Hoe ervaar jij..... Deel 13

19-07-2011 15:37 1478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Link naar deel 12



Alle reacties Link kopieren
Uk, ik vind het ook super snel gaan!

Jeetje volgende maand uitgerekend...

Hoeveel weken ben je nu?

Geen zorgen maken over het verdelen van de aandacht. Komt vast goed. Ik vond de overgang van 2 naar 3 minder heftig dan van 1 naar 2. Jasmijn en Vera trokken echt naar elkaar toe, waardoor ik genoeg aandacht had voor Babeth.



Vera is overdag helemaal zindelijk, nooit ongelukjes meer.

Maar snachts nog niet. Elke ochtend nog een plasluier.

Ik kijk het nog even aan...Misschien valt ineens het kwartje anders met kerst dan heb ik weer even 2 weekjes vrij.

Geen zin om s'nachts een bed te verschonen.



Medelief, leuk om weer wat van je te lezen.

Fijn dat het rust geeft om het kdv op te zeggen.

Gelukkig heb je een fijne oppas.



Ayla, knap van Jelke en Ferdau! Heerlijk bijna van de pampers af! Scheelt een hoop geld en gedoe!



Gisteren op bezoek geweest bij een vriendin. Haar zoontje is op dezelfde dag geboren als Vera. Maar hij is net begonnen met zindelijk worden. Heeft er totaal geen intresse in! Nog regelmatig ongelukjes enzo.



Branca hoe gaat het met jou?



Groetjes aan de rest!
Alle reacties Link kopieren
Ayla, ik heb 3 kaartjes voor je:162, 79, 108. Zal ik ze opsturen?



We zullen wel zien hoe het gaat met Jaspers zindelijkheid. Misschien moet hij eerst beter leren praten, dat hij ook makkelijker kan zeggen wat hij wil.



Uk, last van nesteldrang??? Hahaha, op je knieen de vloer met chloor schrobben? Dan moet je echt hoogzwanger zijn hoor!



Ik ga mijn luikjes dichtdoen! Ben moe, Risje spookt 's nachts wat. Vindt het al een paar nachten om 4 uur tijd om te gaan kletsen.... Gaaaaaaap.



Groetjes, Minck
Niffie, ben nu 34w2d. Nog 6 weken te gaan dus. Tijd vliegt



Minck, nesteldrang best wel inderdaad. Wil huis ook schoon en netjes hebben en liefst zou ik kinderwagen en wieg ook al opmaken, maar doe ik bewust nog niet, maaar over 2 weken gaat dat wel gebeuren.



Ga ook slapen, weer eens veel te laat, maar goed. Vriendin was hier vanmiddag en we hebben veel kunnen praten over situatie en ze is lekker blijven eten en vanavond nog even gekletst. Nadat ze weg was, nog even ontspanning door tv te kijken en dus nu tukken.
Alle reacties Link kopieren
Hier heerlijk avondje Catannen met buurtjes achter de rug! Bijzonder is dat toch, zulke goeie buurtjes, kan daar helemaal blij van worden!

Nu eerst slapen... trusten!
Alle reacties Link kopieren
Joh, moest heel erg zoeken om jullie te vinden.

Heb het dan ook een hele poos af laten weten; sorry, meiden.

Gelukkig niet om de verkeerde redenen, hoor.

Het gaat hier super.

Manlief heeft ondertussen een contract voor een half jaar, ben zelf al weer lekker aan het werk en eigenlijk is het alleen nog maar leuk nu.

Door de therapie ben ik een heel stuk wijzer geworden en heel wat alerter op wat dingen met me doen.

Ik wil onder geen beding terug naar hoe het was, da's duidelijk.

Gebruik nog wel medicijnen, maar dat is iets wat nodig is.

Zonder ben ik óf een stuiterbal óf ik ben heeeel ver weg, en daar wordt niemand vrolijk van.

Schrok me vanmorgen wel een ongeluk, want de weegschaal gaf een getal aan dat ik alleen maar heb gehad tijdens mijn zwangerschappen; ik gooi het maar op een bijwerking van de medicijnen.

Ook weer iets om mee aan de slag te gaan.



Ik loop ter ondersteuning onder behandeling van een haptotherapeute en dat bevalt me goed.

Volgens haar zit ik toch nog wel aardig in elkaar; dan is al die narigheid niet helemaal voor niets geweest.



Met de kinders gaat het ook lekker.

Niels alweer 7 en zijn zus in groep 1, waar ze nog een jaartje mag blijven.

En helemaal leuk: haar vriendinnen van het plein komen ook bij haar in de klas.

We zijn de eerste week van de vakantie weg geweest naar Zandvoort.

Behalve 3 redelijke dagen zijn we nog net niet weggewaaid en -geregend en kreeg Niels net voor vertrek richting het huisje de waterpokken.

Evengoed hebben we ons wel vermaakt, mede dankzij het zwembad en de grote bak Lego en boekjes die we hadden mee genomen.

Een week na thuiskomst zat Rianne helemaal onder de pokken, zelfs tussen haar billen en in haar kruis, niet fijn.

En net als een echt meisje vond ze het helemaal niks: ze moest en zou een trui met lange mouwen en een pakkesjon want niemand mocht het zien.



Ons gezin is ook weer uitgebreid.

Niet met een baby, hoor, maar met een kat.

Buren van 2 huizen verderop hebben sinds kort een hond en Tijger vindt het helemaal niks.

Hij zat dus ook al het merendeel van de tijd bij ons in de tuin en in huis.

Nu hebben we hem officieel "overgenomen".

We hebben al 2 oude dames van bijna 18, maar gelukkig gaat dat goed.

En Tijger is net een vuilnisbak: wat de meiden laten liggen aan eten snoept hij wel op; hij houdt niet van restjes.



Ukkie, wat gaat de tijd snel.

Nog heel eventjes en dan weer zo'n klein popje erbij.

Succes met de laatste loodjes.



Meisjes, ik heb me echt voorgenomen wat vaker even aan te wippen, maar prik me er niet op vast.

Heb gemerkt dat er zoveel andere dingen zijn die ik leuk vind en waar ik aandacht aan wil geven.

Dat houdt echter niet in dat ik jullie vergeten ben, hoor.

Dit clubje is toch al jaren een stukje van mijn leven en een deel van onze/mijn geschiedenis ligt hier.



Heel veel lieve groetjes,

Monique
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Uk 34 weken!

Ik zou zeker de wieg over 2 weken in orde maken of in ieder geval alles gewassen hebben. Want je weet nooit he?

Haha ik was 36 weken en 5 dagen toen de bevalling begon...Ik had nog niet eens 1 hele week verlof gehad. Jeetje kun je nagaan. Gelukkig alles goed gekomen maar ik was er echt niet aan toe om te bevallen. Ik had niets klaar en wilde eerst bij komen van mijn long ontsteking. Maar goed ik begrijp Babeth wel, echt lekker was het denk ik niet vanbinnen met dat hoesten!



Monique, fijn dat alles goed gaat. En fijn dat de medicijnen goed helpen wel. Jammer van de bijwerkingen natuurlijk maar ja dat komt ook wel goed! Het belangrijkste is dat je lekker in je vel zit.



Ik heb dat ook, er zijn nu zoveel dingen waaraan ik mijn aandacht wil geven. Dat het schrijven er af en toe bij in schiet....



Oja, hier nog maar 1 weekje vakantie...Wat is de vakantie weer snel voorbij gegaan. Irene mocht je een keertje in de buurt zijn...



Fijne avond allemaal!

Groetjes Niffie
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Minck, je mag wel opsturen, super! Neefje en nichtje zijn er blij mee!!



Moniek, leuk weer wat van je te lezen! Fijn dat het allemaal zo goed gaat!! Heerlijk!



Nif, nog een weekje vakantie.... ik moet nog een weekje werken, en dan heb ik vakantie Gek idee is dat hoor, half Nederland gaat alweer aan de slag, en wij gaan de derde week van de vakantie pas in.....



Heb wel onwijs veel zin om weg te gaan, heerlijk twee weken uitwaaien op Vlieland! Zijn inmiddels aan het bedenken wat we allemaal wel of niet mee moeten nemen, zeker op speelgoedgebied voor de kinders, ppffttt...... heb al wat kleurspul verzameld, voorleesboekjes, vakantieboekjes van Bob, Dora, Diego enz. En we nemen een bak little people mee, de pop van Ferdau met wat spulletjes, schepnetjes, emmertjes, schepjes enz. Volgens mij moeten we dan een heel end komen..... Iemand nog andere tips??



Uk, het schiet al lekker op nu hé! Ik ben wel heel benieuwd naar jullie derde spruit! Zijn jullie al uit de namen??



Irene, gingen jullie nu ook nog weg? Of heb ik dat maar zelf bedacht....?



Qua kaartjes hoeven neefje/nichtje alleen nog: 11, 37, 66, 114, 118, 186 en 188! Schiet al lekker op dus!



Ik zoek mijn bedstee op, beetje kort nachtje gehad, sliep pas rond tweeën, en om half 7 was Jelke klaarwakker.... Nu dus maar duimen op een wat betere nacht, Ferdau is afgelopen nachten steeds droog geweest, Jelke heeft af en toe ongelukjes, maar even zien hoe het vannacht gaat.....



Doei!
Hi,



Ayla, je mag geen auto mee naar vlieland he? Wat een gesleep zal dat zijn straks hahaha. Tips qua speelgoed heb ik niet. Bij ons krijgen ze beide een klein koffertje(jip en janneke hema, van karton) en wat daar in past qua speelgoed mag mee. Ze moeten zelf kiezen. Doen we eigenlijk al jaren zo en vol tevredenheid. Wel lekker vooruitzicht nog 4 weken vakantie voor onze kids te gaan.



Moniek, leuk om van je te lezen en zeker dat het zo goed gaat, erg fijn.



Niffie, alles is al gewassen en gestreken zelfs hahaha, dus wat dat betreft, maar eerst 15e een midweekje weg, dan laatste dingetjes in orde maken en ziekenhuiskoffertje inpakken. We wachten rustig af.



Ireen, jullie zijn nu weg toch? Heerlijk een weekje weg. Veel plezier



Branca, alweer bijna terug van 4 weken spanje toch? Lekker gehad?



Oh en de namen zijn we eindelijk klaar mee, nu nog geboortekaartje definitief kiezen. Moeilijk hoor bij een derde. Smaak toch weer heel anders geworden de laatste jaren.



Ga nu slapen. Kids hebben ons vanmorgen tot kwart voor negen laten slapen dus heerlijk uitgeslapen wij met elkaar. Een heerlijke zondag zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Hallo meisjes,



Ja, we gaan vanmiddag weg. Kari heeft vanmorgen lekker tot na negenen geslapen. Mocht ook wel, zaterdag lag ze pas om 23 uur op bed en gisteren was ze om 8 uur wakker. Dus die moest echt even bijtanken. Nu is ze lekker op ons bed TV aan het kijken, kunnen wij inpakken.



Niffie, dat gaat dus niet meer lukken.... Maar een keer een zaterdag prikken? Tweede helft augustus zit weer vol met verjaardagen van vriendinnetjes van Kari. En mijn nichtje wordt eind vd maand 18. 18. Ongelooflijk.



Uk, fijn dat jullie eruit zijn met de namen. En chloor als je zwanger bent, dacht dat dat niet mocht?? Maar dat kan alweer achterhaald zijn natuurlijk. Wij kregen zaterdag een geboortekaartje en ik wist gewoon niet van wie. Maar onze namen stonden echt op de envelop. Bleek een ex-collega van Eric te zijn. Leuk dat hij een kaartje stuurt.



Ayla, volgens mij is jullie koffer wel compleet (en vol!!) zo. Kari heeft net haar knuffels ingepakt en gaat zo boekjes uitzoeken. We zijn vrijdag nog in de bieb geweest, dus dat gaat vast lukken.



Monique, fijn om weer wat van je te horen en fijn dat het zo goed gaat! Wat een geweldige (school?)foto's op je facebook!



Madelief, knopen hakken geeft altijd een fijn gevoel hè... Begreep niet helemaal of jullie Mini nu ook 'de deur uitdoen' of dat zij juist meer gaat opvangen??



Heb trouwens toch nog 3 kaartjes voor de Efteling via het Kruidvat. Ik had maar 2 bonnen en had die zaterdag gekocht. Kom ik de moeder van een klasgenootje van Kari tegen en het komt op pretparken, dus ik vertel dat ik net 2 kaartjes heb gekocht. Bleek zij ook nog een kortingsbon te hebben liggen! Ze wonen achter de winkels, dus wij even mee en meteen een derde kaartje gekocht! We gaan waarschijnlijk ook naar Toverland, dat is voor 2/3 ofzo overdekt, dus dat mag wel met dit weer.....



Heb een UMTS modum bij me, dus ik ga wat van me laten horen vanaf vakantie. Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ireen, Mini zeggen we ook op, anders heeft het financieel geen zin. Zij wil al een jaar zwart betaald worden (65 geweest), anders hield ze niets van haar AOW over.



Ga het dus zonder opvang doen, werken. Gaat lukken, kan niet bij veel jobs, maar als freelance tekstschrijver wel.



Tot later meiden, krijg zo moeder die dochtertje komt ophalen,

Madelief
Vanmorgen naar kno-arts geweest. Jayden zijn oren zijn prima nu. Hoeft geen buisjes dus voorlopig. Joya haar amandelen was een duidelijke zaak, die dingen moeten er uit. Was hem zeer duidelijk na 1 blik op de keel. 24 oktober hebben we nu afgesproken:)
Hoe krijgen we Jayden weer aan het eten? Aardappelen, krieltjes, patat hij eet het niet meer, kokhalzen en niet willen. Hele dag geen snoepjes, koekjes of andere "lekkere" dingen niet geven helpt ook niet.



Vandaag weer dram met eten. Man wordt er moedeloos en boos van, wat ook niet werkt, maar snap het zo goed. Is van de 1 op andere dag gaan kokhalzen van spullen met aardappel!
Alle reacties Link kopieren
Uk, ik zou er niet teveel een drama van maken.... wil je niet eten? Prima, dan eet je niet.... komt vanzelf weer....Eet hij wel gewoon groente en vlees?

Gewoon opscheppen, en hem de kans geven te eten, zo niet, dan bord aan de kant.....



Ik ben er heel nuchter in, we hebben hier nog nóóit een drama van het eten gemaakt, ze krijgen de tijd om iets te eten, en als wij het op hebben en zij niet, gaat het bord weg. Jammer dan, morgen is er weer een dag.....



Hidde gruwelt van champignons, prima, dan eet je die niet.....



Hidde is vannacht een nachtje bij pake en beppe op de camping! Hij had er zo'n zin in, zo mooi om te zien! Morgen halen we hem weer op, gaan we bij schoonouders op de camping eten, gezellig!



En nu naar bed, de knollen op! Ferdau al drie nachten droog! Kleine kanjer!!



Oh en Uk, auto mag idd niet mee, aanhanger wel Is voor het eerst dat we dat doen, maar scheelt wel gedoe, kunnen nu aanhanger volladen, en die wordt op het eiland naar de camping gebracht, ideaal!! Kunnen zo ook mooi flinke voorraad houdbaar meenemen, scheelt aanmerkelijk in de kosten.... Supermarkten op Vlieland zijn flink aan de prijs.....



Ok, richting bed!

doei!
Ayla, groentes minimaal en vlees heel goed. Alleen ineens geen gehaktballen meer. Joya eet geen vlees en wil ook geen groentes, alleen aardappelen enz. Vage kids hebben wij. Meestal maken we er ook geen punt van en laten we ze eten wat ze willen eten. Alleen duurt al zo lang en man met zeer lijf en ziektewet werkt niet mee zeg maar hahaha.



Vanavond kwam hij ook weer 3x met smoesje naar beneden terwijl hij moest slapen. Sinds de zolder slaapt hij bijna nooit zonder te roepen of beneden te komen. Hebben alles al geprobeerd van belonen, bij hem liggen, extra verhaaltje, laat erin, vroeg erin, boos worden, tot weet ik niet wat, maar blijft drama. Om moedeloos van te worden ook.



Vanaf morgen ga ik met hem na het eten een half uur flink fietsen weer of geen weer. Kijken of dat gaat werken. En dan voor half 8 erin, zorgen dat hij niet na dip in bed ligt misschien.



Verder heerlijk kind momenteel, is druk met leren lezen, spelen met lego, de baby, alles ontdekken en overal de details van willen weten en heerlijk spelen buiten en binnen. Alleen warm eten en slapen niet echt leuk momenteel.



Bedankt voor je tips in elk geval. Zo denken we er meestal ook over en doen we ook zo, maar soms is dat best lastig en ik weet het kinderen winnen altijd met eten, dus geen strijd aangaan... Is soms alleen moeilijk vol te houden.



Fijn dat er een aanhanger meemag naar Vlieland, dat scheelt inderdaad aanzienlijk. Zag jullie al bepakt en bezakt zwoegen (in de regen) met 3 kleine kinderen naar de camping toe. Gelukkig valt dat weer mee:)
Alle reacties Link kopieren
Hi!



We zijn er. Het is een lekker ruim huisje, alleen een beetje afgeleefd. Het zwembad is klein, maar Kari vindt het prachtig. Vanavond gegeten bij een pannenkoekenhuis met grote speeltuin buiten en binnen. Ze heeft zich 3 keer in de rondte gespeeld en had haar pannenkoek binnen no time op.



Uk, zou er ook geen drama van maken. Kari eet ook haast geen aardappel, alleen patat. Pasta houdt ze ook niet van. Rijst wel. Toch eten wij een paar dagen per week aardappels, eet ze dus alleen groenten en vlees. En altijd een toetje, wil dat niet gebruiken als dwang.

Meestal lusten kinderen iets niet als ze er niet tegen kunnen. Kari kan niet tegen tomaat. Waarschijnlijk lust ze daarom ook geen pasta, is meestal met tomatensaus.



Ayla, slim, de aanhanger laten brengen. Volstouwen maar!



Madelief, dan had ik het toch goed begrepen.



Morgen naar de Efteling. Weersvoorspellingen zijn niet top, maar we willen ook naar Toverland en willen niet 2 dagen achter elkaar. En donderdag zijn de voorspellingen nog slechter en Toverland is voor een groot deel overdekt. Woensdag wordt het wel aardig, kunnen we lekker fietsen e.d.

Dat was trouwens een tegenvaller: mijn nieuwe fiets past niet op het fietsenrekje.... Dus nu maar een fiets gehuurd. Na de vakantie maar een ander rekje kopen.



Groetjes!

IK
Ireen, toetje krijgen ze bij ons niet vanwege melkproduct. Heel soms als ontlasting al poos goed gaat krijgen ze eens een keer een toetje. En ben het ook met jou eens hoor, lekker laten voor wat het is en dan maar alleen andere dingen eten, maar soms lukt dat niet omdat het al zo lang is en het ergert dan soms ineens te veel.



Wat vooral stoort is dat hij tot een maand of 5 geleden heel graag krieltjes, gebakken aardappelen, rosti en gekookte aardappelen at. Wel altijd voorkeur gehad voor raspatat ipv gewone. En van de 1 op andere dag was het over, zonder reden, zonder oorzaak, ineens zomaar over..... Als we nou eens wisten waarom, maar dat kan hij ons ook niet vertellen. Zal ook wel een fase zijn, maar is soms zo niet leuk.



Hier vanavond half uurtje stroomstoring en dat was snel klaar. Alleen nu geen straatverlichting en dat lijkt toch altijd wel heel spookachtig moet ik zeggen. Zo donker buiten, je ziet echt niks behalve de lichten in de huizen. Hoop dat dat morgen ook verholpen gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Uk, wij hebben exact hetzelfde met Jasper. Inderdaad zelfs met kokhalzen erbij. Weet je wat hier heeft geholpen? Een klein toefje currysaus erbij/erover doen. En plotseling eet hij het weer. Ik snap het ook niet.

Over het slapen, kan Jayden ook zeggen waarom hij steeds uit bed komt. Is hij bijv. bang dat jullie hem niet horen als er wat is? Of kan hij jullie nu niet meer horen en is hij bang dat jullie er niet meer thuis zijn? Ik heb met Tara juist het tegenovergestelde. Als zij 's avonds net in bed ligt, moet ze nog wel eens naar de wc. Maar dan durft ze haar bed dus niet uit te komen. Vraag me niet waarom hoor. Dat zit ze dus brullend in bed.....



Nu heb ik 2 gastkids hier, twee van mij zitten voor straf op hun kamer. Tara vond het nodig om steeds speelgoed af te pakken, vertikte het om samen te doen. En Jasper moest weer eens met ranja door de kamer slingeren. Ze gingen zo te keer dat Larissa boven weer wakker was geworden. Dat was dus mijn druppel. Dan maar poosje boven. Jasper schreeuwt nu al een tijd alles bij elkaar. Die geeft echt niet zo snel op. Alleen ik dus ook niet, whahahaha.



Jasper heeft gisteren voor het eerst op de wc geplast! Toen we zijn pyjama aan deden riep hij dat hij moest poepen en rende naar beneden naar de wc. Dus hem er op geholpen en plotseling kwam er een plasje. Hij helemaal trots! Gelijk sticker laten plakken! Vanmorgen moest de luier weer af, maar dat ging gelijk fout, toen wilde hij weer een luier om. Ach, de eerste stap is gezet! Gewoon elke keer even vragen. Komt vast wel goed!



Ik ga eens wat aan het schreeuwende mannetje boven doen.



Groetjes, Minck
Minck, hebben wij ook al geprobeerd. Alleen dan met fritessaus, patatkruiden en zelfs komkommer. Soms werkt dat wel, meestal niet. Curry wil hij niet hebben.



En qua slapen hij zegt dat hij de ene keer bang is dat wij hem niet horen(babyfoon staat op trap dus hij weet dat we hem horen), de andere keer dat we weggaan en hij ons niet hoort(hij zegt elke keer dat wij nooit beide weggaan en anders is er oppas en vertellen wij hem dat) Hij weet het dus allemaal wel. Gewoon een leeftijdsfase denk ik qua angsten. Misschien ook spanning voor baby, groep 3, enz. En net 3 nachten op camping geweest en opa's en oma's lopen wel natuurlijk als hij roept, dus hij moet afkicken ook van die persoonlijke aandacht.



Komt vast goed, maar is soms zo vermoeiend, 3x op een avond of vaker weer met hem naar boven en man kan het momenteel niet ivm gewrichten dus waggel ik maar steeds omhoog(heb ook meer geduld)
Vanmiddag bij gyn geweest voor groeiecho en laatste controle. Alles helemaal goed en de echo liet precies een kindje zien qua afmetingen van 34w5d. En dat ben ik ook precies vandaag. Heel mooi de handjes kunnen zien, de voetjes, lipjes, alles. Had beide kids mee en dus deed echoscopiste extra haar best om alles goed te laten zien. Grijpende handjes die voetjes beet pakten echt super. Hoofdje ligt naar beneden, maar draaide nog alle kanten op. Tijden de echo gaf dit geweldige beelden. Gewicht nu iets meer dan 2400 gram. Helemaal perfect dus tot nu toe. Laatste weken dus weer gewoon alleen de verloskundige. En dan hopen dat de kleine gezond ter wereld komt!



Groetjes Ukkie
Alle reacties Link kopieren
Fijn Uk! Op naar de laatste loodjes!



Vanavond Hidde weer opgehaald van de camping bij pake en beppe, hij heeft het érg naar zijn zin gehad, moest zelfs vanavond bij het naar bed gaan huilen omdat hij pake en beppe zo miste.... skattie!

Hij wil binnenkort wel weer.....



Nog één dagje werken, dan heb ik vakantie!!!!



Nu eerst slapen, 't is een beetje op!
Alle reacties Link kopieren
Uk, fijn dat alles goed is! Maar pin je niet teveel vast op dat geschatte gewicht. Larissa was de maandag voor haar geboorte op een krappe 3500 gram geschat. 4 dagen later bleek ze dus gewoon 4310 te wegen.... De vk's hebben gelijk die week nog iemand gevraagd om de software te updaten! Want dit was een veel te groot verschil!

De overgang naar groep 3 is wel groot hoor! Ik heb zelf 1,5 jaar voor een groep 3 gestaan. Sommige kindjes hadden hele hoge verwachtingen van henzelf. Zo had ik één jongetje die dacht dat hij zodra hij groep 3 binnenliep kon lezen. Dus tweede dag tranen met tuiten toen hij ontdekte dat hij lettertje voor lettertje moest leren en dat hij niet gelijk de sommen kon maken die zijn papa uitrekende.

Het kan dus best te maken hebben met Jayden zijn verwachtingspatroon voor groep 3!
Minck, weet wel dat ze er flink naast kunnen zitten met metingen qua gewicht, maar bij zowel Jayden als Joya klopte het wel aardig. Zij zijn beide ook net onder het gemiddelde geboortegewicht gebleven en waren beide 3400 gram op de kop af. Dus ze verwachten en zien nu ook geen grote baby.



En groep 3, gelukkig weet hij heel goed dat hij letters gaat leren lezen en schrijven en rekenen hebben we hem nog nooit over gehoord en komt hij gaandeweg het schooljaar wel achter. Wij zijn niet van de pushers qua thuis ook dingen met hem doen. Op school leert hij lezen en schrijven en als school het nodig vindt doen we thuis ook iets, maar thuis is om te ontspannen en te spelen en kind te zijn.



Vandaag is Jayden hele dag lekker buiten geweest en na het eten hebben wij samen een half uurtje gefietst(laatste kwartier in de regen) en daarna gebadderd en met papa even op bed kletsen. Nadat hij 10 minuten alleen op kamer is ga ik nu even heen(2de avond) en vandaag sliep hij al bijna toen ik boven was. Hij is er dus ook niet uit geweest vandaag. Heerlijk! Misschien eerst eenmalig, maar gaan hem morgen even goed vertellen hoe goed dat van hem is geweest en hoe trots we op hem zijn.



Had ik trouwens al gezegd dat oren Jayden helemaal goed zijn en dat Joya haar keel-en neusamandelen er inderdaad uitmoeten. Was heel duidelijk. Maandag 24 oktober moet ze eraan geloven en wij dus ook:(



Nu slapen, morgen weer verloskundige. Heb het er gezellig druk mee.



Groetjes Ukkie
Ayla, al bijna alles ingepakt?



Branca, alweer thuis en moet wytze nu maandag ook alweer naar school?



Ireen, lekker weekje met mooi weer gehad dus? Heerlijk en nu maandag weer Kari in de dagelijke routine?



Madelief, jullie hebben ook nog 3 weken vakantie voor de boeg toch?



Wij maandag weg en de vooruitzichten lijken aardig goed, dus we hopen op droge dagen en de temp is niet zo belangrijk. Bloedheet hoeft van mij ook niet. Graadje of 24 lijkt me perfect.



Minck, heb je Jasper nog steeds koemelkvrij? En hoe gaat het verder met je opvang? Loopt het nog een beetje met je gastkinderen?



Hier alles "normaal" kids lekker uitgeslapen tot kwart voor 9 en 9 uur en daarna lekker eerst aanrommelen op slaapkamers, een verlaat ontbijt gehad en daarna even bij opa/oma geweest. Nu zijn ze lekker buiten. Het is droog en zo'n 21 graden. Ze hebben het wel naar de zin. Ik even de vaatwasser doen nu en geregeld buiten controleren.



Jayden nu 2 avonden niet geroepen. Netjes gaan slapen. Elke avond fietsen hij en ik 30 minuten en dan badderen, lekker met papa in bed kletsen/boekje en dan na een kwartiertje ga ik hem nog een kus brengen. Die kus na een kwartier en het fietsen is nieuw sinds 3 dagen, waarvan 2 dagen met succes. Zal leuk zijn als hij het voortzet.



Eten gaar redelijk deze week. Hebben nasi, pasta, zelfgemaakte pizza gegeten en hij heeft alles geproefd en redelijk tot goed gegeten. Moet ook, want hij gaat lucht in en qua gewicht blijft hij gelijk of valt hij iets af, dus wordt nu gratenzak, je kan zijn ribben tellen.



Joya weigert vlees en die laten we nu elke avond toch een klein stukje proeven. Ze stopt het zelf in de mond, gisteren na 10 minuten kauwen was ze het nog niet kwijt, dus toen moch ze het uitspugen in een servetje.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!



Zo heerlijk, ik heb vakantie! Begint nu ook echt te komen, het gevoel!

Jelke en Ferdau vandaag naar kdv, i.p.v. volgende week donderdag, kon ik heerlijk alvast kleren inpakken, de bakken met hun kleren staan dus inmiddels klaar! Hidde heeft me geholpen met zijn eigen bak, mooi om te zien zoals hij er over nadenkt!

De komende dagen rommelen we lekker wat om, hier en daar alvast wat spullen inpakken, en dan dinsdag alles, dan laden we de kar vol! Dinsdag gaan Jelke en Ferdau ook nog lekker dagje naar kdv, en dan vertrekken we woensdag! Ik heb er zin in, het weer lijkt best redelijk, en zolang het maar droog is vind ik alles prima, de kinders vermaken zich wel op het strand! We gaan er lekkere weken van maken, heerlijk op het strand banjeren, fietsen in de duinen, rommelen in het bos en de stapel boeken uitlezen! Heerlijk, vakantie!!



Vanavond luiden we de vakantie even in met de buurtjes, de ene buren gaan morgen weg, de andere zijn vandaag weer gekomen (ook wel lekker, kunnen ze zelf weer voor de 2 cavia's, gerbel, vogel en poes zorgen ) Heb het met liefde gedaan, maar drie weken is dan best een end..... en de overbuurtjes vieren dat hun verranda klaar is, kortom, het wordt vast een gezellige avond!!



Vanavond onder het eten hebben we met de kinderen afgesproken dat we na onze vakantie een poes uit het asiel gaan halen. Ik wil heel graag weer een beesie in huis, en van de week stond er een artikel over het asiel hier in de buurt, daar zitten allemaal poezen die heel graag een nieuw huis willen. Laat zo'n beesie hier maar komen!! Hidde vond het helemaal geweldig, die wilde de mand en de voerbakjes wel gelijk klaarzetten



Hier is Ferdau aan een groeispurt begonnen, haar broeken worden allemaal te kort..... Leuk, want allemaal nieuw spul, maar ook wel jammer, want ze heeft nu ook zulke leuke spulletjes Madam wil op het moment ook bijna geen rokjes aan, ze is helemaal gelukkig als er een broek voor haar klaarligt..... vanochtend zei ze: "een broek, COOL!" hahahaha, lekker ding!

Ze begint ook echt duidelijk te maken wat ze mooi vind en wat niet, ze moest vanavond even wat truien passen, nou, eentje was ze heel stellig: "niet mooi!"

Grappig, de beide mannen boeit het helemaal niks wat ze aankrijgen, dat is dan toch meisjeseigen denk ik.....



Goed, ik ga me eens in wat warmere kleren hijsen, en dan zo maar richting stoepje!



Fijn weekend allemaal en tot snel!

Liefs Ayla
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Uk, Ferdau wil ook heel vaak geen vlees, is de leeftijd misschien wel.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven