Jongensnamen topic

14-01-2014 06:17 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic
Alle reacties Link kopieren
Als Sjaak van Jacobus komt, kun je er misschien ook nog jacco van maken?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje.. Nu zijn we druk bezig met het bedenken van een leuke naam. En moet eerlijk zeggen dat het moeilijker is dan ik dacht!



Wat vinden jullie van Tommy?
Aaardbei, wat leuk, gefeliciteerd! Wij zijn ook in verwachting van onze eerste en denken aan de naam T(h)om voor een jongen.

Tommy vind ik op zich wel leuk, alleen een man van 40 die Tommy heet... hmm nee, dat lijkt me dan weer niks. Ik zou het dan overigens ook als Tommie schrijven, maar dat is meer een spellingsding. Waarom niet gewoon Tom en dan kun je zelf bekijken of jullie 'm in het dagelijks leven eigenlijk vaker Tommy of Tom gaan noemen? Met Tom kan je kind denk ik op zijn 40ste nog wel aankomen...
Alle reacties Link kopieren
Hij kan zichzelf later ook Tom noemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Sinds gister weten wij dat we een jongetje krijgen dus nu op zoek naar een jongensnaam!



Vriend en ik vinden beiden Julian erg leuk. Het enige wat ik níet zo leuk vind, is dat hij vrij populair is. Echter ken ik niemand met deze naam maar omgeef me dan ook (nog) niet tussen veel kindjes. Wat denken jullie hierover? Wordt het op de basisschool Julian + eerste letter achternaam vanwege klasgenootjes met dezelfde naam of valt het wel mee?

Mening over de naam is ook welkom ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik in mijn omgeving (dus school van kind, clubjes van kind, kinderen van collega's, vrienden en kennissen) een stuk of 9 Julians ken. Dus ja, erg populaire naam en zo mooi is ie eigenlijk niet eens.



Maar dat heb ik met meer namen, een naam als Luuk of Cas of Mees of Sep heeft niet eens een mooie klank, ook al geen mooie betekenis, maar is dan ineens mode en wordt dan "mooi" gevonden.



Julian vind ik een suffe naam, stel me er altijd een beetje een kneuzig sukkeltje bij voor, sorry.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 30 januari 2014 @ 12:20:

Ik geloof dat ik in mijn omgeving (dus school van kind, clubjes van kind, kinderen van collega's, vrienden en kennissen) een stuk of 9 Julians ken. Dus ja, erg populaire naam en zo mooi is ie eigenlijk niet eens.

Wow, dat zijn er wel een hele hoop!! Daar ben ik inderdaad een beetje bang voor. Bedankt overigens voor je eerlijke mening, toch wel fijn om te weten hoe andere mensen tegen de naam aan kijken!



Liam en Levi vinden we ook leuk, maar ook veel te populair. Luca vind ik ook leuk maar die wordt ook veel aan meisjes gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Levi en Luca vind ik wel veel mooier, qua klank. Julian is zo lijzig, zo niksig, juu-lie-jan, het is niet krachtig maar ook niet zachtaardig, dat vind ik vooral, het klinkt een beetje zeurderig.

Levi en Luca daarentegen hebben een krachtige klank, los van of je het mooie namen vindt of niet, er komt tenminste wel een naam binnen, zeg maar.



Levi is inderdaad ook wel populair, al hoor ik dat lang niet zo vaak als Julian. Luca hoor ik vaker voor meisjes dan voor jongens inderdaad. Liam vind ik een beetje hetzelfde als Julian, het klinkt lijzig en zeurderig en wordt bovendien denk ik in Nederland vaak verkeerd uitgesproken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Anders Lev babbelien?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:babbelien schreef op 30 januari 2014 @ 12:10:

Sinds gister weten wij dat we een jongetje krijgen dus nu op zoek naar een jongensnaam!



Vriend en ik vinden beiden Julian erg leuk. Het enige wat ik níet zo leuk vind, is dat hij vrij populair is. Echter ken ik niemand met deze naam maar omgeef me dan ook (nog) niet tussen veel kindjes. Wat denken jullie hierover? Wordt het op de basisschool Julian + eerste letter achternaam vanwege klasgenootjes met dezelfde naam of valt het wel mee?

Mening over de naam is ook welkom ;)

Ik vind Julian leuk!



Ik werk zelf op 3 (basis)scholen en daar zit geen enkele Julian!

Zelf ken ik er 1, die is een jaar of 16.

Ik denk dat je niet teveel moet kijken of een naam heel vaak voorkomt. Als jullie 'm leuk vinden, gewoon doen! Ik vind vaak die namen die je nooit hoort juist lelijk... Afgelopen week nog een geboortekaartje in de bus van een jongetje genaamd 'Nox'... Tja, doe mij dan maar Julian!
Alle reacties Link kopieren
Julian is mooi! Ik weet dat het een populaire naam is, maar ken er geen enkele. Anders misschien Julan? Fabian?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 3 Julians, 1 van een jaar of 7 en twee bij mijn zoon op het kdv. Volgens mij is het wel een populaire naam op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Help!!!!!



Ik lees hier vol interesse mee, want heb ook een namendilemma!! Ben over 2 wkn uitgerekend (maar ik denk zelf dat hij eerder kom)t en ik word nu serieus paniekerig over die namenkwestie, want we zijn er nog niet uit!



Wij hebben al een zoontje die xxx heet en we krijgen nog een jongetje.

Nu hebben we nog twee namen over: Jurgen en Matthijs, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe minder goed ik weet welke naam het leukst is. Het gaat me niet eens zo zeer om de meest perfecte match (denk dat beide namen wel kunnen bij xxx), maar meer welke naam ik het leukst vind. En ik kom er dus helemaal niet meer uit! Word er doodnerveus van! :-D



Ik heb hulp nodig van buitenaf!

Welke naam spreekt jullie het meest aan: Jurgen of Matthijs?
Alle reacties Link kopieren
Matthijs!



Ik vind Jurgen een beetje een Kinderen-voor-Kinderen naam. Beetje Gooisch en zeurderig.



Matthijs is stoer en leuk voor een kindje en voor een volwassen vent.





Maar goed, uiteindelijk moet je zelf doen wat het beste vindt voelen. Het viva forum zou geen doorslag moeten geven
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Matthijs. Jurgen vind ik niet mooi klinken en ik zie een heel sullig jongetje voor me.

Misschien nog een suggestie: Matthias.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Ik kies ook voor Mathijs!!

Nog mooier vind ik Bram en Thijs maar dat vroeg je niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 30 januari 2014 @ 14:13:

Anders Lev babbelien?

Mwah, lijkt te veel op lef, iets te 'gemaakt', maar bedankt!



Luca blijf ik inderdaad erg leuk vinden, maar vriend minder. Bij hem staat Liam op nummer 1. Lastig!



@Kikker: Matthijs!
Alle reacties Link kopieren
Jurriën of Jur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
@babbelien

Vind Lev persoonlijk een erg leuke naam. En Liam vind ik ook erg mooi! (Wordt de 2de naam van onze baby)



@kikker

Ik ga ook voor Matthijs, stoer! Jurgen vind ik een sulletjes naam



Ben trouwens nog niet bevallen 2 daagjes overtijd maar heb nu wel erg last van buikkrampen.. Hopelijk wordt de baby gauw geboren!
Ik ga ook voor Matthijs.
Alle reacties Link kopieren
@kikker



Mathijs. Jurgen vind ik viezig klinken. Ik vind jurre en Jorg wel heel mooi.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Matthijs mooi, dat zou ik zeker doen.



@EvyBlissy - "En ik heet Jurrrgen..."



Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog een flinke meerderheid voor Matthijs dus!

Grappig welk gevoel je bij een naam kan hebben. Ik had zelf het idee dat Jurgen een stoerdere naam was dan Matthijs, maar dat voelt niet iedereen zo.

Ik vind de klank van de naam Matthijs dan wat voller, dat vond ik mooi bij die naam en wellicht wat beschaafder klinken dan Jurgen (alhoewel iemand juist dan weer het Gooi associeerde bij de naam Jurgen).



Welk gevoel roepen de namen bij jullie op: stoer, beschaafd, tokkie, sullig, lief, of anders? Of welke specifieke associatie hebben jullie met de namen Matthijs en Jurgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 31 januari 2014 @ 21:44:

Ik vind Matthijs mooi, dat zou ik zeker doen.



@EvyBlissy - "En ik heet Jurrrgen..."











Ja, daar komt het ook vandaag.

Jij moet ongeveer uit mijn generatie komen!!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat denk ik ook ja, had het meteen in mijn hoofd!



@Kikker - Ik vind de G in Jurgen gewoon niet fijn klinken. Matthijs vind ik gewoon in z'n geheel een mooie naam, klinkt mooi. Heb er niet een specifieke associatie bij, ken een paar Matthijssen, die zijn leuk, vlot, aardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven