Meisje 14 maanden geeft al bah aan...wat nu!?

24-04-2014 10:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik ga even jullie ervaringen vragen en tips!

Hier een eerste meisje van 14 maanden en ze geeft nu al aan; bah... Vorige maand begon ze bah te zeggen met de grote boodschap maar nu zegt ze het vaker en grijpt dan ook naar de luier en ja hoor ook voor de kleine boodschap zegt ze het nu.



We hebben al een klein plastic potje en heb d'r er al een paar keer opgezet (ze vindt het wel grappig maar staat net zo makkelijk op om weer weg te lopen soms met potje en al haha)



Ik denk misschien dat ze best wel jong is maar ik zou het wel moeten stimuleren toch!? Ik denk wel bij mezelf wat nu!??? Dus kom maar op met die tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:

Alleen als ie in zijn nakie loopt geeft ie aan dat ie moet poepen of plassen en dus een potje nodig heeft. Dus hij snapt het idee prima. Een luier is alleen zo'n verdomd handig alternatief voor hem, kan ie gewoon doorspelen. Kan me ook heel goed voorstellen dat die ouderwetse luiers er wel voor zorgden dat kinderen eerder zindelijk werden, iedereen verandert zijn gedrag pas als ie er last van heeft.



Denk dat de moeders ook wel wat fanatieker waren , luiers wassen was nou ook niet de meest leuke bezigheid, vooral als je wat meer kinderen had, liepen er altijd wel een paar in de luiers
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Haha leuk jullie ervaringen maar idd ze kijkt mee in de wc anders gaat ze voor de deur huilen.



Wil ook altijd op het knopje van de wc drukken om door te spoelen... Heb ooit gezegd daag bah dus er wordt nu elke keer gezwaaid haha
Alle reacties Link kopieren
Allebei mijn kinderen waren al vrij jong zindelijk. Eerst alleen overdag natuurlijk, de nachten hebben iets langer geduurd.



Met warm weer liet ik mijn kinderen meestal buiten in de tuin in een onderbroekje lopen, en tussendoor zette ik ze soms op een potje.



Omdat plas niet zo lekker aanvoelt als het afgekoeld is , en een poepbroek ook niet echt lekker aanvoelt, gingen ze al vrij snel uit zichzelf op het potje.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder vertelde dat ik met 1 jaar dag en nacht zindelijk was, ik geloofde het niet, mijn 1e kind, huilde nooit als baby wel bij een poepluier, was met 16 maanden dag en nacht zindelijk, hij liep thuis in een onderbroek en het potje stond in de kamer, als hij wat moest doen ging hij zelf het potje pakken en deed het daarop. Mijn 2e niet, die vond het prima die luier.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 24 april 2014 @ 10:39:

Zo ontzettend vroeg is 14 maanden niet. Gewoon oefenen.Nee ik vind het ook aan de late kant
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het trouwens geen "bah" noemen. Gewoon poep. En dat een verse luier wel fijn is, dat snapt iedereen. Maar door het "bah" te noemen (wat is er mis met het woord vies trouwens?) heb je de kans dat je kind zichzelf vies gaat vinden of poepen vies gaat vinden. Lijkt me niet zo de bedoeling.
Ik zou gaan oefenen met het potje.



Doen wij ook met dreumes (bijna 16 maanden), omdat hij continu aan zijn luier zit te trekken. Je kan zien dat hij het ding niet fijn vindt. Daarnaast moet onze zoon met 2 jaar en 8 maanden zindelijk zijn, omdat hij dan naar school gaat en daar verschonen ze geen luiers meer. (Wonen in italie)
Alle reacties Link kopieren
Wel erg vroeg, maar wie weet....

Proberen kan altijd, maar ik zeg altijd een kind moet je niet op de wc of pot zetten, ze moeten het ZELF doen en aangeven en ik spreek uit ervaring, mijn zoon was hier heel hard en direct in.
Alle reacties Link kopieren
Bij zindelijk worden is het toch van belang dat ze het van te voren aan voelen komen, dat aangeven en het ook nog even op kunnen houden? Lijkt mij dat 'bah' zeggen als je luier vies is nog drie stappen terug is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Azile schreef op 24 april 2014 @ 13:31:

Bij zindelijk worden is het toch van belang dat ze het van te voren aan voelen komen, dat aangeven en het ook nog even op kunnen houden? Lijkt mij dat 'bah' zeggen als je luier vies is nog drie stappen terug is...



Dat kunnen baby's al vanaf de geboorte...

Mijn zoontje deed tot hij 6 maanden was (en ging kruipen) het meeste op potje of wc, hij gaf het aan en kon het ophouden tot we op de wc waren. Mooi om te zien. Helaas werd het te lastig met een razendsnelle kruiper om bij te houden.



Maar zelf naar de wc kunnen gaan, of het potje opzoeken, is voor een kind dat gewend is in de luier te plassen en poepen wel weer een stap. Dus als je dat je kind aangewend hebt, moet hij dat ook weer 'afleren'. Vroeger waren kinderen inderdaad veel eerder zindelijk, o.a. doordat ze boven een pot gehouden werden als ze moesten ipv in de luier poepen, dan leg je die connectie veel eerder.
Vooral niet al.te enthousiast worden, uit bescherming voor jezelf. Lekker op zijn beloop laten gaan, wil ze op het potje? Prima dan doe je dat toch? Wil ze niet, dan niet. Ookal geeft ze het nu al aan, er gebeuren zoveel dingen nu en ze zal nog zoveel ontwikkelingen doorlopen de komende tijd dat het niet gek zou zijn als het niet lukt om haar nu al zindelijk te krijgen of haar zindelijk te houden.



Kortom, niet teveel mee doen en gewoon een compliment als ze ophet potje een boodschap heeft gedaan.

Maar iedereen heeft er wel een andere mening over.
Alle reacties Link kopieren
Een kind onder de 6 maanden wat aangeeft dat hij op de wc of potje wil? . En daarna niet meer omdat hij gaat kruipen en te snel is?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook even te knipperen met mijn ogen. 1 maand, aangeven? Hoe dan Wen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dat is de BabyZindelijkheidsCommunicatiemethode... Moet je maar eens op googelen. Nooit gedaan, wel over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom je het zo snel zou willen. Fysiek moeten die spieren toch groeien en sterk worden om plas op te houden.



Heb je een kind zindelijk van 1,5 en krijg je de ellende dat er altijd een WC in de buurt moet zijn. Niet zo handig met boodschappen doen.... Of gaat dan de luier weer om als zekerheidje? Als ze ouder zijn kunnen ze het ook langer ophouden en heb je iets meer tijd om te racen naar een W.C.



Bij ons doet ze het wel op een potje, maar dat is vooral spelenderwijs. Het meeste gaat nog de luier in. Gewoon in blote kont rond laten lopen met mooi weer en ze zoeken het potje wel op.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zou kunnen doen is haar met lekker weer bloot rond laten lopen met het potje in de buurt. Zo heb ik het met dochter ook gedaan, al was ze wel al twee. Maar het werkte heel goed: ze was vrij snel en zonder gedoe zindelijk.
Ik weet ook niet wat ik lees, onder de 6 maanden zindelijk. Bij 9 maanden zindelijk?? Ik vind het bizar vroeg, zo'n kind is toch nog echt een baby toch dan?



Ik sprak laatst iemand die vertelde dat haar kleinkind met 9 maanden al kon lopen/stappen zetten... dat kan toch niet?
En TO, ik zou gewoon een luier om blijven doen en af en toe op het potje zetten als dat zo uitkomt. Ik zou er niet teveel de aandacht op leggen, dit soort dingen gaan vanzelf toch?
Het is maar net hoeveel je er voor over hebt. Als je nu heel veel investeert qua tijd en energie dan kan het zijn dat ze over een paar maanden zindelijk is, of niet en dan is het verspilde moeite.



Als je niks doet worden ze ook wel zindelijk, alleen dan kan het langer duren.
quote:lizzx schreef op 24 april 2014 @ 20:18:

Ik weet ook niet wat ik lees, onder de 6 maanden zindelijk. Bij 9 maanden zindelijk?? Ik vind het bizar vroeg, zo'n kind is toch nog echt een baby toch dan?



Ik sprak laatst iemand die vertelde dat haar kleinkind met 9 maanden al kon lopen/stappen zetten... dat kan toch niet?Ze zijn er echt want ik ken er 1. Ziet er idd niet uit, een lopende baby
quote:Nouschi schreef op donderdag 24 april 2014 16:05 Ik zit ook even te knipperen met mijn ogen. 1 maand, aangeven? Hoe dan Wen?Ja en hoe zet je een baby van één maand op de wc, vraag ik mij ook even af...
Alle reacties Link kopieren
Die hang je dus gewoon boven de wc...



Ik krijg het gevoel dat het meer een trucje is: jij ziet aan de signalen dat je kind moet plassen/poepen, dus je hangt hem/haar boven de wc. En als je je kind bij een ander wilt laten. doe je dan wel een luier om? Of krijgt die eerst een spoedcursus signalen lezen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaf met 11 maanden ook met de benaming bah aan dar zij had gepoept. Geen enkel moment dat in me opkwam dat ik met zindelijkheid training aan de slag moet gaan.

Eerder dat ze het vies vind.

Wel grappig, ik lees mee!
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 april 2014 @ 16:04:

Een kind onder de 6 maanden wat aangeeft dat hij op de wc of potje wil? . En daarna niet meer omdat hij gaat kruipen en te snel is?Wow ik dacht al wat een super baby's op het forum
Girls compete with each other, women empower one another
Ik las even '14 jaar' en dacht 'wat?'



Inderdaad vroeg, maar super als het lukt toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven