Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:



'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'



Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?



Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Alle reacties Link kopieren
quote:elise1978 schreef op 16 september 2015 @ 10:10:

Ik heb ook zo'n schoonmoeder, het eerste wat ze zei toen ze mijn dochtertje zag was: "O, ze lijkt precies op mij!". Het is al ruim 10 jaar geleden en nog word ik woest als ik er weer aan denk. Nog steeds vergelijkt ze het uiterlijk van dochter met allerlei vage tantes en ver weg-familie. Mijn tweede lijkt veel meer op mij en daar hoor ik haar nooit over.



Ben nu zwanger van nummer 3 en zie wat schoonouders betreft alweer huizenhoog op tegen de kraamtijd...

Dan speelt er vast meer. Mijn schoonmoeder zag blozend van trots en blijdschap ook alleen maar sprekende gelijkenis met zichzelf, haar zus en haar moeder.

Ik vond dat schattig. Ze wilde het zich eigen maken.

Doet toch niks af aan dat het jouw kind is, dat is duidelijk..
quote:poeziewoezie schreef op 14 september 2015 @ 12:16:

Ik ben op alle mogelijke manier ingeleid. Ik zal jullie de details besparen, maar na de bevalling heb ik

van het ziekenhuis de vraag gekregen of ik misschien een psycholoog wilde spreken om de bevalling te verwerken........

Geen gebruik van gemaakt wilde alleen maar graag naar huis.



Eenmaal thuis ben ik het bed in gekropen om eens even lekker bij te komen.

Na een uurtje te hebben geslapen kwam 'manlief' naar boven. Deze merkte fijntjes op of het niet onderhand tijd

werd dat ik het nest uitkwam, er was immer genoeg te doen. "Of denk jij nu als een prinsesje te kunnen blijven liggen"?



Het zal je niet verbazen; Manlief is inmiddels exman.Mijn God....
quote:charriejj schreef op 14 september 2015 @ 14:03:

Pfff wat een horrorverhalen!



Bedacht me er laatst nog 1 die we regelmatig te horen krijgen. Mijn vriend is indo (ja dus ook een indo schoonmoeder ) en dus getint. Nou is mijn zoon een exacte kopie van zijn vader maar dus heel erg blank. Dit horen we nu al 2 jaar aan. Rn ook zal hebben ze gelijk, hij is licht, soms ben ik er zo klaar mee. "Hij is écht wit he!!" Pfff ja maar toch hebben we besloten om m te houden Die opmerking over mijn dochter van "ze is heel blank he" , die heb ik ook een paar keer gehoord van een paar Indonesische familieleden. Ze lijkt verder heel erg op haar vader, maar met een wit gezichtje. Ze is heel mooi.
Ik was tijdens de zwangerschap (helaas) 35 kg bijgekomen, veel vocht maar ook echt gewicht.



Tijdens de kraamperiode zei schoonzus: 'tja nu moet je maar accepteren dat je dik bent en je oud lichaam nooit meer terug krijgt' . Mij viel de mond open.



Ondertussen is ons zoontje 6 maanden oud en ben ik 30 kg afgevallen, nog 5 kg te gaan maar heb mijn 'oude' kleding weer aan dus ze heeft zich lelijk vergist haha.



PS Schoonzus is 3 jaar geleden tijdens de zwangerschap ook ruim 30 kg bijgekomen en ze is nog steeds 20 kg zwaarder dan voor de zwangerschap, maar ja, elk pondje komt door het mondje in haar geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:merle78 schreef op 16 september 2015 @ 23:01:

[...]





Die opmerking over mijn dochter van "ze is heel bank he" , die heb ik ook een paar keer gehoord van een paar Indonesische familieleden. Ze lijkt verder heel erg op haar vader, maar met een wit gezichtje. Ze is heel mooi.Hier ook, wat is ie blond he??? Ja hij is van de melkboer Hier ook vaaaak gehoord. Man is heel donkerharig en ja zoon is blond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama2015 schreef op 18 september 2015 @ 11:02:

Ik was tijdens de zwangerschap (helaas) 35 kg bijgekomen, veel vocht maar ook echt gewicht.



Tijdens de kraamperiode zei schoonzus: 'tja nu moet je maar accepteren dat je dik bent en je oud lichaam nooit meer terug krijgt' . Mij viel de mond open.



Ondertussen is ons zoontje 6 maanden oud en ben ik 30 kg afgevallen, nog 5 kg te gaan maar heb mijn 'oude' kleding weer aan dus ze heeft zich lelijk vergist haha.



PS Schoonzus is 3 jaar geleden tijdens de zwangerschap ook ruim 30 kg bijgekomen en ze is nog steeds 20 kg zwaarder dan voor de zwangerschap, maar ja, elk pondje komt door het mondje in haar geval.Gelukkig maak jij geen rotopmerkingen over haar.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 16 september 2015 @ 18:38:

[...]



Dan speelt er vast meer. Mijn schoonmoeder zag blozend van trots en blijdschap ook alleen maar sprekende gelijkenis met zichzelf, haar zus en haar moeder.

Ik vond dat schattig. Ze wilde het zich eigen maken.

Doet toch niks af aan dat het jouw kind is, dat is duidelijk..



Haha, mijn schoonmoeder en mijn moeder hadden een discussie aan het kraambed. Volgens mijn schoonmoeder leek zoon sprekend op onze kant van de familie. Volgens mijn moeder was hij sprekend mijn man.



Mijn moeder heeft gelijk trouwens. Het kind is een kopie van zijn vader en mijn schoonmoeder ziet het nog steeds niet helemaal.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 18 september 2015 @ 18:56:

[...]





Gelukkig maak jij geen rotopmerkingen over haar.





Oh maar ik zeg het haar ook rechtstreeks hoor, ben dan wel zo eerlijk om haar ook te vertellen dat het niet vanzelfsprekend is dat bij mij ook het gewicht blijft hangen omdat het bij haar wel is gebeurd en dat je sommige dingen gewoon zelf in de hand hebt.

Een rotopmerking is dat ze dat tegen mij zei, ik ben altijd onzeker geweest over mijn uiterlijk en voor de zwangerschap 25 kg afgevallen met veel pijn en moeite, ik had het er erg lastig mee dat ik tijdens de zwangerschap zoveel bijkwam en dat wist ze. Dus het is dan wel erg kwetsend om na de bevalling te zeggen dat ik maar moet accepteren dat ik dik blijf.

Haar maakt het gewoon niks uit dat ze het gewicht niet kwijt raakt en heeft haar nieuwe lichaam geaccepteerd, ik kan dat niet (althans niet het gewicht, wel de striae en zo) en dat heeft ze altijd geweten.
Alle reacties Link kopieren
Ons kind is vanaf de geboorte een kopie van zijn vader en nu jaren later nog steeds.

Mijn moeder bleef echter beweren dat hij sprekend op mij leek als baby.



Mijn moeder leeft niet meer maar dit is voor ons een hele fijne herinnering.

Ze was zo trots op haar kleinkind en zag iets wat niemand anders zag. Prima toch.
Alle reacties Link kopieren
Even dit topic uppen.

Een paar weken geleden kreeg ik van een relatief vreemde te horen dat onze dochter wel wat trekjes van down heeft.
Deze persoon werkt met deze doelgroep dus de schrik was groot. Na deze opmerking en meerdere rondes Google (ja ik weet het, heel erg dom!) begon ik zelf ook te twijfelen en overal wat achter te zoeken.

Gelukkig blijkt ze het niet te hebben en is ze helemaal gezond. :love:
"Nee" is ook een antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven