Ex laat kinderen date te snel ontmoeten?

09-03-2014 11:20 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening over het volgende.



Mijn ex en ik hebben 2 kinderen van 4 en 2 jaar. Het co-ouderschap verloopt prima en hij is een uitstekende vader.



Tijdens de scheiding hebben we afgesproken voorzichtig te zijn met de introductie van nieuwe partners. Nu begrijp ik net dat de derde dat heeft plaatsgevonden bij hem thuis terwijl de kinderen boven sliepen. Er is te veel wijn gedronken en toen is ze spontaan blijven slapen. En heeft dus vanochtend de kinderen ontmoet.



Ik ben enorm boos dat hij onze afspraak schendt. Vinden jullie dat terecht of ben ik aan het zeuren?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie feedback! Uiteindelijk besloten om er geen big deal van te maken. Hij belde me zelf vanavond om eea toe te lichten. Hij voelde zich rot omdat hij zich niet aan de afspraak had gehouden.



Ik vind nog steeds dat ze te snel gaan. Ze zijn ook nog overdag met de kinderen naar de dierentuin geweest. Maar ik heb aangegeven dat ik erop vertrouw dat hij het goed inschat.
Nou ik vind het netjes dat hij er zelf op terug gekomen is! Ik denk dat je er best op kunt vertrouwen dat hij het beste met de kinderen voor heeft en zelf ook even een weg moet vinden in hoe hij dit het beste kan combineren met een nieuwe relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 09 maart 2014 @ 12:08:

de enige vraag die in mij opkomt is: waarom heeft hij die date niet gepland op een avond dat hij de kinderen niet had?



buiten dat: een keer een nieuw iemand ontmoeten daar gaan de kinderen niet dood van.Kinderen van 2 en 4 hebben echt niet door wat een "date" van papa precies inhoudt. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje hypocriet om je daar druk over te maken. Alsof een scheiding met zulke jonge kinderen er bij hun niet inhakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je een goed punt hebt. Wat leer je kinderen nou voor seksueel moraal aan als ze het neukertje van papa in de ochtend ontmoeten?



Dus het moet normaal zijn om s'ochtends wakker te worden en een wildvreemde in je huis te treffen?!



Ik zou zelf hebben aangegeven dat ik er niet van gediend ben (voor de volgende keer).
No love without lost
quote:vrouw2punt0 schreef op 09 maart 2014 @ 20:59:

Ik vind dat je een goed punt hebt. Wat leer je kinderen nou voor seksueel moraal aan als ze het neukertje van papa in de ochtend ontmoeten?



Dus het moet normaal zijn om s'ochtends wakker te worden en een wildvreemde in je huis te treffen?!



Ik zou zelf hebben aangegeven dat ik er niet van gediend ben (voor de volgende keer).Helaas voor jou heb je daar na een scheiding geen ene moer meer mee te maken.
quote:sole-mare schreef op 10 maart 2014 @ 09:11:

[...]





Helaas voor jou heb je daar na een scheiding geen ene moer meer mee te maken.

Je kan het toch bespreekbaar maken zonder een oordeel er aan te hangen?

Ik lees dat hij een goede vader is. Je zou samen kunnen bespreken of dit wenselijk en goed is voor de kinderen.

Misschien heeft pa er door zijn gierende hormonen niet genoeg bij stil gestaan?

Bespreken zonder verwijten TO. Ik zou hier ook niet blij mee zijn.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:20:

Tijdens de scheiding hebben we afgesproken voorzichtig te zijn met de introductie van nieuwe partners.

....

Ik ben enorm boos dat hij onze afspraak schendt. Vinden jullie dat terecht of ben ik aan het zeuren?

Ik vraag me af of hij jullie afspraak schendt. Hebben jullie gedefinieerd wat 'voorzichtig' of 'niet te snel' is?

Zo nee, dan is dat natuurlijk voor interpretatie vatbaar en vindt hij misschien wel dat een derde date prima is.
quote:Desperate_Housewive schreef op 09 maart 2014 @ 17:07:

De afspraak is natuurlijk ook vaag. Niet te snel zijn en voorzichtig zijn met de introductie van nieuwe partners. Wat is te snel? Hoe interpreteer je voorzichtig? Misschien vind ex dat hij zich prima aan de afspraak heeft gehouden. Alleen denk jij daar anders over, omdat jij anders denkt over wat niet te snel en voorzichtig is. Dan had je het anders af moeten spreken. Bv na 3 maanden daten pas voorstellen aan de kinderen of iets in die richting. De afspraak zoals je die geeft in de OP laat veel te veel open voor eigen interpretatie.Eh, dit dus, ha ha
jij bent wel een stuk korter van stof haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven