Op welke straf ben jij echt niet trots?

24-01-2017 08:43 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
:
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Alle reacties Link kopieren
quote:Tulisa schreef op 24 januari 2017 @ 10:21:

Een vriendin van mij heeft ooit haar zoontje van de trap afgegooid. Ik moet er ook bij zeggen dat het een rotkind is die heeul ver gaat en respectloos is.Dat maakt mishandeling natuurlijk zeer terecht. Want dat is van de trap gooien namelijk. Pure mishandeling. Rot kinderen moet je ook gewoon pijn doen tot ze er van leren. Toch? Daar leren ze pas echt respect mee te krijgen.
quote:retrostar schreef op 24 januari 2017 @ 10:31:

[...]



Ik vind dat streng en boos doen iets anders is dan zelf heel boos worden.Jij wordt nooit boos?
ik ben in feite heel geduldig, de kinderen weten dat ze het heel bont willen maken willen ze me boos krijgen. Maar dan ben ik ook behoorlijk boos. Zijn ze dan ook altijd erg van onder de indruk.
quote:yette schreef op 24 januari 2017 @ 10:28:

Met vier tieners in huis, kan ik best eens onverwacht hard uit m'n slof schieten. Vind ik. Gelukkig vinden mijn kinderen me juist heel geduldig.



Wat ik wel doe, is gemene straffen verzinnen. Die ik dan niet doe. Heerlijk! Gisteravond nog.



De jongste zingt al dagen hetzelfde liedje. Heel irritant. Hoe vaak we hem ook vragen, smeken, of even wegsturen, niks helpt. Hij blijft het zingen.



Toen hij gisteren net sliep, stelde ik zijn vader voor om samen met de oudste drie kinderen zijn kamer op te sluipen, af te tellen, het licht aan te doen en dat rotlied keihard in koor te zingen: gele sneeuw!!! (moet naar de plee. En ik twerk, twerk, twerk heel cliché. Plee op slot, ren heel vlot, naar buiten - doe het niet op de pot ... )





Heerlijk! Dat relativeert ook meteen toch?
quote:retrostar schreef op 24 januari 2017 @ 10:31:

[...]



Ik vind dat streng en boos doen iets anders is dan zelf heel boos worden.Ik vind het dan weer raar dat een ouder nooit boos zou mogen zijn en dat ook uiten.
quote:Tulisa schreef op 24 januari 2017 @ 10:21:

Een vriendin van mij heeft ooit haar zoontje van de trap afgegooid. Ik moet er ook bij zeggen dat het een rotkind is die heeul ver gaat en respectloos is.

WTF?!

Dit kan echt niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger flinke tikken gehad als ik niet luisterde. Niets aan over gehouden. Andere ouders vonden mij altijd een voorbeeldig kind Ik ben zelf geen voorstander van slaan maar als ik wel eens ouders zie die maar blijven waarschuwen zonder enig effect gaan mijn nekharen overeind staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hexx schreef op 24 januari 2017 @ 10:46:

[...]



WTF?!

Dit kan echt niet hoor!Volgens mij is dit ook niet echt gebeurd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Alle reacties Link kopieren
quote:Boeeff schreef op 24 januari 2017 @ 10:47:

[...]





Volgens mij is dit ook niet echt gebeurd Denk het ook niet nee. En zo wel dan hoop ik toch dat degene die dat zei haar vriendin aangegeven heeft..
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:saintjeisanoniem schreef op 24 januari 2017 @ 10:32:

[...]





Dat maakt mishandeling natuurlijk zeer terecht. Want dat is van de trap gooien namelijk. Pure mishandeling. Rot kinderen moet je ook gewoon pijn doen tot ze er van leren. Toch? Daar leren ze pas echt respect mee te krijgen.



Ik zeg niet dat het terecht is. Maar geloof het of niet, ik kon toen heel goed begrijpen dat ze uit dr slof schoot. Dat kind is echt geen makkelijke. Zo eentje heb ik er denk ik nooit meegemaakt. Zelfs ik moet me extreem inhouden als hij jn mijn buurt is.



Zijn moeder schrok overigens ook van haar reactie en heeft daarna een uur zitten janken.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
Jouw straf is niet zo raar hoor To. Mijn zusjes en ik werden ook vaak buiten (voor de deur of in de achtertuin) gezet om af te koelen na bijvoorbeeld herhaaldelijk waarschuwen. Volgens mij is dat een normale straf, tenzij je het kind er uren in de kou laat staan. Dat is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 24 januari 2017 @ 10:46:

als ik wel eens ouders zie die maar blijven waarschuwen zonder enig effect gaan mijn nekharen overeind staan.



Dat snap ik nooit zo goed. Als ze heel klein zijn wel, de kracht van herhaling enz, maar zodra ze wat groter worden kunnen ze uitstekend "Nee is nee." begrijpen. Ik zei het een keer of twee, incl een vervelend gevolg dat paste bij de situatie wanneer ik het voor de tweede keer moest zeggen en dan was het klaar bij de derde keer. Er moet gewoon geluisterd worden.



Nu heb ik niet een heel ondeugend exemplaar, ik kan me voorstellen dat je dan wel 's retemoe wordt van maar consequent blijven en creatief gevolgen bedenken .
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 24 januari 2017 @ 10:28:

Met vier tieners in huis, kan ik best eens onverwacht hard uit m'n slof schieten. Vind ik. Gelukkig vinden mijn kinderen me juist heel geduldig.



Wat ik wel doe, is gemene straffen verzinnen. Die ik dan niet doe. Heerlijk! Gisteravond nog.



De jongste zingt al dagen hetzelfde liedje. Heel irritant. Hoe vaak we hem ook vragen, smeken, of even wegsturen, niks helpt. Hij blijft het zingen.



Toen hij gisteren net sliep, stelde ik zijn vader voor om samen met de oudste drie kinderen zijn kamer op te sluipen, af te tellen, het licht aan te doen en dat rotlied keihard in koor te zingen: gele sneeuw!!! (moet naar de plee. En ik twerk, twerk, twerk heel cliché. Plee op slot, ren heel vlot, naar buiten - doe het niet op de pot ... )



Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kinderen, maar moet denken aan die keer dat mijn vader en ik in de dierentuin waren en ik stierlijk vervelend was. Na enige keren gedreigd te hebben dat we naar huis zouden gaan als ik niet ophield beende mijn vader inderdaad richting parkeerplaats, laadde mij in de auto, en reed naar huis. Ik was er behoorlijk van onder de indruk en weet nog dat ik de hele weg geen woord heb kunnen uitbrengen: wow, we gaan echt naar huis, papa is echt boos



Overigens geen trauma aan over gehouden. Ik had het er laatst over met mijn vader en die bekende, vele jaren later, dat hij wel een beetje spijt had gehad van zijn straf. Niet vanwege mij, maar voor zichzelf: "Ik dacht, als ik dreig hou je vanzelf wel op met klieren en hebben we een leuke dag, maar je hield niet op, en toen moest ik potverdorie nog naar huis ook, terwijl ik me juist had verheugd op een dagje uit!" Moraal van dit verhaal: als je een straf bedenkt, hou dan in de gaten of je niet per ongeluk jezelf meestraft
Alle reacties Link kopieren
quote:cerulli schreef op 24 januari 2017 @ 11:10:

Ik heb zelf geen kinderen, maar moet denken aan die keer dat mijn vader en ik in de dierentuin waren en ik stierlijk vervelend was. Na enige keren gedreigd te hebben dat we naar huis zouden gaan als ik niet ophield beende mijn vader inderdaad richting parkeerplaats, laadde mij in de auto, en reed naar huis. Ik was er behoorlijk van onder de indruk en weet nog dat ik de hele weg geen woord heb kunnen uitbrengen: wow, we gaan echt naar huis, papa is echt boos



Overigens geen trauma aan over gehouden. Ik had het er laatst over met mijn vader en die bekende, vele jaren later, dat hij wel een beetje spijt had gehad van zijn straf. Niet vanwege mij, maar voor zichzelf: "Ik dacht, als ik dreig hou je vanzelf wel op met klieren en hebben we een leuke dag, maar je hield niet op, en toen moest ik potverdorie nog naar huis ook, terwijl ik me juist had verheugd op een dagje uit!" Moraal van dit verhaal: als je een straf bedenkt, hou dan in de gaten of je niet per ongeluk jezelf meestraft





Haha!

Zo was mijn zoon onlangs ook heel erg vervelend en had ik als 'straf' een speelafspraak bij een vriendje afgezegd, ik had echt geen zin in kind dat daar de boel op stelten zou gaan zetten ofzo.

Resultaat: kind nog bozer en uit zijn doen, zus helemaal door het dolle heen door zijn hysterie en ik mezelf de paar uurtjes rust die ik normaal zou hebben ontzegd. Onnodig te zeggen dat ik 's avonds in tranen ben uitgebarsten
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Zoals bij vele tieners was mijn kamer regelmatig een troep.

Mijn vader heeft toen een keer een vuilniszaak gepakt, daar alles ingestopt en weggegooid.

Hij is anders altijd heel rustig en geduldig dus dit heeft heel veel indruk op mij gemaakt....



Ik word niet snel boos maar ik kan wel heel geïrriteerd reageren. Daar voel ik me dan echt schuldig over. Ik voel me dan echt een bitch.

Een keer mocht mijn dochter geen sinterklaasjournaal kijken. Later vond ik dat een veel te zware straf voor wat ze had gedaan. Toen heb ik het terug gedraaid. Dat vond ik dan wel weer goed van mezelf
quote:yette schreef op 24 januari 2017 @ 10:28:

Met vier tieners in huis, kan ik best eens onverwacht hard uit m'n slof schieten. Vind ik. Gelukkig vinden mijn kinderen me juist heel geduldig.



Wat ik wel doe, is gemene straffen verzinnen. Die ik dan niet doe. Heerlijk! Gisteravond nog.



De jongste zingt al dagen hetzelfde liedje. Heel irritant. Hoe vaak we hem ook vragen, smeken, of even wegsturen, niks helpt. Hij blijft het zingen.



Toen hij gisteren net sliep, stelde ik zijn vader voor om samen met de oudste drie kinderen zijn kamer op te sluipen, af te tellen, het licht aan te doen en dat rotlied keihard in koor te zingen: gele sneeuw!!! (moet naar de plee. En ik twerk, twerk, twerk heel cliché. Plee op slot, ren heel vlot, naar buiten - doe het niet op de pot ... )Haha. Dit vind ik leuk bedacht. Hoe reageerde hij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tulisa schreef op 24 januari 2017 @ 10:21:

Een vriendin van mij heeft ooit haar zoontje van de trap afgegooid. Ik moet er ook bij zeggen dat het een rotkind is die heeul ver gaat en respectloos is.WTF? Is dit serieus??
Ik denk dat Hotel Mama het meeste indruk op kind hier heeft gemaakt. Of ik er trots op ben? Nou, nee. Het was best rigoureus. Wel effectief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 24 januari 2017 @ 11:24:

Ik denk dat Hotel Mama het meeste indruk op kind hier heeft gemaakt. Of ik er trots op ben? Nou, nee. Het was best rigoureus. Wel effectief.Wat bedoel je?
Life is though, but it's thougher when you're stupid
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 24 januari 2017 @ 11:17:

[...]





WTF? Is dit serieus??



Ja dit is serieus en doe niet zo dramatisch.

Ik ben als kind ook weleens met een riem geslagen. Ik heb er geen trauma aan overgehouden en ik vind me moeder een van de liefste op aarde.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
Nou, mijn zoon had een paar jaar terug een periode dat ie zich op de een of andere manier enorm veel beter voelde dan ik. Hij maakte echt lullige opmerkingen en luisterde voor geen meter. "Ja, jij werkt toch niet. Dus eigenlijk ben jij niet nuttig voor deze maatschappij.". En dat was een van de vriendelijke dingen.



Na tig keer uitleggen, praten, negeren, boos worden, whatever. Heb ik besloten Hotel Mama in het leven te roepen. Want, mijn geld was duidelijk niet goeg genoeg voor hem.

Dus. Hij moest werken voor zijn eigen geld. Ik heb een lijst gemaakt met wat klusjes doen opleverden en wat alles hem kost. Was doen levert je 1,- op, lunch kost 0.50. DS opladen: 2,-. Etc.



Hij moest dus werken voor alles wat ie wilde. Hotel Mama was een halve dag in business. Toen had ie door dat mama toch wel heel veel doet en dat haar geld ook meetelt. (Ter info: Die mening kwam van zijn vader. Die had tegen hem gezegd dat moeders nutteloos is en dat hij mijn uitkering betaald).
Kinderen kun je niet opvoeden zonder straf te geven, ben ik persoonlijk van mening. Mijn broertje heeft vroeger regelmatig het bloed onder de nagels van m'n ouders gehaald en werd zeer regelmatig letterlijk naar boven geschopt als hij aan tafel vervelend was.



Heeft hij geen trauma aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
v
anoniem_310683 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 14:56
99.86% gewijzigd
Life is though, but it's thougher when you're stupid
quote:Boeeff schreef op 24 januari 2017 @ 11:38:

[...]





Oh, niet leuk. En vooral erg dat dat van zijn vader komt. Hier komt zoon ook wel eens thuis met 'Het is hier vuil, want papa zegt dat jij nooit poetst.' Vraag me niet waar het vandaan komt, maar het is wel lullig, he..

Ik vind jouw idee wel goed gevonden, eigenlijk. Beseft hij wat alles kost qua moeite en geld en ik vind de 'straf' niet eens zo erg klinken.



Nou, dat van dat poetsen is ook vet lullig.



Ik ben ook vaak zat onredelijk tegen zoon geweest en heb hem uit onmacht ook weleens een tik verkocht of echt hele gemene dingen gezegd. Die worden altijd uitgesproken en daar heeft mijn kind geen trauma's van. (Voor zover ik weet). Maar Hotel Mama heeft, by far, het meest indruk gemaakt van alles. En als ik nu, 4 jaar later, vraag of ik weer een lijst moet printen is het gelijk: "NEE! GEEN HOTEL MAMA!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven