Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint



Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)



Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Van die beados vind ik de sieradenset leuk. Zoiets zou mijn dochter ook wel leuk vinden denk ik. Maar lijkt het niet heel veel op strijkkralen. In de zin van kleine dingetjes op een mal/voorbeeld leggen en aan elkaar maken.



Mijn dochter is bijna 6 tegen die tijd en is dol op knutselen. Leuke ideeen zijn welkom. Dacht zelf ook al aan gipsfiguurtjes maken en versieren.

Andere dochter is bijna 4 en dol op poppen, dus dat is makkelijk. :-)
Dochter (7) heeft ook driftig alle make-up en nagellak setjes uit de intertoys folder aangekruist, zou ze ook erg graag willen hebben. Of de spaarpotjes en ufo/lava lampjes
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 16 september 2012 @ 21:59:

Ik zoek een kerstkadootje voor een meisje van 11 jaar, budget ongeveer 10 euro, tips?



Ik weet niet of meisjes van 11 dit ook nog leuk vinden?



http://www.intertoys.nl/s ... muffins-maken-587991.html



Mijn dochters (7 en 5) vinden het wel geweldig denk ik.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Hier twee jongetjes waar maar een jaartje tussen zit. Ze zijn vlak na elkaar jarig en ook nog rond sinterklaas wat dit jaar voor het eerst aan beide kanten van de familie gevierd wordt. Dus kadotips zijn altijd welkom. De oudste wordt 2 jaar, de jongste 1. Voor Ko (de oudste) kopen we de dierentuin van Duplo. Voor de jongste weet ik het nog niet. Budget hebben we niet echt voor verjaardagen. Ik koop graag iets waar mee gespeeld wordt en dat hoeft niet duur te zijn. Vorig jaar voor Ko een ton blokken voor 10 euro en dit jaar toevallig een duur kado. Van mijn schoonouders krijgt de jongste de boerderij van Duplo. Verder nog geen ideeën behalve dan dat ik voor de oudste van de familie wel ondergoed wilde vragen. Van die schattige hemdjes en onderbroekjes .



Voordeel van de dierentuin en boerderij vonden wij dat er ook kleine setjes bij te kopen zijn met losse dieren.

Nog andere goede tips? Leuke dingen rond de 10 of 20 euro zou ook handig zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic volgen...

Mijn dochters (5 en 6) zijn niet echt speelgoed-spelers.

Het speelgoed dat er is ligt vaak totaal verwaarloosd weg te kwijnen hier.

Het meeste wordt er gedaan met verkleedkleren, "doe-alsof"dingen. en knutselspullen. Ik merk ook dat ik het gewoon moeilijk vind om goed speelgoed te vinden. (behalve playmobil dan). Dochter had iets van Zoobles gehad. En dat blijkt dan gewoon weer een hoop prullen te zijn waar ze niks mee kunnen. Kweenie, er is zóveel troep te koop. Vooral voor meiden.

Barbies hebben we laatst bijv. ook allemaal weggegeven. Ze vinden er niks aan.
Alle reacties Link kopieren
@ Helene31 ja erg he ik ken t probleem, het luxe probleem om al teveel te hebben haha! Ja ik kreeg met haar 3e verjaardag een mooi bestekje van juwelier met haar naam erop, en bij geboorte van zoontje. Misschien afgezaagd, maar toch wel erg leuk en persoonlijk, én ik gebruik t ook echt.



Ja das wel een leuke ja, tuinspulletjes, ga ik onthouden! Wbt de fietsen, ik heb al van alles minimaal 1 die op hem staan te wachten, een 3wieler, een fiets met zijwieltjes, en een step zucht haha!



Wij hebben van Playmobil de zwembad, en wij doen er geen water in hoor haha gewoon op tafel en t water verbeeld ze zich er maar bij haha...ze vraagt er ook niet om hoor. En anders n zeiltje eronder als je t toch wilt doen??



@tataa mijn dochter speelde al met 2 jaar met Playmobil, vnm de poppetjes dan, en herkenbare dingen, zoals kinderstoel met baby erin, kinderwagentje enzo, en poppen in een bedje leggen dat soort dingen. Of playmobil met dieren ook erg leuk en herkenbaar.



Knutselspullen voor de Sint ook ideaal, het gaat op, en einde vd rit kan je t weggooien hehe geen zooi meer in de kast.



@Teuntje hhmm sieraden?? tasje? Horloge van Lucardi? Kekke nagellak? Dvd? cd van Lady Gaga/Bieber? Biosbon?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook nog van AH het winkeltje en een stapel mini's liggen. Vanaf welke leeftijd zou dat leuk zijn?



En een keukentje? Ik vind die van Ikea mooi om te zien maar ook behoorlijk duur!



En heeft iemand nog een tip voor leuke jongenspoppen? Ik had er eentje van 8 euro maar het hoofd valt er steeds af.
Alle reacties Link kopieren
Dochter wordt twee weken na Sinterklaas drie jaar. Vorig jaar hebben we met haar verjaardag een abonnement op de dierentuin gegeven, ze is niet echt een 'speelgoedkind' dat graag met duplo/Little people oid speelt. Stickers zijn altijd goed. Denk dat we dit jaar een glijbaan voor in de tuin geven.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, verkleedkleren... vanaf welke leeftijd is dat leuk? Lijken mijn kindjes me nog iets te jong voor of niet?



En leuke boekentips zijn ook welkom. We hebben al veel prentenboeken maar toch vind ik boekjes altijd leuk om te hebben.
Alle reacties Link kopieren
O ja, oudste dochter heeft een grote make-up koffer en krijgt ook alle oude mascara's en oogschaduw van familie enzo. Dat is wél een hit hier. (vraag me niet hoe ze er af en toe bijloopt)

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het Ikea keukentje wel de mooiste en die blijft ook het langst leuk door de grootte en de mogelijkheden Kaetje.
Alle reacties Link kopieren
@hangmat oe das lastig dan, mijn zoontje is dus ook zo al is hij wel wat jonger haha maar herken t wel. hij speelt niet met speelgoed maar gewoon met wat hij tegenkomt...



Kan je t speelgoed wat je hebt niet weggeven dan of verkopen (mp) zonde als het er maar ligt (in de weg ligt)..



En iets als puzzels, vinden ze dat wel leuk? Idd dan knutselspullen, leuk toch, zeker voor in de winter, aan de grote tafel.
Kaetje, mijn dochter speelt al met haar keukentje (inclusief AH mini's, fruit/groente en kassa) sinds haar eerste verjaardag. Kan al prima voor je oudste hoor.



En ik zag in de bonusfolder staan dat er weer spullen te koop zijn komende week: marktkraampje, groente en fruit pakket, kassa etc.
Alle reacties Link kopieren
ik zit er over te denken om een ding te maken dat ik als tent over mijn eettafel kan hangen. kan ook niet al te moeilijk zijn. zullen ze ook wel leuk vinden. Iets met raampjes en een deur enzo.
Goed topic!



Ik had het er net met mijn man over dat we weer aan de cadeaus moeten en wij hebben werkelijk geen idee! De situatie:



- Tweelingjongetjes van vijf jaar. Het ene jochie is dol op landkaarten, dieren en komt om in de Playmobil. Eigenlijk willen we dat niet geven. Het andere jongetje is dol op "coole dingen", zoals hijskranen en dergelijke.



- Jongetje van bijna vier. Hij wordt een week voor Sinterklaas vier jaar, dus voor hem moeten we zowel een goed verjaardagscadeau als Sinterklaascadeaus hebben. Hij vindt niets leuk, op auto's en K3 na.



- Baby. De baby is een meisje dat in januari een jaar wordt. Voor haar moeten we dus ook cadeaus hebben, maar ik zou niet weten wat.



Iemand tips om mijn kudde tevreden te stellen?
Alle reacties Link kopieren
Verkleedkleren vindt dochter leuk vanaf haar tweede verjaardag ongeveer. Heb een verkleedkist gemaakt en daar gaat alles in, erg leuk. Bij de Action hebben ze vaak leuke en goedkope verkleedkleren.
Alle reacties Link kopieren
Ikea keukentjes vin dik ook t leukst, wij hebben m gepimpt zelf. Als je m iets te duur vindt, kan je ook op MP kijken. Of alleen t onderstel kopen, hij was trouwens wel in prijs verlaagd zag ik in de nieuwe gids.



verkleden doet mijn dochter pas sinds dat ze 3 is, maar daarvoor keek ze er niet naar om, ze begreep dat verkleden niet helemaal haha



Boeken ga ik dit jaar ook doen, heb laatst al die prulboekjes weggedaan. Koop/krijg/vraag vnm Annie MG Schmidt..Pluk vd petteflet, Otje, Ibeltje, en het J&J boek is hier nu favo. En t grote verjaardagsboek van Dikkie dik is ook erg leuk.
Oh, Lego, Duplo, Playmobil, auto's en Rokenbok zijn goed vertegenwoordigd hier in huis. Liever niet nog meer! We kunnen ook een winkel beginnen in Schleich-beesten, dus die zijn helaas ook geen optie.
quote:a_nick_is_crini schreef op 16 september 2012 @ 22:05:

[...]





Ik weet niet of meisjes van 11 dit ook nog leuk vinden?



http://www.intertoys.nl/s ... muffins-maken-587991.html



Mijn dochters (7 en 5) vinden het wel geweldig denk ik.Ik krijg dan een hele lijst van dingen.... bij je link
quote:-kaetje- schreef op 16 september 2012 @ 22:06:

Nog andere goede tips? Leuke dingen rond de 10 of 20 euro zou ook handig zijn...



Duplo heeft een kleine trein met giraf, is leuk bij je dierentuin.



Verdere tips: Hema heeft leuke houten instrumenten, een zandbak (met toebehoren), vloerpuzzel of houten knopjespuzzel, speelkleed met auto's, houten treinset van Ikea, krijtbord.
Alle reacties Link kopieren
Fijn weer, dit topic!



Ik heb een dochter die net voor sinterklaas 5 wordt. Ze wil heel graag 'een mobieltje waarmee je niet kan bellen, maar waar je wel spelletjes op kan downloaden.' Jaja. Iemand nog een idee hiervoor? Geen ds ofzo.

In de intertoys gids zag ik ook Tiptoi, een soort van interactief leersysteem, is iemand daar al bekend mee?

Verder weet ik het niet zo goed voor haar. Vorig jaar heeft ze veel my little pony en petshop gekregen, maar daar speelt ze alleen maar mee als er vriendinnetjes komen spelen. Ze houdt wel van knutselen en buitenspelen, dus ik zit te denken aan iets om te knutselen en rolschaatsen. Met duplo speelt ze ook nog samen met haar broertje, maar misschien al iets van lego? En een leuke puzzel en ik denk ook al iets van een eerste leesboekje ofzo.



En dan hebben we nog een jongetje van 2,5. Hij speelt nu veel met kleine auto's, dus daar iets van. Hij speelt ook veel met de duplo, misschien de duplo trein, hoewel hij ook al een grote houten treinset heeft van thomas de trein. En smartmax hoor ik ook veel verhalen over, is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Iets van Kapla Spitsmuisje? Of die staafjes met magneetjes? Weet ff niet meer hoe dat heet.
Alle reacties Link kopieren
Keukentje zelf maken:





Zoiets bedoel ik:

Alle reacties Link kopieren
o ja, wat dus écht een hit is bij mijn 5 jarige dochter :

een soort klein schatkistje met allemaal edelstenen erin.

We hebben het voor een paar euro bij Naturalis gekocht en ze is er zó happy mee. Echt haar schatten. Ze sleept die steentjes overal mee naar toe.

Oudste dochter wil trouwens een "gevonden spullen" museum beginnen dus misschien dat ik voor haar wel met kleine kistjes een soort museum ga knutselen wat mooi in haar kamer staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 16 september 2012 @ 21:51:

[...]





Wanneer wordt ze 4? Ik zou in ieder geval niet meer beginnen met Little People. Duplo is sowieso heel leuk voor een 3-jarige en ook nog daarna heeeel lang leuk. Playmobil ligt er aan hoe lang ze al 3 is en wat voor type kind het is. Mijn jongste is een sloper/smijter (helaas), hij wordt in december 4, maar de ieniemienie dingetjes van Playmobil moet ik eigenlijk weg laten, want die maakt hij zoek. Hij stopt ze niet in de mond gelukkig. En alles wat uit elkaar kan, gaat uit elkaar.

Maar hij kan wel leuk spelen met de politieauto van Playmobil bijvoorbeeld.

Ze is net 3, ga eens kijken op MP voor Playmobil en Duplo.

Las een stukje verderop al iets over playmobil popje met kinderwagen. Denk dat ze voor zoiets wel te porren is.

Kan ook nog mooi in haar LP-huis.



Jongensspullen vind ze ook leuk, wil graag skelteren enz met de jongens uit de buurt. Dus misschien nog wel iets in die richting zoeken.



Oh ja en verkleedkleren, dat vind ik in ieder geval zelf zooo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven