders afscheidsdienst. En daarna witte vlindertjes. Iedere keer, zelfs zeven jaar later, zie ik dat als een teken van mijn papa.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat de dienst mooi was en helemaal naar haar wens.

Leuk dat ze ook nog even liet weten dat ze er was. Klinkt heel erg als Lamaatje inderdaad.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo'n mooie dienst was en dat je aan het eind alles zag oplichten. Echt bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een goed gevoel hebt over de dienst. En wat fijn dat je moeder nog even wat heeft laten weten aan je. Hoe gaat het nu met je en met lamaman?
Alle reacties Link kopieren
Lieve lamazoon en lama-man ik wens jullie een goede nacht. Zelf viel ik pas een paar maanden na het afscheid van mijn vader (ook bij leven afscheid kunnen nemen en lang ziekteverloop en eigenlijk een gevoel van dank dat hij eindelijk niet meer zou lijden) in een diep gat en toen heb ik ervaren dat mijn omgeving eigenlijk wel vond dat ' het al zo lang geleden was'. Ik hoop dat je/jullie hier blijven posten/lezen en steun vinden als het nodig zou zijn. En natuurlijk geniet ik nu al van jouw posts Lamazoon! Meer respect voor een ouder heb ik zelden gelezen en zoals ik eerder schreef: ik heb Lama nooit ontmoet, maar haar persoonlijkheid, houding etc... heeft zoveel indruk gemaakt en jij spreekt haar taal Lamazoon!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
🌹
Alle reacties Link kopieren
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Nu pas thuis, maar wel aan je gedacht vanmiddag Lama.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Hoe voelen jullie je nu, Lamazoon en Lamaman? The day after?
Alle reacties Link kopieren
Wat prachtig dat je dat zo voelde tijdens de dienst!

Ik geef jullie even een knuffel voor vandaag.. uit ervaring weet ik dat de dag erna raar leeg kan voelen.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
goede morgen allemaal,



the day after voelt voor mij beter als de afgelopen dagen.de dagen tussen overlijden en vrematie werden eerder als een soort niemandsland benoemd en ik kan me hier heel goed in vinden.



heb vandaag het gevoel dat mijn beide voeten weer gewoon goed geaard staan.verder vandaag vrij dus we gaan de gewone dingen in het leven weer eens oppakken zoals het huishouden.



ook nog maar een nummer voor jullie

http://www.youtube.com/watch?v=7aXoSU8hcdU
what breaks you, makes you stronger.
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi, die lichtervaring bij dat muziekstuk.

Al ben ik supernuchter, ik denk zeker dat je dat als een teken kunt zien.

Een aantal jaar geleden overleed een lieve oom van mij op vrij jonge leeftijd. Hij was vogelliefhebber en toen de kist naar het graf gedragen werd, kwamen twee vogels op zijn kist zitten. Ik zal dat moment nooit vergeten. Een teken van liefde van de andere kant.
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk om te lezen dat jij, Lamazoon, precies het zelfde schrijft als je moeder. Net of ze er nog een beetje bij is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven