Meisje 14 maanden geeft al bah aan...wat nu!?

24-04-2014 10:22 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik ga even jullie ervaringen vragen en tips!

Hier een eerste meisje van 14 maanden en ze geeft nu al aan; bah... Vorige maand begon ze bah te zeggen met de grote boodschap maar nu zegt ze het vaker en grijpt dan ook naar de luier en ja hoor ook voor de kleine boodschap zegt ze het nu.



We hebben al een klein plastic potje en heb d'r er al een paar keer opgezet (ze vindt het wel grappig maar staat net zo makkelijk op om weer weg te lopen soms met potje en al haha)



Ik denk misschien dat ze best wel jong is maar ik zou het wel moeten stimuleren toch!? Ik denk wel bij mezelf wat nu!??? Dus kom maar op met die tips!
Alle reacties Link kopieren
Hier rond deze leeftijd bij alle zes de kinderen met de zindelijksheids training begonnen. Uitgangspunt was dat ze goed konden lopen, zodat ze van het potje weg konden lopen. vanaf dat moment zette ik ze met regelmaat op het potje , probeerde ze wat bezig te houden met een boekje of door een gesprekje. Verlieten ze het potje dan was het klaar. Deden ze per toeval een plasje dan werd dat door alle aanwezigen bewondert.



Ging eigenlijk heel snel dat je veel plasjes opving. Met 18maanden ging de luier overdag definitief af. ze waren dan wel zo goed als droog met nog maar nauwelijks ongelukjes men zonder luier waren die ongelukjes ook heel snel van de baan.



Het kost even wat tijd maar daar heb je dan wel heel veel gemak van. bespaard een hoop geld en nog belangrijker kind zit niet meer met zo'n vieze stinkluier. Want zelfs een schone luier is in de zomer natuurlijk gewoon een broeikas.
Alle reacties Link kopieren
Wat super jullie reacties haha leuk!



Idd een baby van 9 maanden lijkt me heel apart om te zien...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 april 2014 @ 16:04:

Een kind onder de 6 maanden wat aangeeft dat hij op de wc of potje wil? . En daarna niet meer omdat hij gaat kruipen en te snel is?



Ja. Baby's geven aan dat ze moeten poepen of plassen, daar hoef je geen superbaby voor te hebben hoor elke baby doet dat (de een wat duidelijker dan de andere). En die hang je dan inderdaad boven wc of potje, net als dat je met een peuter die zegt 'ik moet plassen' naar de wc gaat. Kwestie van signalen herkennen of luisteren naar wat je peuter zegt, dat is geen verschil hoor. Je kind vertelt het je in beide gevallen zelf, de manier van communiceren is alleen anders. Met 6 maanden ging hij kruipen en dat is een stuk moeilijker in de gaten te houden dan een relatief stil liggende baby. Dus toen zijn we gestopt. Wij combineerden net zo makkelijk met een luier, maar er zijn ook mensen die het ook 's nachts en buiten de deur doen. Als je je kind bij een ander laat, is het aan die ander of die het ook wil doen (er zijn best oma's die het van vroeger kennen! het is niets nieuws namelijk) of liever een luier heeft.



De reacties waren trouwens wel kostelijk, als je met je baby op visite vraagt waar de wc is, en mensen zeggen dat ze wel even op de baby willen letten 'nee, het is voor de baby, die moet naar de wc'



(en om het nog wat 'erger' te maken: heel vaak zag ik niet zozeer een signaal, maar voelde ik aan dat hij moest plassen. Je moederinstinct blijkt uitgebreider dan je verwacht)
Alle reacties Link kopieren
Overigens voel ik verder absoluut geen neigingen om hem per se vroeg zindelijk te maken hoor, ik verschoon nu gewoon luiers tot hij zelf aangeeft op het potje te willen of zo. Mijn dochter was 3 toen ze zindelijk was, ook prima. Ik vond het wel ontzettend bijzonder om zo mee te maken met zo'n kleintje, en te beseffen dat baby's op veel meer manieren communiceren dan je je realiseert.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wat vroeg hoor om het te leren met 14 maanden alleen omdat ze bah zegt.

Het is juist makkelijk als ze aangeeft dat ze een vieze luier heeft. Maar er komt idd ook een fase nee ik heb niet gepoept en dan toch gepoept hebben.



Hier in oktober was een week ziek thuis de oudste van toen 2,5 een week op het potje gezet. Wel plassen op het potje, met sticker beloning, poepen wilde ze niet. Toen in januari met het poep gebeuren begonnen, dan beloonde ik haar met een centje als ze had gepoept. In 2 dagen tijd was dat onder de knie en dus helemaal luier vrij overdag. Nu sinds een week ook echt zindelijk 's nachts, zag die matjes in de supermarkt. Meegenomen en gelijk de eerste nacht droog, heb geen nieuwe matjes meer gehaald en ook geen luiers. Ze is net 2 weken 3 jaar oud.



Het gaat in fases, je kan het proberen nu. Ik zou het knap vinden maar dood normaal als ze met 2 jaar nog in een luier loopt hoor.
Simpele tekst; Poep mag in het potje.



Als je geluk hebt en het lukt, de hemel in prijzen uiteraard en blij zijn met de luier die je uitspaart. Of ze al echt zindelijk kan worden weet ik niet, maar je hebt in alles vroege en late kinderen, dus wie weet.



Mijn dochter zei met 2 jaar en 8 maanden; ik wil geen luier meer. Ok, dan moet je op de wc plassen. Dat was goed en dat was het dan. Poef, zindelijk, zowel overdag als ´s nachts. Helemaal vanzelf want ik had nog geen potje of verkleiner in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ook al kan het, maar wat is het nut van een kleine baby boven de wc hangen voor een plas of poep? Zindelijk krijg je de baby er niet mee.

In Afrika met een baby de hele dag in een draagdoek, oké, dat snap ik. Dan kun je de doek droog en schoon houden. Maar hier kun je toch veel gemakkelijker een luier gebruiken, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 26 april 2014 @ 20:09:

Ook al kan het, maar wat is het nut van een kleine baby boven de wc hangen voor een plas of poep? Zindelijk krijg je de baby er niet mee.

In Afrika met een baby de hele dag in een draagdoek, oké, dat snap ik. Dan kun je de doek droog en schoon houden. Maar hier kun je toch veel gemakkelijker een luier gebruiken, lijkt me.Ja, vind je? Ik vind luiers ondingen. Mijn zoontje bleef en blijft nooit liggen bij het verschonen, de poep zit overal op de billen, met wat pech heb je luieruitslag (zijn mijn kinderen erg gevoelig voor). Nu hoefde ik alleen hem boven de wc te houden, papiertje om af te vegen en klaar. En nooit uitslag natuurlijk, en het heeft ook heel wat luiers en billendoekjes bespaard.. Ik vond het juist superhandig en baalde toen het niet meer goed wilde.
Alle reacties Link kopieren
Luieruitslag heeft onze dochter nooit gehad. En hoe wild is een pasgeboren baby bij het verschonen van luiers? Nooit last van gehad in ieder geval. Ja, later, toen ze groter was begon ze wel te klieren. Maar die eerste maanden niet.

Het lijkt mij meer werk om de hele dag in de gaten te houden of er geplast of gepoept gaat worden. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Prima dat het voor jou goed werkte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was met 18 maanden overdag en snachts zindelijk. Dus lekker goed oefenen en weg met die luiers! JA HET KAN!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzx schreef op 24 april 2014 @ 20:18:

Ik weet ook niet wat ik lees, onder de 6 maanden zindelijk. Bij 9 maanden zindelijk?? Ik vind het bizar vroeg, zo'n kind is toch nog echt een baby toch dan?



Ik sprak laatst iemand die vertelde dat haar kleinkind met 9 maanden al kon lopen/stappen zetten... dat kan toch niet?Natuurlijk kan dat wel, het is zeker niet gemiddeld, maar je hebt altijd uitzonderingen. Een van mijn kinderen liep met 7 maanden rond de tafel, ook erg vroeg. Overigens 'pas' met 11 maanden los en vanaf haar eerste verjaardag echt zo goed los dat ze het verkoos boven kruipen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 27 april 2014 @ 14:45:

Luieruitslag heeft onze dochter nooit gehad. En hoe wild is een pasgeboren baby bij het verschonen van luiers? Nooit last van gehad in ieder geval. Ja, later, toen ze groter was begon ze wel te klieren. Maar die eerste maanden niet.

Het lijkt mij meer werk om de hele dag in de gaten te houden of er geplast of gepoept gaat worden. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Prima dat het voor jou goed werkte. Ik heb zo'n exemplaar dat nooit stil heeft gelegen sinds zijn geboorte. Trappelen, voetjes in de poep, poep overal, dat soort scenario's. Echt, dan is het een verademing om gewoon je kind boven de wc te houden. Maar daarom werd het ook zo moeilijk toen hij ging kruipen, toen was het echt niet meer in de gaten te houden. Daarvoor voelde ik het wel aan als hij moest, toen niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:wen schreef op 27 april 2014 @ 20:22:

[...]





Ik heb zo'n exemplaar dat nooit stil heeft gelegen sinds zijn geboorte. Trappelen, voetjes in de poep, poep overal, dat soort scenario's. Echt, dan is het een verademing om gewoon je kind boven de wc te houden. Maar daarom werd het ook zo moeilijk toen hij ging kruipen, toen was het echt niet meer in de gaten te houden. Daarvoor voelde ik het wel aan als hij moest, toen niet meer.+ dat je 24/7 thuis moet zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:wen schreef op 26 april 2014 @ 10:47:

[...]





Ja. Baby's geven aan dat ze moeten poepen of plassen, daar hoef je geen superbaby voor te hebben hoor elke baby doet dat (de een wat duidelijker dan de andere). En die hang je dan inderdaad boven wc of potje, net als dat je met een peuter die zegt 'ik moet plassen' naar de wc gaat. Kwestie van signalen herkennen of luisteren naar wat je peuter zegt, dat is geen verschil hoor. Je kind vertelt het je in beide gevallen zelf, de manier van communiceren is alleen anders. Met 6 maanden ging hij kruipen en dat is een stuk moeilijker in de gaten te houden dan een relatief stil liggende baby. Dus toen zijn we gestopt. Wij combineerden net zo makkelijk met een luier, maar er zijn ook mensen die het ook 's nachts en buiten de deur doen. Als je je kind bij een ander laat, is het aan die ander of die het ook wil doen (er zijn best oma's die het van vroeger kennen! het is niets nieuws namelijk) of liever een luier heeft.



De reacties waren trouwens wel kostelijk, als je met je baby op visite vraagt waar de wc is, en mensen zeggen dat ze wel even op de baby willen letten 'nee, het is voor de baby, die moet naar de wc'



(en om het nog wat 'erger' te maken: heel vaak zag ik niet zozeer een signaal, maar voelde ik aan dat hij moest plassen. Je moederinstinct blijkt uitgebreider dan je verwacht)Maar gewoon even pure interesse: hoe zie je dit dan aan een baby? Mijn baby heeft de eerste 7 maanden zo ongeveer 24/7 op en aan me geplakt gezeten, maar ik heb echt nog nooit gemerkt dat hij ging poepen of plassen. Volgens mij mis ik dit soort signalen echt compleet.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi, waarom? Als je de deur uit gaat, kun je gewoon een luier pakken hoor dat deed ik ook wel. Die luier kan je omlaten, of afdoen als er geplast of gepoept gaat worden. Ik bleef echt geen half jaar thuis zitten, en ik was ook gewoon aan het werk.quote:anky schreef op 27 april 2014 @ 20:49:

[...]

Maar gewoon even pure interesse: hoe zie je dit dan aan een baby? Mijn baby heeft de eerste 7 maanden zo ongeveer 24/7 op en aan me geplakt gezeten, maar ik heb echt nog nooit gemerkt dat hij ging poepen of plassen. Volgens mij mis ik dit soort signalen echt compleet.Dat is ook niet zo gek, want als je er niet op let, zie je het ook niet (het resultaat zit immers onverwacht in de luier). De eerste dagen observeer je je baby goed zonder luier (op een zeiltje of zo, tijdens het spelen). Je ziet dan al snel een patroon. Er zijn ook wel geluidjes of signalen die veel baby's geven, een kreuntje bijvoorbeeld. En er zijn ook bekende momenten, na een voeding bv. plassen de meeste baby's wel, dus dan kun je ook even goed opletten wat je baby doet. En als je dan eenmaal wat herkent, wordt het heel snel gemakkelijker.
Okay, interessante materie. Ik zie het soms wel als zoon aan het poepen is, maar dan is het al te laat, want dan is hij al begonnen zeg maar.



Aan plassen na een voeding doen mijn kinderen niet volgens mij (regelmatig urine moeten opvangen en dat duurde dan uren).



Dochter van 6 moet ook weleens plassen voor onderzoeken in het ziekenhuis en dat is altijd heel lang wachten na heel veel bekertjes water .
Interessant topic trouwens. Mijn eerste was vanzelf met 2 jaar zindelijk, nummer 2 met iets meer moeite met 3 jaar en nummer 3 (6 jaar) is nog niet goed zindelijk. Ik hoop dit patroon met nummer 4 te doorbreken (mijn moeder blijft bij hoog en laag volhouden dat mijn zus en ik 40 jaar geleden voor ons tweede zindelijk waren).
Alle reacties Link kopieren
Wen! De tranen lopen me hier over de wangen.

Ik zou er in blijven als mijn bezoek zou vragen waar de wc is omdat hun 2 weken oude baby moet plassen

Maar een interessante casus vind ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 28 april 2014 @ 15:24:

Wen! De tranen lopen me hier over de wangen.

Ik zou er in blijven als mijn bezoek zou vragen waar de wc is omdat hun 2 weken oude baby moet plassen

Maar een interessante casus vind ik het wel!



Ja, leuk toch?



Toch kreeg ik van oudere mensen wel eens reactie dat ze het vroeger ook zo deden. En ik herinnerde me dat ik bij kennissen in Afrika het ook zag (nou ja, vooral als de vader het kindje op schoot had, die zag de signalen dus niet, haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven