Kinderbijslag gaat omlaag.

06-09-2013 16:25 369 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 08 september 2013 @ 22:51:

Hoe werkt het eigenlijk in het buitenland? Krijgen ze in Amerika of Zwitserland ook kinderbijslag, of is het een typisch Hollands hangmat item?in duitsland bestaat het ook (Kindergeld), bedragen zijn hoger dan in ndeerland en voor studerende kinderen zelfs tot 21 jaar (ik weet dan weer niet hoe het daar zit met studiefinanciering e.d.). wij woonden in nederland, maar vader werkte in duitsland en ontving vanuit duitsland kinderbijslag (want betaalde ook daar inkomstenbelasting). als bedrag in duitsland lager zou zijn dan in nederland, dan zou dat door nederland worden aangevuld (wel al 20 jaar geleden hoor).
Ah kut. Ik spaar het altijd het hele jaar op, dat, samen met het geld van de bijbaantjes van de kinderen, is altijd precies genoeg voor man en mij om twee weekjes lekker op vakantie te gaan zonder de kids.
Snoopylynn, ik weet niet hoe het hier zit, wij krijgen wel 1, 2, of 3 jaar ouderschapsverlof. Je krijgt een bepaald percentage van je salaris uitbetaald en hoe langer je thuis blijft, hoe minder je krijgt. Maar toch minstens een jaar. Bij de geboorte krijg je van de overheid een mand met alle basic babyspulletjes. Maar kinderbijslag, dat weet ik zo niet. Ik ga even rondsnuffelen
In Spanje bestaat geen kinderbijslag. Ooit was er een regeling dat je 100 euro per maand kreeg van 0-2 jaar, maar dat is alweer lang afgeschaft.
Yup, wij hebben ook kinderbijslag! Ik zie bedragen van minstens 100 euro per maand, maar mijn Fins is niet goed genoeg om precies te snappen hoe het werkt. Volgens mij krijg je voor het tweede kind zelfs meer dan voor het eerste kind.



En we hebben ook kinderopvangtoeslag voor privaat-dagopvang. Daarnaast worden de opvangkosten voor de gemeentelijke dagopvang bepaald door het inkomen en de grootte van een gezin, zodat de kosten maximaal 264 euro per maand per kind zijn. En dat is dan dus voor mensen met een hoger inkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 08 september 2013 @ 10:13:

[...]



Stop jij wel moeite in de opvoeding van je kinderen ja? Veel ouders zeggen dat te doen maar dat blijkt nergens uit.

Veel mensen motiveren en stimuleren hun kinderen niet, leren ze niets, geen manieren etc, en laten ze tot 's avonds laat maar rond flaneren op straat. Die mensen krijgen wel kinderbijslag voor hun kinderen, maar dat geld is weggegooid! En ik moet daar als kinderloze aan meebetalen. En geloof maar niet dat die kinderen ooit gaan bijdragen aan iemands pensioen!



En sparen moeten we ALLEMAAL! Degenen mét en degenen zónder kinderen.

Alleen..... het is wel vals als je dat gespaarde geld moet inleveren, en gestraft wordt voor het feit dat je gespaard hebt. En anderen die er op los geleefd hebben krijgen het zo.



Ik denk ook dat we straks allemaal zelf moeten zorgen dat we ons kunnen bedruipen op de oude dag, want het zorgstelsel in Nederland wordt stelselmatig afgebroken. Terug naar af zo te zeggen.



Ik zie niet in waarom we dan nog kinderbijslag verschuldigd zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen er niet nee tegen zeggen. Elke cent die je kunt krijgen is welkom. Eerlijk is eerlijk.

Maar dat geldt niet alleen voor ouders met kinderen maar ook voor ouderen, mensen zonder kinderen, mensen die single zijn etc.



ja , ik stop zeker veel moeite in de opvoeding van mijn kinderen. Zelf weleens kinderen opgevoed? Enig idee over hoeveel moeite dat is? Ik heb zo'n vaag vermoeden van niet.





Verder weet ik niet in wat voor achterstandswijk jij woont, maar de problemen die jij noemt herken ik niet.
quote:Thordis schreef op 09 september 2013 @ 10:39:

Ah kut. Ik spaar het altijd het hele jaar op, dat, samen met het geld van de bijbaantjes van de kinderen, is altijd precies genoeg voor man en mij om twee weekjes lekker op vakantie te gaan zonder de kids.
quote:markovic schreef op 09 september 2013 @ 11:10:

[...]



Enig idee over hoeveel moeite dat is? Ik heb zo'n vaag vermoeden van niet.Ik heb zelf geen kinderen, maar ik merk zelf wel, ook in mijn omgeving, dat de bewust kinderlozen of zogenaamde "kindervrijen" vaak de grootste kritiek hebben hebben over opvoeding van kinderen. Als zij kinderen zouden hebben, zouden die nooit huilen, nooit zeuren, nooit stout zijn, altijd braaf zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 06 september 2013 @ 16:47:

[...]





Helemaal mee eens!

Kinderen zijn een eigen verantwoordelijkheid.

En je eigen oude dag ook!



Ik wil niet dat een kinderloze later profiteert van alle moeite die ik gestopt heb in de opvoeding van mijn kinderen. Als zij later goed verdienen en veel belasting afdragen dan mag dat geld niet besteed worden aan al die oudjes in het bejaardentehuis die nooit de moeite hebben genomen om kinderen op te voeden en die nu lekker willen dat andermans kinderen hun kont afvegen, hun bejaardenhuis bouwen, de belastingen opbrengen voor hun verzorging, hun AOW.



Laat die lui dat maar voor de volle 100% zelf betalen, laat ze maar lekker sparen voor hun oude dag. Ze hebben toch genoeg over, want zonder kinderen is het leven goedkoop.



Niet gespaard? Jammer, dan creperen ze maar, niet de moeite geneomen om iets bij te dragen aan de samenleving in de zin van een volgende generatie opvoeden, en wel lekker er op los geleefd, dan heb je een probleem.



Eigen verantwoordelijkheid!



Niet altijd loopt het zo, soms willen mensen kinderen maar dat lukt niet bij iedereen

Vind dit een vrij harde reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:loreley12 schreef op 09 september 2013 @ 16:41:

[...]





Ik heb zelf geen kinderen, maar ik merk zelf wel, ook in mijn omgeving, dat de bewust kinderlozen of zogenaamde "kindervrijen" vaak de grootste kritiek hebben hebben over opvoeding van kinderen. Als zij kinderen zouden hebben, zouden die nooit huilen, nooit zeuren, nooit stout zijn, altijd braaf zijn.



En als het niet zo is, dan zoek je je heil op het viva-forum en krijg je tips waar je nooit aan gedacht zou hebben. Ons kind zit eindelijk weer goed in zijn vel.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Da's mooi, Snoesje666
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 09 september 2013 @ 11:10:

[...]





ja , ik stop zeker veel moeite in de opvoeding van mijn kinderen. Zelf weleens kinderen opgevoed? Enig idee over hoeveel moeite dat is? Ik heb zo'n vaag vermoeden van niet.

Vanwaar dat jij het idee hebt dat ik denk dat het niet veel moeite kost? Waar haal jij dat uit?

Ik weet namelijk dat het zoveel tijd en moeite kost, dat ik besloten heb om er niet aan te beginnen. Ik heb het er niet voor over.

Veel mensen zouden hetzelfde moeten beslissen. Maar die komen er pas achter als het te laat is. En die krijgen kinderen en doen er amper iets mee.



quote:markovic schreef op 09 september 2013 @ 11:10:

[...]

Verder weet ik niet in wat voor achterstandswijk jij woont, maar de problemen die jij noemt herken ik niet.

Ik woon op het platteland gelukkig.

Maar ik ken dus iemand die in het lagere onderwijs lesgeeft aan kinderen uit achterstandswijken. Jawel, die zíjn er! Vandaar dus mijn opmerking.
Alle reacties Link kopieren
quote:hanneke0805 schreef op 09 september 2013 @ 16:45:

[...]





Niet altijd loopt het zo, soms willen mensen kinderen maar dat lukt niet bij iedereen

Vind dit een vrij harde reactie.Marckovic is inderdaad heel hard en alleen begaan met zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:loreley12 schreef op 09 september 2013 @ 16:41:

[...]





Ik heb zelf geen kinderen, maar ik merk zelf wel, ook in mijn omgeving, dat de bewust kinderlozen of zogenaamde "kindervrijen" vaak de grootste kritiek hebben hebben over opvoeding van kinderen. Als zij kinderen zouden hebben, zouden die nooit huilen, nooit zeuren, nooit stout zijn, altijd braaf zijn.

Waar ik kritiek op heb, als ik die heb, is als mensen NIET ingrijpen of halfslachtig ingrijpen als hun kinderen ongemanierd zijn of iets uitvreten. Niet dát die kinderen streken hebben, want kinderen zijn kinderen en die zijn ondernemend en moeten nog veel leren, en vooral hun grenzen verkennen. Dat is normaal.

Ik vind het niet normaal als ze die grenzen niet kunnen vinden omdat deze niet aangegeven worden.

En het is niet iets wat ik specifiek constateer bij ouders hoor.

Bij mensen met honden signaleer ik hetzelfde. En daar erger ik me ook aan. (ik heb zelf honden, dus ik kom veel in aanraking met mensen en hun honden).

Dat een hond de mist in gaat, dat kan gebeuren. Het zijn levende wezens, geen machines.

Maar als ik dat zie dat de baas niet ingrijpt, corrigeert of hooguit halfslachtig 100x gaat staan roepen naar de hond (met 0 resultaat), dan zakt mijn broek af.



Je kent de woorden vast wel "niet doen....".
Ik zou het overigens best begrijpen dat de kinderbijslag wordt afgeschaft (onder het mom van: dan financieer je je kinderen maar zelf) maar dat dan tevens de schenkings/erfbelasting wordt afgeschaft. Of de belasting op box 3 flink omlaag gaat, zodat iedereen die wil sparen (of dat nu met of zonder kinderen is) daar niets (of weinig) over hoeft af te dragen aan de overheid.



Of is dit een vreemde gedachtegang?
Alle reacties Link kopieren
Nee, absoluut niet vreemd.



Sowieso vind ik de schenk/erfbelasting ronduit belachelijk. Dat is gewoon belasting betalen over geld waar al belasting over is betaald. Bespottelijk echt
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 10 september 2013 @ 15:26:

Ik zou het overigens best begrijpen dat de kinderbijslag wordt afgeschaft (onder het mom van: dan financieer je je kinderen maar zelf) maar dat dan tevens de schenkings/erfbelasting wordt afgeschaft. Of de belasting op box 3 flink omlaag gaat, zodat iedereen die wil sparen (of dat nu met of zonder kinderen is) daar niets (of weinig) over hoeft af te dragen aan de overheid.



Of is dit een vreemde gedachtegang?

Nee, helemaal niet.

Mensen sparen van geld dat ze verdiend hebben met werken. En ze hebben dus al belasting daar over betaald, namelijk loonbelasting. En als ze het dan willen vererven, wordt er nóg een keer belasting over betaald. Het is ongehoord.
Alle reacties Link kopieren
Het is jatten van de doden.

Erfbelasting vind ik schandalig, temeer omdat er al belasting over is betaald



Schenkbelasting is ook idioot. Gaat er een belastingambtenaar ook nog even natellen hoeveel McGregor-overhemden ik voor mijn zoon koop, en of dat niet een paar duizend euro kost ?



Ik wil graag sparen voor de toekomst, zeg 25% van mijn brutosalaris. Helaas verdwijnt dat allemaal in een bodemloze put die "verplicht pensioenfonds" heet. Maar daar heeft mijn kind weinig aan, ik verwacht dat ik 108 jaar ga worden. Mooi dat ik mogelijk ooit van mijn "opgebouwde rechten" kan genieten, maar ik betwijfel of ik voor die "opgebouwde rechten" een plakje brood kan kopen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:snoopylynn schreef op 08 september 2013 @ 22:51:

Hoe werkt het eigenlijk in het buitenland? Krijgen ze in Amerika of Zwitserland ook kinderbijslag, of is het een typisch Hollands hangmat item?Amerika heeft ook child benefit en child tax credit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven