blije doos en gratis producten: "verkoop" jij je gegevens?

12-01-2010 22:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jullie ervaring met alle gratis producten die je krijgt als je je gegevens invult bij winkels enzo. Tot nu toe heb ik me nergens ingeschreven omdat ik niet zo zit te wachten op nog jaren post op de toekomstige verjaardag van mijn zoontje met allerlei stomme aanbiedingen.



Maar vinden jullie de producten die je krijgt handig, en merk je er veel van qua post als je je hebt ingeschreven?
Ben ik nou de enige die echt gruwelt bij het idee van die dozen alleen al? Ik vind het zo Holland-op-z'n smalst, huishoudbeurs-achtig allemaal. Je persoonsgegevens prijsgeven voor een over-de-datum tijdschrift of een paar gratis luiers. Waarom zou je? Het lijkt me dat de ergernis die je ervan hebt vele malen groter is dan het plezier, maar ja, gratis hè....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen 'ergert u niet, verwondert u slechts', en dat doe ik dus maar Leuk toch, zo'n badeendje, luiertjes, sokjes, mutsje, flesje, oude Party (vooruit dan maar). Misschien moet ik ook maar es naar de huishoudbeurs



En die spam, het valt me tot nu toe heel erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Even een tip.

Bij c- duizend kun je je geboortekaartje inleveren voor een doos.

Tot 2 maand na de bevalling, en die vond ik wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Gefelicteerd met je zwangerschap! Ik vond het meevallen met de spam en post. Spam blokkeer je trouwens zo en post ligt zo in de papierbak.



De blije dozen van prenatal vond ik leuk, die van de etos was aardig en die van het kruidvat zat nauwelijks iets is. Maar de inhoud wisselt steeds, dus kan nu heel anders zijn. Van prenatal krijg je ook een tijdschrift thuis, vond ik altijd leuk om te lezen.



Wat ik ook leuk vond is dat ik af en toe ineens iets leuks in de brievenbus vond toen mijn dochter 6 mnd was bijvoorbeeld kreeg ik een bordje van bambix: voor het eerste bammetje. Dat vond ik leuk:) Kreeg ook wel post over pyamapapjes etc maar die gooide ik gewoon weg. Bij zoon een paar jaar eerder kreeg ik na de geboorte een bon voor een rompertje met zijn naam. Vond ik erg leuk:)



Aan de doos van de etos zit een bezoekje van felicitas vast, maar dat kun je ook weigeren. Ik heb twee dames over de vloer gehad en bij beide niks gekocht, alleen dingetjes gekregen.

Houd in je achterhoofd dat je nu een marketingdoelgroep ben en of je ze echt nodig hebt, die 'speciale' aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Hee, Grann, wat doe jij met mijn avatar?!?!?! Leuk is tie, he!



Blije dozen bij de eerste wel gekregen (was zwanger samen met een overenthousiaste vriendin die mij ook overal voor opgegeven had, was 'handig' volgens haar), bij de tweede dus niet gedaan, want inderdaad overlopende mailbox, zit eigenlijk niks interessants in, en die Felicitasdame was echt errug...
Om een kort verhaal lang te maken...
Offtopic,

Djoels en mamasaar, zijn jullie binnenkort al uitgerekend?



Ik heb elke doos ontvangen die er te ontvangen viel. Je krijgt ook ergens een jaar lang gratis een blad. Wij ofzo heet het. En nu is mijn zoon 14 maanden en krijgt hij zo nu en dan nog een nieuw product toegestuurd van Nutricia ofzo. Geen probleem. :-)

En wat Mamasaar zegt, spam kun je deleten, evenals post waar je niets mee doet.
Alle reacties Link kopieren
[quote]weatherwax schreef op 13 januari 2010 @ 09:37:

Hee, Grann, wat doe jij met mijn avatar?!?!?! Leuk is tie, he!





Hoi weatherwax! Ja, ik had je laatst al gezien. Heb er nog even aan gedacht om bij die van mij een ooglapje te tekenen ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de blije doos van Prenatal en Etos wel aardig, die van Kruidvat zou ik ècht niet aanvragen, zit alleen maar reclame in.

Die van Babydump vond ik wel weer heel leuk, met echt nuttige dingen zoals o.a. een setje tuitbekers en thermolepeltjes.
Helemaal eens met Magica. Ik heb zelf niks aan gevraagd, maar vriendinnen van mij vonden dat ik nu toch wel was toegetreden tot het burgerschap en dat ik me aan sommige verplichtingen en gruwelijkheden wel moest conformeren. Resultaat: een opgestuurde blije doos (de naam alleen al!) met meuk waarop ik niet zat te wachten, een jaarabbo op de WIJ (wat wordt je daar verdrietig van) en een boze Felicitas-dame die maar niet kon begrijpen waarom ik geen handige gratis producten wilde hebben.

Nee, mijn privacy is me meer waard dan een proefpotje sudocreme en een gratis avent-flesje. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 18 weken zwanger van de 2e en heb de dozen toch maar weer aangevraagd. Blijf toch een Nederlander, hè.



Die van Prenatal vind ik echt wel de moeite waard. En het blad Wij Jonge Ouders vind ik ook leuk om te lezen.

Die van het Kruidvat en Etos zijn wel aardig. Pak doekjes, flesje, speentjes enz. zijn toch mooi meegenomen.



Bij mijn eerste zwangerschap had ik die van Etos/Felicitas ook aangevraagd. Na de bevalling bleef die vrouw maar bellen, maar heb haar af kunnen wimpelen. Die wilde ik nu dus eigenlijk niet aanvragen. MAAR, de Felicitasdames zijn er niet meer. De 2e doos wordt per post verzonden, dus toch maar weer aangevraagd.



Vorige keer heb ik de doos bij C1000 ook gehaald. Daar zat echt veel in. En ook meestal wel bruikbaar spul.

Dat kan ook bij de Plus, maar dan moet je in het folderverspreidingsgebied wonen. Nu krijgen wij heel weinig folders (wonen in buitengebied), dus dat ga ik maar niet proberen.



Wat betreft spam, daar kun je je redelijk makkelijk voor afmelden. Zijn meestal nieuwsbrieven enz.

Telefoontjes kwamen er tijdens mijn eerste zwangerschap wel meer, maar die laat ik mijn man wel opnemen. Daarna aangemeld bij Infofilter, toen was het aardig snel over.

Dus straks ook maar bij Bel me Niet, dan moet dat ook meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Bokito, zo'n potje kost nog geen euro. Dat is erg weinig geld voor het verkopen van je gegevens aan derden voor reclame doeleinden! Dan kan je die wel handig vinden, maar ik zou een volgende keer dat potje worteltjes gewoon kopen, dan ben je beter uit.
Alle reacties Link kopieren
ik heb me medio december tóch opgegeven voor de Prenatal dozen. Nadat de kassamevrouw me verzekerde dat ik NIET lastig zou worden gevallen in mijn kraambed (had horrorverhalen gehoord...) en ik hooguit af en toe een email zou krijgen. En dat tijdschrift dus. Tot op heden nog NIETS ontvangen. Geen email, geen tijdschrift, nada, noppes.



Is de enige doos die ik aanvraag ook trouwens, etos/felicitas zit ik niet op te wachten, die hebben echt een slechte naam wat dat betreft. Ga nu wel naar de BD-doos kijken :">
Alle reacties Link kopieren
quote:DJ Momo schreef op 13 januari 2010 @ 10:51:

ik heb me medio december tóch opgegeven voor de Prenatal dozen. Nadat de kassamevrouw me verzekerde dat ik NIET lastig zou worden gevallen in mijn kraambed (had horrorverhalen gehoord...) en ik hooguit af en toe een email zou krijgen. En dat tijdschrift dus. Tot op heden nog NIETS ontvangen. Geen email, geen tijdschrift, nada, noppes.





Ik weet niet hoever je bent in je zwangerschap, maar ik heb al 1 exemplaar van de Wij Jonge Ouders ontvangen. Ben bijna 18 weken. Dat tijdschrift krijg je als je je aanmeldt voor de Blije Doos.

De eerste keer was mijn aanmelding ook niet goed ontvangen. Heb toen een mailtje gestuurd en toen is het geregeld.

Op de site staat deze vraag ook bij FAQ, dus je bent niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heb gemerkt naar aanleiding van de Blije Doos: ik werd vaak gebeld (telemarketing) over allerhande zaken en onderzoeken. Gelukkig kan je nu het bel-me-niet register invullen, misschien scheelt dat. Daarnaast krijg ik regelmatig post voor 'de ouders/verzorgers van ... en dan met een boel reclamemeuk. Vooral van Nutricia, die spannen echt de kroon. Maar ook van uitvaartverzekeringen, vage kortingsblaadjes waar je feitelijk niks aan hebt en dat soort toestanden. Ik weet dat ze daarvandaan komen omdat de Blije Doos mijn enige aangevraagde doos was (vooral vanwege het blad....) en omdat ik daar de volledige naam van mijn dochter voor heb gebruikt. Dus je ziet gelijk dat bedrijven de adressen daarvan hebben. In de mail vind ik ook altijd een boel spam, gelukkig verdwijnt het meeste in de spam inbox.



Ik geef borstvoeding en ben gaan bijvoeden met zes maanden. Vanaf vier maanden kreeg ik echt een heleboel post en spam over Olvarit eerste hapjes en opvolgmelk. Het gebeurt nu nog regelmatig dat ik post krijg over pyjamapapjes, doorslaapmelk en weet ik wat nog meer.



Ik heb ook al diverse enquêtes gehad waarvan onduidelijk was van wie ze waren. Maar omdat ik enquêtes wel leuk vind, wilde ik ze altijd wel invullen. Als ik die dan invulde, kwam er geheid een vraag: wat voor voeding krijgt uw kindje? Als ik dan borstvoeding invulde, werd ik hartelijk bedankt voor de medewerking en werd het enquete afgesloten. Soms kwam er nog een melding bij dat ik niet tot de doelgroep behoorde.



Ach ja, als je daar allemaal overheen kan kijken is er niks mis.
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 13 januari 2010 @ 09:40:

Offtopic,

Djoels en mamasaar, zijn jullie binnenkort al uitgerekend?



Ik heb elke doos ontvangen die er te ontvangen viel. Je krijgt ook ergens een jaar lang gratis een blad. Wij ofzo heet het. En nu is mijn zoon 14 maanden en krijgt hij zo nu en dan nog een nieuw product toegestuurd van Nutricia ofzo. Geen probleem. :-)

En wat Mamasaar zegt, spam kun je deleten, evenals post waar je niets mee doet.Ben nu 29 weken, dus ze mogen over 8 weken gewoon komen. Zoooooo verschrikkelijk snel gegaan dit keer! En alleen de kleertjes zijn helemaal klaar, we moeten (lees: man moet) de zolder nog baby-klaar maken en er moet nog een extra bedje en kinderwagen ed. aangeschaft worden. Nou ja, het eerste half jaar blijven ze toch bij ons op de kamer
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Die van het Kruidvat hoef je niet meer aan te vragen. Dat kan niet meer.



Baby & mama geschenkendoos



Het is momenteel helaas niet meer mogelijk de Kruidvat Baby & Mama geschenkendoos aan te vragen.



Mocht u de Baby & Mama geschenkendoos voor 1 januari 2010 nog hebben aangevraagd of al een afhaalbewijs hebben ontvangen, dan kunt u de geschenkdoos alsnog ophalen.



Kruidvat zal in de loop van het jaar een alternatief introduceren om aanstaande moeders te verrassen.



Onze excuses voor dit ongemak.
Die doos van het Kruidvat heb ik twee keer aangevraagd (in 2007 en in 2009). En tot twee keer toe heb ik nooit een afhaalbericht gekregen. Nou dan niet hoor, als ik het hier zo lees heb ik er weinig aan gemist.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aliniminie schreef op 13 januari 2010 @ 11:03:

[...]





Ik weet niet hoever je bent in je zwangerschap, maar ik heb al 1 exemplaar van de Wij Jonge Ouders ontvangen. Ben bijna 18 weken. Dat tijdschrift krijg je als je je aanmeldt voor de Blije Doos.

De eerste keer was mijn aanmelding ook niet goed ontvangen. Heb toen een mailtje gestuurd en toen is het geregeld.

Op de site staat deze vraag ook bij FAQ, dus je bent niet de enige. hier bijna 16 weken. Maar ik begreep dat het eerstvolgende nummer van dat tijdschrift pas eind van januari weer komt. En anders, dan gewoon niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij had ik geen telefoonnummer op mijn aanvraag (in de winkel) gedaan! zo te horen moet ik daar wel blij mee zijn! Analoge en digitale mail is wel makkelijk te negeren
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een mevrouw op bezoek met een doos een paar weken na de bevalling van mijn eerste, ze probeerde van alles te verkopen, boek, naamplaatje, naamlabels. En verdomd het lukte haar heel aardig! Komt natuurlijk door al die hormonen en bij je eerste weet je niet beter;-). Er komt nu niemand meer binnen met zo n doos! Meestal ook Rommel wat erin zit dus je mist er niet veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de dozen wel leuk, maar ja, ben ook dol op kerstpakketten. Voor de spam heb ik me al weer afgemeld en folders gaan gewoon bij het oud papier.

Bij de c1000 kreeg ik trouwens het geboortekaartje gewoon weer terug. De felicitasdame heb ik afgewimpeld. Ze zei toen wel heel knarderig dat ze de doos dan wel terug zou sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 13 januari 2010 @ 19:26:

Die doos van het Kruidvat heb ik twee keer aangevraagd (in 2007 en in 2009). En tot twee keer toe heb ik nooit een afhaalbericht gekregen. Nou dan niet hoor, als ik het hier zo lees heb ik er weinig aan gemist.





Ik in 2008 en ook nóóit gekregen.

De "Blije Doos" en de Etos wel.

De Blije Doos vond ik een aanfluiting. Die van de Etos was wel leuk.

Heb me toevallig vorige week afgemeld bij alle nieuwsbrieven waar ik nu nog mee werd lastig gevallen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik kan vrijdag de doos van Kruidvat ophalen. Ben benieuwd
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Ha: bedankt voor al jullie reacties! Ik ben nog steeds benieuwd naar beschrijvingen wat er dan in die dozen zit (wie noemde de supermarktdozen?), maar ik denk dat ik nu wel genoeg argumenten heb gezien om lekker niets aan te vragen.



Ik herinner me nu pas weer dat ik ooit naar de Love & Marriage beurs ben gegaan toen ik 10 jaar geleden ging trouwen en dat ik toen ook een soort felicitas-dame op bezoek kreeg. Ze lulde me de oren van het hoofd over saaie producten waar ze folders van had. Iedere folder werd na de uitleg ritueel in de lengte doormidden gevouwen en rechtop op tafel neergezet. Daar kwamen dan 3 gratis producten bij (kan me alleen nog een totaal niet in het plaatje passsend blikje doperwtjes herinneren) en zo probeerde ze de indruk te wekken dat ik heel veel gratis dingen had gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 13 januari 2010 @ 20:03:

Ik kan vrijdag de doos van Kruidvat ophalen. Ben benieuwd



Ik mocht hem vanaf maart ophalen. Maar omdat ik op internet las, dat ze overal op zijn en niet meer komen, heb ik het gisteren alvast geprobeerd.

Ze keken nergens naar (op mijn uitdraai van de bon). Heb hem dus zo meegekregen. Zat niet zo heel veel in.

Een bewaarbus voor Frisovoeding + een pakje voeding nr. 2. Die bewaarbus had ik al van mijn 1e. Wel een fijn ding, toen steeds gebruikt. Een pakje met doekjes. Een tijdschrift van september 2008. Een blikje Red Bull voor papa. En een paar luiers, geloof ik. En een klein flesje Natusan. Dat was het wel ongeveer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven