Nee, ik eet lekker niet!

27-03-2013 21:18 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Na veel wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en plaats hier een berichtje.

Eigenlijk moet ik mijn verhaal gewoon even kwijt en hoop hier misschien wat herkenning en/ of tips te vinden...

Mijn zoon is 3,5 jaar en echt.... Het allerleukste, liefste, grappigste jongetje dat er op deze aardkloot rondloopt.

Maar.... Meneertje eet zó ontzettend slecht... In het begin (het begon rond zijn 2e jaar) dachten we: ach, het zal wel voorbij waaien. Maar nu, anderhalf jaar later, is er nog bijna niets veranderd. Het komt er op neer dat hij sowieso geen nieuwe dingen probeert en eigenlijk niets anders lust dan spinazie, witte bonen in tomatensaus(!), snijboontjes, bloemkool (paar hapjes) heel fijn geprakt met aardappel en een peutermenu spaghetti. Een pannenkoek vindt hij ook wel o.k. Qua fruit eet hij alleen appel, op brood qua hartig beleg alleen smeerworst en pindakaas. Zoete dingen gaan wel goed.

Ik analyseer me suf maar kom er niet uit. Hij geeft zelf aan dat hij van zacht eten houdt, maar paaseitjes, soepstengels en harde snoepjes gaan er wel in, dus een echt "stukjesissue" heeft hij niet.

Daarbij komt nog dat hij zijn avondeten absoluut niet zelf wil eten. Wij moeten hem dus nog voeren....



Nou ja, het komt er op neer dat er 's avonds een hoop stress is aan tafel.

Iemand hier die dit herkent? Lees graag ervaringen van anderen!



Groetjes van Lily
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste ging laatst met vriendinnen koken. Het werd een ovenschotel met witlof, ham en kaas.



Echt ..... In al die 13 jaar heb ik er nog nooit een schep witlof ingekregen en nu gaat de schaal leeg. Geen puber die er aan dacht om ons ook een hapje aan te bieden.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 27 maart 2013 @ 22:46:

Mijn oudste ging laatst met vriendinnen koken. Het werd een ovenschotel met witlof, ham en kaas.



Echt ..... In al die 13 jaar heb ik er nog nooit een schep witlof ingekregen en nu gaat de schaal leeg. Geen puber die er aan dacht om ons ook een hapje aan te bieden.En zo hoort het ( kennelijk ) !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Toetjes kunnen ook gezond zijn , yoghurt met wat roosvicee krijgen ze toch weer wat binnen.

Vindt het altijd zo maf als er dan gezegd wordt maar nu krijg je ook geen toetje
Alle reacties Link kopieren
Hij drinkt genoeg melk om het op te vangen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 27 maart 2013 @ 22:50:

Toetjes kunnen ook gezond zijn , yoghurt met wat roosvicee krijgen ze toch weer wat binnen.

Vindt het altijd zo maf als er dan gezegd wordt maar nu krijg je ook geen toetjeIk vind dat ook raar. In een toetje zit vaak zuivel.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Een toetje hoort voor mij bij de maaltijd, het is geen beloning of straf. Maar dat is weer een andere discussie.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed... Ik houd sowieso niet van 'dreigen' met eten. Als anderen dat wel doen? Prima, maar het is niet mijn ding.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
Ik dreig gewoon met zakgeld inhouden als ik mijn zin wil hebben.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 27 maart 2013 @ 22:59:

Ik dreig gewoon met zakgeld inhouden als ik mijn zin wil hebben.Ik met lijfstraf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mwah zei ik ook altijd. Tot ik erachter kwam dat dit werkte en soms niet.



Wel aan het consultatiebureau gevraagd. Gezien wat hij over de hele dag eten en drinkt kan het prima.



Geen boontjes eten en wel een bak vla. Nee dat vind ik niet fijn. Iniedergeval wat eten hoeft niet veel maar van alles zeker 1 hapje. Daarna krijgt hij gewoon een toetje.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2013 @ 23:00:

[...]





Ik met lijfstraf.Heb ik ook geprobeerd, maar dat zakgeld werkte toch beter. Maar goed.... Het ene kind is het andere niet natuurlijk.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 27 maart 2013 @ 23:04:

[...]



Heb ik ook geprobeerd, maar dat zakgeld werkte toch beter. Maar goed.... Het ene kind is het andere niet natuurlijk.De ene moeder heeft meer spierballen dan de andere !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2013 @ 23:05:

[...]





De ene moeder heeft meer spierballen dan de andere !Klopt. Ik maak me er graag makkelijk vanaf. En nu maar hopen dat het lukt met die opvoeding.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 27 maart 2013 @ 23:07:

[...]



Klopt. Ik maak me er graag makkelijk vanaf. En nu maar hopen dat het lukt met die opvoeding.Ik heb vanmiddag toevallig besloten dat het met liefde, aandacht, goede intenties en gezond verstand al-tijd lukt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is iets jonger dan die van jou maar oh, oh, wat een drama die eerste jaren. (tot een paar maanden terug eigenlijk) Toen hij 7 mnd was stopte ik met de BV en vanaf dat moment was het meneertje kieskeurig. En vooral zelf doen. Gek werden we ervan.



Om een lang verhaal kort te maken, een paar maanden terug was ik er klaar mee en zijn we gestopt met ons er nog druk over te maken. Als we aan tafel zaten en hij wilde niet, dan moest hij gewoon weg. Zonder boos te worden of wat dan ook. Je wilt niet eten? Prima, ga maar spelen. In het begin vond hij het leuk, lekker spelen! Maar eigenlijk al na een paar keer wilde hij liever met ons aan tafel en jawel, hij at! Hij vroeg er zelf om! Nu proeft hij zelfs álles. Hij hoeft het niet verder op te eten als hij het niet lekker vindt. De meerderheid vindt hij dan toch lekker en zo eet hij iedere week weer iets nieuws.



Het avondeten is hier weer gezellig geworden!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2013 @ 23:10:

[...]





Ik heb vanmiddag toevallig besloten dat het met liefde, aandacht, goede intenties en gezond verstand al-tijd lukt.Lekker naïef zeg om te denken dat je daar mee weg komt!
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 27 maart 2013 @ 23:22:

[...]



Lekker naïef zeg om te denken dat je daar mee weg komt!Nee hoor; ervaring. Ik heb er al één afgeleverd en de volgende is zo goed als klaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
kinderen in zijn leeftijdsgroep zijn vaak zo. Als hij de groeicurve ongeveer plusminus volgt is het prima hoor! Wel zou ik stoppen met voeren. Hij is nu een grote jongen. Eet hij niet dan eet hij niet. Dan ruim je gewoon weer af. Geen aandacht aan schenken ook. Maar dan ook geen snoepjes he, want hij had geen honger.

Ik heb hierin ruime ervaring, de dochter van mijn vriend krijgt sondevoeding omdat ze niet eet, maar zij heeft het 3dubbele van een normaal kind nodig van die leeftijd, en heeft ook geen reserves opgebouwd omdat ze dus al vanaf 4 maanden geen fles of eten pakt of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2013 @ 23:23:

[...]





Nee hoor; ervaring. Ik heb er al één afgeleverd en de volgende is zo goed als klaar.Ok. Bij mij zijn ze allemaal nog under construction, maar tot nu toe lijkt het te lukken. Ik houd hoop.
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2013 @ 23:23:

[...]





Nee hoor; ervaring. Ik heb er al één afgeleverd en de volgende is zo goed als klaar.Bedoel je nou met 'afgeleverd' dat er 1 het huis uit is?
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2013 @ 22:34:

[...]





Makkelijke eters..... dan heb je mazzel. Ligt - volgens mij - zelden aan de opvoeding.

Ligt hier iig niet aan de opvoeding. Maar ik heb tenminste voordat jongste het kwam verstieren eventjes het gevoel gehad dat ik een briljante opvoeder was.

Toch leuk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:belaaitafelt schreef op 27 maart 2013 @ 23:30:

[...]



Bedoel je nou met 'afgeleverd' dat er 1 het huis uit is?Nee, qua leeftijd. Tegenwoordig blijven ze bij je wonen tot jij naar Huize Avondrood gaat, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 27 maart 2013 @ 23:58:

[...]



Ligt hier iig niet aan de opvoeding. Maar ik heb tenminste voordat jongste het kwam verstieren eventjes het gevoel gehad dat ik een briljante opvoeder was.

Toch leuk.

Heb je toch mooi ff mee gepikt.

Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 maart 2013 @ 00:00:

[...]





Nee, qua leeftijd. Tegenwoordig blijven ze bij je wonen tot jij naar Huize Avondrood gaat, hoor.

Shit! Ik dacht even hoop aan de horizon te zien. Klein sprankje hoop dat er gewoon nog kinderen zijn die op een gegeven moment het huis uitgaan!



(nee hoor, ik was gewoon benieuwd, nieuwsgierig en ik liep te projecteren. Stiekem kreeg ik een beetje pijn in mijn buik, want over 5 jaar zijn de oudsten hier ook groot en voordat je het weet gaan ze allemaal volwassen dingen doen. Zoals een relatie nemen en op zichzelf wonen).
Duss....
Terror is 6 ( en-un-halluf ) en eet slecht. Vanaf het moment dat hij vast voedsel mocht weigert hij. Warm eten dan.

Brood ( Volkoren ! ) fruit ( alle soorten ! ) beschuit of crackers ( ook de meest volkoren variant die ik kan vinden ) eet hij wel.

Soms rauwe wortel of bijv. paprika. En sinds een jaar eet hij vlees.

Op brood eet hij boter ( lekker dik ) en volvette kaas of vleeswaren.



En ik heb het helemaal los gelaten. Hij gaat zich ooit schamen voor zijn vrinden of vriendinnetje ( of vrindje, we twijfelen nog ) en vast meer proberen.



En zo heel af en toe probeert hij wat. Soms is het een succes ( beef shanghai of chicken tonight ) en vaak ook niet. Gewone ordinaire groente en aardappels blieft hij niet.



Wat ik nu doe is bijv. beef shanghai zelf maken, zonder knorr, en verstop er wat extra groente in.



Hij is dol op gebakken champignons, en krijgt dat dus 2x pw tussendoor van mij, in olijfolie gebakken. Kibbeling vindt ie ook lekker, dus ook dat eten we regelmatig. En onlangs heeft hij ontdekt dat hij loempia's van de vietnamees lekker vindt, we heben er een die ze bomvol met groente propt, dus ook dat koop ik dan af en toe.



T zal niet allemaal heel gezond zijn, maar alles wat hij extra binnenkrijgt is mooi.



En verder, dan eet ie maar niet ( mee ) , en eet hij later een boterham oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven