Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
@valia



Misschien Mathis/matthis? Yannick?

Bij jouw smaak zou ik uitkijken dat het niet te ouwelijk/ouderwets of onuitspreekbaar wordt voor een (Nederlands) kind, bij de smaak van je man dat het niet te ordinair wordt (ik werk in de jeugdhulpverlening en hoor in de lagere sociale klassen -niet vervelend bedoeld overigens - heel veel brandon, Joey, duncan etc.).
Ik spreek toch geen Chinees?!
Even een vraagje, wij hebben willen ons toekomstige kindje graag een tweede naam geven. Nu hebben we de eerste en ik heb wel een voorkeur ook voor de tweede naam. Maar m'n vriend vindt dan de initialen niet echt.

Zou worden M.F.

Hij heeft dan de associatie met 'mother f***'

Ik scheld eigenlijk praktisch niet, dus heb die associatie ook niet.

Jullie?
Ik denk daar ook niet aan, maar als je vriend dat wel heeft dan gaat dat niet zo makkelijk meer weg, denk ik. Dan leest hij dat steeds in gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Rozenstruiken;

Micha

Luka

Mitch

Vince

Roan

Ilay

Kjeld

Brent

Boaz

Quinn

Levi

Milas
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruiken schreef op 17 oktober 2015 @ 19:49:

Wij zijn ook op zoek naar een naam voor ons kindje en het valt niet mee. Meisjesnaam zijn we uit (Niene), maar jongensnaam blijkt erg lastig. Mika vinden we beide erg leuk, maar de associatie is té groot.

Iemand suggesties? We houden dus van redelijk korte namen, geen top 10-namen.



Associatie? Welke dan??



ideeën:

Lasse

Elmar

Ralph

Ilay

Eloy

Lyo

Alec

Marnik

Mick

Lucan

Mas

Stan

Micha

Roman

Joas

Vigo/viggo

Ronan

Nick?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 18 oktober 2015 @ 09:45:

Ik denk daar ook niet aan, maar als je vriend dat wel heeft dan gaat dat niet zo makkelijk meer weg, denk ik. Dan leest hij dat steeds in gedachten.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:xxrozeliefxx schreef op 18 oktober 2015 @ 09:41:

Even een vraagje, wij hebben willen ons toekomstige kindje graag een tweede naam geven. Nu hebben we de eerste en ik heb wel een voorkeur ook voor de tweede naam. Maar m'n vriend vindt dan de initialen niet echt.

Zou worden M.F.

Hij heeft dan de associatie met 'mother f***'

Ik scheld eigenlijk praktisch niet, dus heb die associatie ook niet.

Jullie?Zou werkelijk nooit in me opgekomen zijn. Maar ik ken dan ook echt geen mensen die Mother fucker zeggen...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik heb de associatie ook totaal niet.
quote:rozenstruiken schreef op 17 oktober 2015 @ 19:49:

Wij zijn ook op zoek naar een naam voor ons kindje en het valt niet mee. Meisjesnaam zijn we uit (Niene), maar jongensnaam blijkt erg lastig. Mika vinden we beide erg leuk, maar de associatie is té groot.

Iemand suggesties? We houden dus van redelijk korte namen, geen top 10-namen.



bij ons gaat dat de voornaam worden mochten we een jochie krijgen. Welke associatie heb je daar dan mee?

Ik had er in het begin van mijn zwangerschap ook een negatieve associatie mee (een kindje dat ik via werk ken heet zo, helaas een meisje met een groot hulpverleningscircuit om zich heen, we hebben ons veel zorgen om haar gemaakt, maar inmiddels is ze niet meer in beeld). Paar weken terug las ik de naam hier op een lijstje tussen de jongensnamen, vond hem leuk. Stuurde hem naar mijn vriend, en hij: die naam vond ik altijd al leuk, maar wou jij toen niet.

Associaties kun je dus blijkbaar ook weer loslaten



En bedankt voor jullie M.F. reacties ga het er nog maar eens met mijn vriend over hebben.
Bij Mika denk ik aan https://www.youtube.com/watch?v=0CGVgAYJyjk



Hier gaat eruit.......... Mick!
Alle reacties Link kopieren
Die Mika inderdaad. Niet dat de associatie zo erg is, maar bij de naam Mika zie ik steeds dat gezicht voor me en dan is het raar je zoon ook zo te noemen.
NYC: leuk om je afvallers te zien. Mag ik vragen hoe je aan de top 500 bent gekomen? En is de naam van je eerste zoontje bekend hier op het forum of houd je dat geheim?



Ik ga je posts eens teruglezen, ben benieuwd of de naam van mijn zoon erin staat. Ik zag dat de naam van de middelste dochter nog in je top 100 stond bij de meisjesnamen
Oh NYC leuk, zie dat onze naam er nog in zit (Felix). Wij zijn heel blij met de naam De naam van de oudste begint ook met een F en daar moesten we ons even overheen zetten, maar omdat ze alledrie nog een tweede naam hebben, vonden we het wel oke.



Ik ben benieuwd wat het wordt over ruim 3 maanden
quote:-tinkerbell- schreef op 18 oktober 2015 @ 09:54:

[...]





Zou werkelijk nooit in me opgekomen zijn. Maar ik ken dan ook echt geen mensen die Mother fucker zeggen...Ik had het er gister nog eens over met m'n vriend, en het worden toch die namen dus we zijn eruit!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft ook de initialen M.F.

Ik was er nooit opgekomen dat het ook MotherF* zou kunnen zijn. Man heeft het later wel een keer opgemerkt, maar toen lag ze al lang en breed in mijn armen. Ik heb er verder nooit iemand over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 18 oktober 2015 @ 09:38:

@valia



Misschien Mathis/matthis? Yannick?

Bij jouw smaak zou ik uitkijken dat het niet te ouwelijk/ouderwets of onuitspreekbaar wordt voor een (Nederlands) kind, bij de smaak van je man dat het niet te ordinair wordt (ik werk in de jeugdhulpverlening en hoor in de lagere sociale klassen -niet vervelend bedoeld overigens - heel veel brandon, Joey, duncan etc.).



Yannick vind ik niet zo heel leuk. Matthis vind ik wel een mooie naam. Die zal ik eens voorleggen.

Ik vind inderdaad dit soort Engelse namen in het Nederlands vaak niet mooi klinken. In Engeland zijn het prima namen maar hier worden ze niet zo mooi uitgesproken. En inderdaad namen als Brandon en Joey worden ook wel met een bepaalde sociale klasse verbonden. Man is geen Nederlander van oorsprong dus die heeft die gevoelswaarde niet zo bij die namen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 17 oktober 2015 @ 19:32:

Valia, dat is lastig, dat jullie zo verschillen in stijl. Ik zal proberen er een oaar te noemen, waarvan ik hoop dat ze misschien bij jullie beiden in de smaak vallen:



Joshua

Maxim

Hugo

Victor

Lennard

Juliën

Nathan

Tristan

Oswald

Mathias

Christian

Phillip

Fabian





Mathias vind ik net als Mathis (en Mathieu) een leuke naam. Die zal ik voorleggen. Vind man misschien wat vlotter klinken dan Mathieu?



Tristan vind ik in het Engels mooi klinken maar in het Frans en Nederlands blijf ik zo op die klank van triest hangen,.



Joshua is misschien wel wat. Engelse naam maar ik vind het niet ordinair klinken?

Misschien dat dit man beter aanspreekt.



Nathan kan ik ook voorstellen. Ikvind vooral de Nederlandse en Franse uitspraak mooi. De engelse wat minder.



Oswald, Victor, Maxim, vind ik zelf niet zo leuk.

Lennard, Fabian en Hugo moet ik even over nadenken.

Ik ken al meerdere Juliens in mijn omgeving (en Julians en Julies en Julias) dus die naam valt af.

Christian hetzelfde. Ik heb al een neef Christiaan ,





Joshua, Nathan, Matthias, Mathis zal ik sowieso voorstellen



Ik bedenk zelf nu net ook nog Tobias. Wel de Nederlandse uitspraak en niet de Engelse.
quote:barbabientje2 schreef op 19 oktober 2015 @ 17:26:

Onze dochter heeft ook de initialen M.F.

Ik was er nooit opgekomen dat het ook MotherF* zou kunnen zijn. Man heeft het later wel een keer opgemerkt, maar toen lag ze al lang en breed in mijn armen. Ik heb er verder nooit iemand over gehoord.We gaan die gewoon doen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Valia, ik ben heel benieuwd of er een naam bij zit waar zowel jij als je man blij mee is. Laat je nog iets weten? Misschien kan ik dan nog meedenken over andere namen (als het nog nodig blijkt).
quote:julienclerc schreef op 18 oktober 2015 @ 16:07:

NYC: leuk om je afvallers te zien. Mag ik vragen hoe je aan de top 500 bent gekomen? En is de naam van je eerste zoontje bekend hier op het forum of houd je dat geheim?



Ik ga je posts eens teruglezen, ben benieuwd of de naam van mijn zoon erin staat. Ik zag dat de naam van de middelste dochter nog in je top 100 stond bij de meisjesnamen



De naam van mijn oudste pb ik je wel even.



Aan de top 500 heb ik een paar weken gewerkt. Ik heb de jaarlijkse svb lijst als basis gebruikt, de 500 meest gegeven namen. Vervolgens ben ik voor iedere verdere naam gaan bepalen: deze erin en een andere eruit. In het begin was dat nog makkelijk. Er verdwenen allemaal Mohammed, Dylano en Cornelis achtige namen van de lijst. Later werd het wat moeilijker, zeker om te bepalen of ik bijv Thom en Tom er allebei in moest laten of kiezen voor een van de twee.

En uiteindelijk had ik een lijst met 500 namen waar ik heel blij mee was. Daarna heb ik ze in grote lijnen op volgorde van leuk naar minst leuk gezet. En daarna dus iedere dag gaan afstrepen.

Vandaag de dag staan er van de 500 namen nog maar 40 namen op.
Oh, Julienclerc, even pb functie aanzetten
Het wordt geen.......... Marijn.
en ook geen... Scott!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik meld me hier voor inspiratie! Ben nu 13 weken zwanger, de meisjesnaam hebben we al maar een jongensnaam blijft zo lastig! De achternaam bestaat uit 1 lettergreep, dus liefst een voornaam met meerdere lettergrepen.



Onze dochters hebben vrij normale namen, allebei 2 lettergrepen en met een klein Frans tintje (denk ik de richting van Sophie, Julie, etc. niet heel nadrukkelijk Aurelie of Amelie ofzo...) en ik vind een jongensnaam met een zelfde Frans tintje ook erg mooi, maar kan gewoon niet op hele leuke namen komen. Iemand van jullie inspiratie voor niet-te-overdreven-baguette-Fransgetinte-jongensnamen?



(als ik met een zwoele Fransman was getrouwd, dan was het toch zéker Philippe of Laurent geworden, maar manlief is een boomlange, nuchtere, zwoelloze. blonde man).
Alle reacties Link kopieren
En hoi NYC! Wat leuk je hier tegen te komen, daaruit maak ik op dat erbij jullie een tweede kindje op komst is?

We hebben samen in het Oktober '13 topic geschreven, hoewel ik kort heb meegeschreven... (weinig tijd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven