Oogjes dicht en snaveltjes toe #30

12-01-2015 13:51 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic, deel 30.



Waar het begon met een stel vermoeide verse moeders en hun veel te wakkere, verse babies, zijn we nu al ruim vier jaar verder. In dit 30ste deel van de Snavel-saga zijn we inmiddels een nieuwe fase in gegaan. Er is zowaar helemaal niemand meer zwanger, de laatste lichting babies is uitgegroeid tot dreumes en we hebben het al lang niet meer alleen over de lengte van onze wallen.



Dit wordt dan ook het deel waarin: eindelijk iedereen de geneugten van de doorslaapnachten zal leren kennen. Een groot aantal Snaveltjes vertrekt naar school of peuterspeelzaal en daarmee hun moeders een dosis welverdiende rust geeft. Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan nog even genieten van het klein zijn, maar in rap tempo hun grote broers en zussen achterna gaan. Waarin we mee genieten van Mimpjes ervaringen overzees, maar haar ook erg missen. Waarin Majeba zichzelf de wereld gunt omdat ze dat zo ontzettend verdient, Noppie zoals altijd heel veel leuke dingen blijft organiseren maar zichzelf ook af en toe op de bank parkeert met Netflix, LunaSter geniet van de pas verworven betere nachten, Jsd natuurlijk weer sexy, slim en succesvol is, 26Gelukkig gestaag omhoog klimt op de carrièreladder, Arc mooie paardrijtochten blijft maken, geniet van haar jongens en Broco'tje natuurlijk altijd bij ons is, Zaza geen natte broeken meer hoeft te verschonen en Gazels temperament aan manlief overlaat, TessTan iets minder achter haar jongste Duracellkonijntje aan hoeft te rennen, Pucker een beetje lucht krijgt nu R. naar school gaat en het daar naar zijn zijn heeft, Ensimone haar grenzen op het werk goed bewaakt omdat ze het al druk genoeg heeft, Alisan zich zoveel beter voelt dan een tijd geleden, Chryssa vrolijk verder blogt op haar boerderij, terwijl de Terroristen door de modder rollen, er voor Yamuna snel wat makkelijker tijden aanbreken en Linjmh even bij kan komen van al het studeren, terwijl haar kleine braaf in zijn peuterbed blijft liggen.



Inmiddels heeft iedereen plaatsgenomen op de tribune, dus de wijn (en Cola Light) vloeit rijkelijk. De Droeftoeter en de sjaaltjes rouleren tussen de wederhelften, want mannen zijn nou eenmaal nog veel moeilijker op te voeden dan kleine kinderen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Zaza!!



Hier een leuk maar heel druk weekend gehad, nu werken, vanmiddag allergoloog en vanavond OR vergadering. Intussen moet er nog zoveel geregeld worden voor de bruiloft... Begin er een beetje stressig van te worden 😁.
O Tess dat is een ritueel gebeuren he, stressen voor een bruiloft, had je die memo niet gehad

Wij liepen gisteren in de Ikea (waaaaarom) terwijl buiten de zon scheen hebben wij het wereldrecord kastkopen verbroken. Er was bijna niemand! In tijden niet zo snel er in en met een hele kast er weer uit
Alle reacties Link kopieren
Zaza leuk dat jullie nu een moestuin hebben met vrienden!



Wij hebben ook een druk weekend achter de rug. Ik wou dat er wat meer uren in het weekend waren en wat minder doordeweeks. Zaterdag tuincentrum en bouwmarkt, zandbak gebeitst, 's middags in de tuin aan de slag. Zondag naar een hele leuke speeltuin hier in de buurt en 's middags weer in de tuin. Ik wilde graag een moestuinbak dus die is nu klaar. R is super enthousiast, zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Pucker, hoe bevalt het nieuwe huis en de nieuwe buurt eigenlijk? Alles wat je ervan verwacht had? Zo te lezen bevalt de tuin in ieder geval erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Oi,,bruiloftsstress voor Tess. Komt goed schatje!



En jullie dus de tuin aan het opknappen Puck. Leuk. Het is er ook weer voor. Lentekriebels!



Hier goede nacht, maar iedereen moeite met opstaan en op gang komen.

Veulen naar school, gazel naar O&O, ik schrobben en daarna nog lekker rondje sportschool.

Bezig dagje, van buitenweer krijg je bende in huis, dus er was/is genoeg te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heeeeel blij met het huis Het scheelt zoveel qua ruimte en niet het gevoel hebben opgesloten te zitten. Vorige huis was snel rommelig. (Hier ook wel hoor, maar doordat het groter is struikel je niet gelijk ) Tuin willen we een beetje opknappen maar moet stukje voor stukje, nu eerst een extra terras maken zodat we wat meer van de zon kunnen genieten en als t oude huis verkocht is gaan we de rest doen. Er komt een grote zandbak, moestuinbak en verder doe ik maar veel in potten dit jaar. Vind t maar lastig zo'n tuin
Alle reacties Link kopieren
Bruiloft stress dat zat er aan te komen. De boel nog wel onder controle? Zaza heerlijk weer naar buiten hè wij zijn ook al in de moes begonnen. Het kleine grut staat ook mede dankzij appie te groeien binnen een binnenkort de rest ook opkweken. Vandaag een extra vergadering op school voor mij maar die compenseer ik vrijdag. Lekker op de fiets heen en weer i love mijn ebike zo is het goed te doen. Heb de 1000 km al achter me gelaten met dat ding. Lekker hè pucker meer ruimte maar oude huis nog niet verkocht dus.

Goed bezig Zaza met je sportschool! Klap heel hard voor jou!!!!!
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Zaza, super van de sportschool!!! Fijn ook dat je medestanders hebt, dan ga je eerder .



Nop, wat heerlijk zeg, die fiets! Ik ga sinds gisteren ook weer op de fiets van en naar de metro ipv met de auto... Echt slecht van me dat ik met de auto ging.



Het is gewoon niet handig om nog te gaan trouwen als je al drie kinderen hebt . Want wanneer ga je dan ringen uitzoeken, taart proeven/uitzoeken, etc etc. Nou ja, de uitnodigingen zijn in de maak en Verloofde heeft donderdagochtend vrijgenomen. Meiske mag even bij de buurvrouw blijven en dan hebben we om 10 uur een afspraak voor de trouwringen en om 11 uur een afspraak voor het pak van Verloofde. Hopelijk kunnen we dan weer twee dingen afstrepen.
Alle reacties Link kopieren
Donderdagochtend dus even samen romantisch Tess. Leuk hoor. Ben benieuwd aan het worden ondertussen.



Puck, is een vierkante meter tegels uit de tuin trekken niet handiger dan een moestuin bak?anders blijf je water en voeding geven.

wel leuk, langzamerhand met de tuin aan de slag.



Nop, lekker h, weer buiten. Genieten hoor.

Hier nog niets voorgezaai. Binnenkort beginnen,maar wil veel meteen in de volle grond gaan doen. Vorig jaar zulke tere planten overgehouden aan de vensterbank. Maar goed, wij moeten eerst afspitten, en ik heb nog niet ecjt een plan.



Vandaag dolle dag met hoop gesop, morgen ochtend weer sporten. Is het alweer vakantie? :p
Alle reacties Link kopieren
Bezig bijtje
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Ja, last van lente ofzo?

Zal volgende week vast op apegapen liggen, maar dan is mijn huis iig even schoon geweest. :p



Nu slape, want veel te laat voor bezige bijtjes.



Xx
Alle reacties Link kopieren
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Ik ook van jou.



Kids hebben ook last van lente. wat een draken zeg.

De ene weigert gewoon zijn bed uit te komen of zich aan te kleden, de andere heeft voor het ontbijt al twee driftbuien achter de rug en zegt uit principe overal 'nee!' En 'weeeeeeeh' op.

Gezelligheid kent geen tijd, nou bij ons thuis kan je de klok gelijk zetten op ochtendgezeik.
Alle reacties Link kopieren
T wordt beter als ze 6 zijn zaza.....
Alle reacties Link kopieren
EV lees je nog mee?
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!!! Heerlijk!

2 horrorweken achter de rug en heb nu besloten dit weekend eens helemaal niks aan school te doen :-)



Zo eerst eens lekker met de mannetjes naar buiten, volgens mij zou het vandaag wel knap weer worden. Vanavond misschien even de deur uit met een vriendin en morgen op verjaardag. Met andere woorden lekker relaxed!



Het is zo leuk dat Spekkie ineens met zinnetjes gaat praten, tot voor kort dachten we dat hij nooit fatsoenlijk zou leren praten. Hij mompelde voornamelijk, alleen voor ons verstaanbare, woorden. Nu komen er redelijk verstaanbare zinnetjes van soms wel 4 woorden uit! Echt heel fijn! (scheelt zo weer een driftbui of 6 op een dag )
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend én volgend weekend alleenstaand en laat nou net dit weekend de hockeycompetitie van Tessje beginnen.... Dus ik moet met drie gevoederde en aangeklede kinderen om 8:15 uur op het hockeyveld staan. Leuk joh, zo'n sport. Maar goed, Tessje is enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Brrrrrrrrrrrr kkkkkkkkoud!!!!! Ik stem voor alleen buitensporten van mei t/m september!
Ja verschrikkelijk koud! Ik was blij dat ik nog handschoenen en mutsen had liggen brrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Mijn kids mogen gewoon niet op een buitensport
Alle reacties Link kopieren
Ha ja, Pucker, zeker!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd
Lastig zeg, hormonen en een ik-zeg-nee-peuter :(

Er gebeuren zo veel dingen waar ik achteraf spijt van heb...

Eerst werkte tot 3 tellen prima, ik vraag of hij naar boven wil lopen of dat ik m moet tillen. Hij wil lopen, prima (graaaag!!). Dan gebeurt er op de trap niets. Dan zeg ik je wilde toch lopen? Hup we gaan! Niets... Dan zeg ik ik tel tot 3 en dan ga ik je toch optillen. Eerst bij 2 ging ie lopen nu kijkt ie uitdagend en zegt zelf 3. Tja. En dan. Dan til ik m dus op. Waarbij hij laatst z'n hoofd aan de muur stootte omdat ik net iets te hormonaal m'n kind van de trap trok. En hij is al omgevallen omdat hij na 3 een schroevendraaier niet los wilde laten en ik m dus uit z'n handen trok.

Ik wil dit niet zo laten lopen :(

Het is alleen zo lastig dat t m totaal niet boeit dat er na 2 3 komt en dat ik dan... Tja wat? Hem optil. Zodat ie gaat brullen. Of hem op z'n stoel zet en dan gaat ie huilen. Het is zo irritant dat álles een nee ik wil niet veroorzaakt. En dat uit 2 laten kiezen niet helpt, net als tot 3 tellen. En dan gaat ie ook steeds vaker kijken of ie me kan slaan, of schoppen. En dat mag ie niet. Weer brullen, en dan terwijl ik m uitleg dat t niet mag me nog even een mep voor m'n hoofd geven. Al lastig genoeg zonder hormonen. Maar jeetje. Ik twijfel echt aan mijn opvoedcompetenties. Ik zo niet trots op het hoofd-stoot en omval incident :( ik wil gewoon een kalme en betrouwbare ouder zijn en geen horormonen mama-heks :(
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor Lin. Hebben wij hier bij tijd en wijle ook.

Sowieso geldt natuurlijk: alleen dreigen met iets wat je zelf wil en kan uitvoeren, anders is het zinloos. Met zwanger en tillen zou ik uitkijken omdat tillen al best snel geen goed idee meer is... Dus misschien sowieso maar trainen met zelf lopen; als hij het fysiek kan?



Tweede is: bij ons is dit soort grenzen opzoeken vaak aandacht vragen. Spanning moet eruit en dus zoeken ze een uitlaatklep; reden om boos te worden en getroost te worden. Maar ze kiezen iets sufs waardoor jij niet snapt waar het drama vandaan komt... Kan hij ergens anders boos of gespannen om zijn?



Oh en hormonen en kort lontje, natuurlijk! Wie heeft dat niet gehad?! Laat ze er ook maar gewoon aan wennen hoor ;)



Kees is ziek. Buikgriep en prutoog. Blehhh. Verder wel leuk weekend, film en veel lummelen. We hadden allemaal even niks nodig geloof ik. Iets teveel gechagrijnd deze week..: werkdruk en veel afspraken en een kleuter die ook grenzen op zoekt. Maar ze zijn beiden wel heel leuk hoor nu, vooral samen. We lachen wat af! Tussen de 5 wassen per dag door....
Alle reacties Link kopieren
Zo.nog steeds veel zieken zeg. Lin dat is pittig hè klinkt heel bekend maar daar heb jij geen reet aan

morgen lekker vrij en boys op school. ....zalig ben bij met de was dus ga naast boodschappen en koken weinig doen.

Oh tess dat buiten sporten. ....betreft. Wij houden het nog even op judo. Snuf vindt voetbal stom omdat hij het niet goed kan. ....is zijn zwakke punt maar laat het maar even zo.doorzetten doen weer wel op een ander vlak haha
Slapen is goud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven