Baby's van Januari 2017

05-04-2017 14:10 88 berichten
Hoi!



4 Januari ben ik bevallen van een dochter, ik heb door de angst haar in de zwangerschap kwijt te raken nooit in een 'uitgerekend in' topic meegeschreven. Nu lijkt het mij wel heel leuk om met andere nieuwbakken mamma's ervaringen uit te wisselen, dus als je dat wat lijkt, laat wat van je horen!



Liefs, Goudlokje
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat is wel toevallig!



Hier wel een aardig ritme qua voedingen, meneer meldt zich elke vier uren wel ;) meestal ongeveer 08.00-12.00-16.00-20.00-23.30-04.00



Helaas nog helemaal geen ritme qua slapen, ik leg hem er bij de eerste vermoeidheidsignalen in, maar hij krijgt het niet voor elkaar om langer te slapen dan 45 minuten. Hij is dan nog wel moe dus dat is soms wel lastig, dan is ie tot de volgende voeding huilerig/jengelig etc... als hij wakker wordt en ik laat hem liggen raakt hij helemaal overstuur dus dat is ook niet de bedoeling... Ik denk dat het afwachten is tot dat hij ook daadwerkelijk tegen wat minder slaap kan en er niet meer zo huilerig van wordt
Alle reacties Link kopieren
Ja, R03, dat is lastig... Oudste deed ook alleen maar hazenslaapjes, op of naast ons kon hij het wat langer volhouden. En hij is nog steeds geen fan van slapen en zeker niet van in slaap vallen, dat blijft vaak een gevecht voor hem. En volgens mij hebben we alles geprobeerd. Je kunt je voorstellen wat een verademing het slapen van de jongste is voor ons! Ik hoop dat die verademing voor jou snel komt, soms kan het van de één op de andere dag veranderen!
Alle reacties Link kopieren
Baby is gaan wennen op het kdv. Het ging goed gelukkig! Hij heeft veel naar ze gelachen, daar kreeg ik ook foto's van dus dat geeft een goed gevoel. Nog 2x een half dagje en dan voor het 'eggie' en begint echt het normale leven weer.

Hebben jullie tips over bijtringen? Hij krijgt last van tandjes en wil steeds op m'n vinger knauwen.
Zo, ik heb het forum even links laten liggen tot de rust na het vernieuwen ervan is wedergekeerd. Wat een rommeltje was het zeg.

Hoe is het bij iedereen?!

Ik heb geen tips Kerenza, hier beginnen de tandjes ook door te komen. Dat gaat gepaard met veel gekwijl en gekauw, maar het lijkt alsof ze er nog niet echt last van heeft.

Heb het idee dat ik dit keer toch een sprongetje opmerk, die van 19 weken. Ze is een stuk onrustiger en gisteren bij het naar bed gaan ging ze enorm over de rooie. Ze komt moeilijker in slaap en huilt meer. Hopelijk springt ze gauw door :blob:

Hoe is het ritme van jullie baby's nu? We hebben vorige week het ritme veranderd van 5 naar 4 flessen. Ik was enigzins sceptisch omdat ze die 5 al slecht leeg dronk maar het is nu juist enorm verbeterd! Kwam ze eerst net aan de 600 cc op een dag, nu echt wel 700 en soms 800 cc. Heb het flessenspeentje ook veranderd naar maat M omdat ze halverwege de fles te moe was om verder te drinken. Het CB zei ook dat de zuigbehoefte minder word nu, en ze hoeft nu niet meer zo haar best te doen om de melk te krijgen. Ik ga haar nu een beetje in de gaten houden om een beeld van haar slaapritme te krijgen. Leg haar altijd op bed bij de 1e moeheid signalen maar wie weet zit er net als met het drinken een ritme in.

Hapjes bevallen hier ook erg goed, ze zit echt te smullen. We hebben de Stokke Tripp Trapp en de new born set via marktplaats gekocht en die is erg fijn. In de wipstoel zat ze zo hoog op tafel en moest ze haast scheel kijken om iets te zien wat er beneden haar gebeurde. Nu zit ze er echt bij. Vind het zo gezellig dat ze deelneemt en erbij kan zitten. Zo leert ze ook hoe wij alles gebruiken aan tafel denk ik. Ons ritme nu, als er geen kdv oid is:

05.30 wakker, speentje, slapen
07.00 fles 150 + 5
07.30 slapen
08.30 kroelen op bed
09.00 fruithapje met mamma's ontbijt
09.45 douchen/wassen
12.00 fles 180 + 6
12.30 erbij aan tafel met middageten
16.00 groentehapje
17.00 fles 180 + 6
17.30 erbij aan tafel met avondeten
18.00 wassen, omkleden en naar bed voor de nacht
21.00 fles 180 + 6
Doorslapen tot de volgende ochtend.

Tussendoor slaapt ze dus wel maar niet op gezette tijden. Hoe ziet jullie dag er uit?

Xx Goudlokje
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het werkt met de flessen! Mijne is nog niet echt onrustig geweest qua sprongetjes, alleen als hij overdag niet thuis is, dan is hij 's avonds nog wat onrustig. Hij krijgt ook steeds meer een ritme, even denken, hoor... Ongeveer zo:

06:00-07:00 wakker + fles
blijft een tijd wakker, aankleden etc.
rond 10:30 fles
vaak langer slaapje
rond 14:30 fles
hazenslaapjes
oefenhapjes tijdens avondeten
rond 18:00 fles
rond 20:00 of rond 00:00 dan nog een fles, dat ligt eraan of hij na 18:00 ergens gaat slapen (dan rond 00:00) en anders wil hij om 20:00 vast al bijtanken voor de nacht. Dat is kort achter elkaar, maar anders valt hij niet in slaap.

Dan slaapt hij meestal gewoon door! Wat een feest ;)

Fruithapjes zijn we nog niet mee begonnen. Ik denk dat hij het best lekker zal vinden, want de groenten doen het hier ook goed! Probeerde hem z'n lepel mee te laten vast houden maar van enthousiasme gooit hij hem steeds in de lucht. En gekeken wat hij doet als het voor z'n neus staat, maar dan gaat hij erin slaan en het in z'n gezicht duwen en wordt hij boos haha. Dat gaat hem nog niet snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Zal ook weer even reageren! Het nieuwe forum doet het niet op de ipad, dus nu vanaf mn telefoon. Werkt toch wat minder prettig helaas....

Fijn dat ze het zo goed doen! Hier wordt veel op de playgro ringen gekauwd. Al verwacht ik nog geen tandjes. Sofie de giraf is daar ook heel geschikt voor trouwens.

Moet zeggen dat we nog niet een heel vast ritme hebben. En hapjes krijgt ze nog niet. Ik geef nog bv op verzoek en denk dat dat zo'n 6/7 keer per dag is.

Rond 6:30 voeding, dan slaapt ze nog even verder.
8:00 eruit, wassen aankleden ( ik ben er al eerder uit)
Rond 10 uur een voeding. Vaak valt ze daarna even in slaap
Half 2 een voeding, daarna slaapt ze ook.
Half 5/ 5 uur een voeding.
7 uur/ half 8 pyjama aan en dan ergens begin vd avond nog een voeding.
Dan valt ze bij ons in slaap. Als wij naar bed gaan leggen we dr over. Ze slaapt dan lekker verder. Vaak komt ze nog 1 keer in de nacht voor een voeding
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Wat een mooie ritmes hebben jullie :) misschien hebben jullie wat tips voor mij? Ik merk nl dat ik nog steeds erg zoekende ben... ik vind het lastig.

Op het moment gaat het vaak gewoon een beetje zoals het komt. Ons zoontje is een slechte slaper, soms slaapt hij tot 6.00 en gaat daarna echt niet weer slapen, soms wel dan slaapt hij bv tot 8.30 en soms tot 9.30, er is geen pijl op te trekken.

Vandaag bijvoorbeeld werd hij wakker om 6.30, toen eerste voeding gehad (180 cc). Toen heeft hij nog geslapen tot 8.15. Aangekleed, gespeeld, 9.45 was hij echt wel weer moe. Dus toch maar in bed gelegd, ook al zou je denken dat hij rond 10.30 weer een voeding moet hebben. Na even pruttelen is hij rond 10.00 in slaap gevallen en slaapt nu nog (11.10) - dwars door zn voedingstijd heen dus. Op deze manier komt er gewoon nooit een rimte in... *zucht*

Wij zijn ook begonnen met hapjes, hij heeft nu twee keer wortelen gehad en vond het héérlijk!! Leuk :) maar ook daarmee zoekende; de ene keer slaapt hij als wij eten, de andere keer niet...

En o ja, de nachten... kraamweek 2.0 hier hoor. Vijf keer wakker afgelopen nacht tussen 20.00 & 06.30.... gaap. Ik gooi het maar op een sprongetje want het ging de laatste tijd wat beter...

Hoe krijg ik hier nu een beetje ritme in dames?
Alle reacties Link kopieren
R03. Vanzelf of niet, denk ik, sorry! En bij ons is het ook maar zo ongeveer, hoor. Honger is honger, moe is moe ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt ze ook een beetje in een ritme gepropt omdat we doordeweeks aan schooltijden vast zitten.
Ene keer is ze bijvoorbeeld om half 7 klaar wakker, andere keer moet ik haar om 8 uur wakker maken.

Slapen is de ene keer een paar uur, andere keer een half uurtje.
Toen ik het zo opschreef leek er meer een ritme in te zitten dan dat ik het ervaar. Kan een vertekend beeld geven 😊

Verder dus ook niet echt tips, behalve dat ik haar af en toe gewoon aanleg omdat dat handiger uitkomt!
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, het is ook geen drama dat het allemaal maar een beetje gaat zoals het gaat hoor! :) hij doet het er goed op!

En even mijn blijdschap delen hoor; na 4 maanden meerdere keren per nacht eruit (ongeveer 4-5x per nacht) heeft ons mannetje het slapen sinds twee weken helemaal te pakken! Slaapt nu vaak van ongeveer 19u tot 6! Feest! En na een flesje nog twee uurtjes ongeveer :)
Alle reacties Link kopieren
Zo, RO3, wat fijn! Heerlijk!

Onze baby slaapt ook nog steeds goed! Al is het tegenwoordig de gewoonte om na z'n laatste fles van een uur of 20:00 minstens een uur lang tegen ons te praten/gillen "aah! buuuhhh buuhhh! aah! aaaah!" en daarna istie pas moe. Moest hij toch nog even kwijt allemaal, denk ik haha.

Ook zo grappig als hij op de grond ligt. Dan rolt hij snel op z'n buik en probeert dan vooruit te komen. Maar lukt helemaal niet. Er komt alleen een hele hoop kabaal uit. Van schattige hoge gilletjes naar steeds lagere brommen. Op een gegeven moment rol ik hem maar terug, want dat lukt nog niet. En dan trekt hij een heel zielig bekkie! Nog even oefenen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met alle kleintjes?

Deze week een HALF jaar!! Sjonge wat gaat dat snel!!

Het ritme veranderd ook heel erg. We hebben lang de nachtvoeding nog moeten geven, maar sinds een week of 2 gaat ze om 8 uur s'avonds naar boven. Slaapt bijna de klok rond.
Fruit en groente hapjes gaan goed. Nu proberen ook brood te eten, maar dat vind ze nog niet zo geweldig ;)

Nog steeds een heel lief, tevreden en opgewekt meisje. Eigen karaktertje komt wat meer naar voren. Een heeeel kort lontje als iets niet lukt of gaat zoals zij het wil. Leuk om te zien. En een echte kletskous. Nu al..
Alle reacties Link kopieren
Ja, een half jaar alweer...

Wat leuk, dat kletsen. Mijnes kletst heel apart, met heel veel inspanning en de meeste gekke geluiden en heel lang aan een stuk. "Mmm...Aah...AAH! (heel laag:) UUUHHUHHHHMMMUUHH!!...(heel hoog:) Aaaaa..Mumumu...*pprrt* Uh! Uh!! UH!!!!! *prrt* (zacht:) Gg.. Oeahhh..." zoiets x3 En dan kijkt hij me vragend aan, maar kan er nog geen wijs uit ;)

En dan zit ik maar naar mezelf te wijzen: "Ma-ma, Ma-ma, M... A... M.. A..." En dan kijkt hij heel goed naar m'n mond, weer zo'n verhaal haha.

Verder blijft het zo'n lekker, en makkelijk mannetje. Alles is altijd goed, als hij maar een beetje mee mag doen.

Hij heeft nog steeds blauwe ogen, die van jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven