Matras, matrabeschermer, dekmatras....? Help!

05-05-2010 20:59 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en aan het rondkijken naar de spulletjes die ik nodig ga hebben.

Nu lees ik overal dat matrasjes van de Ikea even goed zijn als de duurdere matrasjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, met welke precies?



Dan zie ik ook dat er matrasbeschermers, dekmatrassen en bedzeiltjes te koop zijn. Wat heb ik nu echt nodig en waarvoor dient het precies?



Sorry, ik ben echt nog een leek op dit gebied... Wil het beste voor ons kind, maar zeker niet het duurste!



Dus: help!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook even over die Hemnes kast gedacht, maar vriend wilde liever een babykamer
Alle reacties Link kopieren
Na hier ook hemneskast met leuke knopjes....en een paar leuke haakjes voor hangdinkies! Wel zwart trouwens
Alle reacties Link kopieren
whiskers, ben benieuwd wat ikea met je klacht doet. laat je dat nog even weten hier?



hier verder geen ikea babyaankopen. of wel. 2 waskussenhoezen. hoorde elders ook al de tip van de grote bacapejes.



alleen in slaapzakje slapen lijkt mij altijd zo zielig. maar dan heb je zeker slaapzakjes met armen er aan? ik heb alleen mouwloze in de kast liggen nl. ach, en anders halen we gewoon de zweedse band van stal ik moet en zal nl. mijn zorgvuldig uitgezochte schapendeken en -lakentje gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar...lakentjes en dekentjes zijn zo schattig. Gelukkig kan ik ze id kinderwagen nog gebruiken...

Slaapzakje zielig? Mmmm weet niet waarom? Ik had met de hele kou met armpjes maar nu al een tijdje zonder. Ze slaapt heerlijk onder het dekentje had ze ook 'blote' armpjes en lag ze dus vaak helemaal bloot door het aftrappelen vd dekens. Dan is dit warmer

ik doe wel vaak lange mouwen romperrs en een pyjama over elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe allebei: een dunne slaapzak met een deken eroverheen. De slaapzak zorgt ervoor dat ze de dekens niet aftrappelt, en de deken ziet er lekker warm en comfi uit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor beide kindjes een matrasje met een dekje van de Ikea.. Voldoet hier prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 06 mei 2010 @ 08:09:

Ik doe allebei: een dunne slaapzak met een deken eroverheen. De slaapzak zorgt ervoor dat ze de dekens niet aftrappelt, en de deken ziet er lekker warm en comfi uit zo wil ik het ook gaan doen. En ws vind ik het zielig omdat ikzelf nooit kan slapen als ik niets over me heen heb liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik nou ook! Dus ik projecteer dat lekker op mijn kind
Alle reacties Link kopieren
Ik doe hetzelfde als Aletta.

Dun slaapzakje met een dekentje.

Dan heeft ze het gevoel dat ze wel lekker is ingestopt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en ik laat nog weten van het matrasje.

Ik bel ze wel even.

Wilde mailen, maar dochter was aan het knoeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 05 mei 2010 @ 21:52:

Nu ik toch ikea aan het promoten ben, dit speelkleed (bij ikea is het een deken of dekbed, maar bij ons is het gewoon een speelkleed) is een van mijn beste aankopen:



[afbeelding]



(Naast de badcapes van Ikea natuurlijk. Die zijn heerlijk groot, kan je kind ook nog in als hij de 5 weken gepasseerd is )



Die heb ik ook, maar ligt nog steeds ongebruikt in de kast. Weet niet zo goed wat ik er mee moet...



Waarom ik 'm eigenlijk kocht destijds, waarschijnlijk om het leuke printje



Maar jij gebruikt 'm als speelkleed? Hm, misschien wel een goed idee voor hier
Alle reacties Link kopieren
er zijn slaapzakje met afritsbare mouwtjes die je dus het hele jaar kunt gebruiken.

een laken om je matras tegen eventueel doorlekken te beschermen, kun je kopen bij de action, daar zijn ze geloof ik 7 euro of zo iets

dit is van de bovenkant gewoon badstof achtig iets geloof ik en daaronder zit een plastic laag geintegreerd.

je hoort het nauwelijks kraken, helemaal niet als je een gewoon hoeslaken er over heen doet.

ik heb er een glas water over heen gegooid en het werkt.

wij gebruikten hem bij het zindleijk worden in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een dunne slaapzak + deken in dekbedhoes (veel handiger dan dat laken vind ik!)



In het wiegje wel een hydrofiel onder het hoofdje gehad, maar nu in het ledikant past dat niet meer (als je de zijkanten in wilt stoppen), dus ik gebruik nu de wieglakentjes ipv hydrofiel voor mijn spugende en kwijlende dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven