Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Jeetje Fruzzel, daar zou ik me idd ook beetje zorgen om maken. Zoon hier was wat jengelig, maar dat was met een dagje wel over. Ik vroeg me af, ben je nog bezig met KISS en de osteopaat?



@fleet: goed toch, meestal als je het samen doet gaat het sowieso sneller. klinkt als een relaxt dagje.



@bobo: ik heb hier ook al paar keer naast de box gestaan, dat ik dacht: wat is er, wat is er, wat is er! bleek zoon gewoon even te proberen hoe hoog en hard hij kon gillen. lag hij me met brede grijns aan te kijken



@odsm: met twee weken kan je nog veel oefenen, wel gek idd dat je nog niks hebt gehoord.



Hier weer redelijk opgekrabbeld. Was gewoon een prutweek, laten we het daarop houden. Uurtje wennen op KDV ging goed, deze week nog keer twee en drie uurtjes wennen. En dan volgende week van 9-16. Heb wel besloten daarna echt weer voor drie dagen alvast aan de slag te gaan. Had nog maand langer verlof, maar zoon is dan al naar KDV en man claimt z'n papadag. Ik moet eigenlijk de zolder nog opruimen maar ga liever naar kantoor



Gisteren was schoonmoeder er, die zit in rolstoel en kan niet echt meer praten na een beroerte. Ze snapt alles nog wel wat je zegt, maar ze kan zelf de woorden niet meer vinden. Zij en zoon spreken dezelfde taal, ze Oe-en en a-en wat af en zoon is begonnen met schateren. Hij ontroert me zo, hij is zo puur en voelt haar liefde zo sterk (en geeft hetzelfde terug). Voor veel mensen is mijn schoonmoeder toch die kwijlende mevrouw in die rolstoel die gekke geluiden maakt. Maar zoon en zij begrijpen elkaar volkomen, zo lijkt het wel. We moeten dan ook alles filmen, dat wordt op de iPad gezet en daar kijkt ze dan de hele week naar.
Jeetje Fruzzle, dat is niet goed. Goed dat je actie gaat ondernemen! Nog geen verbetering ondertussen?



Laura, wat klink je liefdevol over je schoonmoeder en je man! Ze zal ook heel trots zijn op haar twee mannen! Kantoor zal ook wel wat afleiding geven, toch? Gewoon lekker aan de slag gaan hoor.
Alle reacties Link kopieren
@laura toevallig de behandeling van a.s donderdag afgezegd vinden t gewoon niet meer nodig ventje ziet afgezien van t effect van die spuiten gewoon goed in zn vel en we merken niets meer van zn nekje

T heeft wel echt heel veel gedaan bij hem!

Wauw wat mooi dat contact tussen hem en zn oma

Ik denk dat ze gewoon een geestelijk lijntje hebben gelegd, bijzonder hoor bizar hoe zoiets werkt dan he dat een baby dus geen woorden nodig heeft om de liefde te voelen
Alle reacties Link kopieren
Even egopost, sorry daarvoor.



Nu ik haar koffertje zo ingepakt zie met een knuffeltje en speelgoed en boekje bovenop, moet ik heel hard slikken. De hele week ging het wel. Maar morgenochtend is het echt zover en ik heb het er opeens zo moeilijk mee.



Ik hoop zo dat ze niet teveel pijn gaat hebben, dat ze de tevreden blije baby blijft die ze nu is. En ik weet dat dat deels aan onszelf ligt. Als wij rustig zijn, neemt zij dat over. Maar hoe blijf ik rustig als ons meisje zoiets moet ondergaan?
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat ze nu zo'n rustige en tevreden baby is, is mede door jullie. Heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk allemaal goed komt! In acht nemend dat de tijd tussenin misschien niet altijd fijn gaat zijn, zeker als ze pijn heeft kan het zwaar worden.

Heel veel sterkte!!
Aw, Despie, wat kan ik me je gevoel zo goed voorstellen. Als jullie haar de liefde en warmte bieden zoals jullie altijd doen, voelt je dochtertje zich veilig en geborgen. Gewoon doorgaan met wat je altijd doet en dat zal niet zo moeilijk zijn, want verliefd op jullie meisje zijn ben je gewoon al. Daardoor komt die liefde vanzelf. Maar het zal houvast en haar iets vertrouwds geven en daardoor komt het gewoon goed lieve Despie.



Heel veel sterkte meid, ik zal veel aan jullie denken morgen.
Hier kijken we met gemende gevoelens terug op de vakantie. Voordat iedereen een beetje opgeknapt was, kon de inhaalslag in het huishouden beginnen en hebben we maar twee dagen goed weer gehad. Dus veel op elkaars lip gezeten vanwege het slechte weer. Vandaag liepen de irritaties wel erg hoog op, de oudste was constant aan het jengelen, niets was goed. De jongste wilde geen één keer goed slapen en tussendoor veel in onze armen gehad, want spelen had ze ook weinig zin in. Eenmaal beiden meisjes op bed lukt me het niet om de naaimachine opgestart te krijgen (heb geen handleiding en geen ervaring, dus, ja, niet zo slim van me om daar na zo'n dag aan te beginnen eigenlijk) en is man geïrriteerd want die had eigenlijk ook geen energie meer over na vandaag. Begrijpelijk ook. Beiden best wel gesnakt naar wat rust deze vakantie, maar nu zitten we beiden een beetje aan het plafond. Hoop dat het werken weer een beetje de rust in huis terug brengt.



Maar goed, het gemis om mijn moeder zit me behoorlijk hoog momenteel, de naaimachine brengt veel schuldgevoelens en 'what ifs' naar boven. Toen ik de naaimachine ging ophalen zat mijn vader eenzaam in de woonkamer. Was de eerste keer dat ik hem echt zo alleen zijn avond zag doorbrengen, ben er behoorlijk verdrietig van. Dus dat hielp ook niet mee vandaag. Hopende op morgen een betere dag.
Arme Despie, ik moet alleen al beetje huilen bij het idee, laat staan dat het bij mijn kind zou moeten gebeuren Heel veel sterkte!



@fleet: jammer dat het zo tegenviel, kan me voorstellen dat een dagje kantoor bijna 'rust' lijkt
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte morgen Despie! Duurt de operatie lang? Gelukkig mag je lekker bij haar blijven slapen, voor jullie beiden erg fijn!



Fleet, wat een vervelende dag om je vakantie af te sluiten! En ik snap dat het even heel confronterend is om je vader dan zo alleen te zien



Hier heeft man ook 2 weken vakantie gehad en gaat morgen weer aan het werk. Zelf begin ik ook weer over 2 weken. Moet er nu even niet aan denken eigenlijk. Maar de afwisseling lijkt me ook wel weer lekker.

Vandaag voor het eerst paar uur weg geweest zonder dochter en het ging prima gelukkig. Man heeft beide kids op bed gelegd en toen ik na 3 uur thuiskwam lagen ze nog steeds te slapen. Was dus een makkie voor hem haha. Gelukkig accepteerde dochter gisteren de fles dus dat gaan we dagelijks oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve despie heel veel succes n sterkte en zij voelt jullie .. na de operatie veel dragen als dit mag lekker dicht bij je houden





@fleet wat naar dat je de vakantie zo moet afsluiten nu heeft de batterij nog niet kunnen opladen

Hier vanaf half 6 gisterenavond

drama geweest gisteren met slapen. Ik gooi het op de 3 maanden spring want hij slaapt erg onrustig waardoor hij zelf weer wakker word en drinkt sinds 2 a 3 dagen bijna al zijn flessen leeg !

Oh en zn geluid is veranderd haha hij lijkt nu echt te willen kletsen. Ook veel scheten etc de prul dan slaap je ook niet lekker natuurlijk.

Snachts hoor ik m ook wat vaker door zn onrust ondanks dat hij ingebakerd ligt in de nacht.. om 01.00 was het ineens brullen en ik sliep echt pas net. Tutje was voldoende gelukkig maar heb heel de nacht op m wakker gelegen
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Ik zit nu snel wat te eten. Dochter slaapt nog. Over een half uur rijden we weg. Vannacht heeft ze om half drie haar laatste flesje gehad. Hopelijk drinkt ze straks na de operatie weer goed!



De operatie duurt zo'n 2-2,5 uur. Heb wat tijdschriften in mijn tas. Ben benieuwd of ik daar een letter van mee krijg
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes en sterkte vandaag Despie!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vanaf het begin van het topic met jullie mee (ook een maart dochter hier), ik ben niet zo'n actieve schrijfster gebleken op het forum..



Despie, ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen voor vandaag en de komende tijd. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk, maar het komt vast helemaal goed! Ik hoop dat je achteraf kunt zeggen dat het meegevallen is voor jullie en jullie mooie meisje
Alle reacties Link kopieren
Ow en Fleet, veel sterkte met het gemis van je moeder in deze bijzondere tijd

Je vader is vast blij met zo'n lieve dochter die zich om hem bekommerd!
Alle reacties Link kopieren
(Meelezer breekt in)

Despie heel veel succes en sterkte!
Despie, hoe kl*te het ook is, je meisje is heel dapper! Je zult straks ongelofelijk trots op haar zijn dat ze dat als klein hummeltje allemaal toch maar mooi doorstaat
Sterkte vandaag, Despie!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Despie!
Veel sterkte Despie, voor jullie drietjes.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte despie!
Alle reacties Link kopieren
Opeens hoor ik vriendlief allerlei verbaasde kreten uitslaan. Dus ik kijk achter me en het enige wat ik zie is een lachende, op zijn rug liggende baby. Blijkbaar lag hij eerst op zijn buik..
Ah, lief, Bobo!



Despie, hoe is het gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een kort berichtje. Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes!



De operatie is goed gegaan. Om negen uur ging ze richting de OK, rond half tien ging ze echt onder narcose. Half 1 werden we gebeld dat ze op de recovery lag. Daar mocht ik heen. Daar schrok ik best wel hoe ze eraan toe was. Erg bebloed gezichtje, overstuur huilen... Door alle spanning werd ik zelf duizelig en mocht mijn vriend er gelukkig ook bij komen.

Op een gegeven moment begon de morfine gelukkig te werken en ging ze slapen. Een uur later zaten we weer op de kamer. Ze heeft in de middag veel geslapen (gelukkig!) en zelfs een paar kleine slokjes gedronken. Zit aan het infuus voor vocht met ook morfine. Dus drinken is mooi meegenomen maar niet noodzakelijk.

De operatie is gelukkig goed gelukt. De arts is tevreden en heeft ook een vrij nieuwe methode gebruikt. Dat is nog even spannend hoe dat uitpakt. Wel in Amerika al meer gebruikt.

Vanavond werd ze weer wakker rond zeven uur en toch wel ontroostbaar. Morfine opgehoogd en nu slaapt ze alweer een tijd. Rond half tien was ze toevallig net wakker toen ik haar welterusten ging kussen. Heb tien minuutjes tegen haar gepraat en dat hoorde ze stilletjes aan met haar waterige oogjes. Toen ging ze verder slapen. Ik lig nu ook op een stretcher en ga proberen te slapen. De spanning van alles zit gewoon in mijn benen, heel raar gevoel...
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn dat de operatie geslaagd is maar wat vreselijk om je kind zo bebloed en overstuur te zien

Gelukkig heeft ze goed geslapen! Nu hopen dat ze snel pijnvrij is en ze een goede nacht heeft.

Snap dat je vol spanning zit maar probeer lekker te slapen
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, mag ik mee kletsen? Mijn dochter is 3 maart geboren, ik heb ook nog een peuter van 26 maanden. Dochter is harstikke makkelijk gelukkig! Ik geef volledige BV en ze heeft nog geen last van krampjes gehad e.d



Er wordt al veel besproken merk ik, ik hoop dat ik jullie bij houd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven