Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
quote:gedanst schreef op 25 oktober 2015 @ 17:16:

[...]





Neem je het niet een beetje te serieus?Haha, het is gewoon een beetje een tic. Doe het zo ieder jaar maar nu er een baby op komst is vond ik het leuk om te delen. En het is niet eens om tot dé naam te komen want die hadden we al voor de 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik ben in verwachting van de tweede en heel raar... Ik vind geen een jongensnaam leuk!! Waar ik bij de eerste hele lijsten had, denk ik nu: mwoahh... Of, dat past niet bij de naam van onze dochter.

We houden van korte namen, die op z'n Nederlands uitgesproken worden.

We hebben al een dochter, haar naam is Sam. Wie weet een leuke jongensnaam hierbij? Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Willen jullie ook met ons meedenken? Net als Bloem vinden we geen enkele jongensnaam echt leuk... We weten niet of we een jongen of een meisje krijgen, en ook voor een meisje zijn we er nog niet uit. Maar dat post ik zo op het meisjesnamen topic. ;)

Ik ben nu 32 weken zwanger en we hebben nog steeds geen namen gevonden waar we allebei enthousiast over zijn.



Ik hou van eenlettergrepige namen, man niet. Compromis is dat de naam afgekort kan worden als roepnaam. Ivm toekomstige verhuisplannen is een naam die in het Engels uit te spreken is wenselijk, maar geen noodzaak.



Nu staan nog op ons lijstje: Casper, Thomas, Oscar, David, maar deze zijn het allemaal net niet.



Namen die ik leuk, maar man helemaal niks vindt: Gijs, Guus, Rein, Lucas, Bram, Boris, Julian



Ik volg dit topic al maanden, maar DE naam heb ik nog niet gevonden. Opties zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Springstof schreef op 23 oktober 2015 @ 03:44:

Becauseiamhappy



Jelle

Jetse

Tjalling

Rinse

Hidde

Auke

Jilles

Gjalt

Hette

Bouke

Siebe



En anders:



http://www.friesenamen.nl/jongensnamenThanks Springstof, 'de' naam zit er nog niet tussen. Had die site al gevonden, maar ook daar zit niet iets tussen...
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 23 oktober 2015 @ 18:55:

[...]





Kjeld

Ids

Jelle

Jerre

Jelte

Jurre

Hidde

Fedde

Quinten

Karsten

Nathan

Jonas

Aron

Jelmer

Casper

Laurens

Julian

Boris

VictorMandy ook jij bedankt voor meedenken. Ook in dit lijstje nog geen namen die ik wil bewaren....
Alle reacties Link kopieren
Bloem;



Sam&



Vince

Jurre

Luuk

Boaz

Jort

Noud

Rik

Rens

Tim

Gijs

Lennard

Thomas

Ralf

Wouter

Nick



Baloo:



Tobias

Matthieu

Jelmer

Julius

Olaf

Pepijn

Silvijn

Maxim

Victor

Vincent

Stefan

Thijs

Stijn

Bart

Quinten

Aron

Benjamin

Nathan

Gerben

Steven

Floris

Fabian

Yannick

Jorrit

Allan

Reinder

Jurgen
Alle reacties Link kopieren
Valia, ik hoop dat je hier nog meeleest, ik dacht voor jou namelijk nog aan:



Otis

Odin

Roald

Menno

Alwin

Silvan

Marnix

Maxim

Jacob
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Mendy!



Ik zal even reageren per naam:

Tobias - wel aardig

Matthieu - nee, te kak

Jelmer - wel aardig

Julius - nee

Olaf - leuk, maar is al afgekeurd door man

Pepijn - nee, te kak

Silvijn - nee, te zacht

Maxim - nee

Victor - nee

Vincent - nee

Stefan - nee

Thijs - nee

Stijn - nee

Bart - nee

Quinten - nee, te kak

Aron - Hmmm, ga ik over nadenken

Benjamin - leuk, maar associeer ik met de benjamin en vind ik ook een beetje hockey

Nathan - denk ik over na

Gerben - nee

Steven - nee

Floris - vind ik stiekem leuk, maar ook een beetje hockey. Man vind het niks

Fabian - zelfde als Floris

Yannick - nee

Jorrit - wel aardig

Allan - nee (moet aan two and a half man denken)

Reinder - nee, toch beetje kak (en lijkt teveel op familienaam)

Jurgen - nee



Lastig zijn we he?
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 30 oktober 2015 @ 08:27:

Bloem;



Sam&



Vince

Jurre

Luuk

Boaz

Jort

Noud

Rik

Rens

Tim

Gijs

Lennard

Thomas

Ralf

Wouter

Nick



Dankje!!! Ik heb Luuk, Boaz en Gijs toegevoegd aan m'n lijstje
Alle reacties Link kopieren
Balou voor jou wat ideetjes?



Rogier

Ruben

Rolf

Sten of Stan

Jack

Jesse

Joppe

Ties

Len

Tim

Tijmen

Jesper

Daan

Luuk
Hoi allemaal. Ik ben 17 weken zwanger van een zoon, en een beetje aan het worstelen met de naam. We willen 3 namen geven. De 1e staat al vast, een Arabische naam. Als tweede naam wil ik graag Miles, naar mijn vader. Alleen die derde naam... Moeilijk!

Ik zoek iets internationaals, dus niet Jelle of Willem ofzo. Maar ook niet uitgesproken engels/amerikaans. En niet met een m. Ik vind namen als Mika/Nino/Sasha leuk.

Heeft iemand misschien een idee? Thanks!
@Syvon: Is er nog iemand die jullie zouden willen vernoemen in de derde naam? Ik vind Miles Nino wel de leukste optie van die drie. Anders misschien:



Noah, Adam, Abel, Leon, Otis, Simon, Thomas, Arthur, Luca, Aaron, Levi, Jesse, Liam, Noël, Roan, Tibo, Vince, Hugo, Nolan, Ilya, Jonah, Senna, Guido, Nico, Nilo, Timo
Namen die nog gesneuveld zijn: Ruben en Abel
Alweer mooie namen die afvallen. Hoeveel namen staan er nog op de lijst NYC? En zou ik de naam van je andere zoontje mogen weten?
quote:Teemo schreef op 02 november 2015 @ 15:37:

@Syvon: Is er nog iemand die jullie zouden willen vernoemen in de derde naam? Ik vind Miles Nino wel de leukste optie van die drie. Anders misschien:



Noah, Adam, Abel, Leon, Otis, Simon, Thomas, Arthur, Luca, Aaron, Levi, Jesse, Liam, Noël, Roan, Tibo, Vince, Hugo, Nolan, Ilya, Jonah, Senna, Guido, Nico, Nilo, Timo



Ik wilde een jongetje altijd vernoemen naar een hele lieve (overleden) oudoom, maar ja, die heette officieel Josephus en iedereen kende hem als Joop. Joseph is nog wel een optie, maar Miles Joseph klinkt zo Amerikaans.

Ik vind Otis trouwens heel erg leuk, maar vriend niet. Zou wel heel erg muzikaal zijn (Miles Davis / Otis Redding)
Julian, Julius en Jules zijn van de lijst gevallen. :-)
Alle reacties Link kopieren
heeft er iemand nog een beetje inspiratie voor ons?



Kindje 6 op komst en 4e zoon maar we kunnen tot nu toe nog niet echt iets vinden.



onze eisen....



niet veel voorkomend,

makkelijk uitspreekbaar/schrijfbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 30 oktober 2015 @ 08:38:

Valia, ik hoop dat je hier nog meeleest, ik dacht voor jou namelijk nog aan:



Otis

Odin

Roald

Menno

Alwin

Silvan

Marnix

Maxim

Jacob



Ik lees zeker nog steeds mee want we twijfelen nog steeds



Silvan vind ik ook een leuke naam.

Maxim zal mijn man denk ik niet willen want Maxence heeft hij ook afgeschoten.

Odin vind hij vast te appart

Alwin, Marnix, Menno zijn niet echt mijn smaak.

Jacob zou ik mooi moeten vinden want gemiddeld vind ik Hebreeuwse/Bijbelse naamen mooi maar Jacob kan ik niet echt achter staan.



Ons lijstje is op dit moment (nog) steeds:



Tobias

Mathis

Matthias

Joshua

Aspen

Ilian

Marcus

Etienne

Samuel

Lucas/Luke

James

Finnian

Aidan

Nolan

Jasper



ps: het valt me nu pas op dat er drie evangisten in het rijtje staan
Alle reacties Link kopieren
quote:mv4 schreef op 04 november 2015 @ 19:32:

heeft er iemand nog een beetje inspiratie voor ons?



Kindje 6 op komst en 4e zoon maar we kunnen tot nu toe nog niet echt iets vinden.



onze eisen....



niet veel voorkomend,

makkelijk uitspreekbaar/schrijfbaar



Wil je misschien de namen delen van jullie kinderen? Dan kunnen we meedenken in dezelfde stijl. Voor nu:



Raf

Brent

Ivar

Ilan

Milas

Fox

Mick

Sverre

Jelte

Tobin

Ferran

Kjeld

Steffen

Tije

Gust

Loek

Gio

Juno

Huug

Nando
Alle reacties Link kopieren
Tobin vind ik ook wel leuk. Net weer wat anders dan Tobias. Ik ga die ook voorstellen vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jij er ook weer 1 hebt om te overleggen, Valia. Ik ben erg benieuwd waar jullie uiteindelijk op uit gaan komen. Van jullie lijstje vind ik Ilian erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Onze andere kinderen hebben allemaal namen die nu in de top 20 staan zeg maar en we willen graag iets heel anders deze keer.
Alle reacties Link kopieren
Mv4, staat er iets in mijn genoemde lijstje dat naar je smaak is? Of moet ik in een heel andere hoek denken? Het helpt als je zegt waarom je namen bijv niet mooi vindt. Als je bijv niet van engelsklinkende namen houdt of van lange/korte namen dan vallen er natuurlijk al veel af.
Mv4, laatst een keer Tobian gehoord. Lijkt wel op Tobin, iets minder apart ( vind ik dan hè 😉)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven