Ex laat kinderen date te snel ontmoeten?

09-03-2014 11:20 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening over het volgende.



Mijn ex en ik hebben 2 kinderen van 4 en 2 jaar. Het co-ouderschap verloopt prima en hij is een uitstekende vader.



Tijdens de scheiding hebben we afgesproken voorzichtig te zijn met de introductie van nieuwe partners. Nu begrijp ik net dat de derde dat heeft plaatsgevonden bij hem thuis terwijl de kinderen boven sliepen. Er is te veel wijn gedronken en toen is ze spontaan blijven slapen. En heeft dus vanochtend de kinderen ontmoet.



Ik ben enorm boos dat hij onze afspraak schendt. Vinden jullie dat terecht of ben ik aan het zeuren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het teveel wijn drinken meer een big deal vinden.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:39:

Het gaat me echt niet om hem. Hij mag idd doen en scharrelen wat hij wil.



Het gaat mij erom dat hij een afspraak schendt die impact heeft op wat ook mijn kinderen zijn.



Die boosheid zit vooral in jou en heeft niet alleen te maken met het feit dat jij het beste voor je kinderen wil. Als je dat accepteert van jezelf maak je het je kinderen een stuk makkelijker.



Nee, het is niet fijn dat je ex straks een hele rits dates heeft. Nee , het is niet volgens de afspraak.Ja, je hebt daarin gelijk.En nu?



Jouw eigen woede, verdriet en frustratie maken een véél groter verschil in de houding van je kinderen naar zo'n nieuwe vriendin dan het eventueel voorbereidende gesprekje wat jij ze zou geven na een half jaar daten en goedkeuring door jou.



Realiseer je dat jij hier een flinke rol in kan spelen. Hou je boosheid voor jezelf. Projecteer die niet op je kinderen. Een scheiding en nieuwe partners is al moeilijk genoeg.
Dit soort dingen kun je van te voren afspreken maar helaas kan het zo zijn dat een van jullie er anders over gaat denken in de loop van de tijd.



Op het moment dat je uit elkaar gaat bespreek je heel veel dingen, soms best tot in detail. Een valkuil is dat deze dingen na verloop van tijd niet opnieuw aan de orde komen.



Persoonlijk vind ik het ook beste snel. Ik heb onlangs een soortgelijk topic geopend. Mijn ex heeft eind januari iemand leren kennen en anderhalve week later heeft hij haar kinderen ontmoet en zij die van ons. Sindsdien is zij er ieder weekend dat de kinderen bij hem zijn en als haar kinderen niet bij haar zijn is ze er ook bij. Ik vind het ook snel, maar goed.



De kinderen vinden haar aardig dus ik hoop alleen maar dat het een blijvertje is. Ik gun mijn ex zijn geluk en ben heel blij voor hem dat hij iemand gevonden heeft. Voor de kinderen hoop ik dat ze blijft want ik zou het erg voor ze vinden als ze zich aan haar hechten en dan weer afscheid moeten nemen (ik denk namelijk dat als dat te vaak zou gebeuren dat kinderen meer moeite krijgen om zich te hechten aan mensen).



Je kunt tegen je ex zeggen dat je het lastig vindt maar meer kun je er niet aan doen. Hij hoeft geen verantwoording meer aan jou af te leggen en andersom ook niet.



Probeer er niet in het bijzijn van je kinderen over te praten.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:42:

@riony Dat is idd mijn afweging, pick your battles. Maar betekent dat ook dat ik het nergens over oneens mag zijn?



Misschien is dit wel een mooi moment om weer eens samen om de tafel te gaan zitten voor een gesprek.



Moet heel eerlijk zeggen dat het bij mijn ex en mij ook alweer een tijdje geleden is dat we dit gedaan hebben. Hebben we wel een half jaar na de scheiding gedaan.



Toen heb ik hem op een avond uitgenodigd en hebben we besproken hoe we het vonden gaan. Of we vonden dat het goed liep op die manier en of we ons nog goed voelden bij de dingen die we hadden vastgelegd.



Je hoeft het dan niet eens de hele tijd hier over te hebben maar het kan misschien best weleens goed zijn om te kijken of jullie nog wel hetzelfde staan in de dingen die afgesproken zijn. Misschien denk jij nu over bepaalde afspraken ook wel wat anders.
de enige vraag die in mij opkomt is: waarom heeft hij die date niet gepland op een avond dat hij de kinderen niet had?



buiten dat: een keer een nieuw iemand ontmoeten daar gaan de kinderen niet dood van.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch moeilijk met een ex afspreken dat de kinderen nooit in aanraking komen met een nieuwe partner of, zoals sommige mensen zeggen "een scharrel"? Straks komen ze ook jouw nieuwe partner tegen, of ben je van plan alleen te blijven?
verba volant, scripta manent.
quote:newimprovedkitty schreef op 09 maart 2014 @ 12:08:

de enige vraag die in mij opkomt is: waarom heeft hij die date niet gepland op een avond dat hij de kinderen niet had?



buiten dat: een keer een nieuw iemand ontmoeten daar gaan de kinderen niet dood van.Ik stel me zo voor dat hij niet had verwacht dat er teveel wijn gedronken zou worden en dat hij dacht dat de kinderen er niets van zouden merken omdat date allang weer weg zou zijn als de kinderen wakker zouden worden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat hij niet daten in de weken dat hij de kinderen niet heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 09 maart 2014 @ 11:51:

Ik zou het teveel wijn drinken meer een big deal vinden.



En zelfs dat kun je nog nuanceren: wat is teveel wijn?

Hebben ze samen 3 flessen pp weggewerkt, of was het gewoon maar: Oeps net n glaasje teveel om nog te mogen rijden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Cinna schreef op 09 maart 2014 @ 12:24:

Waarom gaat hij niet daten in de weken dat hij de kinderen niet heeft?





Misschien heeft zij dan de kinderen



Als het echt een relatie wordt kun je dan de kindervrije weekenden op elkaar afstemmen, maar nu in de datefase nog niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 09 maart 2014 @ 12:29:

[...]





En zelfs dat kun je nog nuanceren: wat is teveel wijn?

Hebben ze samen 3 flessen pp weggewerkt, of was het gewoon maar: Oeps net n glaasje teveel om nog te mogen rijden





Als date teveel wijn op heeft is het nog minder spannend, Maar als je als ouder de verantwoordelijkheid hebt voor je kids, dan vind ik zelfs oeps net teveel op om te kunnen rijden ook niet oke.



Maar ik ben daar heel stellig in, wanneer je verantwoordelijkheid hebt over kinderen moet in ieder geval 1 iemand in huis in de auto kunnen stappen bij calamiteiten.
quote:consuelabananahammok schreef op 09 maart 2014 @ 12:45:

Maar ik ben daar heel stellig in, wanneer je verantwoordelijkheid hebt over kinderen moet in ieder geval 1 iemand in huis in de auto kunnen stappen bij calamiteiten.

Ik lees dit vaker en ik vind dat best apart. Hoe moet dat dan bij gezinnen die geen auto hebben, of zelfs geen rijbewijs?





TO, als je heel eerlijk bent naar jezelf, denk je dan niet dat je het voor jezelf een groter probleem vindt dan dat de kinderen het vinden? Het is fijn dat ex er open over is, en ik denk dat je dat moet houden. Als je boos wordt is de kans op verzwijgen groter en dat lijkt me minder wenselijk. Als het de komende maanden zes keer met een andere dame gebeurt dan is het misschien wel eens handig om te vragen of hij dat zelf wel zo handig vindt.
quote:consuelabananahammok schreef op 09 maart 2014 @ 12:45:

[...]





Als date teveel wijn op heeft is het nog minder spannend, Maar als je als ouder de verantwoordelijkheid hebt voor je kids, dan vind ik zelfs oeps net teveel op om te kunnen rijden ook niet oke.



Maar ik ben daar heel stellig in, wanneer je verantwoordelijkheid hebt over kinderen moet in ieder geval 1 iemand in huis in de auto kunnen stappen bij calamiteiten.



We weten helemaal niet of hij ook zoveel gedronken had dat hij niet meer kon rijden.!

Hij kon iig sowieso niet weg want de kinderen lagen te slapen dus teveel gedronken of niet kinderen laat je niet alleen thuis.!

En zij had ook een taxi naar huis kunnen nemen,had allemaal gekund maar is niet gebeurd.

Zo'n enorme ramp is het nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal uit het verhaal dat beiden teveel wijn hebben gedronken, maar wie weet vader niet idd.



Nogmaals, ik ben daar zelf idd heel stellig in.

Verantwoordelijkheid hebben voor kinderen en teveel drinken gaan in mijn ogen niet samen.

Ook niet als je geen auto hebt, maar heb je hem wel dan vind ik het helemaal verstandig dat je er ook in kan stappen wanneer er onverwacht iets gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Maar denkt een kind van 2 of 4 al meteen in termen als : o dat is mijn "nieuwe extra mama" of denkt die gewoon: er is iemand blijven logeren, wanneer mag ik gaan logeren, of wanneer mag er iemand bij mij komen logeren.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 09 maart 2014 @ 13:17:

Maar denkt een kind van 2 of 4 al meteen in termen als : o dat is mijn "nieuwe extra mama" of denkt die gewoon: er is iemand blijven logeren, wanneer mag ik gaan logeren, of wanneer mag er iemand bij mij komen logeren.





Op die leeftijd eerder het laatste.



Ik denk ook dat het meer een vertrouwenskwestie is over de gemaakte afspraken dan dat er echt zorgen zouden moeten zijn in het belang van de kinderen wat betreft een date die een keer is blijven slapen.
quote:nlies schreef op 09 maart 2014 @ 13:17:

Maar denkt een kind van 2 of 4 al meteen in termen als : o dat is mijn "nieuwe extra mama" of denkt die gewoon: er is iemand blijven logeren, wanneer mag ik gaan logeren, of wanneer mag er iemand bij mij komen logeren.



Ik denk dat laatste.

En als to haar eigen frustratie en jaloezie niet op de kinderen gaat projecteren zal het allemaal wel meevallen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:31:

Ik zou me idd beter voelen als ik het van te voren zou weten. Dan kan ik me er mentaal op voorbereiden. Ik vind het namelijk wel een big deal.



Waaat??

Waar bemoei jij je mee?

In theorie zijn afspraken leuk, maar jullie zijn gescheiden, hij leeft zijn eigen leven en daar heb je niets mee nodig. Hij is een prima vader, dus knijp je handjes dicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:33:

Ik vrees ook dat ik er weinig aan kan doen. Baal er wel heel erg van. Er komt natuurlijk ook allemaal oud zeer naar boven over vertrouwen.



Precies, en dat zijn jouw frustraties. Deal with it. Je kinderen staan hierbuiten. Je ex had je niet eens hoeven vertellen dat zijn vriendin is blijven slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:39:



Het gaat mij erom dat hij een afspraak schendt die impact heeft op wat ook mijn kinderen zijn.Dat zal nog wel vaker gebeuren. Jij bepaalt niet meer wat wel en niet kan. Daarin zul je je ex moeten vertrouwen.
Terecht dat je boos bent als hij jullie afspraak niet nakomt, maar je doet er helemaal niets aan. probeer je te realiseren dat jullie kinderen er waarschijnlijk niet zo zwaar aan tillen en laat het gaan. Je kunt hem er best op aanspreken, maar misschien beter als je niet meer boos bent.
quote:consuelabananahammok schreef op 09 maart 2014 @ 12:45:

[...]





Als date teveel wijn op heeft is het nog minder spannend, Maar als je als ouder de verantwoordelijkheid hebt voor je kids, dan vind ik zelfs oeps net teveel op om te kunnen rijden ook niet oke.



Maar ik ben daar heel stellig in, wanneer je verantwoordelijkheid hebt over kinderen moet in ieder geval 1 iemand in huis in de auto kunnen stappen bij calamiteiten.Dat vind ik een beetje overdreven. In geval van een calamiteit kun je ook een taxi bellen of de buurman vragen. Is altijd op te lossen.
quote:lila01 schreef op 09 maart 2014 @ 14:30:

[...]





Dat zal nog wel vaker gebeuren. Jij bepaalt niet meer wat wel en niet kan. Daarin zul je je ex moeten vertrouwen.Precies,hoe moeilijk dat soms ook is.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk komt er na een scheiding een nieuwe partner. Ook kun je daar je kinderen bij betrekken. Dat zal ze inderdaad niet schaden.



Wel lijkt het me voor die kids enigszins apart dat ze op een avond gaan slapen met alleen papa in huis en dat ze dan de volgende ochtend een mevrouw in bed of aan de ontbijttafel aantreffen.



Nee, dat had ik anders aangepakt, dus ik snap TO wel een beetje.
De afspraak is natuurlijk ook vaag. Niet te snel zijn en voorzichtig zijn met de introductie van nieuwe partners. Wat is te snel? Hoe interpreteer je voorzichtig? Misschien vind ex dat hij zich prima aan de afspraak heeft gehouden. Alleen denk jij daar anders over, omdat jij anders denkt over wat niet te snel en voorzichtig is. Dan had je het anders af moeten spreken. Bv na 3 maanden daten pas voorstellen aan de kinderen of iets in die richting. De afspraak zoals je die geeft in de OP laat veel te veel open voor eigen interpretatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven