Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Pff dat is inderdaad nogal wat wortelsap. Wat sneu dan voor je dochtertje. Idd goede tip om alle vragen op te schrijven.



In de tabel ben ik trouwens 36 jaar, wat 26 jaar moet zijn vriend is 30, dat klopt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer straks even op jullie posts maar rven snel voor de tabel: 31 en 34, 2e zoon, 17 februari
Pff wortelsap ik kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet zeg! Hoe merk je nu dat ze er last van heeft? Mag je er dan wel 24uur bij blijven als zij ook moet blijven? Wanneer heb je het overleg met de chirurg? Ik zou je vragen idd opschrijven.

Wel gezellig (en druk) met de kinderen van je man erbij.



@cathelyne, hebben jullie nu alle kraambezoek gehad denk je?
@such preggers, heftig dat je zoontje zo vroeg al geboren is maar fijn dat hij het zo goed doet. Is hij eerder gehaald of is de bevalling spontaan zo vroeg begonnen?
Ja, we hebben al het kraambezoek gehad, dat hebben we vanmiddag besloten Morgen ruim ik de rommel van de kaarten en doopsuikertaart op, deze week zoeken we de foto's uit voor het kraamalbum en dan hebben we die fase echt gehad. Cathy is alweer onhandelbaar en zwaar overprikkeld vanavond en ik heb daar geen zin meer in.
Ook eens een positieve melding: ze heeft geslapen vannacht, eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hel! Man echt ziek en uk toch echt wel last van de waterpokken. Heb nog geen uur kunnen slapen vannacht

Hopelijk werken die andere 2 vandaag mee, ik sta in overlevingsmodus. En m'n hulptroepen zijn allemaal niet beschikbaar vandaag :-/
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip! Heb nog geen datums die komen per post, verder lijkt ze er geen last van te hebben maar ondekte het met verschonen toen ze ging huilen kwam er eendikke bult in de lies net als de navelbreuk(heeft ze ook) alleen een navelbreuk is niet ernstig en liesbreuk wel omdat daar de darmen bekneld kunnen raken. Haar navel breuk is ook enorm, ter grote van een flinke spruit, maar of ze die meteen mee opereren hangt van de chirurg af..



Cathelyne: wat fijn dat cathy heeft geslapen!



Christinayang: oef zwaar zeg! Beterschap voor jullie en hopelijk kom je de dag een beetje door!
Hoe gaat het nu christina?
Alle reacties Link kopieren
Pfoe Christina, ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt.



Ik snap dat je tegenop zit wortelsap, ik heb eens begrepen dat een navelbreuk nog wel eens vanzelf geneest?



Gezellig dat je meeschrijft Such preggers! En wat was je zoontje vroeg, jullie zullen een heftige kraamtijd achter de rug hebben.
Alle reacties Link kopieren
man zit gelukkig aan de antibiotica en het is nu afwachten of het gaat aanslaan. uk lijkt er niet echt onder te lijden verder dus hopelijk zijn we eind deze week weer een beetje klaar.. zal je net zien dat ik dan gebeld wordt om geopereerd te worden
Pfoe Cristina, dat zullen een paar zware dagen zijn! Hopelijk gaat het snel beter met je man! En met de kinderen ook natuurlijk, heb je vannacht al wat meer kunnen slapen? Waar moet je aan geopereerd worden?



Wortelsap, ik hoop voor je dat je niet al te lang meer in spanning hoeft te zitten en dat je snel een datum voor de operatie hoort!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Christina, hopelijk snel verbetering voor jullie allen..



Welkom such preggers! Wat heftig zo vroeg. Hoe gaat t nu?



Wortelsap mag je er dan wel bij blijven? Kan me voorstellen dat je er tegenop zoet



Is er alweer iemand aan het werk inmiddels of volgende week pas voor t eerst?



Hier gaat alles goed! Nog steeds erg zoet over t algemeen. Ze heeft de babygym helemaal ontdekt, geweldig om te zien haha. Kan er uren naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Hee vraagje! Mijn baby is nu bijna 12 weken en begint nu echt interesse te krijgen in de babygym die we hebben gekregen. Deze is echter wat klein en ik vind de speeltjes ook niet heel geschikt (heel hard en zwaar plastic en baby zat al n keer met pols vast in een ring . Kleedje is ook heel dun dus moet er altijd een kleed onder leggen.

Iemand tips voor een redelijk grote babygym met een wat dikker kleed?
Wij hebben deze:

klik

De speeltjes zijn zacht en kindvriendelijk, maar het kleed is heel dun dus we hebben er een boxkleed onder liggen.



Ik vraag me echt af wat de buren aan het doen zijn, ze maken zoveel kabaal dat de babyfoon constant aanslaat Steeds geschreeuw en gebonk met deuren, schuiven met dingen, stampen op de vloer. Het verbaast me dat Cathy erdoorheen slaapt, ze moet echt moe zijn. Ik leg haar nu al een paar dagen in een donkere kamer overdag en ze slaapt redelijk goed in de wieg. Hopelijk blijft dat even zo.
Ik heb 1 van intertoys van 35 euro. Vind hem groot genoeg nog, speeltjes zijn zacht, maar ze hangen wel aan ringetjes waar de handjes doorheenkunnen. Maargoed ik heb er nog meer ringen aangemaakt zodat de kleine er goed bij kan haha, dus dan is die van mij 1 grote gevarenzone het kleedje is ook hier wel een beetje dun dus ik leg hem altijd op het speelkleed.



Hier heeft de kleine man de afgelopen week allemaal lange slaapjes gemaakt, helaas wel midden in de nacht wakker met een beetje dorst, maar heb hem gisteravond weer eens wakker gemaakt voor de avondfles om te proberen of hij dan vervolgens zou doorslapen en het heeft gewerkt! Ik was er mee gestopt met die avondfles omdat meneer dan alsnog om 2 uur of 4 uur wakker werd. Maar t heeft afgelopen nacht dus gewerkt! Ik hoop echt dat hij het doorslapen doorzet!



Ik ben deze week weer begonnen met werken. Man is nog wel thuis deze week dus wel fijn om even op te starten en dat ik nog niet direct ook de kleine sochtends nog moet wegbrengen. Lijkt me heel hectisch smorgens. Weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken . Maar ik vind het fijn om weer aan het werk te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, onze kleine man heeft zijn 1e vaccinaties ook gehad. Hij had honger toen ze gezet werden dus dat was dubbel vervelend voor hem, met een knalrood hoofd vh krijsen tot gevolg. Zielig. Maar ik had een fles klaar en daarmee kalmeerde hij weer. 10 minuten later lag hij alweer te lachen. En nu ligt hij lekker te slapen. Hij is inmiddels 61cm lang en weegt 5225gr. Gaat hard!



Pinklady, vind je het vermoeiend om weer te werken? Ik denk dat ik qua tempo wel even zal moeten wennen. Mijn dagen verlopen nu zo rustig.



Apenkoppie, volgens mij zijn die kleedjes van babygym's altijd vrij dun. Ik leg er ook een boxkleed onder meestal. Tenzij hij op zijn buik gaat want dan heeft hij een stevige ondergrond nodig om zich op te drukken.



Cristyna, oh nee wat een pech! Ik leef met je mee. Slaat de antibiotica al een beetje aan bij je man? En vandaag wel hulptroepen beschikbaar?



Wortelsap, bah vervelend zeg. Hopelijk weten jullie snel wanneer de operatie gaat plaatsvinden. Dit afwachten is ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de antibiotica al een beetje zijn werk doet inmiddels Christina!



Wij hebben de babygym van Ikea, maar daar heeft uk nog weinig interesse in. Ik heb zelf een draaiende muziekmobiel gemaakt, als hij in de box ligt vindt hij het wel heel leuk als die aan staat.

Op zijn slaapkamer heeft hij witte muren, op een wand na. Daar heeft hij een wit behang met een zwart motiefje. Als hij op de commode ligt heeft hij altijd dikke pret om dat behang en vertelt er hele verhalen tegen Ik denk dat ik deze voor hem ga bestellen. De oudste had iets vergelijkbaars maar dat boek heeft het helaas niet overleefd



Wat fijn dat je man de eerste week thuis is PinkLady, even rustig opstarten zonder ochtendhectiek.



Onze uk maakt af en toe al flinke nachten, nog niet elke nacht maar afgelopen week al een paar keer van ongeveer 21.30 tot 5.00/6.00 waarna hij na een voeding ook nog bij mij verder slaapt.

Daardoor drinkt hij overdag wel vaker, het ritme daarin is een beetje zoek. Hij lijkt ook ineens alleen maar te kunnen poepen wanneer hij aan de borst ligt. Hij heeft dan stinkende spuitluiers tot halverwege zijn rug, meerdere keren per dag Vind ik raar, want vorige week nog was het maar een keer per 2-4 dagen.
Wat fijn dat je zulke lange nachten hebt, Caro! Dat poepen aan de borst herken ik wel, man en ik spotten dan naar hartelust over tafelmanieren en Cathy lacht vrolijk met ons mee Wel vreemd dat zijn poepritme zo veranderd is, denk je dat hij ziek is?



Moondancer, wat is je zoontje goed gegroeid! Fijn dat hij snel kalmeerde met zijn fles.
Alle reacties Link kopieren
Moondancer, fijn dat je zoontje snel kalmeerde met zijn flesje! Ik ben benieuwd of hij vandaag veel extra slaapt.



Af en toe denk ik wel dat hij ziek is. Ik vond hem de laatste dag een paar keer een beetje "apart" doen. Eergister bijvoorbeeld heeft hij in de avond anderhalf uur aan een stuk gehuild, dat doet hij echt nooit. Nou ja huilen, het was meer gewoon boos schreeuwen. Omdat ik het niet meer wist heb ik hem maar getemperatuurd, 37,5 graden. En gisteravond 37,6. Dat is geen koorts natuurlijk maar wel hoger dan hij normaal is (rond 36,8 meestal).
Misschien heeft hij een beetje last van zijn oren? Cathy is dan ook niet echt ziek, maar meestal als ze zo doet als jij nu beschrijft komt er een paar dagen later uit 1 oor veel viezigheid.
Alle reacties Link kopieren
Nou bij man is de antibiotica aangeslagen en het gaat eigenlijk wel weer goed met hem :P beetje rustig aan, maar hij draait weer mee :-)

ik moet aan mijn galblaas geopereerd worden, maar ik zit er sterk aan te denken de operatie niet door te laten gaan. Het duurt me te lang. Ik zou binnen 6 weken opgeroepen worden en het is nu al 10 weken bijna. Ik had gehoopt dit achter de rug te hebben als ik weer mag werken, maar het komt natuurlijk net als ik weer mag starten en dan kan ik waarschijnlijk pas na de zomervakantie weer beginnen (onderwijs) en ik wil eigenlijk best wel graag dat mijn leven weer normaal is. Ik heb nu ook geen last meer van die galblaas.. maarja.. het kan zomaar weer fout gaan.. weet dus niet wat wijs is.

Ik heb wel een babygym voor uk, maar eigenlijk gebruik ik die niet. Ik heb over de box een sliert ringen aan elkaar gemaakt en gespannen waar wat speeltjes aanhangen. Vind ik veel handiger. Kan uk ook niet op de grond stallen tijdens het spelen met die andere 2 ukken erbij dus dit werkt het beste. Hij vindt het ook al best leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/p/ ... lay-gym/9200000061709664/



Bij toys r us gekocht voor 35 euro :-)

Ideaal ding! Beweegt en maakt geluid (kan ook afzonderlijk van elkaar)
quote:PinkLady90 schreef op 03 mei 2017 @ 12:37:

Ik heb 1 van intertoys van 35 euro. Vind hem groot genoeg nog, speeltjes zijn zacht, maar ze hangen wel aan ringetjes waar de handjes doorheenkunnen. Maargoed ik heb er nog meer ringen aangemaakt zodat de kleine er goed bij kan haha, dus dan is die van mij 1 grote gevarenzone het kleedje is ook hier wel een beetje dun dus ik leg hem altijd op het speelkleed. Geïnspireerd door deze post ben ik ook eens aan het knutselen gegaan met de loopyrings en de babygym. Of Cathy het resultaat kan waarderen weet ik nog niet, maar ze vond het heel lachwekkend om toe te kijken hoe ik met die ringen aan het klungelen was
Alle reacties Link kopieren
Grijpen jullie kindjes al echt bewust naar de speeltjes aan de gym? Dat heb ik ons baasje nog niet zien doen. Het enige wat hij af en toe in de hand heeft is zijn speen of zijn andere hand (en mijn haar ).

Wel lijkt het af en toe of hij zelf zijn speen bewust terugduwt, als hij dreigt uit te vallen in bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven