Jongensnamen topic

14-01-2014 06:17 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Matthijs ook erg leuk!

jurgen idd niet zo, dan zou ik kiezen voor Jurjen! Ben je die ugh klank kwijt maar lijkt er wel veel op.
Alle reacties Link kopieren
Of Jurrien (met trema), kan ook nog!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@ Kikker:

Ja dat is een beetje het "risico" ook als je andere mensen mee laat denken. Dan krijg je een pallet aan meningen.

Maar je krijgt wel een beeld van wat een naam kan oproepen. Ik vind trouwens Tinkerbel haar optie Jurrien ook leuk, misschien het overwegen waard?



Vriend en ik hebben de knoop doorgehakt (jeuj!), wij gaan voor Morris en als tweede naam Julius!

Ik voel me er nu heel zeker over, mede dankzij hier, maar het past vooral ook bij mijn eigen gevoel dat ik er al over had.



Nu afwachten tot onze kleine geboren gaat worden ?

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Tobin? Tobias vind ik ook leuk, maar niet lekker uitspreken. Ben bang dat het dan Toby wordt..



We hebben al een zoontje en die heet Jesper.



Wij krijgen weer een zoontje, en ik vind het zo moeilijk, jongensnamen. Ik heb wel een diverse smaak. Ik vind scandinavische namen leuk maat engelse namen ook wel.

Als het maar op z'n nederlands mooi uit te spreken is.



Dus als jullie nog andere ideeen hebben, kom maar op.:)
Alle reacties Link kopieren
Jesper en Tobin vind ik leuk samen hoor.

verder misschien



Arvid

Marcus

Axel

Aron

Evan/Ewan

Elias

Bjarne

Mats

Phyllon

Lévin

Mirdin/Myrdin
Alle reacties Link kopieren
quote:kikker schreef op 03 februari 2014 @ 09:11:

@ noah

Ik had mijn voorkeur al uitgesproken voor Morris, maar wilde nog even zeggen dat ik aansluit bij de toelichting die Tinkerbel heeft gegeven. Voor mijn gevoel is Mason ook richting tokkie (ik zie dan ook eerder een met goud behangen puber voor me- en bij Morris helemaal niet).



Hier hetzelfde als jij: ook maar een proefbesluit. Proefbesluit is nu Matthijs, om beetje te wennen aan naam. Probeer hem in mijn hoofd ook echt al zo te noemen (en af en toe zeg ik hardop-voor het gevoel- 'Matthijs, kom je eten?' hahahahahah!!) Maar ik vind het nog steeds lastig, moet nog ontzettend wennen en heb nog niet perse het gevoel dat het een beklonken zaak is, ik blijf zo ontzettend twijfelen!!! Denk steeds is dit dan wat ik het beste vind? En dat weet ik gewoon echt niet. Hoe langer ik erover nadenk hoe moeilijker lijkt wel. Kind zit er wel een heel leven aan vast en wil ik gewoon geen spijt krijgen.



Ik had vooraf een heel lichte voorkeur voor Jurgen boven Matthijs, dacht daar een wat uniekere naam mee te hebben en voelde de naam zelf als 'stoerder" dan Matthijs. Maar Jurgen werd hier op het forum echt als minder ervaren: te veel 'urgh-klank', sullig, onsympathiek, etc. Vind het wel super fijn dat iedereen zo eerlijk is!! Daar heb ik wel echt wat aan (nog steeds geen voorstanders voor de naam Jurgen?? :-))



Net als de reacties gegeven bij de naam Mason, anders weet je niet eens dat het ook wel als ordinair ervaren wordt.





Ik kom speciaal uit mijn meelees-modus:

Ik vind Jurgen geweldig. Een hele leuke en mooie naam!
Alle reacties Link kopieren
@bosuiltje: Fijn dat je dat aangeeft! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:kikker schreef op 04 februari 2014 @ 07:59:

@bosuiltje: Fijn dat je dat aangeeft! :-)





Ja, ik snap er niets van dat ik de enige ben.

Ik vind het een naam die te allen tijde kan. Als je jong bent net zo goed, als wanneer je volwassen bent.

Ik zou het wel weten hoor!
Nee hoor, bosuitje, je bent niet de enige. Ik vind Jurgen ook leuk!

Wel vind ik Matthijs net wat mooier. Maar Jurgen is weer origineler... Ben je er al uit, kikker?
Alle reacties Link kopieren
@bosuiltje en satire, bedankt voor jullie reacties! fijn dat er ook nog mensen zijn die Jurgen een leuke naam vinden! Ik werd een beetje onzeker van alle negatieve reacties op de naam, ik wist niet dat het zoveel negatieve associaties oproept bij mensen. Tuurlijk weet ik dat ik op mijn eigen gevoel af moet gaan, maar omdat ik zelf niet zo goed meer wist, was ik dus het forum op gegaan. Wel fijn dat iedereen zo eerlijk reageert.



Ben er nog niet uit nee, ik vind Jurgen inderdaad origineler en daarom wat sterker klinken, wat meer onderscheidend. Matthijs vind ik een heel leuke naam, maar wel wat doorsnee.
Alle reacties Link kopieren
quote:kikker schreef op 04 februari 2014 @ 18:34:

@bosuiltje en satire, bedankt voor jullie reacties! fijn dat er ook nog mensen zijn die Jurgen een leuke naam vinden! Ik werd een beetje onzeker van alle negatieve reacties op de naam, ik wist niet dat het zoveel negatieve associaties oproept bij mensen. Nou weet ik dat ik op mijn eigen gevoel af moet gaan, maar omdat ik zelf niet zo goed meer wist, was ik dus het forum op gegaan, maar wel fijn dat iedereen zo eerlijk reageert.



Ben er nog niet uit nee, ik vind Jurgen inderdaad origineler en daarom wat sterker klinken, wat meer onderscheidend. Matthijs vind ik een heel leuke naam, maar wel wat doorsnee.





Het is ook moeilijk om een naam uit te kiezen, het is niet zomaar iets. Ik kan mij best voorstellen dat je onzeker werd van de overwegend redelijk negatieve reacties.

Uiteindelijk zal je ongetwijfeld de juiste keuze maken, hoor! :-)



(+ Troost je met de gedachte dat iemand op het forum de naam van mijn zoontje bestempelde als hondennaam. Toch kan ik mij niet voorstellen dat hij anders zou heten. )
Ik vind Matthijs heel leuk, maar Jurgen niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat sommige mensen 'jurken' gaan zeggen... (helaas heb je die mensen)
Trots!
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 01 februari 2014 @ 20:39:

Ik vind Matthijs erg leuk. Jürgen niet...saai, onsympathiek, lelijke klank (urg), hard en juist Jürgen vind ik jaren '80.

Matthijs is lekker tijdloos. Niet superstoer maar beslist niet saai!

Succes met je keuze en met je bevalling.



Helemaal mee eens.



Jurgen vind ik echt afschuwelijk.



Ik ken trouwens mensen die het als "Jurruguh" uitspreken.



Jurre vind ik wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:curiousb schreef op 03 februari 2014 @ 10:08:

Wat vinden jullie van de naam Tobin? Tobias vind ik ook leuk, maar niet lekker uitspreken. Ben bang dat het dan Toby wordt..



We hebben al een zoontje en die heet Jesper.



Wij krijgen weer een zoontje, en ik vind het zo moeilijk, jongensnamen. Ik heb wel een diverse smaak. Ik vind scandinavische namen leuk maat engelse namen ook wel.

Als het maar op z'n nederlands mooi uit te spreken is.



Dus als jullie nog andere ideeen hebben, kom maar op.:)Rare naam, Tobin. Is dat een bestaande naam? Ik vind zowel Tobias, Tobin en Toby afschuwelijk.
Wat vinden jullie van de naam Oscar voor een jongetje? Hier geen plannen voor een 2e hoor, maar heb een zwak voor denken over de leukste namen en heb Oscar momenteel hoog bij mijn favorieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie meteen zo'n groen monster in een vuilnisbak voor me
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind Oscar leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 04 februari 2014 @ 21:32:

Wat vinden jullie van de naam Oscar voor een jongetje? Hier geen plannen voor een 2e hoor, maar heb een zwak voor denken over de leukste namen en heb Oscar momenteel hoog bij mijn favorieten.Ik vind Oscar wel leuk hoor, klinkt stevig en stoer.
Ik hoor de naam Oscar steeds vaker in mn omgeving, volgens mij is ie in opkomst. Zelf vind ik het een naam waarmee je 'prima door het leven kan', maar echt mooi vind ik het niet. Ik zie een grote, stevige politieagent met een kaal hoofd en een bruine snor voor me. Geen idee waarom.
Alle reacties Link kopieren
Mijn associatie met Oscar is het liedje van Sesamstraat: Oscar mopperkont. Overigens een heel leuk liedje hoor. En op zich ook wel een leuke naam. Maar mijn accociatie met dat liedje is te groot.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een twijfelende ruim 37 weken zwangere....

Hormonen?!?!?!



In principe zijn we er uit en gaat onze zoon Finn heten.

Op 2 staat Milan..Maar twijfel blijft toch steeds weer beetje terug komen.

Ook vind ik Wess erg leuk.

Vrienden van ons hebben alleen al een dochter Tess, dus valt hierdoor eigenlijk wel een beetje af...

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo veel namen die ik mooi vind...



Mahesh

Richiano

Juliano

Charles

Dillan

Shakeeb

Ashar

Ganesh

ach zo kan ik wel ff doorgaan...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Matthijs veeeel leuker en mooier dan Jurgen.

Jurgen, wurgen, ..

Ouderwets en lelijk!



Sorry maar je vroeg meningen..
Kausalaya, van de namen die je noemt vind ik enkel Charles leuk. En dan zou ik nog mijn bedenkingen hebben of ik dat in Nederland zou doen. Zelfde met namen als James, Nicholas, Matthew, Oliver, George, Christopher.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven