Kan Isis als naam?

13-08-2014 11:49 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, al zolang als manlief en ik elkaar kennen, hebben we als meisjesnaam voor een eventuele dochter Isis. We vinden het een mooie naam en de betekenis vinden we ook mooi, alleen nu met al dat gedoe rondom de groepering ISIS krijgt dit toch wel een nare bijsmaak.. Nu ben ik eind dec uitgerekend van n meisje. Wat vinden jullie? Gewoon doen of toch voor een andere naam gaan? Persoonlijk vinden we het nog steeds een mooie naam maar willen ook niet dat zij er last mee krijgt oid..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even aankijken, ze gaan inderdaad verder onder de naam IS en je hebt nog even. Misschien toch wel even nadenken over een alternatief, mocht het nog steeds zo'n hot item zijn eind van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een mooie naam, heb er zelf ook over nagedacht. Er is ook een vrouwelijke dj die zo heet. 100% Isis. Is nu idd vaak in het nieuws en er hangt natuurlijk wel een enorm negatief iets omheen. Dat is ook een van de redenen dat wij niet voor deze naam gaan.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een mooie naam maar vanaf nu veels te beladen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een prachtige naam, een egyptische godin



Ooit een pleegkitten gehad, haar nieuwe baasje noemde de kat ook Isis
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de beslissing nog even uitstellen, kijken hoe het zich ontwikkelt. Ik vind het een mooie, klassieke naam.
Iris zou ik dan weer niet doen .
.
Ik vind het een prachtige naam stond op mijn lijstje voor meisjes namen. Ik zou het gewoon doen hoor als jullie het mooi vinden. Ik neem aan dat de meisjes/vrouwen die al lang zo heten nu ook niet raar aangekeken worden hoor.



Ik vind het nummer Isis van Frédérique Spigt ook zo mooi. http://youtu.be/r-mP3SmJA18
.
Alle reacties Link kopieren
We kijken het idd even aan en zijn voor de zekerheid ook aan het denken over alternatieven.. We hebben idd nog toch december ?
Heb net ook even gegoogled, ze bestaan sinds 2006. Tja nu zijn ze idd veel in de media maar toen waren het ook geen lieverdjes hoor. Gebeurde al deze ellende ook. Misschien in mindere mate , maar dat maakt deze groep niet minder erg.



Ik zie het volkomen los van de naam van een mens. Of het nou een kind of volwassenen is.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik denk dat over 10 jaar niemand het meer associeert met de terreurbeweging. Zeker niet nu ze het al veranderen naar IS. Snap wel dat het lastig is om net dít jaar je dochter zo te noemen, over 5 jaar (of 1 jaar geleden) was het anders geweest.
Deze ellende is met een paar maanden echt niet overgewaaid. Hoe sneu ook voor de kinderen die deze naam wel hebben, het is nu een beladen naam en dat zal het nog wel even blijven. Wat die lui doen is pure slechtheid.
Trouwens is het nu in het nieuws, tenzij ze een derde wereld oorlog starten of zoiets zal de aandacht waarschijnlijk op den duur wel weer verdwijnen.



Ik ben wel eens iemand tegengekomen die Osama heet. Daar werd wel eens een grapje over gemaakt maar verder niet. Tegenwoordig wordt de naam Adolf die toch ook direct aan ellende doet denken ook weer vaker gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Verder associeer ik zelf de naam met het mens dat ik erbij ken. Zo ken ik bv een Joran (en een Tristan), en associeer ik die naam veel minder met Joran vd Sloot maar gewoon met de Joran die ik ken. Misschien is de eerste reactie van mensen heel even zo, maar dat verdwijnt volgens mij bijna direct.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 13 augustus 2014 @ 12:12:

Geef gewoon de naam als je het zelf mooi vind, je gaat toch niet zitten refereren aan alles en nog wat?Niet? Ik doe dat wel hoor. Heb bij alle namen echt wel de betekenis en de geschiedenis van een naam opgezocht. Of mooie namen van leerlingen waar ik een nare associatie bij heb. Dat wordt 'm dan gewoon niet. (Het maakt de lijst we handig korter;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een ander verhaal wanneer het een persoon is. Bij Adolf denk ik wel aan Hitler en bij Osama aan Bin Laden.

ISIS is geen persoon en daarom heb ik die link minder, ik zou er dus ook niet aan denken als ik een baby die Isis heet tegen zou komen.



Verder heb ik het ook minder bij Beruchte Nederlanders met een redelijk normale naam. Net als Florita denk ik bij Joran gewoon aan een Joran die ik ken, net als het eerder genoemde voorbeeld Folkert. Dus ook die namen zijn voor mij niet "besmet".
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.



Net als dat ik denk ik niet de naam Tristan of Yoran zou geven. Hoewel het beide mooie namen zijn.



Maar dat heb je zelfs al met namen van mensen die je niet zo graag mag, dat je een andere associatie ermee hebt en die naam toch anders gaat zien.



Nee in deze tijd zou ik je kind geen Isis noemen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee, ik zou absoluut een andere naam kiezen. Je gaat je kind toch geen naam geven, die momenteel geassocieerd wordt met dood, moord en verderf?

Ik zou het alleen al voor mezelf niet doen, vanwege de beelden die ik voor ogen krijg bij het horen van ISIS en IS.
Als de naam IS 'aanslaat' en ISIS daarmee min of meer in de vergetelheid raakt tegen die tijd zou ik het gewoon doen.

Anders niet. Het lijkt me wrang om je dochter een naam te geven die overeenkomt met een terreurbeweging die in hetzelfde jaar als haar geboorte zoveel wreedheid heeft laten zien.
quote:Ik ben wel eens iemand tegengekomen die Osama heet. Daar werd wel eens een grapje over gemaakt maar verder niet. Tegenwoordig wordt de naam Adolf die toch ook direct aan ellende doet denken ook weer vaker gegeven.Je kind nu Isis noemen is wat mij betreft behoorlijk vergelijkbaar met het Osama of Adolf noemen (zelfs al is ISIS geen persoon). Ik zou het allemaal niet doen.
Alle reacties Link kopieren
En ik weet ook niet in hoeverre de naam ISIS nog deze associaties heeft over een aantal jaar. Zal deze echt, hier in Nederland, in de geschiedenisboeken staan? Zoals het geval is bij Adolf?
.
Alle reacties Link kopieren
"Ik zou me ook serieus afvragen als ik een Isis zou tegenkomen die in of na 2014 is geboren of haar ouders met de terreurbeweging ISIS sympathiseren."



Jij bent echt niet lekker.. Sorry hoor, vind dit echt een onzinnige gedachtengang...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven