Oogjes dicht en snaveltjes toe #29

07-06-2014 21:38 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 29

Waarin:

De laatste lichting babies, te weten Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan van resp. Tesstan, Luna, 26gelukkig, Alisan en Ensimone, groeit als kool en slaapt als roosjes. Maaiert bloeit op en Dribbeltje vindt rust en gezondheid op het landgoed van Chryssa-zonder-wifi, ons eigen stadsmeisje op het platteland. Waarin Mimpje met bliksembezoekjes tropische hitte naar Nederland brengt en schone lucht naar haar drietal. Waarin Zaza heerlijk doorslaapt terwijl manlief alle nachten doet, en Veulen en Gazelle voorthuppelen door het leven. Waarin Majeba haar eigen grenzen goed bewaakt en thuis de boel weer op de rit krijgt, en de nachten steeds langer worden. Waarin Noppie op tijd rust neemt en niet teveel gaat zwemmen. Loco geniet van de paardjes en de jongens. Yam geniet van de meiden en een man die snel weer lekker aan de bak is.

Waar de tribune vol is met Nops, Jsd, Tess, Chryssa, Alisan, Ensimone, Majeba, Zaza en 26 en natuurlijk wijn en kaas. De droeftoeter weer klaar staat op de schoorsteenmantel, Brocotje als altijd bij ons is, we snel weer meeten en natuurlijk....

iedereen lekker doorslaapt!

Oogjes dicht en snaveltjes toe #28

Oogjes dicht en snaveltjes toe #27

Oogjes dicht en snaveltjes toe #26

Oogjes dicht en snaveltjes toe #25

Oogjes dicht en snaveltjes toe #24

Oogjes dicht en snaveltjes toe #23

Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 29e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieYamuna326-1-09 / juli '122 meisje geboren!Noppie402-7-10 / 17-4-082Smurfen zijn te vroeg wakkerMajeba3324-10-09/122Broertje loopt!Ark431-2-10 / 2-1-122 Spoco & Aco Alisan39 3 heeft er nu 3 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3tropische hitte! Jsd321-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen Gazelle TessTan3020-03-10 3Stan mag wat langer uitslapen. Meiske vooralsnog geen snavel26Gelukkig3208-10 / 12-13 2 Muppet doet het goed, Keesje nog beterChryssa3227-10-10 / aug '12 2 Terroristen mogen wat langer uitslapen op het plattelandPucker2801-11/ 6-2013 2 R valt zelf in slaap (nu L nog) Lunaster288-2011/ eind 2013 2Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapen, Dotje geborenEnsimone37medio 2010, eind 2011 en mei 20143 Nicky, Simone en Jantje- Volendams glorie
Alle reacties Link kopieren
Oh ensimone dat kan ik me zo voorstellen dat je je dan even afvraagt: wat doe ik hier!? Gelukkig zie jij de positieve kant altijd zo goed en koopt een lekker warme trui voor jezelf, lekker mens. Wennen is nooit fijn vind ik....

Zaza petje af, flinke buien gehad vandaag. Het lijkt beter te worden. Weet je al wat jullie morgen gaan doen?

Majeba, klinkt goed!!!

26 zou ik inderdaad even laten checken. Hoop dat het meevalt. X
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Godsamme, ik ben mijn stem kwijt. Vannacht weer niet geslapen van de koorts en het gevoel alsof mijn keel vol met glassplinters zit. Voel me zwaar belabberd.



Ziekenhuis was weer weinig verheffend. Weet niet of ik nou boos en wanhopig moet zijn. Zet het zo wel op FB.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
ensimone, Lijkt me ook lastig, zo'n eerste dag weer.



Zaza, wat een pech met het weer! En rottig dat Gazel zo aan de rel is met slapen. Op de camping lijkt me dat helemaal de hel.



26gelukkig, Inderdaad goed om even te laten checken. Hopelijk valt het mee.



majeba, Fijn dat het een goede eerste dag was!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Wat bagger dat jeje zo voelt chryssa, zat je net op te wachten. MaaierT naar school, dribs naar oma jij in bed. Zoiets vandaag? Beterschap

Ensimone succes vandaag
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Majeba, klinkt goed! Ik hoop op een fijn jaar voor je. Hoe vond Uk zijn eerste schooldag weer?



Ensimone, dat was letterlijk een koud onthaal... Bah! Heeft Jantje zijn quality time vannacht wel ingehaald? Werk bij mij is nog steeds hetzelfde, hoewel ik nu nog steeds blij ben met de rust op kantoor . Ik heb vorige week wel iets bedacht wat ik eventueel zou willen, dat moet ik nog wat verder uitzoeken. Kleertjes zijn welkom, komend weekend wil ik even alles uitzoeken voor Meiske. Ik heb al wel besloten dat ze een kledingkast moet. Stan heeft 3,5 jaar gedaan met alleen een commode en dat ging prima. Meiske moet echt een kledingkast, want die commode werkt niet. Lang leve meisjes met jurkjes, rokjes, leggings, maillots, broeken, shirtjes. En nooit iets wat tegelijkertijd schoon in de kast ligt wat helemaal bij elkaar past.



Zaza, klinkt als een fijne camping! Hier ziet het weer er vandaag beter uit en morgen zou ook weer een stukje beter worden. Ik vind jullie wel bikkels dat jullie met deze voorspellingen gewoon zijn gegaan (hoewel ik uit ervaring weet dat het uiteindelijk altijd meevalt).



26, ik heb geen vakantie hoor, de kinderen hebben nog vakantie. Die zijn thuis met de gastouder en voor hen vind ik het balen dat het zulk prutweer is. Wat fijn dat Mup het zo naar zin had gehad! Lijkt me ook niet echt een type dat veel moeite heeft met dit soort grote veranderingen toch? Maar toch een grote stap! En voor Kees ook, lekker de hele dag naar andere kindjes kijken. Ik las trouwens laatst ergens dat is gebleken dat helmpjes bij scheve koppies helemaal niet schijnen te helpen. in 98% van de gevallen komt het schijnbaar vanzelf goed. Ik denk dat het wel helpt om hem zo min mogelijk op zijn koppie te laten liggen. Voor Tessje had ik afgelopen jaar als traktatie prinsessen cakejes gemaakt, die waren erg geslaagd. Niet moeilijk, wel veel knipwerk . Deze, maar dan had ik de cakejes zelf gebakken en in hun leuke vormpjes laten zitten zodat dat de rok was zeg maar: http://www.party-kids.nl/ ... ategorie=1&intNummer=2400
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Chryssa!
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft geslapen! Vanaf 19.05! Jeah!
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Zaza!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Zo. Gezwommen, twee afgematte kinderen, wij lekker schoon en rozig, en het regent niet.

Nu eerst lunch en slaapje, en dan langzaam aan voorbereiden bezoek aan noppie.



Hoop dat gaZelle Zonder afl te veel gerel gaat liggen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even in een oud Snaveltopic terug zitten lezen. Daar las ik dat Stan op de leeftijd van Meiske:



- begon met structureel doorslapen;

- net zo'n bootwerker was met eten;

- net zo'n druktemakertje was;

- hij ook weinig sliep overdag;

- hij zo ongeveer elke week ziek was.



Veel herkenning dus, behalve het eerste (helaas pindakaas) en het laatste (gelukkig!!!). Ik las ook dat ik hem naar één slaapje overdag heb gepusht en dat dat heel goed uitpakte. Dat ga ik met Meiske dus ook maar eens proberen. Handig, zo'n naslagwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in, alleen maar om te zeggen dat ik enorm van jullie belevenissen geniet. Heerlijk om al die nuchtere commentaren te lezen. Het is al heel wat jaren geleden dat mijn eigen bloedjes zo klein waren, dus it brings back memories, dat ook nog. Ik hoop dat jullie nog heeeel lang doorgaan.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar is deze meelezer het ook mee eens!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wieuw, fans. Ik zou er bijna warm vsn worden, ware het niet dat dev ijspegels aan m'n neus hangen.





Kamperen gaat ons beter af met slaap. Gazel lijkt gewend aan obs nieuwe huis en laat zich niet alleen in bed leggen maar heeft ook nog besloten om bij haar broer ijn bed te willrn zoals oorspronkelijk het idee was, kunnen lief en ik samen in een bed.

Hebben haar er rond achten ingegooid, en het veulen wilde.vanmiddag ook graag slapen, dus die zit nu heel interessant te regenwormen met lief. De essentie van het spel ontgaat hem compleet, maar who cares!
Nog een meelezer die vanaf de tribune meegeniet

Ga vooral door met jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig, wat een boknacht. Weer nauwelijks geslapen van de koorts en de keelpijn. Midden in de nacht nog een bloedneus en Dribs zette het op een gillen. Man heeft erbij geslapen.



MaaierT moet morgen geopereerd worden, maar ik weet niet hoe ik een hele dag in het ziekenhuis ga redden op deze manier.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Oh hemel Chryssa ja, die operatie.....nee hè, was mij helemaal ontschoten. Das niet fijn! Kan man daar mee? Niet alleen maar ter ondersteuning? Jij dan meer ter decoratie?

Zaza stond al te trappelen maar vergiste zich een dag, die komt vandaag. wel gister: bezoek dierentuin-dieren = speeltuin en voorstelling bamboo bill en dierenquiz. Geslaagd, lekke band, spannende rit naar garage en avondoverleg met buren over dakgootproblematiek.

Zaza klinkt als succesvol. Die gazelle ik zie je straks.

Even leuk detail: lief graait net met zijn brakke kop een onderbroek van mij uit de la. Stond hem erg leuk
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Chryssa, wat vervelend! Vandaag helemaal niks doen en veel slapen en molletjes slikken? Sterkte!



Noppie, niet ff een foto gemaakt



Tess, handig he dit naslagwerk! Wij hadden laatst terug proberen te zoeken wanneer Uk zonder speen ging. (was overigens wel een beste terugzoek klus, we hebben nogal veel geleuterd de afgelopen jaren! Hahahaha!



Zaza, have fun bij Noppie!



Vandaag mijn vrije dag. Eerst even een soort van uitgeslapen, en Lief besloot net dat hij Uk naar school brengt. Errug fijn want hij krijgt vandaag zijn nieuwe juf en ik geloof dat hij besloten heeft haar niet aardig te vinden. Ik vermoed een sirene te gaan horen zo rond tien voor half 9.
Alle reacties Link kopieren
"mama, ik ben eigenlijk wel weer toe aan een dag uitrusten, misschien kan ik beter een dagje thuis blijven"

Alle reacties Link kopieren
Haha, slimme uk!



Chryssa, helaas dus geen griepje van een dag te pakken . Probeer vandaag zoveel mogelijk uit te rusten, hopelijk knap je dan een klein beetje op. En morgen bij thuiskomst kun je samen met Maaiert zielig zijn en jullie laten verzorgen door man.



Nop en Zaza, veel plezier vandaag!



Wat lief zeg, die meelezers. Wat een compliment. Dan moeten we inderdaad nog maar lang blijven schrijven hier!



Jeej, vanavond lekker uit eten met Verloofde! Heerlijk. Meiske had vannacht weer drinkeritus. Om 20:00 uur een volle fles, om 1:30 uur een halve fles (ik ben maar gestopt met 's nachts volle flessen geven, ze groeit al hard genoeg ) en om 6 uur meldde ze zich weer voor melk. En overdag ook maar bunkeren. Ik keek gisteren even in het CB boekje voor mijn afspraak volgende week. Blijkt het om een groepsbijeenkomst te gaan voor baby's van 8-10 maanden. Mag je onder leiding van een verpleegkundige gezellige met andere moeders keuvelen over baby's in het algemeen. Gewogen of gemeten wordt er dan ook niet. Ik heb ervoor bedankt, ik zou dan vrij moeten nemen en ik geloof niet dat ze me dan iets zinnigs of nieuws kunnen vertellen. Vervolgens heb ik dan een afspraak in september voor het vaccinatie spreekuur waarbij er alleen een prik in gejast wordt en verder niet. En dan pas met 18 maanden de volgende afspraak wat dus betekent dat je baby een jaar lang niet wordt gewogen of gemeten. Ik vind het echt een rare gang van zaken. Is dat nieuw ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Net gebeld door het opnamebureau van het ziekenhuis. Morgenochtend om 07.15 uur melden met de MaaierT. Wel vroeg, maar op zich gunstig, want hopelijk is het dan ook snel voorbij en kunnen we naar huis. Ik lig weer in bed, Dribs is bij mijn ouders. Vandaag maar veel slapen en paracetamol slikken en dan maar hopen dat ik morgen weer een beetje opgeknapt ben. Ik had net 39.6 koorts, dus geen wonder dat ik me een vaatdoek voel.



Tess, die afspraak rond de 9 maanden was bij het CB in onze vorige woonplaats ook zo'n groepsgedoe. Met voorlichting over het geven van vast voedsel en mogelijkheid om met andere ouders te praten over het ouderschap enzo. Ik ben toen ook niet gegaan, vond het echt onzin. Wij hadden daarna wel gewoon een controle rond het eerste jaar met meten, wegen en vaccinaties.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Huh wat vaag! Wij hebben gewoon normale afspraken bij de Jvk en de arts. Ben blij dat wij geen gezellige groepsgesprekjes hebben! (daar heb ik jullie toch voor :-) )



Chryssa, dat is wel fijn, zo lekker vroeg.

Dat is wel flinke koorts zeg, vandaag slapen, slapen,slapen en slapen!



Tess, wat lekker! Samen met verloofde uiteten!



Uk ging goed zei Lief, geen gegil. Al de derde dag dat het best goed gaat..... begin goede hoop te krijgen. Maandag al meteen weer met een vriendinnetje gespeeld en ook vanmiddag gaan we op pad met vriendinnetje en moeder (naar de kabouters als het droog is, en anders bij een van ons binnen)



Net de instapdictees na zitten kijken..... pfffff..... er is errug veel weggezakt in de vakantie gok ik. Maar liefst 5 kinderen van de 26 hebben een voldoende..... oeps! (taalzwakke/taalarme school waarbij bij het gros geen Nederlands gesproken wordt thuis)
Alle reacties Link kopieren




Majeba, hoe is het eigenlijk met je nachten. Al iets meer dan 3 uur slaap per keer of mag ik het niet vragen?



Xx
Alle reacties Link kopieren
Nachten gaan wel redelijk. Nog wel vaak er uit voor Spekkie maar tegenwoordig volstaat 3 minuutjes bij het bedje staan wel.

Echt knap doorslapen is het dus niet, en onze slaap wordt veel onderbroken (dus 3 uur achter elkaar ken ik niet) maar een hele vooruitgang is het zeker wel!

Nu ook nog even op een schappelijker tijdstip wakker worden.....



Hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Op fb een vriendin: "pffff, waarom worden mijn koters altijd zo onmenselijk vroeg wakker, kwart voor 7 is toch nog midden in de nacht!"

tja......
Alle reacties Link kopieren
Kwart voor 7 midden in de nacht grappige vriendinnen heb jij
Slapen is goud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven