Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En de baby heeft tot slot ook de waterpokken :-/ hopelijk heeft hij er niet teveel last van
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: wortelsap - 22/34 - 1 - meisje - 28-02-2017
Oh ook nog christina, he wat sneu voor dat kleintje! Worden ze grieperig van waterpokken? Of wat gebeurt er? Geen idee van haha.
Tabel: PinkLady90, 26/30, 1e kindje, jongen, geb 26-1-2017
Alle reacties Link kopieren
Christinayang - 29/34 - 3 - jmj - halverwege feb
Alle reacties Link kopieren
quote:PinkLady90 schreef op 29 april 2017 @ 22:29:

Oh ook nog christina, he wat sneu voor dat kleintje! Worden ze grieperig van waterpokken? Of wat gebeurt er? Geen idee van haha.Nou ze krijgen jeukende plekjes dat worden blaasjes en daarna korstjes en ze kunnen koorts ed krijgen. Maar omdat hij pas 11 weken is kan het heel gemoedelijk gaan maar met koorts erbij ook heel ernstig. Maarja nu sliep hij overdag moeilijk gister en vandaag en hopelijk gaat het gauw weer over
Pff ja sneu zeg, heb wel eens gelezen over havermout dat dat verzacht? Weet niet of dat lulkoek is ik hoop dat je kleine zich snel beter gaat voelen. Heeft hij ook koorts dan of dat niet?



Hier is mijn jongen ook nog niet helemaal goed te pas flink aan het snotteren en vanavond ook weer erg zielig en overstuur huilen. Vind het zo sneu. Ligt nu vanaf half 9 te slapen met een paracetamolletje.
Alle reacties Link kopieren
Aaah sterkte voor de kleintjes die niet fit zijn.. sneu he!



Ik moet over 4 weken weer aan de bak, heb dan gewoon de standaard 16 weken gehad en lijkt me opzich ook wel weer lekker om aan de slag te gaan. Heb er (denk ik) ook geen moeite mee om d'r weg te brengen.. al weet ik wel al zeker dat ik er de hele dag naar uit kijk om d'r weer lekker te zien na een werkdag :-D



Voor de tabel:

Salacia - 29/32 - 1 - meisje - 27-02-2017
Wat heftig christina, hopelijk gaat deze fase snel voorbij. @pinklady hopelijk knapt jouw zoontje ook weer snel op.



Ik ben trouwens al wel vaker een paar uur van huis geweest en mis onze meid dan ook niet echt. Vind het fijn om naast mama ook mezelf te zijn en zie ook niet tegen het werken op al vind ik het wel meteen veel, van de hele week vrij naar weer vier dagen aan het werk... Denk dat ik haar dan wel soms ga missen. De sauna was vorige week ook heerlijk!



Verder gaat het hier erg goed. Nog 1 nachtvoeding maar aangezien ze daarna weer snel slaapt vind ik het geen probleem. Wel kan ze soms best lang een beetje mompelen/kreunen tijdens haar slaap in de ochtend (vanaf vier uur ofzo). Herkennen jullie dat? Slaap je er doorheen?



Voor degene die bv geven, hoe vaak voeden jullie? Wij zitten nu op 5 voedingen maar gister wilde ze er maar 4, lijkt me eigenlijk te weinig? Of kan dat wel?
Voor de tabel

Marloes 31/37 - 1 - meisje - 9 feb
Alle reacties Link kopieren
Christina wat zielig, beterschap! En 1 is al zwaar, laat staan 3!



Ik heb een eigen bedrijf en probeer al een tijdje elke dag even te werken. Nog niet langer dan 2 uurtjes van huis geweest eigenlijk. Dacht vantevoren dat ik dat heerlijk zou vinden, maar nu kan ik mij niet voorstellen dat ik een hele dag wegga zonder hem. Ik zei vroeger altijd dat ik FT zou blijven werken als ik aan kinderen zou beginnen, daar kom ik nu op terug.



Marloes hier tussen de 8-10 voedingen per dag. Volgens mij is het prima als ze goed groeit en jouw productie goed gaat, maar ik ben verder geen expert. Hier ook geluidjes en bewegen vanaf een uur of 5, word ik wakker van.



Van de week voor de vaccinaties geweest, baby werd een paar uur later ziekjes. Zo zielig, verhoging en continu huilen.



35/35 - 1- jongen - 21 feb
Alle reacties Link kopieren
Hallo, kan ik ook nog meeschrijven of is de tabel al vol? Mijn zoon is op 3-2 geboren en t is mn eerste kindje. Hij is geboren met 28.3 weken dus qua gecorrigeerde leeftijd is hij nu 6 dagen oud. Maar niet in alles is hij jonger. We zijn pas een paar weken thuis iit t ziekenhuis. Dus een ritme vinden is nog een opgave helaas.



#vaccinatie volgende week voor de derde. Hij heeft pneu en dktp en rs gehad. Daar was hij goed beroerd van. Maar gelukkig niet zo ziek dat t opnieuw in t ziekenhuis moest.



#kreunen doet hij zodra je hem neerlegt. Bij prematuren heel normaal zeiden ze. T is minder na goed boeren. Ik ben er aan gewend en ik slaap erdoorheen. Mijn vriend helaas niet.



#voedingen, we zitten op 6 flesvoedingen. Dat gaat prima. Tussen sommige zit hij bepaalt zelf op er 3, 4 of 5 uur tussen zit waarbij hij nooit de 24rs overschrijd. Nu 100 ml per keer.



36/30 - 1 - jongen - 3 feb
Alle reacties Link kopieren
quote:PinkLady90 schreef op 29 april 2017 @ 22:43:

Pff ja sneu zeg, heb wel eens gelezen over havermout dat dat verzacht? Weet niet of dat lulkoek is ik hoop dat je kleine zich snel beter gaat voelen. Heeft hij ook koorts dan of dat niet?



Hier is mijn jongen ook nog niet helemaal goed te pas flink aan het snotteren en vanavond ook weer erg zielig en overstuur huilen. Vind het zo sneu. Ligt nu vanaf half 9 te slapen met een paracetamolletje.Tot nu toe nog geen koorts alleen onrustig slapen. Hij heeft er wel weer veel bijgekregen vannacht :-/
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Christina, wat sneu voor jullie allemaal! Is je man alweer opgeknapt? Dat je de zorg kunt delen?



Say what, niet fulltime dus. Hoeveel dan wel denk je?



Pinklady, hoe is t met je zoontje nu?



Welkom such preggers! Heftige tijd achter de rug? Fijn dat jullie thuis zijn.



Hier gaat alles goed.
Hoi such_preggers, wat mij betreft: welkom! Jeetje wat is jouw zoon al na een korte zwangerschapsduur geboren! Zal wel moeilijk zijn geweest de eerste tijd in het ziekenhuis.



Mijn zoontje is randprematuur en dysmatuur geboren, dat kreunen is inderdaad erg herkenbaar en de kinderarts vertelde al dat dat normaal was. Gelukkig doet hij het nu niet meer!



Mooi dat het goed gaat marloes! Hier maakt de kleine smorgens niet echt geluidjes, behalve wanneer hij wakker aan het worden os met honger of aan het poepen is haha.

Wel is hij snachts soms wat aan het jammeren na de nachtfles. Hier doe ik de laatste nachten wat minder in de nachtfles en meer in de avond en ochtendfles. Hopelijk om zo die nachtfles een beetje af te wennen/bouwen op den duur. Maar dan is hij nog niet helemaal verzadigd. Wel slaapt ie dan vervolgens lekker door tot de ochtendfles en voor die fles maak ik hem dan wakker.



Ik weet niet meer wie dat was waarvan de kleine ook best wel moeite had met poepen, die er dan 1.5 uur over deed en ook huilde enz. Ik heb nu voeding van de albert heijn en de kleine poept nu wel 2 keer per dag en heeft er geen moeite meer mee! Kan ook komen doordat er in die voeding wat meer nutriton moet om het ingedikt te krijgen maar das maar een half schepje. Maar hiervoor had ik nutrilon en daar poepte hij dus moeilijk van.
Jentelente haha lekker dat alles goed gaat bij jullie. Na al die struggles van iedereen hier te lezen, is het ook wel eens leuk om te lezen dat het gewoon lekker gaat (grapje hoor) maar mooi dat het goed gaat!



Ach hier gaat het verder wel oke, hij is nog een beetje snotterig en hangerig, maar het zal vast snel weer een keer voorbij zijn. Verder is hij wel vrolijk
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/Leeftijd partnerAantal kinderenGeslacht.GeboortedatumBijzonderhedenBloempje188Moondancer30/361e kindjongen23 februari 2017Such Preggers36/301e kindjongen3 februari 2017Saywhat35/351e kindjongen321 februari 2017Marloes8531/371e kindmeisje9 februari 2017Salacia29/321e kindmeisje27 februari 2017Christinayang29/343e kindjongen/meisje/jongenhalf februari 2017Pinklady9036/301e kindjongen26 januari 2017Wortelsap22/341e kindmeisje28 februari 2017
Alle reacties Link kopieren
Mooi, het is me gelukt een tabel te maken hierboven. Was even aan het klooien vandaar 2 berichten onder elkaar.



Voor Bloempje: Als je deze reeks naar de OP kopieert en dan de spatie weghaalt na het allereerste haakje, dan krijg je deze tabel. Ik heb de spatie toegevoegd zodat je de reeks kunt kopieeren.



[ table width="200" border="1" cellspacing="2" cellpadding="2"]

[tr]

[td]Naam[/td]

[td]Leeftijd/Leeftijd partner[/td]

[td]Aantal kinderen[/td]

[td]Geslacht.[/td]

[td]Geboortedatum[/td]

[td]Bijzonderheden[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Bloempje188[/td]

[td][/td]

[td][/td]

[td][/td]

[td][/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Moondancer[/td]

[td]30/36[/td]

[td]1e kind[/td]

[td]jongen[/td]

[td]23 februari 2017[/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Such Preggers[/td]

[td]36/30[/td]

[td]1e kind[/td]

[td]jongen[/td]

[td]3 februari 2017[/td]

[td][/td]]

[/tr]

[tr]

[td]Saywhat[/td]

[td]35/35[/td]

[td]1e kind[/td]

[td]jongen[/td]

[td]321 februari 2017[/td]

[td][/td]]

[/tr]

[tr]

[td]Marloes85[/td]

[td]31/37[/td]

[td]1e kind[/td]

[td]meisje[/td]

[td]9 februari 2017[/td]

[td][/td]]

[/tr]

[tr]

[td]Salacia[/td]

[td]29/32[/td]

[td]1e kind[/td]

[td]meisje[/td]

[td]27 februari 2017[/td]

[td][/td]]

[/tr]

[tr]

[td]Christinayang[/td]

[td]29/34[/td]

[td]3e kind[/td]

[td]jongen/meisje/jongen[/td]

[td]half februari 2017[/td]

[td][/td]]

[/tr]

[tr]

[td]Pinklady90[/td]

[td]36/30[/td]

[td]1e kind[/td]

[td]jongen[/td]

[td]26 januari 2017[/td]

[td][/td]]

[/tr]

[tr]

[td]Wortelsap[/td]

[td]22/34[/td]

[td]1e kind[/td]

[td]meisje[/td]

[td]28 februari 2017[/td]

[td][/td]]

[/tr]

[/table]



Wil je een rij met gegevens toevoegen dan kun je tussen de laatste

[/tr]

[/table]



weer zo'n rijtje plakken

[tr]

[td]blabla[/td]

[td]blabla[/td]

[td]etc[/td]

[td]etc[/td]

[td]etc[/td]

[td]etc[/td]

[/tr]
Oei, ik heb wat gemist geloof ik



Voor de tabel: Cathelyne, 27/31, eerste kind, meisje, 30 jan 2017
Beterschap met de kleintjes, Cristina!



Gezellig dat je meeschrijft, such_preggers. Het klinkt als een hele heftige periode waar jullie doorheen gegaan zijn.



Ik ben een beetje duf van het slaapgebrek. Cathy heeft nu definitief besloten dat slapen iets is voor watjes en dat zij stoer is vannacht heb ik zelfs met oordopjes geslapen tot mijn man me een schop gaf: "negeer je haar gewoon of hoor je haar echt niet?" Toen pas merkte hij mijn oordopjes, die dingen in combinatie met een kussen op je hoofd isoleren best goed Ze huilt trouwens niet, ze knotert, sabbelt, brabbelt en ja, snurkt/knort de hele nacht door tegenwoordig. Vanmiddag hopelijk echt de laatste kraamvisite, ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee na 3 maanden...
Voor de tabel: 26/27, 1e samen, jongen, 17 februari.
Gelukt de tabel! thanks.

Ik heb nog gegevens nodig van caro en jentelente
Alle reacties Link kopieren
quote:PinkLady90 schreef op 29 april 2017 @ 13:26:

Wortelsap de diarree werd hier al snel minder. Kijk het nog even een paar dagen aan zou ik adviseren. Fijn dat ze goed groeit! Zien jullie erg tegen de operatie op? Heeft de arts nog iets gezegd over hoe het verloopt?



Heftig christina, dat moet ook wel heel druk zijn zo met de andere kids er ook nog bij. Hier ook nog iedere nacht de fles maar geen andere kids. De afgelopen paar dagen is de kleine heel moeilijk met slapen, maar heeft (daardoor?) Wel de afgelopen 2 nachten doorgeslapen van 8 tot vier en 8 tot 5 ongeveer! Dus dat gaat hooooopelijk de goeie kant op na 13 weken haha.





Oké hopelijk word het snel minder,

Ik zie best erg op tegen de operatie, we krijgen nog gesprek met de chirurg, ons eigen ziekenhuis opereert geen baby's dus worden we doorverwezen naar een kinderziekenhuis, dat is opzich wel een rustgevend idee, maar toch de opname, uren voor de operatie geen voeding meer mogen geven, de narcose en waarschijnlijk 24 uur blijven omdat ze nog zo jong is staat me allemaal best tegen, maar vooral ook omdat ik niet weet wat te verwachten, ik ga in iedegeval nog veel vragen bij de chirurg zodat alles echt duidelijk is.



Fijn dat hij wat langer gaat slapen! Hier wel andere kids maar niet van mij, ze zijn hier wel vaak, omdat we in dit huis maar 1 extra kamer hebben naast de onze slaapt onze dochter dan bij ons op de kamer zodat de andere meiden lekker kunnen slapen en ze worden er ook niet wakker van, ze zijn overigens al ouder (7+) ze doen het heel leuk met hun kleine zusje en zijn erg trots om grote zussen te zijn! Vooral de oudste helpt ook graag. Man werkt ook regelmatig als de kinderen allemaal bij mij zijn, dat is wel druk, maar ook wel erg gezellig (3 kinderen) de oudste doen vrijwel alles zelf en dat maakt het ook wel makkelijk



Heftig dat cathy zo een druktemaker is.. Hopelijk gaat het snel beter, lijkt me erg zwaar!
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: 27/30 eerste kind, jongen, 26 januari
Mooi dat het gelukt is Bloempje!



Ik kan me goed voorstellen dat je die operatie niet ziet zitten, Wortelsap. In mijn ervaring van stages van vroeger is vooral dat niet voeden voor de operatie een probleem, de meeste kindjes vinden dat veel te lang. Wat daar op de afdeling wel mocht was voeden zodra het kind erom vroeg na de operatie, ik hoop voor jou dat die regel in het ziekenhuis waar de operatie plaats zal vinden ook geldt. Verder zou ik alle vragen die je nu bedenkt opschrijven zodat je bij je gesprek met de chirurg zeker niks vergeet. Weet je al wanneer je op gesprek mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven